Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Bericht door kastelke »

Wat ook kan helpen, is voor jezelf nagaan hoe goed je met veranderingen in je leven om kan gaan. En dan bedoel ik dus niet eens een ander kleurtje verf op de muren. ;-) Als je meer een gewoontediertje bent, dan is verhuizen naar een ander land misschien iets dat je best in je dromen doet, maar niet in het echt. En van elk type mensen zijn er nodig!
Ik zie dat hier binnen ons gezin ook: mijn man en ik deinzen niet terug van veranderingen en hebben een hekel aan regelmaat. Wij zijn dolblij met onze emigratie en we wonen hier nu een half jaar. Maar toen ze op het werk van mijn man aangaven dat hij dus gerust voor een jaar naar een andere locatie kan gaan (binnen Canada, maar ook elders in de wereld), zijn wij al weer aan 't denken om, zodra zoonlief aan zijn hoger onderwijs begonnen is, die kans te benutten en vragen we ons af of we bv. een jaar naar Azie trekken, of naar Amerika of bv. Vancouver. :lol:
Onze zoon is best heel flexibel, maar heeft anderzijds toch meer ook behoefte naar stabiliteit. Die denkt er helemaal niet aan om weeral elders naartoe te verhuizen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik ben het met veel van de punten van agm114 wel eens, maar ik blijf het persoonlijk lastig vinden om Amerika te vergelijken met Nederland. Steeds meer kom ik er achter hoe groot de verschillen zijn tussen de staten. Al heb je in 3 staten in de VS gewoond, dan nog kan je niet direct generaliseren over heel Amerika en het vervolgens vergelijken met alleen Nederland. Als je Europa pakt en je hebt in West-Duitsland, Polen en Italie gewoond, dan heb je toch een compleet ander beeld van Europa, dan wanneer je in Nederland had gewoond. En we kunnen het wel alleen over de VS willen hebben in dit topic, maar er wordt wel door een Nederlands/Belgische bril naar alles gekeken.

Neem ik 1 klein puntje van de kritiek er uit: High speed internet en de mobiele dekking is veel minder dan in Nederland.. Sjah.. Nederland is ongeveer net zo groot als de staat New Hampshire en volledig plat. Wonen wel 16x zoveel mensen. Stuk makkelijker/goedkoper om een landelijke mobiele dekking te krijgen en overal glasvezel in de grond te krijgen dan bij een bergachtig gebied. Sommige gebieden in de VS heb je super mobiele dekking, bij andere gebieden heel slecht.. Dat heb ik ook als ik in Frankrijk en Spanje op vakantie was, precies hetzelfde probleem. High speed internet..zelfde verhaal. Ik heb via Comcast nu 20mbps internet en zou kunnen upgraden naar 40mbps. Ze zijn al wel over op het Docsis 3.0 systeem, dus de hogere snelheiden zoals UPC heeft (60/120mpbs) behoren technisch gezien tot de mogelijkheid. Daarbij is er bijvoorbeeld een stad in Kansas waar Google overal glasvezel neer gaat leggen en daar de eerste 1gb (1000mbps) verbindingen gaat bewerkstelligen. Als je daar eenmaal aan gewend bent heeft de rest van de wereld een niet te vergelijken trage internetverbinding.

Wat mij zelf tegen viel in New Hampshire en Massachusetts was de kwaliteit van de wegen. Overal gaten en scheuren. Had ik niet verwacht en ik vond het ook maar een armoedige bende. Totdat we in Nederland de koudste winter in 12 jaar hadden, welke nog zeer mild was vergeleken met de winters in NH en MA. Ineens waren er overal gaten en scheuren in de Nederlandse wegen. A1, A6, A27, allemaal hadden ze problemen met de top laag. Rijkswaterstaat kreeg claims van steentjes die sterretjes/barsten/scheuren veroorzaakten in het voorruit. Treinen reden bijna niet. Hele land lag plat. Dan moet ik zeggen dat ze het in Amerika wat dat betreft nog best goed doen met die extremere weersomstandigheden. Ik ben dan ook anders gaan kijken naar die wegen.

Neemt niet weg dat er nog genoeg verbeterd kan worden en met name de gezondheidszorg is triest te noemen, maar wat betreft de economische situatie: Die is wereldwijd behoorlijk slecht. En ja, de Amerikaanse politiek lijkt op een slechte soap, maar dit is in Europa niet anders (Het houdt mensen zoals Hans, Benno, Bramster en mij in ieder geval van de straat). Frankrijk die de straaljagers al in het Libische luchtruim heeft nog terwijl ze deze zaak op Europees niveau nog moeten bespreken, Ome Berlus die tussen de Bunga-Bunga feestjes door nog even beslist om alle econmische vluchtelingen uit Tunesie maar een visum te geven waardoor ze heel Europa door mogen reizen...En dan hebben we het nog niet over het op ploffen staan van Spanje, Portugal, Griekenland en Ierland.

Naast alle rationele redenen waarom het minder aantrekkelijk is om naar Amerika te emigreren op het moment, speelt de emotie ook nog een grote rol. Net zoals in de liefde kan het wel rationeel beter zijn om in plaats A te wonen, maar wat als je je ondanks dat nu fijner, prettiger voelt in plaats B?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
agm114
Amerika-ontdekker

Bericht door agm114 »

suriboy777 schreef: ... Gehaaide bankiers en noem het maar op.

In deze heb ik steeds het gevoel dat men in Amerika de ander steeds probeert op te lichten. Je moet steeds scherp blijven anders worden je zakken zo geleegd. En dit is een grote minpunt. Sterk ervaren tijdens de vakantie. Daarnaast begreep ik bv van onze kennis dat vrienden van hen door-de-weeks een normale baan hebben en in het weekend real estate verkoper zijn. Ja, maar dan sorry: om bv met deze mensen zaken te gaan doen vraag je bv zelf om gepakt te worden. Zij zijn bv maar part-time in het vak en kunnen m.i. nooit het beste er uit halen.
...
Zo heb ik het ook ervaren, iedereen probeert iedereen op te lichten. Vooral de banken, autoverkopers, televisiereclames, makelaars, mobiele telefoonproviders en elektronicazaken die de boel proberen op te lichten. Ik zou er inmiddels een boek over kunnen schrijven. Je moet volgens mij ook een bepaalde mentaliteit hebben om je in het huidige Amerika thuis te voelen. In Nederland heb je ook mensen die zonder bedenken beleggingsverzekeringen en beleggingshypotheken verkopen, voor Tellsell of voor de DSB werk(t)en. Die zouden zich misschien wel in de VS thuis voelen maar ik in ieder geval niet. De mentaliteit is gewoon compleet anders.

Wat ik verder nog aan de originele post toe te voegen heb:

Het klimaat. We klagen in Nederland altijd over het weer maar als je de gruwelijke, benauwde hitte 's zomers in Texas hebt meegemaakt of de bijtende kou en de blizzards 's winters in Wisconsin dan ben je echt blij dat je in Nederland woont. Ik heb weken gehad dat we niets konden behalve binnen te zitten waar een airco of verwarming is. West Europa is precies goed z'n met 4 seizoenen en een gematigd klimaat. In de VS is het meestal overal of veel te warm of veel te koud.

De natuur in het algemeen. De VS hebben aardbevingen, tornado's, hurricanes, blizzards, bosbranden en giftige slangen, schorpioenen, alligators, giftige spinnen en andere bizarre insecten. Ik dacht altijd 'valt wel mee' maar inmiddels heb ik een blizzard vastgezeten en als je bedenkt dat je voor kinderen in Texas verplicht bent een snake-kit aan te schaffen dan valt het dus blijkbaar niet mee. Europa is een compleet andere wereld wat dit betreft. We hebben niets van dat alles.

Ik denk dat het wel goed zou zijn voor de gemiddelde altijd klagende Nederlander om eens een tijdje in de VS door te brengen om te zien hoe verschrikkelijk rijk Nederland en West Europa zijn. Met rijk bedoel ik niet zozeer persoonlijke bezittingen maar eerder om eens de enorme staat van verval van de Amerikaanse steden en de Amerikaanse maatschappij in het algemeen te zien.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En laat dat nou een van de redenen zijn waarom heel wat forumleden hier tegen nieuwkomers die dolverliefd zijn geworden op Amerika na 1 vakantie of omdat ze er als kind al van droomden (maar er nog nooit geweest zijn) zeggen: vooraleer te willen emigreren, probeer het land eerst wat beter te leren kennen!

Onze makelaar hier zei dat hij zelden zo'n goed voorbereide mensen tegengekomen is als ons. Onlangs begeleide hij nog andere mensen en hij was dolblij dat ze hun huis in Nederland niet verkocht hadden gekregen zodat ze tenminste een huis hadden om naar terug te keren. Hij zei dat hij in de loop der jaren veel mensen heeft zien komen, en een aantal ook weer heeft zien gaan. En dat de mensen die hij zien gaan heeft vaak 1 ding gemeen hebben wanneer ze hier toekwamen: geen realistische kijk op waar ze aan begonnen...
Als ik hier frustraties zie over de staat van de wegen, het weer, het niet hebben van een credit score, de job kwijt kunnen geraken zonder royale vooropzeg en zo, dan vraag ik me af of je wel een realistisch zicht had op waar je aan begon...

Het bovenstaande zal misschien bij sommigen harder overkomen dan hoe ik het bedoel. Ik schrijf dit dan ook niet voor diegenen die teruggekeerd zijn, maar vooral met de bedoeling dat zij die nog willen vertrekken hier heel goed bij stilstaan.
Ja, ik weet dat ik altijd heb gezegd dat je gerust kan emigreren naar een land waar je nog niet op reis geweest bent (tenslotte waren wij ook nog maar 2 keer in Canada geweest waarvan 1 keer 3 weken in de streek waar we nu wonen). Maar met wat ik rondom mij hoor en zie (vooral de laatste weken, geen idee waar dat nu overal plots vandaan begint te komen) moet ik die opinie misschien toch maar bijstellen...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

agm114 schreef: Ik denk dat het wel goed zou zijn voor de gemiddelde altijd klagende Nederlander om eens een tijdje in de VS door te brengen om te zien hoe verschrikkelijk rijk Nederland en West Europa zijn. Met rijk bedoel ik niet zozeer persoonlijke bezittingen maar eerder om eens de enorme staat van verval van de Amerikaanse steden en de Amerikaanse maatschappij in het algemeen te zien.
Inderdaad. Als je veel reist(zelfs ook in west-europa) en je komt terug in Nederland dan denk ik bij mezelf wel is dat Nederland wel 1 van de betere landen van de westerse wereld is, laat staan van de niet-westerse landen. Heel veel mensen(vooral Nederlanders) klagen dat alles zo "***" is geregeld in Nederland. Maar dat valt allemaal reuze mee als je dat soms in andere landen ziet.

Afgezien van allerlei voorzieningen, belastingen ed is het ook gewoon een gevoel dat je moet hebben, een paar posts terug zag ik een post van iemand(sorry even naam vergeten) die zich helemaal thuis voelde bij aankomst op JFK, nou dan is de USA gewoon helemaal zijn/haar thuisland. Dat heb ik ook wel maar na een paar maanden vind ik de "Welkom terug" bij de paspoortcontrole op Schiphol ook wel weer lekker. :lol:
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

kastelke schreef: Als ik hier frustraties zie over de staat van de wegen, het weer, het niet hebben van een credit score, de job kwijt kunnen geraken zonder royale vooropzeg en zo, dan vraag ik me af of je wel een realistisch zicht had op waar je aan begon...
Ho, ho. We blijven wel Nederlanders he. Frustraties / klagen doen we overal, of we nou in Nederland zijn of in het buitenland ;)

Beetje off-topic: Ik zie net op het nieuws dat veel Portugezen naar Brazilie verhuizen omdat de economie in Brazilie er veel beter voor staat dan in Portugal. Dat had ik zelf ook weer niet verwacht.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

agm114 schreef:Het klimaat. We klagen in Nederland altijd over het weer maar als je de gruwelijke, benauwde hitte 's zomers in Texas hebt meegemaakt of de bijtende kou en de blizzards 's winters in Wisconsin dan ben je echt blij dat je in Nederland woont. Ik heb weken gehad dat we niets konden behalve binnen te zitten waar een airco of verwarming is. West Europa is precies goed z'n met 4 seizoenen en een gematigd klimaat. In de VS is het meestal overal of veel te warm of veel te koud..
In Texas hebben we een maand of 4 dat het te warm is, maar airco's maken veel goed, de zgn. 4 seizoenen in Nederland waren voor mij, koude regen, lauwe regen, warme regen en wat natte sneeuw en als het een keer warm was dan was het erger dan Texas en een flink pak sneeuw en daken storten in en treinen vallen van de rails :lol:

Ik maak dit soort plaatjes het hele jaar door, enig verschil, soms wat minder blaadje aan de bomen, lucht meestal dezelfde kleur en 's winters t-shirt vrij normaal :lol:

Afbeelding
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

RiverCola schreef:Veel mensen hier hebben altijd zo'n hekel aan de Nederlandse eigenschap om mensen die hun hoofd boven het maaiveld uitsteken af te branden in plaats van te waarderen. En wat gebeurd hier op het forum? Notabene door mensen die de stap zelf gemaakt hebben? Precies hetzelfde!!
Volgens mij valt juist dat nogal mee. Wel heb ik soms het idee dat diegenen die inderdaad de stap hebben gezet om te verhuizen naar de VS soms zichzelf erg veel moeten verdedigen. Tenminste, zo voel ik dat soms. Als "we" als neder-Amerikanen iets positiefs zeggen over Amerika, dan zijn we te patriottisch en als we klagen is het ook weer niet goed. Over mezelf sprekend, kan ik alleen maar uit mijn eigen ervaringen spreken en dan is het zo dat ik toevallig in een van de sneller groeiende (in economisch en demografisch opzicht) regio's van de VS ben beland. En mij is het goed gegaan: ik ben midden in de crisis verhuisd en heb nog steeds dezelfde baan, een leuk huis gekocht, en een fors professioneel netwerk opgebouwd. Maar heb vooral een leuk leven met veel vrienden en kennissen en leuke dingen om te doen. Maar dat heeft ook vooral te maken met ambitie: weet wat je wilt en handel daar ook naar. In NL moet je vooral leven naar "what if" en je dus vooral voorzichtig op te stellen. Geen wonder ook dat de NLers de best verzekerden op aarde zijn: vooral elk risico vermijdend. Persoonlijk denk ik dat je zelf moet zorgen voor je eigen welzijn, ik heb van de overheid heel weinig verwachtingen.

Maar goed, om de eerste vraag te beantwoorden moet je vooral kijken naar wat voor jou belangrijk is. Voor sommigen is die sociale zekerheid belangrijk. En in dat geval zou ik zsm naar Zweden verhuizen. Maar zeur dan niet over hoge belastingen, het geld moet namelijk ergens vandaan komen. En kijk ook naar wat je zoekt, want in Amerika is gewoon meer mogelijk als je bv een zelfstandig ondernemer bent. Maar ook als je wilt wonen met meer ruimte voor je geld, dat kan hier inderdaad. Tegelijkertijd was dat voor mij juist weer geen issue: ik woon in een gebied waar de prijzen hoger liggen dan in de Randstad, want ik geef nou eenmaal minder om natuur en ruimte dan anderen. Ik vind het belangrijker om leuke restaurantjes en cafees om me heen te hebben en niet elk weekend naar een Olive Garden te hoeven. Daar betaal ik een prijs voor, maar het is het me waard. En zo gelden voor iedereen weer andere dingen. Als ik een gezin met kinderen zou hebben met een grote wens om ooit in de VS te kunnen wonen en werken, dan zou ik heel diep nadenken, dat wel. Veel dingen zoals lange vakanties, kunnen dan niet meer. En je moet ook nadenken waar je wilt gaan wonen, want de verschillen in prijs zijn echt enorm. Maar het kan wel en Amerika is een geweldig land en heeft heel veel te bieden, maar veel heeft te maken met je eigen inzet en wil om er wat van te maken. En ik snap ook best dat het niet iets is voor iedereen en dat is ook prima, je leeft tenslotte maar een keer en dan kun je maar beter wonen daar waar je je het prettigst voelt.
agm114 schreef:Het klimaat. We klagen in Nederland altijd over het weer maar als je de gruwelijke, benauwde hitte 's zomers in Texas hebt meegemaakt of de bijtende kou en de blizzards 's winters in Wisconsin dan ben je echt blij dat je in Nederland woont. Ik heb weken gehad dat we niets konden behalve binnen te zitten waar een airco of verwarming is. West Europa is precies goed z'n met 4 seizoenen en een gematigd klimaat. In de VS is het meestal overal of veel te warm of veel te koud.
Ook dit is weer heel persoonlijk, maar ik vind het klimaat in NL juist een van de ergste die ik kan bedenken, dat vond ik ook al toen ik er nog woonde. Altijd maar die bewolking, regen en wind. Ik zal trouwens niet beweren dat het klimaat waar ik nu woon ideaal is, maar ik heb het toch 100x liever dan het klimaat in NL. De zomer is hier warm en vochtig, maar daar staat tegenover dat je dankzij de airco toch heerlijk slaapt. En je went trouwens ook aan dat klimaat en je past je aan. Maar verder kunnen we hier meestal al in februari buiten zitten, t/m november en dan een korte, maar zonnige winter en dan is het alweer lente.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Bandido schreef: Volgens mij valt juist dat nogal mee. Wel heb ik soms het idee dat diegenen die inderdaad de stap hebben gezet om te verhuizen naar de VS soms zichzelf erg veel moeten verdedigen. Tenminste, zo voel ik dat soms. Als "we" als neder-Amerikanen iets positiefs zeggen over Amerika, dan zijn we te patriottisch en als we ergens over klagen is het ook weer niet goed.
Daar ben ik het ook mee eens.

Om terug te komen op het originele topic - ik denk dat het momenteel geen goed idee om waar dan ook naar toe te emigreren als je nu een goede baan hebt, en niet bereid bent om er op achteruit te gaan. Op dit moment verkeert zo'n beetje heel de westerse wereld in een recessie, dus als je zeker wilt zijn van een bepaald inkomen dan moet je -nu- gewoon blijven zitten waar je zit.

Maar om nou te zeggen dat Amerika haar aantrekkingskracht als immigratieland voorgoed kwijt is, nee. Ik denk dat de grote kracht van dit land is, en dat is al wel een paar keer genoemd, de mindset van de mensen. Ja, er is weinig sociale zekerheid, geen vangnet, je werkt "at will", maar de levensstijl is vele malen positiver. Mensen zijn optimistisch, geven niet zo snel op, en zijn gewoon creatiever dan ik in Nederland ervaren heb. Daarbij weet ik ook zeker dat het in de VS, als je je baan kwijtraakt, vele malen makkelijker is om een baan ver onder je niveau te krijgen/eigen bedrijf te starten en het alsnog te redden, dan dat het in Nederland is. Ik ken hier vele mensen die hun baan kwijtraakten door de crisis, en iets totaal anders/onder hun niveau zijn gaan doen, en het nog prima redden. Ik heb daarentegen meerdere kennissen in Nederland die met hun universitaire diploma nergens aan de bak komen, ook niet voor baantjes onder hun niveau (juist die al helemaal niet), en die dus nog steeds in de WW/bijstand zitten. Als ik morgen mijn baan kwijt raak heb ik recht op unemployment, maar ik weet ook zeker dat ik de volgende dag al bij de mac/starbucks/gas station aan de bak kan totdat ik iets anders heb, en dat zou in Nederland een heel ander verhaal zijn.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

DixieChick schreef: Als ik morgen mijn baan kwijt raak heb ik recht op unemployment, maar ik weet ook zeker dat ik de volgende dag al bij de mac/starbucks/gas station aan de bak kan totdat ik iets anders heb, en dat zou in Nederland een heel ander verhaal zijn.

Heb een erg uitgebreid arbeidsverleden en ben 2x ontslagen in Nederland omdat ik te slim voor de baan was :shock:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Over het klimaat:
ik vind vooral het feit dat er minder regen valt heel leuk. Wat je wel vaak ziet dat, als het regent, dan regent het en zal je het geweten hebben! Het stort er een half uur uit, maar een uur later is er amper nog iets van te zien.
Maar wat ik het meeste genieten vind: die altijd maar blauwe lucht!!! Ongeacht op het -20 vriest, of +30 is. Zalig!!! En dat is een groot contrast met Belgie.
Ook heel positief: in de winter heb je hier veel minder donkere dagen, in vergelijking met Belgie en Nederland. Je zit dichter bij de evenaar en krijgt dus veel meer licht. Hier heb ik helemaal niet de neiging om depressief te worden in de winter, of om snel toch maar een zonvakantie te boeken om een beetje meer licht te krijgen.
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

DixieChick schreef: ik denk dat het momenteel geen goed idee om waar dan ook naar toe te emigreren als je nu een goede baan hebt, en niet bereid bent om er op achteruit te gaan. Op dit moment verkeert zo'n beetje heel de westerse wereld in een recessie, dus als je zeker wilt zijn van een bepaald inkomen dan moet je -nu- gewoon blijven zitten waar je zit.
Dit is een waarheid als een koe!!!

En ook als je uitgezonden wordt door je bedrijf op een L-visum moet je nu goed nadenken als je kinderen meeneemt: als het bedrijf beslist om je af te danken (crisis!), dan moet je sito presto terugkeren, ongeacht of je kinderen nu net in hun voorlaatste jaar van hun studie zitten of zo. Zeker iets om bij stil te staan! Niet zozeer als je nog jonge kinderen hebt die maar naar de lager school gaan. Maar bv. met een 16-jarige moet je je daar bewust van zijn.
Elke
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

kastelke schreef:Over het klimaat:
ik vind vooral het feit dat er minder regen valt heel leuk. Wat je wel vaak ziet dat, als het regent, dan regent het en zal je het geweten hebben! Het stort er een half uur uit, maar een uur later is er amper nog iets van te zien.
Maar wat ik het meeste genieten vind: die altijd maar blauwe lucht!!! Ongeacht op het -20 vriest, of +30 is. Zalig!!! En dat is een groot contrast met Belgie.
Ook heel positief: in de winter heb je hier veel minder donkere dagen, in vergelijking met Belgie en Nederland. Je zit dichter bij de evenaar en krijgt dus veel meer licht. Hier heb ik helemaal niet de neiging om depressief te worden in de winter, of om snel toch maar een zonvakantie te boeken om een beetje meer licht te krijgen.
Ben ik het helemaal mee eens! Het was wel kouder deze winter, maar wat een zon! Heerlijk!
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Iedere keer zegt men dat de sociale voorzieningen en het vangnet zoveel beter is in Nederland.
Ik kan het echt niet zien, het maximum AOW in Nederland is laag, maar het is nog lager in Engeland.
De Engelsen zeggen, we betalen geen ziekenfonds premies maar wel in Nederland.
Mijn vader stierf in Nederland,I was not impressed met het ziekenhuis, wel met de zorg.
Die ervenis belasting ,btw,en inkomen belasting zijn veels te hoog.
Maar ja, Engeland en Nederland zijn welfare landen.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

agm114 schreef:
suriboy777 schreef: ..
...
Zo heb ik het ook ervaren, iedereen probeert iedereen op te lichten. Vooral de banken, autoverkopers, televisiereclames, makelaars, mobiele telefoonproviders en elektronicazaken die de boel proberen op te lichten. Ik zou er inmiddels een boek over kunnen schrijven. Je moet volgens mij ook een bepaalde mentaliteit hebben om je in het huidige Amerika thuis te voelen. In Nederland heb je ook mensen die zonder bedenken beleggingsverzekeringen en beleggingshypotheken verkopen, voor Tellsell of voor de DSB werk(t)en. Die zouden zich misschien wel in de VS thuis voelen maar ik in ieder geval niet. De mentaliteit is gewoon compleet anders.

zien.
Komt er steeds op neer, hoe meer volume je koopt hoe goedkoper het produkt wordt. Men manipuleert het zodanig , dat je er steeds in trapt
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bandido schreef:Volgens mij valt juist dat nogal mee. Wel heb ik soms het idee dat diegenen die inderdaad de stap hebben gezet om te verhuizen naar de VS soms zichzelf erg veel moeten verdedigen. Tenminste, zo voel ik dat soms. Als "we" als neder-Amerikanen iets positiefs zeggen over Amerika, dan zijn we te patriottisch en als we klagen is het ook weer niet goed.
Een van de redenen, waarom ik in dit topic niet heb gereageerd, terwijl ik het soms met gekromde tenen lees (de negatieve energie niet waard, ik weet het). Als ik zulke generaliserende dingen over Nederland en de samenleving daar zou schrijven, zou ik allerlei protest krijgen hier. En Nederland heeft nog (lang) niet een tiende van de grootte of de bevolking van Amerika.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Van mij een zelfde soort reaktie als die van Petra en Nico. Mensen die hier niet wonen snappen het niet wat het is om hier te wonen of hebben er een erg negatief beeld van omdat ze hier niet konden aarden of de relatie ging stuk of de carriere was niet wat het was en zo kan ik nog wel doorgaan.
JA amerika is aan het verpauperen op sommige plekken, maar als ik bijv naar mijn eigen stad kijk dan is het hier helemaal niet verpauperd door de crisis.
In nederland is ook verpaupering alleen minder zichtbaar omdat de onderlaag van de bevolking meestal in goedkope huurflats zit waar het niet zo opvalt.
Denk dat als je zo een flat van binnen bekeek het verhaal anders is.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Mijn moeder werkte als vrijwilliger 5 jaar geleden in een bejaardenhuis in Arnhem omdat er geen geld was voor beroepskrachten, de oudjes kregen geen toetje, was geen geld voor, ik pas voor zo'n vangnet, word nog liever greeter bij Walmart :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik krijg nu ook nooit een toetje...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Moet je je kok op staande voet ontslagen. Gelukkig leef je in Amerika en moet je die niet 3 maanden nog uitbetalen. :lol:
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer