Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KimS: Z-W + Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis KimS: Z-W + Yellowstone

Bericht door Isis »

Kim even een vraag Je zegt Moturis geen flex tarieven? Boeken jullie via een reisburo if rechtstreeks? Wij hebben vorig jaar (via Travelhome) bij Moturis geboekt en hadden wel flex tarieven. Maar wij moesten wel voor 31 okt 2009 boeken voor de reis in aug 2010, misschien is dat het. Die flex tarieven zijn misschien beperkt tot eind oktober? Overigens heeft mijn man toen zitten rekenen en rechtstreeks was duurder dan via Travelhome.
Wellicht is het dit jaar weer anders hoor..

Wat betreft de lengte
Wat wij ervoeren met de 25 ft (die er nu bij Moturis niet meer is meen ik) is dat we eigenlijk overal nog net in mochten waar de grotere jongens niet mogen komen. Op sommige stukken van routes in parken of P plekken etc... dan ben je net een kleintje. Het benzine verbruik zal voor een grote ook wel wat hoger liggen. Met zijn twee is 25 ft prima. Wij nemen voor ons 4-en volgende keer wel een 27 ft. Dat geeft net wat meer leefruimte als je een dagje binnen zit.
Voor het rijden in het algemeen heeft het niet veel invloed en ook op de meeste campings kun je met 31 ft nog makkelijk terecht. Ik hoorde wel een vrouw roepen in Moab oh leuk in Arches op camping dat kunnen we niet want dat mag niet met een 42 ft-er (ha ha :mrgreen: ). Weet het breed heeft laat het breed hangen en heeft soms pech... :wink:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
KimS
Amerika-ontdekker

Bericht door KimS »

Isis, we boeken waarschijnlijk via tioga of arvy, nog niet zeker welk van de twee. Geen van tweeen geven flextarieven voor Moturis...het maakt voor een Moturis camper niets uit of we voor of na Labourday boeken, terwijl dat voor andere verhuurbedrijven een verschil van meer dan 1000 euro maakt!
We zijn er nog niet helemaal uit of we voor moturis of voor el monte gaan, el monte is goedkoper, maar de nieuwe E 23 van Moturis ziet er wel ruimer en gemakkelijker uit dan de C25... Intussen hebben we wel al de vliegtickets...(515 euro en heel goede tussenlandingsuren, een goede deal dus ;-)) dus het is al wel zeker dat we pas 6 september vetrekken...we wilden echt wel de drukte van Labourday vermijden...
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Arvy is niet bij SGR aangesloten.. tis maar dat je het weet. Failliet is geld kwijt en geen reis.

Ik miste in je schema ook Teton .. maar das al opgelost.

Bryce kun je lang doen door er later in de middag aan te komen en dan een hele dag door te brengen. De volgende dag kun je nog zonsopgang doen en weer doorrijden. Dan heb je echt een mooi lang verblijf in Bryce met wandeling. Maar iets korter kun je er ook al veel van zien. Mij is het park erg dierbaar en wij zijn er twee nachten geweest (zoals bovenstaand), dat is echt voldoende. Je kunt lekker op North Campground staan vlakbij de Rim .. 5-10 min lopen. De hertjes lopen over de campground.
Zion zou ik echt een extra nachtje geven. Wij hebben daar net iets te weinig van gezien ... ik wil een keer terug. En Page is ook erg veel te zien.

Paar vragen:
Is Death Valley - LA niet erg ver???? Waar ga je naaryoe in LA? Al richting Santa Monica want dat scheelt al.
Heb je voor de kustweg al een idee. Wij deden er iets langer over maar het mooiste stuk is tussen Cambria en Carmel. Daar moet je eigenlijk de tijd nemen. Bij Big Sur zijn wel wat campgrounds.
Misschien idee LA - San Luis Obispo (ergens in de buurt)
SLO - Monterey (mooiste stuk kustweg)
Monterey - SF (kan ook via Interstate)
Het zijn maar ideeën.
KimS
Amerika-ontdekker

Bericht door KimS »

Ik ben al even niet echt meer met de reis bezig geweest....stukje bouwgrond gekocht dus een ander project om me op te storten, maar het wordt onderhand toch terug tijd om wat dingen concreet te maken.
Vlucht en camper zijn dus al geboekt, en gisteren ook de kampeerplaatsten in yosemite weten te pakken te krijgen (lower pines).
Ik heb toch nog een beetje aan de route gesleuteld, het ventje wou opeens toch een paar dagen in LA doorbrengen (hij zit zelf in de filmbusiness, dus wel begrijpelijk ;-)) en eigenlijk wilde hij er ook liever capitol reeve in dan mesa verde.

Het rondie ziet er nu zo uit:

6-sep Brussel - San Fransisco
7-sep San Fransisico - yosemite
8-sep yosemite
9-sep yosemite
10-sep yosemite - Lake Tahoe
11-sep Lake Tahoe - Twin Fals
12-sep Twin Fals - Craters of the Moon
13-sep Craters of the Moon - Yellowstone
14-sep Yellowstone
15-sep Yellowstone
16-sep Yellowstone - Grand Teton
17-sep Grand Teton - SLC
18-sep SLC - Moab
19-sep Moab
20-sep Moab
21-sep Moab - Torey
22-sep Torey
23-sep Torey - Bryce
24-sep Bryce - Zion
25-sep Zion
26-sep Zion - Las Vegas
27-sep Las Vegas
28-sep Las Vegas - Death Valley
29-sep Death Valley - LA
30-sep LA
1-okt LA
2-okt LA - kustweg naar SF (nog geen idee waar we willen overnachten...)
3-okt Kustweg naar SF -SF
4-okt SF (Camper binnen brengen)
5-okt SF
6-okt SF - Brussel

Ik had graag Page erin gehouden, maar ik zie niet goed hoe ik dat nog kan doen...

Alle commentaar is welkom!

@ Isis: als reactie op je post van 17 Jan
LA-death valley: in het nieuwe schema kunnen we het ons permiteren van pas laat in LA aan te komen, we hebben toch 2 volle dagen daar nu...dus we vinden het wel te doen die afstand
kustweg : afhankelijk van het programma in LA ( waar we een vriend gaan bezoeken, maar het bezoek logt nog niet vast) kunnen we al in de late namiddag uit LA vertrekken en al een stukje van de kustweg doen...anders zal het idd wel een hele rit worden, maar ja, we zien wel waar we uitkomen, in se moeten we ook maar op 4 Okt na de middag in Sf zijn, want dan moet de camper pas binnen, dus we zien wel hoe het loopt op die kustweg en hoeveel zin we hebben om door te rijden of net veel te stoppen om dingetjes te zien.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Niet naar Craters of the Moon en geen 2e overnachting in Torrey dan zou je wellicht 1 overnachting in Page en 1 overnachting bij de Grand Canyon kunnen plannen. Wil je 2 nachten Page dan zou je ook nog Death Valley kunnen overslaan en rechtstreeks van Las Vegas naar L.A. kunnen rijden.

Trouwens, met een camper... probeer op tijd te zijn in Capitol Reef en op Fruita Campground te staan ipv Torrey. Het zag er echt prachtig uit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Isis schreef:Is Death Valley - LA niet erg ver????
Nee, dat is heel goed te doen, ook met nog sightseeing in DV.

Craters of the Moon zou ook op doorreis kunnen, dan heb je meer tijd voor Yellowstone, want 2 volle dagen is niet heel erg veel. Reserveren hoeft niet, dus kijk gewoon hoe ver je komt op het stuk van Yosemite naar Yellowstone.
Twin Falls is wellicht wat te ver als je van South Lake Tahoe komt, maar je kunt natuurlijk wel lekker doorrijden op dat stuk.

Marianne
KimS
Amerika-ontdekker

Bericht door KimS »

probeer op tijd te zijn in Capitol Reef en op Fruita Campground te staan ipv Torrey. Het zag er echt prachtig uit
Bedankt voor de tip, zullen we zeker bekijken!

Van Lake Tahoe naar yellowstone zullen we inderdaad wel zien hoe ver we op een dag geraken en of we craters of the moon gewoon ff tussendoor doen of daar een grote stop maken, het zal een beetje afhangen van hoe moe we het rijden al zijn....het is de eerste keer met een camper dus hebben niet echt een idee hoe lang sommige stukken zijn en of ons dat bevalt....
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Als je pas 20 sept in Capitol Reef bent (nabij Torrey) hoef je niet zo heel vroeg te zijn voor Fruita. Het drukke seizoen is dan in middels wel voorbij. Uiteraard is op tijd niet gek want dan heb je lekker de tijd om nog iets te doen aldaar.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat zou ik nog niet al te hard roepen, wij hebben al twee keer eind september begin october op Fruta gestaan en beide keren was de campground half de middag wel vol.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

wij stonden eind aug op een half lege camping nog wel minder trouwens.
KimS
Amerika-ontdekker

Bericht door KimS »

we zullen wel zien, we reserveren zo wie zo niets (behalve yosimite dan, da's gelukkig gelukt!) en dan zien we wel waar er plaats is.... 't is vakantie hé, dan gaan we ons niet zitten afjakkeren om nog per se een plekje te hebben op een bepaalde camping...
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Daar heb je enerzijds wel gelijk in. Anderzijds liggen de campings niet overal voor het oprapen. Het reserveren beperkt soms de mogelijkheden om te veranderen, hoewel je soms niks hoeft te betalen dan kun je ze (als je het netjes doet) even laten weten dat je niet komt. Zo kun je dan toch iets anders doen. Bij NP kost het je max $20 als je niet gaat. Tja voor 1 / 2 keer kun je dat doen.
Het reserveren geeft ook rust omdat het niet uitmaakt hoe laat je aankomt. Soms moet je juist jakkeren om op tijd ergens te zijn. Het is me om het even wat je verkiest. Maar ik wil het even meegeven. Je gaat al wat later in het seizoen dan is het ook al rustiger.
Wat je evt. kunt doen als je ergens wel graag wilt staan. Onderweg even bellen naar een camping om te vragen of ze (over)morgen oid plek hebben. Dat doen ze vaak ook wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer