Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis 1250: Rondreis Colorado
Re: Reis 1250: Rondreis Colorado
Ben ik weer, sorry voor de vertraging.
Ik heb jullie tips geprobeerd in de route te verwerken.
We vertrekken dus nu op 5/8 vanuit Moab naar Mesa Verde, NP, dat gaan we die dag dan bezoeken.
Op 6/8 rijden we vanuit Mesa Verde, NP naar Durango en daarna naar Ouray/Montrose (afhankelijk waar we een fatsoenlijke slaapplaats kunnen vinden).
Op 7/8 op tips van Yeehaw naar Manitou Springs (tip van Marion).
Vanuit Manitou Springs gaan we bezoekjes brengen aan Black Forest, Garden of the Gods en Pikes Peak.
Is het nog steeds verstandig om in Manitou Springs te gaan zitten, Black Forest, Garden of the Gods en Pikes Peak liggen dan toch wat verder weg...?
31/7: Denver - Breckenridge -
1/8: Breckenridge - Grand Junction
2/8: Grand Junction (Colorado NM)- Moab
3/8: Moab
4/8: Moab
5/8: Moab - Mesa Verde, NP (bezoek Mesa Verde, NP) (overnachting park Mesa Verde, NP)
6/8: Mesa Verde, NP - Durango - Ouray/Montrose
7/8: Ouray/Montrose - Black Canyon - Royal Gorge - Manitou Springs
8/8: Manitou Springs (bezoek Colorado Springs Black Forest)
9/8: Manitou Springs (bezoek Garden of the Gods en Pikes Peak)
10/8: Manitou Springs - Loveland
Ik heb jullie tips geprobeerd in de route te verwerken.
We vertrekken dus nu op 5/8 vanuit Moab naar Mesa Verde, NP, dat gaan we die dag dan bezoeken.
Op 6/8 rijden we vanuit Mesa Verde, NP naar Durango en daarna naar Ouray/Montrose (afhankelijk waar we een fatsoenlijke slaapplaats kunnen vinden).
Op 7/8 op tips van Yeehaw naar Manitou Springs (tip van Marion).
Vanuit Manitou Springs gaan we bezoekjes brengen aan Black Forest, Garden of the Gods en Pikes Peak.
Is het nog steeds verstandig om in Manitou Springs te gaan zitten, Black Forest, Garden of the Gods en Pikes Peak liggen dan toch wat verder weg...?
31/7: Denver - Breckenridge -
1/8: Breckenridge - Grand Junction
2/8: Grand Junction (Colorado NM)- Moab
3/8: Moab
4/8: Moab
5/8: Moab - Mesa Verde, NP (bezoek Mesa Verde, NP) (overnachting park Mesa Verde, NP)
6/8: Mesa Verde, NP - Durango - Ouray/Montrose
7/8: Ouray/Montrose - Black Canyon - Royal Gorge - Manitou Springs
8/8: Manitou Springs (bezoek Colorado Springs Black Forest)
9/8: Manitou Springs (bezoek Garden of the Gods en Pikes Peak)
10/8: Manitou Springs - Loveland
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Lijkt me niets mis mee. Manitou Springs is een aardig plaatsje vlak bij CS. Royal Gorge vonden wij een tourist trap maar we zijn allemaal anders.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Garden of the gods ligt tegen Manitou Springs aan. Wij zaten natuurlijk niet midden in het plaatsje, maar aan de rand, maar konden bij wijze van spreken lopend naar Garden of the gods.
Als je met de Cog railway naar Pikes peak gaat dan moet je in Manitou springs opstappen. Met de auto weet ik het niet.
Als je met de Cog railway naar Pikes peak gaat dan moet je in Manitou springs opstappen. Met de auto weet ik het niet.
Thanks voor alle tips, de rest van het gezelschap gaat ook akkoord met de route dus we gaan binnenkort boeken
.
Heeft iemand ervaring met een villa/huis in Moab huren? Of kan ik daar gewoon beter in een hotel zitten?
Ik ga een back-up reservering denk ik doen in Manitou Springs, want ik wil eerst proberen dit hotel te boeken
.

Heeft iemand ervaring met een villa/huis in Moab huren? Of kan ik daar gewoon beter in een hotel zitten?
Ik ga een back-up reservering denk ik doen in Manitou Springs, want ik wil eerst proberen dit hotel te boeken

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Menno, ik kan je de Red Cliffs Lodge zeeeeeeeer aanraden, als je bereid bent om iets meer te betalen voor een super mooie ligging! De kamers liggen in een bijgebouw, en lijken een beetje op een cabin. Ze hebben allemaal een keukentje, een terras aan de rivier (Colorado River) met elke avond een geweldige zonsondergang. Ook het restuarant van de Red Cliffs Lodge kan ik zeer aanbevelen. Boek er dan een tafel buiten op het terras kort voor zonsondergang, dat wordt een romantisch diner! De steak is er heel lekker!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jacqueline, het ziet er echt heel erg leuk uit! Welke kamer hadden jullie alleen, ik kan hem namelijk zo één-twee-drie niet vinden op hun website.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet meer wat ons kamernummer was, maar ik heb wel nog wat foto's:
Die groene ford explorer staat voor onze kamer:

En het uitzicht vanaf ons terras:

Die groene ford explorer staat voor onze kamer:

En het uitzicht vanaf ons terras:

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Thanks, het ziet er echt super uit!
Ik bedoel alleen welke kamer hadden jullie geboekt van hun website geboekt?
Ik bedoel alleen welke kamer hadden jullie geboekt van hun website geboekt?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah, verkeerd begrepen..... Ik weet het niet meer zeker, maar als ik kijk naar de verschillende kamertypes denk ik dat het de River King Suite is geweest. Als ik inzoom op de foto kan ik nu zien dat we kamernummer 110 hadden, misschien even voor de zekerheid navragen? Wij waren destijds echt helemaal verliefd op de lokatie. Het ligt wel even buiten Moab, je loopt dus niet zomaar het stadje in. Maar met de auto ben je er in 10 minuutjes. Het uitzicht vonden wij echt onbetaalbaar. We hebben er echt een paar heel romantische dagen beleefd.
Winston Churchill
Winston Churchill
Jacqueline, het ziet er echt fantastisch uit, ik vind $319 per nacht alleen wel heel erg veel, zeker omdat wij er drie nachten gaan slapen...
.
Als we nog een keer een hele 'special occasion' hebben te vieren dan zal ik zeker aan de locatie denken.
Ik ga nog even zoeken naar een iets goedkoper huis

Als we nog een keer een hele 'special occasion' hebben te vieren dan zal ik zeker aan de locatie denken.
Ik ga nog even zoeken naar een iets goedkoper huis

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad duur. Wij betaalden destijds (oktober 2004) $169 per nacht, dat tarief had ik telefonisch onderhandeld. Maar wij zaten er dan ook ver buiten het seizoen.
Maar: ga er wel eten, en reserveer dan op het terras rond zonsondergang. Daarvan krijg je beslist geen spijt!
Maar: ga er wel eten, en reserveer dan op het terras rond zonsondergang. Daarvan krijg je beslist geen spijt!
Winston Churchill
Winston Churchill
Dat zal ik dan doen
$170 is een net tarief, want het ziet er echt heel goed uit!
Andere mensen nog ervaring met een goede verblijfplaats in Moab?

$170 is een net tarief, want het ziet er echt heel goed uit!
Andere mensen nog ervaring met een goede verblijfplaats in Moab?
Red Cliffs heeft ook nog een moviemuseum dat de moeite waard is: http://www.redcliffslodge.com/museum/
De twee dagen in Moab raken al snel gevuld
.
Een dag Jeep rijden in Moab (één van mijn grote dromen), waar kunnen we het beste een Jeep huren? Monique/Nieuwenoord had goede ervaringen dacht ik met: link.
En de andere dag dan een beetje relaxen en lekker eten en film kijken bij Red Cliff Canyon Lodge
. Life is good!

Een dag Jeep rijden in Moab (één van mijn grote dromen), waar kunnen we het beste een Jeep huren? Monique/Nieuwenoord had goede ervaringen dacht ik met: link.
En de andere dag dan een beetje relaxen en lekker eten en film kijken bij Red Cliff Canyon Lodge

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat museumpje is inderdaad wel leuk om even te bekijken, maar stel je niet teveel ervan voor. Je bent er in een uurtje zeker wel klaar, en dan heb je ook wel echt alles gelezen! Peter, mijn man, is een groot fan van westerns, die heeft dus de foto's -want dat zijn het voornamelijk- en verhalen goed bekeken. Maar het neemt niet weg dat het een leuke stop is voor of na het eten!
Ik vind het stadje zelf ook altijd erg gezellig, en de rit met de auto langs Colorado River is ook de moeite waard! Je zou er ook een loop van kunnen maken met de combi door de La Sal Mountains.
En Arches? Zijn jullie daar al geweest? Is natuurlijk ook de moeite waard om een dag te vertoeven!
Ik vind het stadje zelf ook altijd erg gezellig, en de rit met de auto langs Colorado River is ook de moeite waard! Je zou er ook een loop van kunnen maken met de combi door de La Sal Mountains.
En Arches? Zijn jullie daar al geweest? Is natuurlijk ook de moeite waard om een dag te vertoeven!
Winston Churchill
Winston Churchill
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Als je vroeg in de avond vanuit Moab naar het zuiden rijdt, kan je via de Spanish Trailroad door de La Sal Mountains richting Castle Valley rijden. Daarna eten bij de Red Cliff Lodge, helemaal goed!
Je zou 's ochtends nog naar Arches kunnen op je tweede dag.
Je zou 's ochtends nog naar Arches kunnen op je tweede dag.
Wij hebben vier nachten in een B&B doorgebracht in Moab, dezelfde als een aantal anderen van het forum (Bart, Marjon) http://mayorshouse.com/
Erg goed en fijn, gemakkelijk gelegen tov dorp.
Tja die RedCliffLodge. Daar zijn we nu al drie keer langs gereden, een keer geweest, dat leuke film museumpje gezien toen en we wilden wat drinken.......was het closed
Van eten kwam toen ook niets meer. nou ja nog maar een keer terug!
en die jeep inderdaad bij die link. Geminibridges, Shafertrail, Musselmanarch, LongCanyon. Lekker spannend!
Erg goed en fijn, gemakkelijk gelegen tov dorp.
Tja die RedCliffLodge. Daar zijn we nu al drie keer langs gereden, een keer geweest, dat leuke film museumpje gezien toen en we wilden wat drinken.......was het closed

en die jeep inderdaad bij die link. Geminibridges, Shafertrail, Musselmanarch, LongCanyon. Lekker spannend!
Een B&B doen wij liever niet in Moab, ik ben nu druk aan het zoeken naar een villa in Moab
.
Die jeep gaan wel snel reserveren
.

Die jeep gaan wel snel reserveren

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Collega's van me (serieuze off-road rijders) hebben goede ervaringen met Farabee's Jeep Rentals.1250 schreef:Een dag Jeep rijden in Moab (één van mijn grote dromen), waar kunnen we het beste een Jeep huren?
Ik kopieer even een berichtje van me uit een ander, ouder topic:
Je hoeft het uiteraard niet zo extreem te doenOm een idee te krijgen van off roaden in Moab: hier twee links naar video's van collega's van me. Zij zijn met Thanksgiving naar Moab geweest, met hun eigen Jeeps.
In het begin van deel 1 rijdt één van mijn collega's echter een deel van de aandrijfas/wielophanging kapot, waarna ze de rest van de trip verder zijn gegaan in een gehuurde Jeep (een rode en een groene). De witte Jeep is van de man van een collega van me, en dat ding is een beest.
Deel 1:
http://www.youtube.com/user/Photoengine ... Jc4q7Zyf3s
Deel 2:
http://www.youtube.com/user/Photoengine ... gLJ5N1KsaQ
Nu zijn zij wel zeer ervaren off-road rijders, en hebben ze trails met wat extremere delen gekozen, maar het geeft je een idee (vooral deel 2 geeft een goed beeld van de prachtige omgeving en de obstakels).

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ben ik weer guys. Ik heb recentelijk wat een aantal hotels geboekt, als er opmerkingen over zijn hoor ik die graag...
Breckenridge, CO - Ik heb nu op het oog het Marriott Vacation Club, heeft er iemand nog tips voor een ander/beter hotel?
Grand Junction, CO - Courtyard Grand Junction geboekt, is er een ander/beter hotel beschikbaar in Grand Junction of moet ik ergens anders gaan zitten?
Moab, UT - Daar hebben we een villa gehuurd.
Mesa Verde, NP - Far View Lodge, is dat een goede keuze?
Ouray/Montrose - Hebben we nog niks... even kijken welke hotels daar beschikbaar zijn...
Colorado Springs / Manitou Springs - Ik wil proberen via Priceline op het Mount Cheyenne Resort te komen, kijken of dat lukt...
Ik hoor graag opmerkingen over de hotels!
Breckenridge, CO - Ik heb nu op het oog het Marriott Vacation Club, heeft er iemand nog tips voor een ander/beter hotel?
Grand Junction, CO - Courtyard Grand Junction geboekt, is er een ander/beter hotel beschikbaar in Grand Junction of moet ik ergens anders gaan zitten?
Moab, UT - Daar hebben we een villa gehuurd.
Mesa Verde, NP - Far View Lodge, is dat een goede keuze?
Ouray/Montrose - Hebben we nog niks... even kijken welke hotels daar beschikbaar zijn...
Colorado Springs / Manitou Springs - Ik wil proberen via Priceline op het Mount Cheyenne Resort te komen, kijken of dat lukt...

Ik hoor graag opmerkingen over de hotels!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6725 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-
- 12 Reacties