Heeft iemand daar welis gebruik van gemaakt? en qua gebruik
beetje t zelfde als hier in nederland?
Groetjes Alice
Ik heb de wasserettes in Amerika vaak gebruikt, want ook wij nemen niet altijd genoeg kleding mee voor 3 of 4 weken. Het is toch wel fijn om je favoriete stukken dan regelmatig even te wassen.The West schreef:Hoi.. Ik ga deze zomer naar Amerika. en ik verblijf elke dag wel in een ander hotel. Nou zag ik dat elk hotel een wasserette heeft.. En hoewel ik altijd alles smerig maak, is zo'n wasserette voor mij heel ideaal![]()
Heeft iemand daar welis gebruik van gemaakt? en qua gebruik
beetje t zelfde als hier in nederland?
Groetjes Alice
capsules?? (in water oplosbare ‘zakjes’ met daarin een vloeibaar wasmiddel)Jasmino schreef: Dan zijn die "Vloeibare tabletten" (ik weet niet hoe ze heten, maar ik vind ze verdomd handig) heel wat makkelijker in gebruik.
Precies! Dat bedoel ik! Bedankt, Sandy.Sandy schreef:capsules?? (in water oplosbare ‘zakjes’ met daarin een vloeibaar wasmiddel)Jasmino schreef: Dan zijn die "Vloeibare tabletten" (ik weet niet hoe ze heten, maar ik vind ze verdomd handig) heel wat makkelijker in gebruik.
Ik wil niet moeilijk doen, maar waarom zou je wasmiddelen en zo vanuit Nederland meezeulen?? Dat spul hebben ze hier in de V.S. ook, hoor! ;-)The West schreef:Bedankt voor de tip.. die gaat op me lijstje.. :Dboeffie schreef:Wat WEL een aanrader is, is voor de wasdroger Downy of Bouncy wasdroger doekjes gebruiken. Die ruiken zó lekker! Was in de droger plaatsen, doekje erop en klaar is klara.
Ik heb ze nog nooit gezien in Amerika. Alleen de poeder is volop verkrijgbaar, en vorig jaar heb ik ook het vloeibare wasmiddel zien opkomen. Maar nogmaals, in de wasserettes heb je bijna altijd bovenladers, waarbij je het wasmiddel en de was in dezelfde trommel gooit. Dan is vloeibaar wasmiddel niet echt handig, en het poeder krijg je alleen in grote verpakkingen. Daarnaast vind ik het poeder niet echt goed, maar dat is een kwestie van persoonlijke ervaring. De capsules zijn dan een uitkomst, want je hebt toch een goed vloeibaar wasmiddel (ook beter voor je spulletjes), maar in een hanteerbare vorm.nieuwenoord schreef:Ook van dat vloeibare in capsules? Want ik wil inderdaad niéts meenemen wat ik daar ook kan kopenJe stapt de eerste de beste supermarkt binnen en ze hebben een hele wand van dat spulMaar anderzijds: ik ben ook zuinig op mijn kleurtjes.
Op welke stand zet jij de droger meestal voor de gewone kleding (t-shirts en broeken e.d.) Vorige keer was er bij mij toch wel veel kleding gekrompen, maar als je hem koud zet duurt het denk ik veel te lang voor het goed droog is.Jasmino schreef:De wasdrogers werken ook heel eenvoudig, gaan ook aan de bovenkant open (vaak) en je kunt kiezen uit een paar standen (koud, warm of heet). Controleer je kleding wel regelmatig in de droger, want mijn ervaring is dat de wasdrogers warmer zijn dan hier en dat kan natuurlijk krimp tot gevolg hebben.
Kun je die opblaasbare kledinghaakjes in Nederland kopen? Ik heb ze nog nooit ergens gezien.Beter is het nog om een waslijntje mee te nemen en wat opblaasbare kledinghaakjes, die kun je dan gebruiken om je meer delicate kledingstukken zo uit de wasmachine op te hangen in plaats van te drogen in de wasdroger. De opblaasbare haakjes zijn heel handig in de auto, dus zelfs als je onderweg bent hang je het gewoon op en dan droogt het vanzelf!
Ik zet hem meestal gewoon op warm, maar ga wel elke 10-15 minuten de droge was eruit halen. Als ik een syntethische was heb, dan droog ik meestal koud. Delicate was laat ik niet helemaal droog worden, maar alleen aandrogen. Daarna hang ik het op een hangertje op de hotelkamer en dan is het meestal de volgende morgen wel droog. Tja, ik ben ook zuinig op mijn kleding.vana schreef:Op welke stand zet jij de droger meestal voor de gewone kleding (t-shirts en broeken e.d.) Vorige keer was er bij mij toch wel veel kleding gekrompen, maar als je hem koud zet duurt het denk ik veel te lang voor het goed droog is.
Uuhhmm.... dat is een goede vraag.....Volgens mij heb ik die inderdaad gekocht in Amerika, in een winkel waar ze allerlei reisspulletjes verkopen, in 1 of andere shoppingmall. Ik weet het niet meer precies, want ik heb ze al heel lang. In de shopping malls kom je vaak winkels tegen die allerlei reisgadgets verkopen, zoals Discovery Channel Store en Brookstone. Daar kom je ze wellicht tegen.vana schreef:Kun je die opblaasbare kledinghaakjes in Nederland kopen? Ik heb ze nog nooit ergens gezien.Beter is het nog om een waslijntje mee te nemen en wat opblaasbare kledinghaakjes, die kun je dan gebruiken om je meer delicate kledingstukken zo uit de wasmachine op te hangen in plaats van te drogen in de wasdroger. De opblaasbare haakjes zijn heel handig in de auto, dus zelfs als je onderweg bent hang je het gewoon op en dan droogt het vanzelf!
Alle was op een waslijntje laten drogen wordt voor ons een beetje lastig omdat we met zijn vieren zijn en op een hotelkamer zitten, maar af en toe is zo'n hangertje wel handig denk ik.
Dat doe ik thuis ook precies zo. Maar als je op rondreis bent kan dat natuurlijk niet (daar heb je juist geen beddegoed en handdoekenHier thuis droog ik alleen de handdoeken en het beddegoed in de droger want bij de rest ben ik ben dat het krimpt.