Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Baan aangeboden in Miami. Help>Wat nu?????????

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Baan aangeboden in Miami. Help>Wat nu?????????

Bericht door hanen »

Mijn mening is gebaseerd op de ervaring die wij zelf en onze zoon het afgelopen jaar heeft mogen ervaren.
jiejie schreef: Van wat ik hoor krijg ik eerder het idee dat hij naar een college is gegaan (wat lager in niveau is, wel heel vaak onderdeel is van een university en veelal dient als opstapje richting een university, mede omdat je de credits van een associate's degree voor een bachelor's degree kan gebruiken) ipv een university zelf, dit ook omdat het zo algemeen was. Mijn vrouw, bijvoorbeeld, heeft 2 jaar community college gedaan (en dat was vrij algemeen vertelde ze mij), haar associate's degree gehaald, en vervolgens in twee jaar op een university haar Bachelor of Science in Nursing degree gehaald (wat weer wel erg doelgericht was).
Het eerste semester dat wij in de VS waren is hij inderdaad naar een College gegaan, dit was inderdaad van een (nog) lager niveau, hier mocht hij zelfs opnieuw leren rekenen (was overigens wel een college waar ook een vier jarige University bachelor degree gehaald kan worden, ons is uitgelegd dat het verschil tussen College en University zit in het aantal vierjarige bachelor's degree opleiding die er gevolgd kunnen worden.
Het tweede semester is hij ivm het lage niveau overgestapt naar Jacksonville University, en dat is wel degelijk een University. (niet al te groot, prive University) Hij heeft voor de richting International Business gekozen.
jiejie schreef:En sja, studententijd in Nederland is ook weer zoiets, dat is ook totaal anders dan in de VS. Natuurlijk is het in Nederland leuker, zelfs als je 14 bent kun je in principe stomdronken over straat gaan en in veel cafés nog meer bier krijgen zonder dat men zich iets van je aan trekt, dat lukt je in de VS niet snel (dat is op zich niet slecht denk ik, alhoewel ik de leeftijdsgrens van 21 wel bekrompen vind). Veel komt echter ook van de student in kwestie af.. ik snap hierbij ook niet dat er gezegd wordt dat er in Nederland veel meer samengewerkt wordt en leuke dingen gedaan worden, terwijl ik dat echt totaal anders ervaar, zeker in verhouding met de VS waar just heel veel in teamverband gedaan wordt, je wordt hier doodgegooid met de clubs, dat zie je juist in Nederland niet.
Ik doel hier niet op de clubs waarin word samengewerkt maar meer het projectmatige werken tijdens de lessen zelf wat onze zoon in Nederland heeft ervaren. Maar wie weet lag het wel aan zijn voormalige opleiding (HTRO)
Inderdaad is het werk wat ingeleverd moet worden op University veel meer dan het huiswerk wat op een HBO in Nederland moet worden gemaakt.

Verder hoor in niemand over het kostenaspect. Ook al zouden wij niet voornemens zijn om na twee jaar terug te gaan naar Nederland dan nog blijft het een feit dat je met een L1 visum de eerste jaren de hoofdprijs voor het schoolsysteem in de VS mag betalen. Voor menige ouder is dit niet op te brengen.
Laatst gewijzigd door hanen op 19 apr 2011, 03:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

hanen schreef:Mijn mening is gebaseerd op de ervaring die wij zelf en onze zoon het afgelopen jaar heeft mogen ervaren.
En daar heb je alle recht op, maar dan vind ik het persoonlijk niet helemaal fair om dan alle Amerikaanse universiteiten maar meteen over een kam te scheren. Er zijn zoveel verschillen, tussen staten, maar ook universiteiten, en zelfs tussen departments.

Overigens is de tuition die je hier betaald inderdaad niet mis..zelfs voor een in-state student kan je hier in Georgia nog best wel krom liggen (helemaal als je ook room en board mag betalen).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Inderdaad, tuition en alle andere dingen die erbij komen zijn niet misselijk, zeker als je out of state bent. Als het goed is tellen ze voor jullie toch wel het 2e jaar als in-state? Onze 2 oudsten hebben geluk dat ze een paar scholarships kregen/krijgen, maar die zijn niet zo erg hoog en het loopt nog flink op hoeveel ze zelf moeten bijdragen (en wij). Ze moeten echt wel werken in de zomermaanden, en dat is voor jullie helaas ook geen optie.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het "probleem" hier is, dat het in Nederland heel duidelijk is, welk niveau hoger onderwijs heeft. Je hebt universiteit of hogeschool, dan HBO, MBO en LBO (vergeef me, als ik er een vergeet). Hier heten die allemaal "college". Toen wij hier (vele jaren geleden) heen verhuisden, waren mijn broers na een paar jaar international school klaar om naar college te gaan. Mijn ouders kochten een heel dik boek met daarin alle colleges gerangschikt van least competitive (LBO-achtig) naar most competitive (wereldklasse universiteiten, zoals Harvard en Yale). Daar tussenin zitten duizenden scholen en het is niet eenvoudig zo in een oogopslag te weten, waar een college of university op die ranglijst staat. Daarom kun je niet over "het" niveau van het hoger onderwijs hier spreken, want het hangt van de school af. Onze oudste gaat naar een universiteit, die staat in de top 75 van de VS en is op het niveau van een Nederlandse universiteit. Daar kom je ook niet een twee drie in, dat is een streng selectieproces. Onze middelste gaat daarentegen naar een gemiddelde universiteit. Ik schat die op hoog MBO niveau (er zijn hier zoveel gradaties, het is moeilijk vergelijken). Van de weeromstuit is het ook veel makkelijker daar aangenomen te worden en je GPA hoeft niet zo hoog te zijn. Dan zijn er nog degenen, wiens GPA echt laag is, die ook naar college gaan. Dat zijn scholen, die vrijwel iedereen aannemen. Al die scholen worden colleges of universities (als er een graduate programma is) genoemd. Zoals altijd kun je het kleine Nederland niet met een land met duizenden scholen en vijftig staten met ook nog verschil in onderwijsniveau vergelijken. De kosten zijn inderdaad flink, hoewel wij in Virginia met instate niet mogen klagen. Voor buitenlanders en out of state is het drievoudig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Binnen een college of universiteit is er ook nog een verschil tussen de richtingen in waar de school staat met niveau van opleiding. Als je het geld ervoor hebt en je doet het goed is het prima om naar een hoog gerankschikte school te gaan, maar of de opleiding nu zo veel verschilt? Het is ook nogal een verschil welke richting je kiest. Hier op Cornell is het nogal een verschil qua zwaarte tussen hotelschool en enginering. De community colleges die gemakkelijker in te komen zijn zijn (hier althans( ook goed. In het begin moet je een test doen, en wordt er gekeken of je eerst meer Engels of wiskunde moet doen eer je met de echte collegeklassen kunt beginnen. Ja, je komt er gemakkelijker in maar dat betekent niet dat je er gemakkelijk vanaf komt met leren. Als je daar wilt slagen moet je toch echt het werk doen, en dat de universiteiten een C of hoger aannemen bij transfer is toch een teken dat die klas op hetzelfde niveau niveau is als de klas op de universiteit. Ook het elite Cornell neemt hier tranfer credits van het community college. Je moet kijken of een community college 'accredited' is, dat krijgen ze alleen als ze aan bepaalde eisen voldoen.
Mijn 2 oudsten hebben allebei eerst community college gedaan en daarna universiteit. Toevallig dat de middelste nu op een college zit dat op de 6e plaats staat voor 'best value' volgens Kiplinger :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Zoals jullie het verduidelijken is het niet zozeer met de grootte van het land te maken, aangezien in dezelfde staat 2 verschillende universiteiten enorm kunnen schelen.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Stan.Gobien schreef:Zoals jullie het verduidelijken is het niet zozeer met de grootte van het land te maken, aangezien in dezelfde staat 2 verschillende universiteiten enorm kunnen schelen.
Zelfs in een stad =)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Flightlevel schreef:Gister werd het mij even te veel en wilde ik de boel afblazen, maar vandaag loop ik weer met de gedachten rond "DOEN" je hebt niks te verliezen
En, heb je al een knoop moeten doorhakken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer