Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kramerica: 3 weken rondje LA-LV-SF-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kramerica
Amerika-newbie

Reis Kramerica: 3 weken rondje LA-LV-SF-LA

Bericht door Kramerica »

Hoi allemaal,
Eind juni gaan wij 3 weken naar de VS voor onze huwelijksreis :occasion5: . Voor ons allebei is het de eerste keer USA. Tickets (Air Berlin) en autohuur (Alamo via USA-Reisen) zijn al geboekt. Ik heb al heel veel informatie van dit forum kunnen halen en daarmee een globale reisplanning gemaakt.

We willen vooraf iig de eerste overnachting, Las Vegas en San Francisco boeken. Vandaar de globale planning. We overwegen om een tentje te kopen bij aankomst en deze o.a. in de nationale parken te gebruiken.

Planning:
Dag Datum Van Naar
1 Mon 27/6 DUS -> LAX
2 Tue 28/6 LA -> Palm Springs
3 Wed 29/6 Palm Springs -> Kingman (via Needles / Oatman / Kingman (Historic Route 66))
4 Thu 30/6 Kingman -> Grand Canyon Village (via Seligman (via I40))
5 Fri 1/7 Grand Canyon -> Page
6 Sat 2/7 Page -> Bryce NP
7 Sun 3/7 Bryce NP -> Zion NP
8 Mon 4/7 Zion NP
9 Tue 5/7 Zion NP -> Las Vegas (evt. via Valley of Fire/scenic route)
10 Wed 6/7 Las Vegas
11 Thu 7/7 Las Vegas
12 Fri 8/7 Las Vegas -> Lone Pine (of Bishop) (via Death Valley)
13 Sat 9/7 Lone Pine (of Bishop) -> Yosemite NP (via Tioga pass)
14 Sun 10/7 Yosemite NP
15 Mon 11/7 Yosemite NP -> San Francisco
16 Tue 12/7 San Francisco
17 Wed 13/7 San Francisco
18 Thu 14/7 San Francisco -> Cambria (via Highway 1 / Big Sur)
19 Fri 15/7 Cambria -> Los Angeles (via Santa Barbara)
20 Sat 16/7 Los Angeles
21 Sun 17/7 Los Angeles
22 Mon 18/7 LAX -> DUS
23 Tue 19/7 DUS

Wat denken de kenners van deze planning, is het een beetje te doen? Zitten er knelpunten of zien we iets over het hoofd?

Verder nog een aantal puntjes:
* Monument Valley/Arches (Moab) krijg ik er niet tussen zonder een heel druk schema te creëren :think:
* Las Vegas nu 3 overnachtingen (zegmaar de honeymoon component) maar misschien is 2 ook wel voldoende?
* Laatste 3 overnachtingen in LA kan ook minder, zie ik als uitloop-mogelijkheid (bijv. om langer over de Highway 1 te doen)
* Campgrounds van NP's nog niet geboekt, noodzakelijk?

Alvast super bedankt, we hebben er al erg veel zin in!
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Kramerica: 3 weken rondje LA-LV-SF-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Campings reserveren is voor Yosemite noodzakelijk, maar daarvoor ben je al te laat. Je zou eens naar andere lodging kunnen kijken via www.yosemitepark.com (bijvoorbeeld Curry Village of Housekeeping Camp).
Ik zou voor de andere parken ook reserveren, dan geeft veel meer rust omdat je je niet hoeft te haasten om ergens op tijd aan te komen.

De route is heel mooi zo, je kunt wel ergens langer of minder lang blijven, maar dat is helemaal afhankelijk van waar jullie interesses naar uitgaan.
Als het mijn reis was zou ik het houden bij 1 stop tussen LA en de GC en meer tijd bij de GC plannen. Maar als je niet wilt wandelen en geen helikoptervlucht wilt maken of een rangeractiviteit wilt bijwonen is één overnachting ook wel voldoende.
Ik zou een nacht LV minder doen en in DV overnachten (niet met de tent natuurlijk), de sterren bekijken daar is minstens zo romantisch las Las Vegas. Dan kun je de volgende dag tot Lee Vining rijden en heb je weer wat meer tijd voor Yosemite, want één volle dag is weinig daar.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik sluit me bij Marianne aan wat betreft de rit LA- Grand Canyon. Ik zou de overnachting Kingman eruit halen. Anderzijds heb je wel wat meer rust om ook in Joshua Tree te kijken. Je bent die eerste dagen best wel vroeg wakker schat ik in. Dus maak gebruik van die iets koelere uren.

En Yosemite wordt wel lastig. Probeer heel vroeg in Yosemite aan te komen dan heb je nog kans op plek op de onderstaande campgrounds. Tuolumne Meadows ligt het dichtst bij de ingang bij Tioga Pass. Daar heb je de meeste kans. Daarna heb je White Wolf en anderen. Ik zou bij de ingang gelijk vragen of er plekken zijn die nog vrij zijn...
If you plan to camp in Yosemite during summer without a reservation, you are limited to the following campgrounds.

Camp 4 (Yosemite Valley) (no RVs/trailers)
Bridalveil Creek (RVs up to 35 feet/trailers up to 24 feet)
Tamarack Flat (not recommended for RVs/trailers)
White Wolf (RVs up to 27 feet/trailers up to 24 feet)
Yosemite Creek (not recommended for RVs/trailers)
Porcupine Flat (limited space for RVs up to 24 feet/trailers up to 20 feet)
Tuolumne Meadows (RVs and trailers up to 35 feet)
View a list of all campgrounds with this year's estimated opening and closing dates and other information.
Anders deze:
http://www.yosemite.com/tripplan/camping.html
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je de tijd wil nemen voor R66 (National Trails hw in Ca.) heb je de tijd tussen PS en GC wel nodig. Je zou kunnen overwegen ipv Palm Springs in 29Palms te overnachten en dag 2 nog iets van Joshua Tree NP zien. Ik vind de planning uitstekend.
Yeehaw
Kramerica
Amerika-newbie

Bericht door Kramerica »

Dank voor de reacties en de ideeën!

1) Van LA naar Twentynine Palms ipv Palm Springs is een prima idee, scheelt weer wat km's in de goede richting. Evt. zouden we ook kunnen overnachten op een campground in Joshua Tree NP (mits we dan al een tent hebben gekocht). Omdat het niet zo'n verre reis is van LA, kunnen we diezelfde dag (dag 2) het park bekijken en een wandeling maken. Op dag 3 gaat het dan richting Grand Canyon.

2) In één dag van Joshua Tree naar Grand Canyon lijkt me misschien wat heftig? (als we ook een stukje 66 willen doen). Of is dat te doen? Het is 350 mijl volgens Google Maps. Misschien beter om één stop te maken tussen LA en GC (zoals Marianne suggereert) ergens halverwege (ipv bij Joshua Tree), tips voor een locatie?

3) Een nacht minder in LV en een nacht extra in DV is een prima idee, ik ga dit verwerken in een nieuw schema. Kunnen we de dag erna iets verder in de richting van Yosemite overnachten, waardoor we daar wat eerder aan kunnen komen. In Curry Village is nog wel plek zie ik maar in wezen ook gewoon een tent, maar dan duurder dan 5* Vegas :|
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tja camping is goedkoper maar vol.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer