Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorbereiden op DV 2012

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Pirmin
Amerika-ontdekker

Voorbereiden op DV 2012

Bericht door Pirmin »

Hey guys,

Zoals vele van jullie met mij, heb ook ik me ingeschreven voor de DV 2012. Mijn vraag aan jullie; wat valt er voor te bereiden, aan documenten etc. Ik heb zelf mijn (internationale) geboortecertificaat aangevraagd (€11,50). Zoals ik het begrepen heb kan ik mijn "bewijs van goed gedrag" papieren, reeds gedeeltelijk ingevuld door de ambassade, verwachten na de uitslag? Zijn er al meer zaken die jullie regelen?

Uiteraard moet men waken voor een te hoge kostenpost, de kans is natuurlijk groot dat je niet geselecteerd word en je blijft zitten met een boel documenten waar je niks mee kan.

Thanks guys

P.s. Wat word je geacht op te sturen zodra je bericht hebt dat je gewonnen hebt, uiteraard wil je die zaken al voor elkaar hebben zodat alles zo spoedig mogelijk de deur uit kan
GJK
Amerikafan

Re: Voorbereiden op DV 2012

Bericht door GJK »

extra pasfoto's in het juiste amerikaanse formaat, gegevens dat je financieel sterk genoeg bent om te kunnen verhuizen, bewijs van goed gedrag is niet nodig en een envelop plus porto kosten voor een aangetekende brief naar kentucky met daarin nog wat standaard kopietjes van paspoort dacht ik etc.
kans dat je wint is 1 a 2 procent, ik zou het lekker regelen mocht je gewonnen hebben, want in de meeste gevallen doe je de moeite voor niks.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

waarom wacht je niet af tot de uitslag bekend is? Dan heb je ook nog voldoende tijd om dit te doen hoor...
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Pirmin
Amerika-ontdekker

Bericht door Pirmin »

De reden waarom ik alles (within reason) geregeld wil hebben is omdat, zoals ik het begrepen heb, het van belang is je zo snel mogelijk reageert.

Thanks guys
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Belgen moeten wel zelf achter een bewijs van goed gedrag en zeden gaan, maar het gaat daarbij niet om het papierke dat je bij de lokale politie kan bekomen, maar wel om een ander document dat je bij het ministerie van justitie moet halen.
Nederlanders moeten daar zelf niets voor doen, daar vraagt het consulaat dat zelf op bij de Nederlandse overheid.

"Snel" reageren is relatief hoor! Je kan er dan ook nog gerust 2 maanden over doen. En dat is ruim voldoende. Neem 1 dagje verlof, en je hebt de meeste documenten/foto's al in je handen of aangevraagd.
Ik zou dus ook gewoon wachten met alles te verzamelen.
En lees eens wat oude draadjes door, daar is ooit ook al opgelijst geweest wat je nodig hebt.
Steek je tijd in het doorlezen van topics die bijvoorbeeld in de Sticky's staan hier bij Emigratie, daar haal je ook heel nuttige info uit. Bijvoorbeeld rond hoe je een credit history opbouwt.
Zet je CV om naar een Resume op Amerikaans formaat. Daar kan je beter je tijd insteken.
Zoek uit welke voor jouw achtergrond en jouw wensen de beste plaatsen zijn om te gaan wonen. Vaak zijn het niet de meest gekende plaatsen die het best geschikt zijn voor emigranten (qua werkgelegenheid en vaste kosten).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En stel je misschien ook even voor. We hebben daar een speciaal subforum voor: viewforum.php?f=17
Zo leren we jou ook wat beter kennen. Wie je bent, en waarom je graag naar de US wilt verhuizen en zo.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Pirmin
Amerika-ontdekker

Bericht door Pirmin »

kastelke schreef:Belgen moeten wel zelf achter een bewijs van goed gedrag en zeden gaan, maar het gaat daarbij niet om het papierke dat je bij de lokale politie kan bekomen, maar wel om een ander document dat je bij het ministerie van justitie moet halen.
Nederlanders moeten daar zelf niets voor doen, daar vraagt het consulaat dat zelf op bij de Nederlandse overheid.

"Snel" reageren is relatief hoor! Je kan er dan ook nog gerust 2 maanden over doen. En dat is ruim voldoende. Neem 1 dagje verlof, en je hebt de meeste documenten/foto's al in je handen of aangevraagd.
Ik zou dus ook gewoon wachten met alles te verzamelen.
En lees eens wat oude draadjes door, daar is ooit ook al opgelijst geweest wat je nodig hebt.
Steek je tijd in het doorlezen van topics die bijvoorbeeld in de Sticky's staan hier bij Emigratie, daar haal je ook heel nuttige info uit. Bijvoorbeeld rond hoe je een credit history opbouwt.
Zet je CV om naar een Resume op Amerikaans formaat. Daar kan je beter je tijd insteken.
Zoek uit welke voor jouw achtergrond en jouw wensen de beste plaatsen zijn om te gaan wonen. Vaak zijn het niet de meest gekende plaatsen die het best geschikt zijn voor emigranten (qua werkgelegenheid en vaste kosten).

Ah, dus zo verschrikkelijk veel haast is er nou ook weer niet bij, dat scheelt. Ik heb gelukkig mijn CV en Cover Letter al in US style gemaakt en ben zelfs al bezig met solliciteren. Ik ben (american certified) personal trainer en om die reden wil ik naar NY verhuizen (nja, het feit dat mijn vriendin daar woont heeft er ook iets mee te maken uiteraard)

Bedankt voor alle tips en info, dat waardeer ik.
Pirmin
Amerika-ontdekker

Bericht door Pirmin »

kastelke schreef:En stel je misschien ook even voor. We hebben daar een speciaal subforum voor: viewforum.php?f=17
Zo leren we jou ook wat beter kennen. Wie je bent, en waarom je graag naar de US wilt verhuizen en zo.

Thanks, was me er niet van bewust dat er een dergelijk subforum was. Ik heb me zojuist voorgesteld
Pirmin
Amerika-ontdekker

Bericht door Pirmin »

Wanneer word je overigens verwacht je financiële gegevens op te sturen? Is dit zo snel mogelijk na de uitslag of neem je deze pas met het interview mee...? Ik ben namelijk nog druk aan het sparen en ben nu nog niet op het niveau waar ik zou willen zitten. (wel heb ik een amerikaanse vriendin die eventueel een affidavit of support zou willen invullen en ben ik bezig met solliciteren)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je op interview moet komen moet je je financien op tafel leggen.
Elke
Pirmin
Amerika-ontdekker

Bericht door Pirmin »

kastelke schreef:Als je op interview moet komen moet je je financien op tafel leggen.
merci
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Pirmin schreef:en ben zelfs al bezig met solliciteren
Dat is wel heel snel.. hou er rekening mee dat je soms jaaaaren lang niets wint, of soms zelfs gewoon helemaal niet.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De de meeste werkgevers geen interesse in je hebben als je geen geldige verblijfsstatus hebt. Vooral niet als je pas afgestudeerd bent.
Elke
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

al die papieren heb je pas bij je interview nodig (en inderdaad in NL geen record, maar in Belgie wel!!)
en daarvan zijn er zeker een aantal (zoals ook de foto's!) die niet ouder dan 6 maanden mogen zijn.

Dus als je weet wat je moet hebben en waar te halen ben je voorbereid. Dan wachten op uitslag en kijken hoe hoog je nummer is.
Ons nummer was vrij hoog dus 2x foto's laten maken (3x totaal)

1e keer bij lottery meedoen
2e keer bij terugsturen van de papieren als je wint (daar zitten geen bijlages bij alleen persoonlijke informatie)
3e keer bij medical/interview (beide zelfde foto's gebruik dus gewoon wat extra laten drukken), bij medicals neem je je vaccinatierecord mee, bij interview veel geld (hahaha) en de papieren

je kan in 1x winnen, of in 11x/14x (ik ben de tel kwijt maar we wonnen ha!) of nooit... :?

succes ermee :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer