Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reisfan: schuiven in schema
Reis Reisfan: schuiven in schema
In juni gaan we 16 dagen (tickets reeds geboekt) met zijn 2-en de volgende route maken:
1 11-jun Amsterdam - San Francisco
2 12-jun San Francisco
3 13-jun San Francisco - Yosemite
4 14-jun Yosemite
5 15-jun Yosemite - Mammoth Lakes
6 16-jun Mammoth Lakes - Death Valley
7 17-jun Death Valley - Las Vegas
8 18-jun Las Vegas
9 19-jun Las Vegas - Zion (Springdale)
10 20-jun Zion - Bryce
11 21-jun Bryce - Page
12 22-jun Page - Monument Valley
13 23-jun Monument Valley - Grand Canyon
14 24-jun Grand Canyon - Los Angeles
15 25-jun Los Angeles
16 26-jun Los Angeles - Amsterdam
We zouden eerst langer gaan maar hebben de reis moeten indikken. Ik heb nog een overweging waarvoor ik advies wil van jullie. We hadden eerst 2 nachten in ZIon en 2 in Page. Dit hebben we naar 1 nacht bij beide terug gebracht. Toch vinden we dat jammer (zeker Page heeft veel in de omgeving dat we willen zien) Ik had me bedacht dat het wellicht mogelijk is om tussen Yosemite en Las Vegas een nacht te winnen (mammoth lakes is 'slechts' doorreis plaats en death valley willen we wel zien maar niet per se noodzakelijk om te overnachten). Nu heb ik op andere fora over de alternatieven lee vining/lone pine tussen Yosemite en Las Vegas gelezen. Raden jullie dat aan? En waar zou ik de nacht de overblijft dan het beste toe kunnen voegen?
Daarnaast zouden we een nacht minder in Las Vegas kunnen blijven zodat ik voor Zion EN Page een nacht extra heb.
Een andere mogelijkheid is niet bij de Grand Canyon te overnachten maar na het bezoeken van de GC richting Los Angeles te rijden en alvast een overnachting op de route te nemen zodat we daar mogelijk pas de 25e hoeven aan te komen.
Ik hoor graag wat jullie aanraden. Of wellicht te route zo laten omdat we mogelijk alles kunnen zien en doen? Alvast bedankt!
1 11-jun Amsterdam - San Francisco
2 12-jun San Francisco
3 13-jun San Francisco - Yosemite
4 14-jun Yosemite
5 15-jun Yosemite - Mammoth Lakes
6 16-jun Mammoth Lakes - Death Valley
7 17-jun Death Valley - Las Vegas
8 18-jun Las Vegas
9 19-jun Las Vegas - Zion (Springdale)
10 20-jun Zion - Bryce
11 21-jun Bryce - Page
12 22-jun Page - Monument Valley
13 23-jun Monument Valley - Grand Canyon
14 24-jun Grand Canyon - Los Angeles
15 25-jun Los Angeles
16 26-jun Los Angeles - Amsterdam
We zouden eerst langer gaan maar hebben de reis moeten indikken. Ik heb nog een overweging waarvoor ik advies wil van jullie. We hadden eerst 2 nachten in ZIon en 2 in Page. Dit hebben we naar 1 nacht bij beide terug gebracht. Toch vinden we dat jammer (zeker Page heeft veel in de omgeving dat we willen zien) Ik had me bedacht dat het wellicht mogelijk is om tussen Yosemite en Las Vegas een nacht te winnen (mammoth lakes is 'slechts' doorreis plaats en death valley willen we wel zien maar niet per se noodzakelijk om te overnachten). Nu heb ik op andere fora over de alternatieven lee vining/lone pine tussen Yosemite en Las Vegas gelezen. Raden jullie dat aan? En waar zou ik de nacht de overblijft dan het beste toe kunnen voegen?
Daarnaast zouden we een nacht minder in Las Vegas kunnen blijven zodat ik voor Zion EN Page een nacht extra heb.
Een andere mogelijkheid is niet bij de Grand Canyon te overnachten maar na het bezoeken van de GC richting Los Angeles te rijden en alvast een overnachting op de route te nemen zodat we daar mogelijk pas de 25e hoeven aan te komen.
Ik hoor graag wat jullie aanraden. Of wellicht te route zo laten omdat we mogelijk alles kunnen zien en doen? Alvast bedankt!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Schuiven in schema
ik vind het een mooi rondje en zou het grotendeels zo laten.
als ik (met hoe ik vorig jaar onze typisch-rondje-zuidwest ervaren heb, dat is voor iedereen natuurlijk anders) er iets aan zou veranderen, dan zou ik één nacht van het superdrukke yosemite verschuiven naar page, waar je een aantal zaken kan bekijken die minder toeristisch platgelopen zijn.
(ik hou heel erg van de prachtige omgeving van page/tuba city).
in het stuk tioga pas- mammoth lakes (al vind ik bvb bischop wat beter gelegen) - death valley zou ik absoluut niet knippen; dit vonden wij vorig jaar allebei met sprong het mooiste stuk van de reis! Een overnachting in death valley is zo prachtig , daar kan voor mij persoonlijk een extra nacht in zion of page niet tegen op.
als ik (met hoe ik vorig jaar onze typisch-rondje-zuidwest ervaren heb, dat is voor iedereen natuurlijk anders) er iets aan zou veranderen, dan zou ik één nacht van het superdrukke yosemite verschuiven naar page, waar je een aantal zaken kan bekijken die minder toeristisch platgelopen zijn.

(ik hou heel erg van de prachtige omgeving van page/tuba city).
in het stuk tioga pas- mammoth lakes (al vind ik bvb bischop wat beter gelegen) - death valley zou ik absoluut niet knippen; dit vonden wij vorig jaar allebei met sprong het mooiste stuk van de reis! Een overnachting in death valley is zo prachtig , daar kan voor mij persoonlijk een extra nacht in zion of page niet tegen op.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je juist met weinig tijd in Yosemite last hebt van de drukte, daar zou ik geen nacht van af halen, zeker niet in de prachtige juni-maand. Het is er ongetwijfeld druk, maar dat is het bij bijvoorbeeld Antelope Canyon ook. Bij Yosemite kun je de drukte ontwijken als je de bekende dingen in de ochtend of aan het eind van de dag doet. Een nacht minder tussen Yosemite en Las Vegas is een mogelijkheid, maar het geeft je wel midner tijd voor Yosemite (wanneer ben je er, is de Tioga Pass dan al open?), en je mist de mooie uren in Death Valley.
Ik zou zelf Monument Valley laten vallen omdat dat een uithoek is. Als je wat meer rust en ruimte wilt levert dat het meeste op.
Een nacht minder Las Vegas zou ik ook prima vinden, maar daar zullen heel veel mensen het niet mee eens zijn.
Marianne
Ik zou zelf Monument Valley laten vallen omdat dat een uithoek is. Als je wat meer rust en ruimte wilt levert dat het meeste op.
Een nacht minder Las Vegas zou ik ook prima vinden, maar daar zullen heel veel mensen het niet mee eens zijn.
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ja tis wel te hopen dat de tioga pas open is natuurlijk. Liggen de hotels al vast zodat je eventueel de route kan omdraaien.
Aan de reacties van marianne en mij kan je al zien hoe smaken kunnen verschillen (marianne is een grote yosemite fan en ik ben een grote death valley/rotsen fan)
Maar geen zorg, het zuidwesten is overal prachtig hoor. Tis altijd moeilijk inschatten wat je het mooiste gaat vinden. Maar ik blijf er bij dat ik file rijden om bij je hotel te geraken en vechten om een parkeerplaats zoals bij ons in yosemite het geval was, niet leuk vind. maar wij waren er in het weekend. 
Aan de reacties van marianne en mij kan je al zien hoe smaken kunnen verschillen (marianne is een grote yosemite fan en ik ben een grote death valley/rotsen fan)

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou geen nacht schrappen uit Yosemite. Je kan een volle dag in Yosemite heel goed gebruiken. In juni heb je ook nog mooie watervallen en wij vonden het 3 jaar geleden zeker niet overdreven druk. Wij zijn toen van Las Vegas naar Lone Pine (via Death Valley) gereden en daarna van Lone Pine naar Yosemite (via Mono Lake), maar dat waren wel lange dagen! Het is zeker te doen, maar als de Tioga pas niet open zou zijn, wordt de route nog langer natuurlijk.
Een nacht minder in LV kan, maar er is daar echt zoveel te zien
Alleen al met het bekijken van hotels waren wij een volle dag zoet.
Ik zou dus eerder Monument Valley laten vallen en deze nacht dan gebruiken voor Zion of Page. Houden jullie van wandelen, dan zou ik voor Zion kiezen. Zijn er echt specifieke dingen rond Page die je veel liever zou doen dan Zion, dan kies je Page
Ik zou zelf voor Zion kiezen. Rond Page is zoveel te doen dat je daar daaaagen zoet bent. En wie weet kom je even verslaafd terug als de meesten hier op het forum en wil je direct terug. Tijd genoeg voor Page dan
Een nacht minder in LV kan, maar er is daar echt zoveel te zien

Ik zou dus eerder Monument Valley laten vallen en deze nacht dan gebruiken voor Zion of Page. Houden jullie van wandelen, dan zou ik voor Zion kiezen. Zijn er echt specifieke dingen rond Page die je veel liever zou doen dan Zion, dan kies je Page

Ik zou zelf voor Zion kiezen. Rond Page is zoveel te doen dat je daar daaaagen zoet bent. En wie weet kom je even verslaafd terug als de meesten hier op het forum en wil je direct terug. Tijd genoeg voor Page dan

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- martinenelsa
- Amerikafan
Kan me helemaal vinden in de voorstellen; ik zou zorgen dat je vroeg uit LV vertrekt zodat je nog veel tijd in Zion hebt en de volgende dag pas laat naar Bryce zodat je in Zion nog kan wandelen. In Bryce kun je dan 's avonds de uitzichtpunten bekijken en de volgende morgen een wandeling het amfitheater in maken. Dan naar Page (bezoek onderweg de badlands achter de Paria Movie Set!) en de hele volgende dag in Page en Monument Valley laten voor wat het is.
Martin
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2061 Weergaves
-
Laatste bericht door suzanne1107
-
- 20 Reacties