Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Bericht door els70 »

Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bijna waar, want toen Bush de verlaagde voor iedereen is de periode van 2002 - 2006 uiterst succesvol geweest, vanaf 2006 ging het mis maar om daar de Belastingen de schuld van te geven klopt niet helemaal en Obama geeft ook meer geld uit aan het leger dan Bush en de terugtrekking uit Afghanistan zal waarschijnlijk wat langer op zich laten wachten.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

In de periode 2002 - 2006 ging het economisch beter, aangezien bijkans iedere huiseigenaar geentameerd werd zijn huis te zien als een cash-machine. Nieuwe hypotheken werden afgesloten voor de 'hogere waarde', vaak niet eenmaal maar tweemaal. Banken verdienden hieraan kapitalen, idem mortgage brokers, en vooral de investment bankers die de op hypotheken gebaseerde derivatives verkochten. Banken rekenden zich rijk dankzij enorme leverage.
Er was ook veel werk in de bouw in die jaren, want bijkans iedereen wilde wel zo'n magical money machine - waar je bovendien nog in kon wonen ook ! Het overwaarde geld werd besteed aan aanleg zwembad, koop (beter, grotere) auto, nieuwe kleren en schoenen en handtassen en accessoires, collectibles, vakanties, enz.
Het geld dat mensen uit hun huizen trokken en besteedden, was een veelvoud van wat er aan extra inkomen binnenkwam door lagere belastingen - vooral in de middenklasse.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

natasja schreef: als eerste is het Usa is 10.000 keer groter als Nederland ....
225,5 x groter dan Nederland.
bron: De Grote Bosatlas 53e druk
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

oortjes schreef:In de periode 2002 - 2006 ging het economisch beter, aangezien bijkans iedere huiseigenaar geentameerd werd zijn huis te zien als een cash-machine. Nieuwe hypotheken werden afgesloten voor de 'hogere waarde', vaak niet eenmaal maar tweemaal. Banken verdienden hieraan kapitalen, idem mortgage brokers, en vooral de investment bankers die de op hypotheken gebaseerde derivatives verkochten. Banken rekenden zich rijk dankzij enorme leverage.
Er was ook veel werk in de bouw in die jaren, want bijkans iedereen wilde wel zo'n magical money machine - waar je bovendien nog in kon wonen ook ! Het overwaarde geld werd besteed aan aanleg zwembad, koop (beter, grotere) auto, nieuwe kleren en schoenen en handtassen en accessoires, collectibles, vakanties, enz.
Het geld dat mensen uit hun huizen trokken en besteedden, was een veelvoud van wat er aan extra inkomen binnenkwam door lagere belastingen - vooral in de middenklasse.

Klopt, sky was the Limit, gestimuleerd door Washington, vooral Fanny May en Freddie Mac konden er wat van en dit was vooral een initiatief van de Democraten die vanaf 2006 ook de macht hadden in Washington, dus Bush de schuld geven en Obama gaat Amerika redden is wat kort door de bocht, vooral ook omdat de mensen die het veroorzaakt hebben nog steeds de macht hebben in Amerika en de rest van de wereld, een recessie kan morgen weer beginnen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

agm114 schreef:
Zo heb ik het ook ervaren, iedereen probeert iedereen op te lichten. Vooral de banken, autoverkopers, televisiereclames, makelaars, mobiele telefoonproviders en elektronicazaken die de boel proberen op te lichten. Ik zou er inmiddels een boek over kunnen schrijven. Je moet volgens mij ook een bepaalde mentaliteit hebben om je in het huidige Amerika thuis te voelen. In Nederland heb je ook mensen die zonder bedenken beleggingsverzekeringen en beleggingshypotheken verkopen, voor Tellsell of voor de DSB werk(t)en. Die zouden zich misschien wel in de VS thuis voelen maar ik in ieder geval niet. De mentaliteit is gewoon compleet anders.

Wat ik verder nog aan de originele post toe te voegen heb:

Het klimaat. We klagen in Nederland altijd over het weer maar als je de gruwelijke, benauwde hitte 's zomers in Texas hebt meegemaakt of de bijtende kou en de blizzards 's winters in Wisconsin dan ben je echt blij dat je in Nederland woont. Ik heb weken gehad dat we niets konden behalve binnen te zitten waar een airco of verwarming is. West Europa is precies goed z'n met 4 seizoenen en een gematigd klimaat. In de VS is het meestal overal of veel te warm of veel te koud.

De natuur in het algemeen. De VS hebben aardbevingen, tornado's, hurricanes, blizzards, bosbranden en giftige slangen, schorpioenen, alligators, giftige spinnen en andere bizarre insecten. Ik dacht altijd 'valt wel mee' maar inmiddels heb ik een blizzard vastgezeten en als je bedenkt dat je voor kinderen in Texas verplicht bent een snake-kit aan te schaffen dan valt het dus blijkbaar niet mee. Europa is een compleet andere wereld wat dit betreft. We hebben niets van dat alles.

Ik denk dat het wel goed zou zijn voor de gemiddelde altijd klagende Nederlander om eens een tijdje in de VS door te brengen om te zien hoe verschrikkelijk rijk Nederland en West Europa zijn. Met rijk bedoel ik niet zozeer persoonlijke bezittingen maar eerder om eens de enorme staat van verval van de Amerikaanse steden en de Amerikaanse maatschappij in het algemeen te zien.
Je moet volgens mij ook een bepaalde mentaliteit hebben om je in het huidige Nederland thuis te voelen. Deze bewering werkt 2 kanten op natuurlijk en eerlijk gezegd krijg je me echt niet meer vrijwillig terug. Ik kan niet meepraten over oplichten (gelukkig geen ervaring mee), maar voel me hier wel een stuk veiliger dan in Nederland. Komt waarschijnlijk omdat ze al die kleine criminelen zo'n absurd lange tijd vastzetten in de gevangenis :thumbup:

Die gruwelijke benauwde zomers in Texas vind ik heerlijk! Ook dat is dus een persoonlijk iets. Ik zou niet graag in een staat willen wonen die 4 maanden per jaar sneeuw heeft of zoals Texasboy al zegt: warme regen, koude regen, lauwe regen en natte sneeuw. Maar daarmee is heel de US toch niet ineens een no-go zone? In Nederland kun je niet eens kiezen in welk klimaat je wilt wonen. Voordeel van de US is dat je het kunt hebben hoe je het wilt.

Ik woon in Texas en heb kinderen maar heb nog nooit van een verplichte snake-kit gehoord :roll: . Nu woon ik ook in de suburbs, dus misschien is dat een verschil, alhoewel ik hier op mijn ochtendwandeling ook regelmatig dode slangen op de weg zie of slangenhuiden vind. Ik kan daarentegen ook nog genieten van de schildpadden die hier in de vijvers zitten, de eekhoorntjes die 's morgens door mijn achtertuin lopen en de possum die vorige week vrolijk door de tuin wandelde. Ja, mijn kinderen vinden de fire ants niet leuk, maar kom op zeg, dat is geen reden om voor terug naar Nederland te willen (en dat willen ze ook helemaal niet!).

De afgelopen maanden zie ik hier om me heen weer allerlei borden bij bedrijven buiten staan met "now hiring". Ik heb het gevoel dat de economie hier weer sterk aan begint te trekken. Huizen zijn hier relatief goedkoop en ik kan niet zeggen dat ons huis door de crisis in waarde is gezakt, maar dat mogen we binnenkort aan den lijve ondervinden als we het gaan proberen te verkopen.(we gaan een kwartier verderop wonen) Waarschijnlijk woon ik op het enige plekje in de US waar het nog best goed toeven is. En nee, ik kan me niet vinden in al die negatieve dingen die hier worden gespuit. Niet dat ik wil beweren dat het niet waar is, maar het is niet overal waar. Daar ligt de nuance denk ik. Als Nederland de 51e staat van de US was, zou het in mijn beleving bij de minst aantrekkelijke staten horen. Dit vanwege het weer, de mentaliteit van de mensen in het algemeen en het feit dat je op elkaars lip zit.
Verder ben ik het met Elke eens dat je goed moet nadenken voor je de stap maakt om te emigreren. Het moet geen vlucht zijn naar het beloofde land, want overal is wel wat. Ik heb er nooit bewust voor gekozen om te emigreren. Mijn man woonde hier al en ik ben door hem hier gekomen, maar ik heb nog geen dag heimwee gehad.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

De juiste mentaliteit hebben is wel een goed punt. Een andere manier (met een misschien iets minder veroordelende toon) om dat te omschrijven: het moet bij je passen. Ik ben zelf nog geen plek in de VS tegengekomen waar ik liever zou willen wonen dan waar we nu wonen. Dat de huizen hier absurd duur zijn is jammer, maar ik ben er niet minder gelukkig om. Als dat wel zo was zo ik waarschijnlijk ergens wonen waar de huizen goedkoper zijn... In plaats daarvan geniet ik van het leuke werk, wat hier is dankzij Silicon Valley. Ik geniet van de multi-culturele samenleving, de vele activiteiten in de lange zomer met lekker weer, boodschappen doen op de farmers market, en de mooie natuur met veel mogelijkheden om leuke motortochten te maken, en lekker te wandelen. Als je veel liever een groot huis op een grote lap grond wilt, met buren op een voldoende ruime afstand, of lage belastingen en weinig bemoeienis, dan zit je hier verkeerd.

Vaak heb je tegenstrijdige wensen, die niet allemaal te realizeren zijn op 1 plek. Soms moet je het uitproberen om er achter te komen wat je echt belangrijk vindt, en wat de mogelijkheden precies zijn. Gelukkig is de wereld groot... Zolang je maar zorgt dat je weer ergens kunt vertrekken en het elders opnieuw kunt proberen is er niets aan de hand, toch?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als ik geen heiden was, zou ik 'amen' zeggen op wat goldenhills schrijft.

Ik heb in Manhattan gewoond, Brooklyn en in New Jersey,Teaneck, vlak bij de Geroge Washington Brug. Daarna in St. Paul, MN, en Asheville, NC. En nu weer terug in Brooklyn. Omdat er hier geen burgelijke stand is en geen woningnood (en dus ook geen woonvergunningen) kan je inderdaad blijven zoeken tot je een plek gevonden hebt waar je je lekker voelt. En die plek heb ik gevonden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

houstonwehaveaproblem schreef:Je moet volgens mij ook een bepaalde mentaliteit hebben om je in het huidige Nederland thuis te voelen...
helemaal mee eens. Ik kom er verschillende keren per jaar, en het valt me iedere keer weer op dat de massa in NL zo op elkaar wil lijken: paars is in, dus moet je paars aan; senseo in, iedereen in de weer met die rot pads; met kerst is een bepaald ornament in, dus bijna iedereen moet zo'n ding in de vensterbank hebben staan; gras is uit, dus gaat de meute z'n voortuintje omspitten; fonteintjes in, velen een watertje in de tuin; enzovoort, enzoverder. Ik zie dat hier veel minder en vind dat heerlijk.
goldenhills schreef:...Vaak heb je tegenstrijdige wensen, die niet allemaal te realizeren zijn op 1 plek...
en da's nu mijn probleem: ik vind de winters hier fantastisch, maar ze duren zo gruwelijk lang. Dus kijk ik iedere dag of mijn schip-met-geld er al ligt, en wil dan op meerdere plekken gaan wonen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Dutchie - je slaat voor mij werkelijk de spijker op zijn kop! Natuurlijk zijn er massa's nadelen aan het wonen in de VS, maar zo zijn er massa's nadelen aan elke plek op de wereld.

Ik ben helemaal niet superblij met mijn huidige locatie (maar die heb ik dan ook niet zelf uitgezocht), maar ik besef me wel elke dag dat ik in Nederland nooit zo luxe zou kunnen leven met een mooi ruim huis, elke dag zon, aardige mensen, en aan kan doen wat ik maar wil. Ik vind dat gevoel van vrijheid heerlijk, en dat mis ik onmiddelijk als ik weer in Nederland ben. Vooral het hele "niet boven het maaiveld uitsteken", daar kan ik echt helemaal niet goed van worden. Mijn excuses als dat wat hard overkomt, maar zo kon ik in Nederland bijna niet vertellen over een beurs of een prijs die ik gewonnen had voor mijn werk, of over een publicatie waar ik heel trots op ben, of over wat dan ook dat maar een beetje riekt naar "anders zijn", want er is altijd wel iemand om je met een negatieve opmerking met je "beide benen op de grond" te plaatsen. De kritiek op emigratie komt soms ook wel een beetje zo op mij over, zo van "hoe durven jullie anders te zijn/te stellen dat er ergens iets beters is dan hier". Terwijl een Amerikaan zoiets nou nooit zal zeggen..die zal je eerder feliciteren met je daadkracht of iets dergelijks.

Ja, het is waar, de samenleving is hier "harder" en minder verzorgend dan in Nederland, maar daar krijg je dan ook enorm veel voor terug, vind ik.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

DixieChick schreef:Ja, het is waar, de samenleving is hier "harder" en minder verzorgend dan in Nederland, maar daar krijg je dan ook enorm veel voor terug, vind ik.
+1 :lol:
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Texas Boy schreef:
oortjes schreef:I.

Klopt, sky was the Limit, gestimuleerd door Washington, vooral Fanny May en Freddie Mac konden er wat van en dit was vooral een initiatief van de Democraten die vanaf 2006 ook de macht hadden in Washington, dus Bush de schuld geven en Obama gaat Amerika redden is wat kort door de bocht, vooral ook omdat de mensen die het veroorzaakt hebben nog steeds de macht hebben in Amerika en de rest van de wereld, een recessie kan morgen weer beginnen.
Ja, maar Bush de schuld geven is zoveel leuker.
Ik zou wel graag weten waarom jij Texas hebt gekozen ,Hans.
Ik was nog gestationeerd in de panhandle en daar zijn mooiere staten dan Texas.
Ik werd losgelaten in New York City en vond het echt niet leuk.
San Francisco was een leukere stad in 1966,maar 2 jaren later verdwenen al de hippies en het was ook niet zo leuk meer.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

marcuscj schreef:Ik zou wel graag weten waarom jij Texas hebt gekozen ,Hans.
Ik was nog gestationeerd in de panhandle en daar zijn mooiere staten dan Texas.
Ik werd losgelaten in New York City en vond het echt niet leuk.
San Francisco was een leukere stad in 1966,maar 2 jaren later verdwenen al de hippies en het was ook niet zo leuk meer.
Texas is het geworden door diverse redenen.

1. Klimaat
2. Belasting klimaat
3. Prijzen onroerend goed, hebben nu ruim 10 hectare grond, een eigen bos en dat voor 115000 USD, stond ook nog een huis op de grond :lol:
4. Bereikbaarheid

We zitten nu vooral in de export, maar we hebben ook een camping http://hollandranchrvpark.com/ wat ons originele plan was en waarop we een Visum hebben gekregen. Ik ben ermee eens dar er mooiere plekken zijn, denk aan California, Montana, eigenlijk veel Staten, maar die konden ons niet bieden wat we wilden, dingen zoals vrijheid, veel zon. Veel mensen kennen Texas niet echt, waar wij zitten heb je enorme bossen en tientallen meren. Zo kom ik thuis

ons straatje gisteren tijdens laden

Afbeelding

wat wil je nog meer
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Na een hele drukke week, want wij gaan emigreren :lol: , kom ik eindelijk aan dit topic toe. Voor ons geen Amerika, om diverse redenen, maar Spanje. Maar dit terzijde!

Ik heb genoten van de diverse zienswijzen in dit topic, erg leuk om te lezen. Ik ken diverse van de Nederamerikanen die hier schrijven en bij enkelen ken ik ook de woonomgeving. En er zijn er best een aantal bij waar ik aan zou kunnen wennen. Wat ik vooral herken is het gevoel van vrijheid, het veel minder trendgevoelige dan in Nederland en het trots mogen zijn op wat je hebt of wat je bereikt hebt.

De laatste foto van Hans zorgt ervoor dat ik toch maar eens reageer. Want ja, wij bezochten hen op de Holland Ranch en we waren stomverbaasd om in Texas zo'n groen en heuvelachtig gebied aan te treffen. We vonden het er geweldig!
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ik ben ook verbaasd om al die bossen en dat groen te zien.
Toen ik in Amarillo woonde heb ik nog nooit een boom in de natuur gezien, ik vond het een vreselijk landschap.
Ik moet altijd lachen wanneer ik het engelse song " Amarillo" in Spanje hoor, ik heb veel engelse vrienden in Spanje.
De schrijver van dat song heeft geen idee waar Amarillo is.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Delen van Texas zijn heerlijk groen, heuvelachtig en vol met stroompjes en meertjes. Ik zou naar bijvoorbeeld de Hill Country verhuizen als het er niet zo verdomde vochtig en warm was :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Ik zou naar bijvoorbeeld de Hill Country verhuizen als het er niet zo verdomde vochtig en warm was :lol:

en duur, Austin is niet voor niets een van de populairste steden van Amerika om naartoe te verhuizen wat gelijk de prijzen weer laat stijgen, maar is een mooi gebied, kom er bijna elke maand, auto halen voor de klant, zwembroek achterin :lol:
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

notitie
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.
In de jaren daarvoor 2003-2005 was de sky ook al pretty much de limit hoor. Dat is heus niet ineens gekomen in 2006 toen de democraten de meerderheid in congress kregen.Ik denk zelf dat in 2006 juist het tij al niet meer te keren was. Er was toen al een zodanig graaien aanwezig dat het point of no return reeds voorbij was. Het was toen gewoon afwachten tot de boel klapte. Ik merkte dit al aan een aantal dingen die ik meemaakte in de real estate. Aanwijzingen die achteraf gezien tekenen waren van een aankomende val.
Obama geeft ook meer geld uit aan het leger dan Bush en de terugtrekking uit Afghanistan zal waarschijnlijk wat langer op zich laten wachten.
Laten we niet vergeten wie die oorlogen gestart is (met een republikeins congress). Je kan niet als successor zomaar zegen dat je ineens al je troepen terugtrekt. Bush heeft obama een rot erfenis gegeven en Obama mag het oplossen.
Ook heeft obama een crisis als erfenis gekregen. De aanloop van die crisis heeft een flink aantal jaren geduurd.

Ik neem mijn pet af voor onze president. Sommmige dingen heeft hij minder goed gedaan (niemand is perfect).
Proberen een economie in goede banen te leiden en daarbij geldverslindende oorlogen met goed fatsoen beeindigen is geen eenvoudige bezigheid. Ik denk niet dat iemand anders het beter gedaan zou hebben. Het is koffiedik kijken natuurlijk maar een economie is zodanig complex dat niemand daar echt goed grip op heeft of kan krijgen. Bush had daar al helemaal geen kaas van gegeten.

Om terug te komen op het topic is het nog aantrekkelijk om naar amerika te emigreren?
Ik zou het zo weer doen. Ik heb mij een maal afgevraagd waar ik in hemelsnaam aan begonnen was.
Ik was mijn baan kwijtgeraakt en had $500 op de rekening. Zo een situatie is achteraf nog niet eens zo verkeerd. Vanaf dat punt kreeg ik gelukkig opportunities en ging alles wat beter in het leven en heb hier nu een goed leven. Zou ik in ned ook hebben denk ik maar ik hou van het weidse, het vrije, het klimaat, de mensen, de natuur etc.
Zoals ik hier woon , daar kan je in ned alleen maar van dromen. Lange zomers. Heerlijke temperaturen in voor en najaar
en 3 maanden winter met gemiddeld net zoveel sneeuw als in nederland.
verder noordelijk dan dat ik nu woon hoeft niet echt. Verder zuidelijk vind ik niet erg.
Texas hitte (heb je hier ook maar wat minder intens) of florida, ook dat vind ik uitstekend. Je hebt lekker airco en verder vind ik warmte heerlijk. Deze tijd van het jaar is voor mij de meest vreugdevolle, want de zomer komt er weer aan.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

ned in MO schreef: Bush heeft obama een rot erfenis gegeven en Obama mag het oplossen.

Nee, Obama wou het oplossen en beloofde het op te lossen en wat blijkt onze community organizer kan het niet oplossen en het makkelijkste is Bush de schuld blijven geven en ondanks Obama zou ik zo weer emigreren naar het land van Hope and Change :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer