Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis liesbaten: zuidwest route: advies nodig!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis liesbaten: zuidwest route: advies nodig!

Bericht door Rob »

Zion River Resort in Virgin heeft geen tentplekken alleen RV's en is flink aan de prijs (vanaf $ 48,00)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens hun site hebben ze tent sites - voor 41 dollar.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mm, zie het nu ook ja, wel veel geld om een tentje op te zetten trouwens.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

liesbaten schreef:ben al een tijdje aan het zoeken en er is niks vrij in Springdale. Als er iets moest vrijkomen kan ik Aikens Lodge nog wel annuleren waarschijnlijk. Is ook allemaal vrij duur natuurlijk dat weekend, met Memorial Day. Had zo graag gecampeerd in Zion :cry: Beetje mijn eigen schuld, wist eerst niets van dat Memorial Day Weekend. Is ook nog maar mijn eerste Amerika-reis. :wink:
Dat is wel jammer natuurlijk. Wil je persé kamperen? Want met een beetje geluk is er toch ergens wel een hotel/motel kamer vrij in Springdale. :wink:
Wanneer ben je er juist?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Op South (in park zijn de plekken firts come first serve ... maar dan zul je wel vroeg moeten zijn! Vanwege Memorial day.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
liesbaten
Amerika-ontdekker

Bericht door liesbaten »

Heb nu toch gereserveerd bij Zion Canyon Campground voor za 28 en zo 29 mei, denk dat ik dat wel zo ga laten. Anders rekenen ze mij de prijs van een nacht aan als ik annuleer, wegens het verlengd weekend.

Ben nu nog op zoek naar een goed hotel voor Prescott en nog iets aan de kust, misschien Morro Bay...
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij stonden aan kust in Ventura (nog nabij LA), Pismo Beach (prima met zwembad) en Sunset beach SP `(nabij Santa Cruz).
Kijk even op de reviews van AA site.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
liesbaten
Amerika-ontdekker

Bericht door liesbaten »

Heb eens gekeken voor die camping in Pismo Beach, maar dit is een RV campground. Ze laten geen tenten toe...

Heb ondertussen de Comfort Suites Prescott ook nog geboekt en denk dat ik voor de kust ga boeken bij Rodeway inn Morro Bay (€52, goedkoop) ofwel Holiday Inn Express Hotel and Suites Atascadero (€72, iets duurder maar wel hele goede commentaren).
Vraag mij soms wel af of het veel zou uitmaken qua prijs om de rest van mijn hotels nog ter plekke te boeken. Maar steek je daar dan niet te veel tijd in om nog een hotel te zoeken? Meer stress dus...
liesbaten
Amerika-ontdekker

Bericht door liesbaten »

Nu ben ik nog even aan het kijken hoe we van Las vegas nu naar Yosemite gaan rijden. Denk dat het via de Sonora Pass gaat zijn. Tioga pass zal 3 juni toch nog niet open zijn.
Aangezien ik geen hotel geboekt heb voor Death Valley en daar niets meer vrij is, gaan we misschien rechtstreeks doorrijden naar Lone Pine en daar sowieso overnachten.
Is er dan genoeg tijd om Death Valley te bezoeken, als we nu rond 8 uur 's morgens kunnen vertrekken in Las Vegas?
En na Lone Pine dan overnachten in Lee Vining? ( of meteen naar Pinecrest? )

Man, wat een hoop vragen weer! :)
Bedankt al voor de vele reacties!!
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Als je op tijd uit Las Vegas vertrekt heb je zeker tijd om dingen te bezoeken in Dv en dan door te rijden naar Lone Pine voor overnachting.

We hebben het een aantal jaren geleden zo gedaan. 's Morgens op tijd vertrokken, maar zeker niet speciaal vroeger dan anders. Ik gok rond een uur of 8. Auto volgetankt en op weg gegaan richting Pahrump en Shoshone om via de 178 het park in te rijden. Onze eerste stop was Badwater en daarna zijn we naar Devils Golfcourse gereden. Daarna aan Furnace Creek de 190 opgereden richting Zabriskie Point en weer terug naar Furnace Creek. Toen was het iets na de middag denk ik want daar hebben we in de schaduw van een boom onze broodjes gegeten ;-) Even een bezoek gebracht aan het Visitors center (waar het 49°C was in de schaduw) en daarna een korte stop aan de Sand Dunes. Via de 190 reden we dan terug het park uit.

Ik weet dat het laatste stuk, vanaf de Sand Dunes, het park uit wel vermoeiend was. Hoewel het niet zo lang was, een dik uurtje denk ik, waren we blij dat we uiteindelijk in ons hotel waren. 't Is een vermoeiende dag, mede door de hitte denk ik, maar zeker niet ondoenbaar. :-)
liesbaten
Amerika-ontdekker

Bericht door liesbaten »

Oké, klinkt goed zeg! Lijkt mij wel doenbaar en misschien ook nog niet te heet aangezien wij er in begin mei zijn.
Dan kan ik alvast eens bekijken waar te slapen in Lone Pine :P

Bedankt! En als er nog tips zijn voor de Sonora Pass en de kust, laat maar weten. Eigenlijk zijn alle tips welkom natuurlijk :thumbup:
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Begin mei? Of begin juni? Ik dacht dat jullie pas 22 mei vertrokken? :wink:

In ieder geval is de kans er dat de Tioga pas nog niet open is. Dan moet je via de Sonora pas als die open is (?) en dat is toch gauw zo'n 6u30 rijden. Ik zou er dus nog een overnachting tussen plannen. Hoewel het dan wel erg kort rijden is van Lone Pine naar Mammoth Lakes of Lee Vining. Maar op die manier heb je wel tijd voor de Alabama Hills, Mono Lake, Bodie,...
liesbaten
Amerika-ontdekker

Bericht door liesbaten »

:oops: Begin mei, wat zeg ik nu. Ik bedoelde begin juni natuurlijk :wink:

Heb de Comfort Inn geboekt bij in Lone Pine, wel 100 €, maar was het enige dat er nog was.
Had ook ergens gelezen op het forum om via Lake Isabella en dan langs Bakersfield te rijden. Maar de meesten raden blijkbaar wel de route aan via de Sonora Pass...

Kan het nog altijd zien op het moment zelf natuurlijk. Enkel zijn de hotels in de buurt van Lee Vining en Mammoth Lakes vrij duur.

Toch spannend allemaal zeg! Wij tellen af!! :lol:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Begin juni niet heet in Death Valley :shock:
wij waren daar op 12 mei en toen was het 109F ( boven de 110F mochten we er niet door met de camper :shock: )

we zijn om 6 uur uit LV vertrokken en waren rond 2 uur in Lone PIne na een bezoek aan oa Zabrinksi Point, Badwater, VisitorCenter en regelmatige stops voor afkoeling en foto's.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

kan ik goed geloven, begin maart wat het er al een heerlijke 30 graden :mrgreen:
liesbaten
Amerika-ontdekker

Bericht door liesbaten »

Oei, had mij duidelijk misteld met de omrekening naar Celsius :oops:

Aan Thuul:

Tijd zat dan eigenlijk nog, maar om zes uur vertrekken zal er bij ons niet inzitten denk ik :wink:
Maar dan weten we wel dat we tegen vijf uur 's avonds zeker bij ons hotel kunnen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer