Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
USInsider
Amerika-expert

Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Bericht door USInsider »

De meeste wegen hier in de plaats worden aangelegd door de projekt ontwikkelaar die de wijk bouwt - ik betaalde dus al (mee) voor de weg toen ik het huis kocht.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

oortjes schreef:
MarcusJ, het zou helpen als je vertelde wanneer je geemigreerd bent en hoe (baan, huwelijk, lottery). De 90er jaren waren betere tijden voor immigranten en daar gaat nu net dit onderwerp over (als posters zich kunnen beheersen en niet zoals ik voortdurend off topic gaan....)
Als ik op een rijtje zet wat wij na 15 jaar hebben opgebouwd/gespaard en wat we kwijtgeraakt zijn in Ned. aan rechten, dan kom ik nog steeds in het rood uit. Het feit dat ik niet heb mogen/kunnen werken hier is daar natuurlijk voor een groot deel de oorzaak van.
Voor mij is de US ook niet net land van 'mogelijkheden' maar een kleingeestige bureaucratie. Achteraf gezien: als ik geweten had wat me te wachten stond was ik nooit mee gegaan.
Ik was 19 jaar oud en woonde alleen in Nederland, mijn ouders waren in het buitenland.
Ik werkte en verdiende 30% van het minimum loon (die lage jeugdlonen heb je nu nog)
Ik woonde op kamers en had geen geld voor warme maaltijden.
Ik vond Nederland een vreselijk land en moest nog in het leger dienen. (soldij een gulden per dag)
In dien tijd waren Amerika, Canada en Australia nog emigratie landen.
De nederlandse regering betaalde mijn overtocht en ik lande in New York City.( het was 1960)
Ik ben een Vietnam veteraan en ging terug naar school om Electronic Engineering te studeren.
Ik kocht mijn eerste huis in Silicon valley voor 33k en nu is het 700k waard( jammer genoeg verkocht ik het voor 100K)
Ik did not like California en moved to Oregon en vond een baan met een Duitse chemical company.
Mijn vakantie was altijd 4 weken, ze hadden een heel goed pensioen plan en een 401K plan.
Ik werkte daar voor 30 jaren en ging met pensioen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bramster, ik heb het niet goed uitgelegd: in de net-payer states voor Fed. belasting betalen we meer vanwege de net-receiver states, waarbij Alaska op no. 3 staat. Daar sloeg mijn 'teveel belasting' op.
Vertegenwoordigers in Congress proberen altijd zoveel mogelijk Fed. projekten/ Fed. geld naar hun staat of gebied te slepen. Al was het alleen maar om de kans herkozen te worden groter te maken. Stemmen worden gewonnen door over en weer beloftes mbt. stemgedrag en andere handjeklap.

MarcusJ - ik twijfel er geen moment aan dat de US een aantrekkelijk land was om naar te emigreren. Jij bent net na de IIeWO geboren en de 50er jaren waren enorm schrale tijden in Ned. Je had weinig te verliezen en veel te winnen (wat heet, een heel leven !)
Maar in de 60er 70er jaren lagen de lonen hier voor geschoolde werkers hoger dan nu (als die werkers al een baan kunnen vinden). Jij had nog een pensioenplan, pensioenen zijn in de meeste sectoren afgeschaft en vervangen door eigen risico 401k's. Klaarblijkelijk heb je ook in de US. een partner gevonden waarmee je een goed leven hebt opgebouwd. Daar heb je hard voor gewerkt en je hebt het 'verdiend'.

Vraag is alleen: zijn er nu nog soortgelijke mogelijkheden voor enthousiaste immigranten-in-spe (plus de meesten zullen meer achterlaten in Ned. dan jij destijds.) Plus, wat ik dagelijks in de krant lees, voor veel USers zijn die mogelijkheden er al niet meer.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Bramster, ik heb het niet goed uitgelegd: in de net-payer states voor Fed.
> belasting betalen we meer vanwege de net-receiver states, waarbij Alaska
> op no. 3 staat. Daar sloeg mijn 'teveel belasting' op.

Dat had ik al begrepen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Afgelopen weekend had ik nog een gesprek met een VP groot consultancy bedrijf hier in Toronto. Zij wist me te vertellen dat ze vroeger veel Canadees talent verspeelden aan de US: de beste pas afgestudeerden trokken recht van de unif naar Amerika om daar te gaan werken. En zij die begonnen in Canada probeerden na een paar jaar een overplaatsing naar de US te pakken te krijgen.
Maar het afgelopen jaar zien ze meer een Canadezen vanuit de US terug naar hier komen om te werken. Meer nog: ze krijgen heel wat sollicitaties nu van Amerikanen (de pas afgestudeerden met hoge punten maar ook de zeer ervaren werknemers).

Amerika heeft de afgelopen jaren zeker wat van zijn pluimen verloren, maar eigenlijk kan je dat niet veralgemenen: er zijn streken die zeer zwaar getroffen zijn, maar er zijn ook gebieden die amper klappen gekregen hebben. Je leven zal dus erg verschillen als je in die ene, of net in die andere streek woont.

Voor mij blijft Amerika dat wat ik 5 of 6 jaar geleden ook al vond: een fantastisch land om in te wonen zolang je bij voorkeur een +$100,000 jaarinkomen hebt, met goede voorzieningen vanuit de werkgever. Je houdt dan nog ruim over om ook zelf in te investeren voor je toekomst (oude en/of zieke dagen), en je kan royaal leven in een mooi land.
Maar als ik maar een Jan Modaal job zou hebben, zou ik er zelf ook wel sterk over nadenken of ik (met een gezin) naar daar zou verhuizen. Heb in de kennissenkring ook mensen door veel pech de berg af zien gaan, om zonder voldoende pensioenvoorziening te moeten eindigen, terwijl het eigenlijk heel verantwoordelijke mensen waren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bramster schreef:Diegenen die veel belasting willen betalen stellen ook bijna altijd voor dat bepaalde voorzieningen moeten bijkomen of beter worden, die waar ze zelf gebruik van maken natuurlijk.
Kijk dat je Belasting betaald is logisch, maar als je dan zie wat men ermee doet dan kan je er vraagtekens bijzitten, ik betaal nu mee aan

Mensen die electrische auto's willen rijden en niet het volle pond willen betalen, koop dan wat naders
Mensen die hun hypotheek niet meer kunnen (willen) betalen
Mensen die willen n...... en niet de pil kunnen betalen of de abortus
UN, ontwikkelingshulp aan dictators, oorlogen en honderden subsidies aan whatever om een stel ambtenaren en studenten aan het werk te houden.

Ben voor een vrije markt en limited Government, Texas, the place to be (nog wel)
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ook geloof ik dat de inkomsten belastingen voor de ouderen veel lager zijn dan in Nederland.
Mijn vrije foot voor mijn Social security income is $34k (20 jaar geleden was het helemaal belastingvrij)
Mijn personal 2 exemptions zijn $7.3K,mijn standaard deduction is $11.5K(geen hypotheek rente)
Totale vrije foot is $52.8K, Zo ik betaal geen income belasting over de eerste $52.8K
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

kastelke schreef:Maar als ik maar een Jan Modaal job zou hebben, zou ik er zelf ook wel sterk over nadenken of ik (met een gezin) naar daar zou verhuizen. Heb in de kennissenkring ook mensen door veel pech de berg af zien gaan, om zonder voldoende pensioenvoorziening te moeten eindigen, terwijl het eigenlijk heel verantwoordelijke mensen waren.
Heel cru gezegd, maar wat moet Jan Modaal in de VS. Er zijn daar zat mensen die kunnen wat Jan ook kan, en in Europa zijn de voorzieningen beter. Doch, als je Jan Modaal bent en je hebt in de VS een geliefde, denk dat goed na over wat beter is voor je, Europa of de VS.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

oortjes schreef: Klaarblijkelijk heb je ook in de US. een partner gevonden waarmee je een goed leven hebt opgebouwd. Daar heb je hard voor gewerkt en je hebt het 'verdiend'.

.
Ik ben met een Engelse getrouwd, little did I know ,dat zij zo veramerikaanst was.
Ik weet nog niet waarom ze 20 paar schoenen heeft, maar ja ik ben daaraan gewend(na 42 jaar)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kijk dat bedoel ik nou, Texas Boy. Je bedrijf heeft maken met auto's, campers dus ik denk dat je wegenaanleg en -onderhoud een goede besteding vindt van tax dollars.
Maar ik woon in een vervuild gebied, man en ik betalen jaarlijks ong. $ 1500 vanwege allergische reakties daarop - en dat zijn co-pays. En nog heb ik vaak moeite met ademhalen, pijn in ogen, hoofdpijn enz. Dus ik vind de dollars die naar serieuze alt. energie research gaat welbesteed. Plus als de US een goede el. auto weet te ontwikkelen hebben we een prima product voor export.

Je voorbeelden zijn wat ik Fox tv ook hoor vertellen, dag in dag uit.
De bankiers met giftige derivatives en onverantwoordelijke leverage hebben de housing crisis helpen veroorzaken, maar nu krijgen de sukkels die een te duur huis gekocht hebben er de schuld van. Ik woon in een huis dat $ 150.000 in waarde is gekelderd en het is echt geen bijzonder huis hoor, het was alleen veel te duur door opgefokte prijzen toen we het kochten. Veel mensen hebben een aantal jaar op te hoge hypotheken afbetaald en hoge og belasting betaald, en op een gegeven moment, als een van de twee zijn/haar baan kwijt raakt, of er zijn kosten vanwege een ziek familielid, dan trekken ze het niet meer. Da's triest genoeg.

De boeren die meer dan een half miljoen verdienen en toch nog forse landbouw subsidies opstrijken - vaak overbodige produkten verbouwen zoals corn waaruit alleen maar suiker gemaakt kan worden dankzij een chemisch proces.
De ceo's die bedrijven uitholden, bonussen opstreken ipv. in R&D te investeren, de zaak goed in de problemen lieten komen en dan toch met nog een paar miljoen de deur uit gingen.

Subsidies voor abortussen voor armere vrouwen zijn nodig omdat die meestal geen ziektenkostenverzekering hebben.

Wat de 'vrije markt' betreft, de US kent importbeperkingen en exportsubsidies, zelfs A. Smith begreep dat de 'invisible hand' bij tijd en wijle heel zichtbare bijsturing nodig had.
Maar dat oorlogen zonde van het geld zijn, daar ben ik het volledig mee eens, al vind ik de kosten in levens stukken erger.

MarcusJ, twintig paar schoenen is niet zo veel hoor, mijn man heeft ong. hetzelfde aantal. Schoenen moeten nl. rusten tussen gebruik dan slijten ze niet zo snel..... (dat moet je vrouw je toch ook wel eens uitgelegd hebben ?!)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

oortjes schreef:Kijk dat bedoel ik nou, Texas Boy. Je bedrijf heeft maken met auto's, campers dus ik denk dat je wegenaanleg en -onderhoud een goede besteding vindt van tax dollars.
Maar ik woon in een vervuild gebied, man en ik betalen jaarlijks ong. $ 1500 vanwege allergische reakties daarop - en dat zijn co-pays. En nog heb ik vaak moeite met ademhalen, pijn in ogen, hoofdpijn enz. Dus ik vind de dollars die naar serieuze alt. energie research gaat welbesteed. Plus als de US een goede el. auto weet te ontwikkelen hebben we een prima product voor export.

Je voorbeelden zijn wat ik Fox tv ook hoor vertellen, dag in dag uit.
Ik heb Fox niet nodig hoor, beetje flauw omdat elke keer weer te roepen, zijn vooral de mensen die niet naar Fox kijken die dit roepen, en daarnaast vind ik dit voorbeeld nergens op slaan, ik betaal zat tax in de benzine en die word nuttig gebruikt voor een groot deel,mensen die medicijnen nodig hebben is iets heel anders dan iemand die abortus moet plegen omdat ze te dom was om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Als iemand een abortus nodig heeft na bijvoorbeeld een verkrachting dan heb ik daar geen problemen mee daar kan iemand niets aan doen, maar mee betalen aan al die sukkels die maar aanklooien en de belastingbetaler betaald wel. Het export verhaal klopt dus niet, als iemand nu in Amerika een Chevy Volt koopt krijgt deze 7500.00 subsidie, waar slaat dit op, moet ik daarvoor betalen dat iemand te beroerd is het volledige bedrag te betalen.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

oortjes schreef: Ik woon in een huis dat $ 150.000 in waarde is gekelderd en het is echt geen bijzonder huis hoor, het was alleen veel te duur door opgefokte prijzen toen we het kochten. Veel mensen hebben een aantal jaar op te hoge hypotheken afbetaald en hoge og belasting betaald, en op een gegeven moment, als een van de twee zijn/haar baan kwijt raakt, of er zijn kosten vanwege een ziek familielid, dan trekken ze het niet meer. Da's triest genoeg.

So what, risico van huizen kopen, had je een geweer op je knar toen je moest tekenen, nee, dus niet lopen klagen, zijn veel mensen die nog nooit in staat waren een huis te kopen en staan in de rij voor voedselbonnen, die mensen moet je helpen, die huizeneigenaren hebben verkeerd geïnvesteerd, hadden ze maar moeten huren ofzo.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hans, maar als je job in stad A ligt, en de prijzen in een straal van 200 km rond stad A liggen abnormaal hoog, en in een straal van 500 km van stad A liggen ze ook nog heel erg hoog... Je moet toch ergens wonen?!
Jaja, dan ga jij zeggen dat je maar naar naar een stad 1000km verder weg moet verhuizen, maar zo zwart-wit liggen de dingen niet. En niet iedereen kan op de goedkope 'boeren buiten' gaan wonen, sommige mensen zijn voor hun job aangewezen op een stedelijk (duur) gebied als ze willen vermijden om elke dag 5 uur onderweg te zijn naar hun werk.

Neem nou vrienden van ons: hij een goedbetaalde baan, zij een baan als leerkracht. Wonen in een kleine stad. Kochten een huis dat niet een van de grootste was, gewoon een gemiddeld huis waar een koppel met 2 kinderen in gaat wonen. Geen hele grote tuin, geen zwembad, en 1 auto. Tot enkele jaren geleden was dat huis $280,000 waard. (dus dan weet je dat het geen overdreven groot huis is). Nu krijgen ze het huis niet verkocht voor $150,000. Je kan die mensen toch niet verwijten dat zij een voor hun veel te duur huis gekocht hebben?!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Niemand verplicht je een huis te kopen, je kan huren of je gaat goedkoop wonen, denk aan een mobile home, wonen wij ook in, terwijl we waarschijnlijk voor 4 ton kunnen kopen met ons inkomen, maar ga het risico niet lopen en ben al diverse malen werkloos geraakt en niemand die mijn hypotheek wilde betalen. Als mijn bedrijf failliet gaat en sta met 3 ton schuld kan ik dan ook aankloppen bij de Staat, nee, ondernemers weten toch hun risico, zelfde geld voor huizen kopen, niet doen, als je na het kwijtraken van een baan je hypotheek niet meer kan betalen.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

oortjes schreef:
. Ik woon in een huis dat $ 150.000 in waarde is gekelderd en het is echt geen bijzonder huis hoor, het was alleen veel te duur door opgefokte prijzen toen we het kochten. )
In totaal heb ik nog voor 40 jaren op de westcoast gewoond.
Gedurende elke recession die ik meegemaakt heb ,gaan de huizen in California omlaag met ongeveer 30-50%.
Na de recession gaan ze gwoon weer omhoog alsof er niets gebeurd is.
In Arizona en California kan je gewoon weglopen van je hypotheek.
Daarom is die huizenmarkt daar zo beroerd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

He ik wist niet dat dit alleen in CA en AZ kon, weglopen van je hypotheek. Misschien dat mensen in CA daarom makkelijker een hogere hypotheek afsluiten ?
Voor ons was een mobile home niet mogelijk, manlief heeft twee kamers nodig vanwege werk, uitgebreide vakbibliotheek en een hoeveelheid dure apparatuur, moet toch ergens staan en graag veilig. Huurprijzen waren belachelijk hoog op dat moment - nog afgezien van het feit dat er ternauwernood huurwoningen te vinden waren - wie een huis had verkocht het. Want ja dat was m'n eerste gedachte: huren, niet kopen. Maar toen ik de uitgewoonde panden zag die te huur werden aangeboden, plus de prijzen daarvoor gevraagd, werd het toch kopen.
Het gaat me niet om het verlies op zich, inderdaad daar was ik zelf bij - al is de manier waarop je het zegt niet erg sympathiek - maar om het feit dat een hele sector in een bepaald gebied zo gemanipuleerd is door een aantal bedrijven, opdat een aantal mensen biljonair kon worden.
Declared income ofwel liar loans werden gesleten als warme broodjes door banken en brokers, makelaars praatten mensen aan twee of zelfs drie huizen te kopen 'om zo rijk te worden', bouwers gooiden de prijzen met 10.000 dollar per maand omhoog - en steeds meer bouwers kwamen naar ons gebied om mee te profiteren van de enorme winsten die zo makkelijk te maken waren - en de county was happy want meer og. belasting. De ratingsagencies verdienden goud door op herverpakte 'toxic waste loans' hun AAA 'investment grade' te stempelen.
En een van de oorzaken van het probleem was de deregulering die de banken teveel vrij spel heeft gegeven. Dit had nooit mogen gebeuren, zeker niet als je nu ziet wat de gevolgen zijn voor de hele economie.
suriboy777
Amerika-ontdekker

Bericht door suriboy777 »

Het leven dat je leidt is in grote mate van jezelf afhankelijk en dit gaat op voor elk land waar je vestigt of wenst te vestigen.

Velen kennen Amerika als het land van de 'American Dream' en/of de success stories van mensen die het 'gemaakt' hebben. En dit is dan de charme die hand-in-hand gaat met Amerika en als aantrekkelijk maakt. Velen gaan er vooraf van uit dat het hun net zo zal vergaan.

Helaas kan de werkelijkheid helemaal anders uitpakken voor velen die met de mooie dromen naar het 'beloofde' land waren vertrokken. Van een koude kermis thuiskomen kunnen inmiddels enkelen in dit draadje beamen.

Nederlanders zijn gelukkig geen economische vluchtelingen. Dus wij hebben heel veel te verliezen in vergelijking met de echte 'gelukszoekers'. Dat het leven ook in Amerika tegen kan zitten is duidelijk. Dat het hard werken wordt, risico's nemen en verliezen incasseren zijn enkele aspecten waar je altijd rekening mee dient te houden.

Ik kan alleen praten over wat ik zelf heb gezien bij mijn kennissen: zij hebben het allemaal zwaar en veel moeite om de eindjes elke maand aan elkaar te knopen. Zij wonen meer dan 8 jaren al in Washington, Virginnia. Zij zijn constant op zoek naar het goedkoopste huurhuis, verhuizen desnoods 100 km als het huurhuis 50 $ goedkoper is. In de tussentijd hebben ze wel -tig creditkaarten om elke keer de nieuwste spullen/kleding te hebben, om de zoveel tijd een nieuwere auto kopen, elke week 4 keer uit-eten. En maar lopen klagen dat in Amerika alles duur is. Als gezonde Nederlander heb ik geleerd, wat ik niet heb kan ik niet uitgeven. Helaas is dit hetgeen dat vele mensen in problemen brengt.

Er klopt iets algemeen niet in dit hele verhaal. Hoe kan het toch zijn dat er toch veel gezinnen zijn die het in Amerika prima kunnen hebben en een leuk leventje kunnen leiden? Uiteraard er is geen recept voor succes. Maar je succes bepaal zelf.

Een bekende gezegde dat ik van een Amerikaan heb gehad is het volgende: "In armoede leven, is een keuze die je zelf hebt gemaakt".
agm114
Amerika-ontdekker

Bericht door agm114 »

suriboy777 schreef: Er klopt iets algemeen niet in dit hele verhaal. Hoe kan het toch zijn dat er toch veel gezinnen zijn die het in Amerika prima kunnen hebben en een leuk leventje kunnen leiden? Uiteraard er is geen recept voor succes. Maar je succes bepaal zelf.
Ik ben het er mee eens dat als je ruim voor de financial meltdown in de USA een goed betaalde baan had, niet in de crisis ontslagen bent, het niet erg vindt om 50 of 60 uur per week te werken, het niet erg vindt om constant met de druk te leven om elk moment ontslagen te kunnen worden, het niet erg vindt om nauwelijks vakantie te hebben, het niet erg vindt om je vakantiedagen op te nemen als je sick leaf voorbij is, dat je dan inderdaad een hoger salaris kan krijgen dan in Nederland.

Verder vraag ik me af hoeveel van de Nederlanders hier die de VS nog steeds zo 'geweldig' vinden niet gewoon 'vast' zitten doordat ze met het huis onder water zitten of geen gezichtsverlies willen lijden door weer naar Nederland te verhuizen. Mijn ervaring is dat hoewel de Amerikanen zelf heel realistisch zijn over de bedroevende toestand waarin het land zich bevindt en gewoon openlijk toegeven dat hun huis tonnen in waarde gezakt is, het juist de immigranten zijn de VS tot het uiterste blijven verdedigen.

Wij hadden een stel Europese kennissen die de american dream leefden: een eigen huis, 3 auto's voor de deur, de man een eigen vrachtwagen en de vrouw een goede baan bij een it bedrijf. Van de ene op de andere dag het huis verlaten en een paar duizend mijl verder in Colorado weer opgedoken. Op realtor.com stond hun huis als foreclosure voor 100.000$ minder te koop dan dat ze ons verteld hadden wat zij er voor betaald hadden. Hoe het later in Colorado ging: geweldig. Overdreven positief zijn schijnt nou eenmaal bij het leven in Amerika te horen.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

De mensen zijn altijd aan het klagen ..ze willen een mooi groot huis hebben..en in de grote bekende steden wonen....maar achteraf klagen dat alles zo duur is.
waarom niet in een klein plaatsje in een Modular Double wide...waar het leven veel goedkoper is...is dat een gevoel van schaamte :?:
suriboy777
Amerika-ontdekker

Bericht door suriboy777 »

agm114 schreef: Wij hadden een stel Europese kennissen die de american dream leefden: een eigen huis, 3 auto's voor de deur, de man een eigen vrachtwagen en de vrouw een goede baan bij een it bedrijf. Van de ene op de andere dag het huis verlaten en een paar duizend mijl verder in Colorado weer opgedoken. Op realtor.com stond hun huis als foreclosure voor 100.000$ minder te koop dan dat ze ons verteld hadden wat zij er voor betaald hadden. Hoe het later in Colorado ging: geweldig. Overdreven positief zijn schijnt nou eenmaal bij het leven in Amerika te horen.
Dit is niet nieuw voor de USA. Ditzelfde hebben wij hier ook. Veel gedwongen verkopen, mensen kregen hypotheken terwijl men van-te-voren al wist dat zij die op den duur niet zouden kunnen betalen. Gehaaide bankiers en noem het maar op.

In deze heb ik steeds het gevoel dat men in Amerika de ander steeds probeert op te lichten. Je moet steeds scherp blijven anders worden je zakken zo geleegd. En dit is een grote minpunt. Sterk ervaren tijdens de vakantie. Daarnaast begreep ik bv van onze kennis dat vrienden van hen door-de-weeks een normale baan hebben en in het weekend real estate verkoper zijn. Ja, maar dan sorry: om bv met deze mensen zaken te gaan doen vraag je bv zelf om gepakt te worden. Zij zijn bv maar part-time in het vak en kunnen m.i. nooit het beste er uit halen.

Dit is de fout die men veel in Amerika maakt heb ik het gevoel: men denkt heel erg lichtzinning over alles bijna. Mogelijke toekomstige consequenties wil met niet onder de ogen zien. Maar meegaan met het groepsgevoel en met name 'window-dressing' spelen velen parten.

Ontslag krijgen als hoofdkostwinner is verschrikkelijk. Maar meestal kun je bv bepaalde dingen (signalen) zien aankomen. Kunst is om bepaalde keuzes in je leven te moeten maken en als je daaraan zou willen houden. Het zal zeker niet makkelijk zijn, want een ieder gaat voor de 'American dream'.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer