Ik vind dit zo schertsend klinken. Alsof jij kunt bepalen hoe een ander het beste kan en wil leven. In Nederland zou ik ook voor geen goud in Drente willen wonen, ook al kan ik daar voor hetzelfde geld 2 x zo groot wonen. Het past niet bij mij. Ik woon op 3 minuten fietsen van de Coolsingel in Rotterdam. Ik blijf nog liever de rest van mijn leven hier wonen dan dat ik in een klein gehucht in de VS zou wonen, hoe mooi de omgeving ook is. Als ik in de VS zou gaan wonen dan is dat dus een vereiste, het leven te leiden waar ik van hou, in een grote stad. Als dat niet kan omdat het te duur is dan maar niet. Dan woon ik liever in die 'grote' stad in Nederland waar ik het naar mijn zin heb dan dat ik in een dorp in het midden van de VS zou gaan wonen. Amerika is leuk maar niet ten koste van wat me lief is.Color01 schreef:De mensen zijn altijd aan het klagen ..ze willen een mooi groot huis hebben..en in de grote bekende steden wonen....maar achteraf klagen dat alles zo duur is.
waarom niet in een klein plaatsje in een Modular Double wide...waar het leven veel goedkoper is...is dat een gevoel van schaamte
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?
- Color01
- Amerika-expert
ik heb ook colega's op het werk die perse vlakbij de Ocean Front willen wonen ..maar wel klagen dat alles zo duur is.. ....How Stupid is thatRiverCola schreef:
Ik vind dit zo schertsend klinken. Alsof jij kunt bepalen hoe een ander het beste kan en wil leven.

- RiverCola
- Amerika-expert
Ik weet niet of dat 'stupid' is. Misschien wel. Ik woon in de stad maar klaag niet over het feit dat ik ergens anders groter zou kunnen wonen. Dit is mijn keuze en ik ben er gelukkig mee. Toch blijven er altijd van die mensen die het beter denken te weten. En dat komt hier op het forum vaak voor, zo belerend; jij wil in LA/NY/SF wonen? Dat is dom, want het is daar duur. Nou en? Als mensen daar gelukkig van worden, wie ben jij dan om dat te veroordelen?
Klagen, tja....je mag dus blijkbaar niets meer te klagen hebben. Ben jij honderd procent gelukkig in the country side? En ook al ben je gelukkig met je keuze, betekent dat dan dat je nooit meer mag klagen over zaken die inherent zijn aan het wonen in zo'n gebied?
Klagen, tja....je mag dus blijkbaar niets meer te klagen hebben. Ben jij honderd procent gelukkig in the country side? En ook al ben je gelukkig met je keuze, betekent dat dan dat je nooit meer mag klagen over zaken die inherent zijn aan het wonen in zo'n gebied?
- Color01
- Amerika-expert
ik heb me lang genoeg als een Sardientje gevoeld in Nederland....ik ben blij dat we geen direkte buren hebben ..je kunt doen wat je wilt zonder rekenschap te houden met de buren....elke keer als ik in de Hot Tub zit op onze Deck ....dan voel ik me een koning te rijk met de rust en de ruimte die we hebben.RiverCola schreef:. Ben jij honderd procent gelukkig in the country side?
Color01 schreef:De mensen zijn altijd aan het klagen ..ze willen een mooi groot huis hebben..en in de grote bekende steden wonen....maar achteraf klagen dat alles zo duur is.
waarom niet in een klein plaatsje in een Modular Double wide...waar het leven veel goedkoper is...is dat een gevoel van schaamte
Precies, en iedereen heeft het recht te wonen waar men zich prettig voelt maar niet gaan klagen als het mis gaat en al helemaal niet willen dat de regering je uit de zorgen helpt, wat nu dus gebeurt en wie betaald dan je hypotheek, de mensen die wel in een Modular Double wide wonen omdat ze het risico niet wilden lopen van een hypotheek gebaseerd op 2 inkomens.
Als je naar Amerika vertrekt om met een Amerikaanse partner een nieuw leven op te bouwen, zal dat een stuk makkelijker zijn, dan als gezin vertrekken omdat men "uitverkoren" dmv de lottery.
Door een partner, die vaak al een redelijke job met bijbehorende benefits heeft en credit history opgebouwd, heb je een vangnet.
Als gezin rechtstreeks vanit Nederland met een gespaard bedrag op zak, zal het een stuk moeilijker worden.
Ik heb veel respect voor Hans"Texas Boy" en zijn vrouw, ondanks ik in alles bijna van mening scheel met hem, hij heeft genoeg zakelijk instinct om het te maken in Texas. Niert iedereen met een Amerikaanse droom heeft deze "gave". De banen liggen hier momenteel ook niet voor het oprapen, dus ik zo persoonlijk heel voorzichtig zijn om zo'n grote stap te wagen.
Door een partner, die vaak al een redelijke job met bijbehorende benefits heeft en credit history opgebouwd, heb je een vangnet.
Als gezin rechtstreeks vanit Nederland met een gespaard bedrag op zak, zal het een stuk moeilijker worden.
Ik heb veel respect voor Hans"Texas Boy" en zijn vrouw, ondanks ik in alles bijna van mening scheel met hem, hij heeft genoeg zakelijk instinct om het te maken in Texas. Niert iedereen met een Amerikaanse droom heeft deze "gave". De banen liggen hier momenteel ook niet voor het oprapen, dus ik zo persoonlijk heel voorzichtig zijn om zo'n grote stap te wagen.
RiverCola schreef:En dat komt hier op het forum vaak voor, zo belerend; jij wil in LA/NY/SF wonen? Dat is dom, want het is daar duur. Nou en? Als mensen daar gelukkig van worden, wie ben jij dan om dat te veroordelen?
ach ja, soms is een mening van een ander misschien in jouw ogen belerend, wij in het Zuiden worden vaak dom genoemd en rednecks en ....... snap dat niet, voel me happy hier
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuke foto van je Hans.
Maar had je niet even een shirt aan kunnen trekken?

Marjon
Maar had je niet even een shirt aan kunnen trekken?

Marjon
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik vind het belerend om iemand anders droom te veroordelen. Zo is jouw leven mijn droom niet maar ik waardeer het dat jij jouw keuze gemaakt hebt en zal dat dus ook niet veroordelen. Anderzijds hoop je dus ook dat mensen datzelfde voor anderen op kunnen brengen. Ik herinner me nog een jonge Nederlander die hier een tijdje geleden kwam vertellen hoe zijn leven was verlopen na het winnen van de GC loterij. Hij woonde in LA en was er gelukkig, was wel een aantal keer verhuisd naar andere wijken waar het goedkoper was. Die jongen werd direct met de grond gelijk gemaakt en is hier dus nooit meer terug gekomen.Texas Boy schreef:RiverCola schreef:En dat komt hier op het forum vaak voor, zo belerend; jij wil in LA/NY/SF wonen? Dat is dom, want het is daar duur. Nou en? Als mensen daar gelukkig van worden, wie ben jij dan om dat te veroordelen?
ach ja, soms is een mening van een ander misschien in jouw ogen belerend, wij in het Zuiden worden vaak dom genoemd en rednecks en ....... snap dat niet, voel me happy hier
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En toch zal ik dat blijven zeggen tegen mensen die aan de loterij meedoen, en die niet minstens $50,000 op zak hebben met heel wat nuttige werkervaring. Je einddoel kan dan misschien wel een leuke condo/loft in die hippe stad, maar dat is niet de meest verstandige plaats om te beginnen! Zorg eerst dat je een job hebt die je voldoende financiele zekerheid biedt, en dat je Amerikaanse werkervaring hebt. En kijk dan stilaan uit naar die hippe maar duurdere plaats. Als je daar vanaf dag 1 neerstrijkt, en je vindt geen job, dan is je geld snel op. Want met een hamburgerflippende job kan je die woonplaats niet betalen. Dus je geluk van in die hippe plaats te wonen zal ook snel op zijn.RiverCola schreef:En dat komt hier op het forum vaak voor, zo belerend; jij wil in LA/NY/SF wonen? Dat is dom, want het is daar duur.
Huren is ook niet altijd zo'n geweldige oplossing... Als ik gewoon even naar onze situatie kijk: we wonen nu in wat men hier nu in een 'hippe' plaats noemt. Waar dus ook heel veel managers van bedrijven geparkeerd worden voor 2 of 3 jaar. Verder strijkt het merendeel van de immigranten graag in deze streek neer (>50% verlaat deze regio ook weer binnen het jaar omdat ze het financieel niet kunnen bolwerken). Gevolg: de huurprijzen hier zijn ontzettend duur. Als wij een huis hadden moeten huren dat even groot was dan waar we in Belgie in woonden, dan hadden we met $4,000/maand niet toegekomen. Dat was dus geen optie. We zijn dus gaan huren. Een piepklein huurhuisje in de rij in een arbeiderswijk. Twee slaapkamers en twee badkamers (dat is hier standaard zo), piepklein keukentje zonder tafel, piepklein hoekje waar je amper met 4 aan een tafel kan, plaats voor 2 zetels waar je maximaal met 4 mensen in kan zitten. En een toilet en een keldertje waar de wasmachine en de droogkast in kan + waar je was kan drogen. 2 kleine raampjes in de leefruimte (met hoge bomen er achter, dus geen lichtinval). Tuintje van 10m2. 1 garage. Huurprijs voor die panden is $1,500/maand. Komen er dus nog verzekeringen bij, gas, water, elektriciteit, en eten (dat hier ook duurder is dan wanneer je 150 km verder gaat wonen)... Wil je voor minder dan die prijs huren, dan kan je in bepaalde streken hier de kelder van mensen huren. That's all.
Is dit een verstandige plek om als starter zonder job en slechts $ 10,000 te komen wonen? Neen! Wat hou je in godsnaam van je loon over (als je al een job gevonden hebt!) als je vaste maandelijkse kosten al rond de $ 2,500 liggen? Hoe lang ga je dan in die hippe plaats overleven?
Je kan het wel leuk vinden, maar dat is gewoon een veel te dure plaats voor een starter zonder voldoende backup. Veroordeel ik daarmee iemand anders zijn droom? Tja, misschien wel. Maar met dromen alleen ga je er niet komen. Ik droom heel graag, maar als het op concrete aktie aankomt, dan pak ik het liever wat realistischer aan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
vana schreef:Leuke foto van je Hans.
Maar had je niet even een shirt aan kunnen trekken?![]()
Marjon
Shirt uit, gebit uit en gaan

RiverCola schreef:Hij woonde in LA en was er gelukkig, was wel een aantal keer verhuisd naar andere wijken waar het goedkoper was. Die jongen werd direct met de grond gelijk gemaakt en is hier dus nooit meer terug gekomen.
Ik vind LA helemaal niets, maar als ik dit zeg is dat dan belerend of gewoon mijn mening en denk omdat er erg veel dromers hier komen de reacties wat hard kunnen zijn, maar laat die dromers ook eens wat huiswerk vooraf doen voordat men hier weer de standaard vraag gaat stellen, het is niet dat je een nieuwe fiets koopt.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben ik wel met Hans eens, heel veel mensen die ik spreek of hier een paar keer zie posten over de GCL, hebben echt geen flauw benul wat ze gaan doen en waar ze van gaan leven als ze echt in Amerika terecht komen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En omdat je juist van Amerika houdt en niet wilt dat mensen ginder de frustratie van hun leven oplopen, wil je ze net met de twee voetjes terug op de grond zetten.
Wees eerlijk, we hebben al heel wat forumleden gehad die daar echt wel behoefte aan hadden! (gelukkig zijn er ook nog heel wat anderen!!!!)
Wees eerlijk, we hebben al heel wat forumleden gehad die daar echt wel behoefte aan hadden! (gelukkig zijn er ook nog heel wat anderen!!!!)
Elke
Ja , dat kan in California.oortjes schreef:He ik wist niet dat dit alleen in CA en AZ kon, weglopen van je hypotheek.
Het blijft op je creditreport voor 7 jaren en dan gaat het weg.
Intel heeft nu ongeveer 15000 employee,s in Oregon.
De meeste kwamen van California en vele zijn gewoon weggelopen van hun hypotheek obligaties.
Waarom een 500k hypotheek betalen op een huis dat alleen 300k waard is.?
Hier in Oregon en Washington kan je dat niet zo gemakkelijk doen.
Oortjes, je praat over rechten die je hebt achtergelaten in Nederland?
Zijn dat pensioen rechten?
Wie betaald het verschil, de bank?marcuscj schreef:Waarom een 500k hypotheek betalen op een huis dat alleen 300k waard is.?
- RiverCola
- Amerika-expert
Jij leest niet goed Hans. Ik heb nooit gezegd dat ik het belerend vind als jij zegt dat je LA niet leuk vind. Lees maar terug. Ik vind een plek zoals waar jij woont niet leuk maar ben blij voor je dat je het leven hebt wat je graag wilt. Ik vind het belerend als mensen anderen veroordelen. In mijn voorbeeld sprak ik niet over een dromer maar over een jongen die zijn droom al waar gemaakt had. Hij had de loterij gewonnen en was naar Amerika verhuisd. Toevallig naar LA omdat zijn familie daar woonde en dat voor hem een makkelijke start betekende. Hij had het nu goed, werkte, ging naar school en woonde in Long Beach. Hij had een opsomming gemaakt van zaken die goed gingen, leuk waren en zaken die moeilijk waren, of duur waren. En wat gebeurde er? Hij werd volledig afgebrand door een andere forummer; naïef om in LA te gaan wonen, hij had een andere, goedkopere, plek moeten kiezen enzovoorts. Die jongen moest zichzelf gelijk verdedigen terwijl hij hier kwam om zijn ervaringen te delen.Texas Boy schreef:RiverCola schreef:Hij woonde in LA en was er gelukkig, was wel een aantal keer verhuisd naar andere wijken waar het goedkoper was. Die jongen werd direct met de grond gelijk gemaakt en is hier dus nooit meer terug gekomen.
Ik vind LA helemaal niets, maar als ik dit zeg is dat dan belerend of gewoon mijn mening en denk omdat er erg veel dromers hier komen de reacties wat hard kunnen zijn, maar laat die dromers ook eens wat huiswerk vooraf doen voordat men hier weer de standaard vraag gaat stellen, het is niet dat je een nieuwe fiets koopt.
Veel mensen hier hebben altijd zo'n hekel aan de Nederlandse eigenschap om mensen die hun hoofd boven het maaiveld uitsteken af te branden in plaats van te waarderen. En wat gebeurd hier op het forum? Notabene door mensen die de stap zelf gemaakt hebben? Precies hetzelfde!!
Wie moet dat betalen ?Texas Boy schreef:Wie betaald het verschil, de bank?marcuscj schreef:Waarom een 500k hypotheek betalen op een huis dat alleen 300k waard is.?
Wie weet?
De arme aandeelhouders van de bank? De arme creditcardholders die meer dan 21% interest betalen?
Mischien jouw kinderen en kleinkinderen die dat moeten betalen?
De rijken hebben daar helemaal geen probleem mee.
Vele advocaten geven advies hoe je dat kan doen.
Sommige mensen wonen in het huis voor 18 maanden en betalen geen hypotheek voordat ze er uit geschopt worden.
Kan me dit niet goed herinneren maar wat je zegt klopt soms, beetje jaloers misschienRiverCola schreef:Veel mensen hier hebben altijd zo'n hekel aan de Nederlandse eigenschap om mensen die hun hoofd boven het maaiveld uitsteken af te branden in plaats van te waarderen. En wat gebeurd hier op het forum? Notabene door mensen die de stap zelf gemaakt hebben? Precies hetzelfde!!

-
- Amerika-expert
Ik ben "gebauren en getaugen" Amsterdammer, ben er naar school en de universiteit geweest, maar had er geen echte banden opgebouwd. Toen ik de kans kreeg om naar de VS (New York)te gaan, heb ik die genomen. Toen ik de aankomsthal in JFK uitliep, voelde ik me meteen thuis en dat is eigenlijk nooit echt veranderd. Ik weet nog goed, dat ik voor de eerste keer met m'n vrouw samen naar Europa terugging, dat ik toen "uit elkaar viel" zoals ze hier zeggen, toen ik de grens tussen Belgie en Nederland passeerde.
Waarmee ik maar zeggen wil: er is maar 1 manier om te weten of je je in de VS thuis zou voelen: gaan. Ik heb me daarom pas na het eerste jaar in New York uitgeschreven en mijn woningtje in Amsterdam opgegeven, ik had het eerste jaar dus de kans om altijd terug te gaan. Plus het feit dat ik als leraar Engels weer meteen een baan zou kunnen krijgen, hielp ook. Mijn boeken en grammofoonplaten (!) heb ik ook pas na een jaar overgebracht.
Ik heb het hier nooit echt rijk gehad, een aantal jaren gehuurd, drie huizen gekocht en verkocht en ben nu weer aan het huren. Wat je het beste kunt doen hangt helemaal van je eigen omstandigheden af, je doet wat je kunt en waarvan je denkt dat het voor jou op dat ogenblik goed is.
Mensen die zeggen dat je beter kunt kopen of huren en waar je het beste kunt wonen, kennen alleen hun eigen omstandigheden. Beschouw het als zodanig en leg het naast je neer. Ter vergelijking: als je de "wijze" raad van "beleggingsdeskundigen" hoort, komt dat ook alleen maar neer op: zoveel mogelijk verdienen, zoveel mogelijk sparen en zo voorzichtig mogelijk uitgeven. En dan krijg je hun rekening onder je neus geschoven.
In mijn eigen geval: ik had in begin jaren zeventig een 4-verdiepingen huis kunnen kopen in Amsterdam voor 60.000 gulden, die gaan nu weg voor 300.000 euro per verdieping. Het huis waar mijn moeder 49 jaar gewoond heeft, is verkocht voor 200.000 euro, en dat was maar een klein huisje in Geuzenveld. De brownstone in Brooklyn, die ik voor $125.000 had kunnen kopen (1977) brengt nu meer dan $1,5 miljoen op.
Ik zeg tegenwoordig maar: volgend leven weet ik precies wat ik doen moet. Nu hobbel ik maar een beetje verder, maak fouten en realiseer me dat. En doe ook af en toe dingen goed.
Zoals ze zeggen: nooit geschoten is altijd mis en daardoor is het nog eens extra moeilijk keuzes te maken. Maar op een gegeven ogenblik moet je wel kiezen. Als je dat ook doet, kun je natuurlijk nooit meer terug (tijdmachines zijn er nog steeds niet) en daarom moet welke keuze je ook maakt, JOUW keuze zijn en je zult er mee moeten leven. Ervaringen van anderen zijn mooi en kunnen nuttig zijn, maar iemand anders kan nooit jouw leven leiden.
Als je gaat denken: als ik dit gedaan had, of als ik zo had gedaan, dan kan je jezelf heel ongelukkig maken. Ik beschouw "als" maar in het kader van het oude Nederlandse gezegde: als de hemel valt, hebben we allemaal een blauwe slaapmuts op. Kun je ook niks aan doen.
Ik zou overigens niet echt meer terug naar Nederland kunnen, denk ik. Maar ik heb wel gewacht met Amerikaan worden, totdat ik als Nederlandse Amerikaan ook echt twee paspoorten kon krijgen.
Waarmee ik maar zeggen wil: er is maar 1 manier om te weten of je je in de VS thuis zou voelen: gaan. Ik heb me daarom pas na het eerste jaar in New York uitgeschreven en mijn woningtje in Amsterdam opgegeven, ik had het eerste jaar dus de kans om altijd terug te gaan. Plus het feit dat ik als leraar Engels weer meteen een baan zou kunnen krijgen, hielp ook. Mijn boeken en grammofoonplaten (!) heb ik ook pas na een jaar overgebracht.
Ik heb het hier nooit echt rijk gehad, een aantal jaren gehuurd, drie huizen gekocht en verkocht en ben nu weer aan het huren. Wat je het beste kunt doen hangt helemaal van je eigen omstandigheden af, je doet wat je kunt en waarvan je denkt dat het voor jou op dat ogenblik goed is.
Mensen die zeggen dat je beter kunt kopen of huren en waar je het beste kunt wonen, kennen alleen hun eigen omstandigheden. Beschouw het als zodanig en leg het naast je neer. Ter vergelijking: als je de "wijze" raad van "beleggingsdeskundigen" hoort, komt dat ook alleen maar neer op: zoveel mogelijk verdienen, zoveel mogelijk sparen en zo voorzichtig mogelijk uitgeven. En dan krijg je hun rekening onder je neus geschoven.
In mijn eigen geval: ik had in begin jaren zeventig een 4-verdiepingen huis kunnen kopen in Amsterdam voor 60.000 gulden, die gaan nu weg voor 300.000 euro per verdieping. Het huis waar mijn moeder 49 jaar gewoond heeft, is verkocht voor 200.000 euro, en dat was maar een klein huisje in Geuzenveld. De brownstone in Brooklyn, die ik voor $125.000 had kunnen kopen (1977) brengt nu meer dan $1,5 miljoen op.
Ik zeg tegenwoordig maar: volgend leven weet ik precies wat ik doen moet. Nu hobbel ik maar een beetje verder, maak fouten en realiseer me dat. En doe ook af en toe dingen goed.
Zoals ze zeggen: nooit geschoten is altijd mis en daardoor is het nog eens extra moeilijk keuzes te maken. Maar op een gegeven ogenblik moet je wel kiezen. Als je dat ook doet, kun je natuurlijk nooit meer terug (tijdmachines zijn er nog steeds niet) en daarom moet welke keuze je ook maakt, JOUW keuze zijn en je zult er mee moeten leven. Ervaringen van anderen zijn mooi en kunnen nuttig zijn, maar iemand anders kan nooit jouw leven leiden.
Als je gaat denken: als ik dit gedaan had, of als ik zo had gedaan, dan kan je jezelf heel ongelukkig maken. Ik beschouw "als" maar in het kader van het oude Nederlandse gezegde: als de hemel valt, hebben we allemaal een blauwe slaapmuts op. Kun je ook niks aan doen.
Ik zou overigens niet echt meer terug naar Nederland kunnen, denk ik. Maar ik heb wel gewacht met Amerikaan worden, totdat ik als Nederlandse Amerikaan ook echt twee paspoorten kon krijgen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2505 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-