Het eerste semester dat wij in de VS waren is hij inderdaad naar een College gegaan, dit was inderdaad van een (nog) lager niveau, hier mocht hij zelfs opnieuw leren rekenen (was overigens wel een college waar ook een vier jarige University bachelor degree gehaald kan worden, ons is uitgelegd dat het verschil tussen College en University zit in het aantal vierjarige bachelor's degree opleiding die er gevolgd kunnen worden.jiejie schreef: Van wat ik hoor krijg ik eerder het idee dat hij naar een college is gegaan (wat lager in niveau is, wel heel vaak onderdeel is van een university en veelal dient als opstapje richting een university, mede omdat je de credits van een associate's degree voor een bachelor's degree kan gebruiken) ipv een university zelf, dit ook omdat het zo algemeen was. Mijn vrouw, bijvoorbeeld, heeft 2 jaar community college gedaan (en dat was vrij algemeen vertelde ze mij), haar associate's degree gehaald, en vervolgens in twee jaar op een university haar Bachelor of Science in Nursing degree gehaald (wat weer wel erg doelgericht was).
Het tweede semester is hij ivm het lage niveau overgestapt naar Jacksonville University, en dat is wel degelijk een University. (niet al te groot, prive University) Hij heeft voor de richting International Business gekozen.
Ik doel hier niet op de clubs waarin word samengewerkt maar meer het projectmatige werken tijdens de lessen zelf wat onze zoon in Nederland heeft ervaren. Maar wie weet lag het wel aan zijn voormalige opleiding (HTRO)jiejie schreef:En sja, studententijd in Nederland is ook weer zoiets, dat is ook totaal anders dan in de VS. Natuurlijk is het in Nederland leuker, zelfs als je 14 bent kun je in principe stomdronken over straat gaan en in veel cafés nog meer bier krijgen zonder dat men zich iets van je aan trekt, dat lukt je in de VS niet snel (dat is op zich niet slecht denk ik, alhoewel ik de leeftijdsgrens van 21 wel bekrompen vind). Veel komt echter ook van de student in kwestie af.. ik snap hierbij ook niet dat er gezegd wordt dat er in Nederland veel meer samengewerkt wordt en leuke dingen gedaan worden, terwijl ik dat echt totaal anders ervaar, zeker in verhouding met de VS waar just heel veel in teamverband gedaan wordt, je wordt hier doodgegooid met de clubs, dat zie je juist in Nederland niet.
Inderdaad is het werk wat ingeleverd moet worden op University veel meer dan het huiswerk wat op een HBO in Nederland moet worden gemaakt.
Verder hoor in niemand over het kostenaspect. Ook al zouden wij niet voornemens zijn om na twee jaar terug te gaan naar Nederland dan nog blijft het een feit dat je met een L1 visum de eerste jaren de hoofdprijs voor het schoolsysteem in de VS mag betalen. Voor menige ouder is dit niet op te brengen.