Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 uur voldoende overstaptijd Heathrow?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 uur voldoende overstaptijd Heathrow?

Bericht door phoonke »

MaVi schreef:De USA-heb-je-zelf-je-bagage-ingepakt vragen krijgen we in principe in Brussel al. Spannend! :lol:
Is dat nog altijd zo dat ze die vragen stellen voor je de valies incheckt, ik kreeg toen zelf de vraag dat ik met terroristische bedoelingen naar de usa zou gaan :shock: :?
Precies dat er iemand wel met zo een bedoelingen ja gaat zeggen :dontknow:
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ja de vragen worden op BRU nog altijd voor de incheckbalies afgenomen.
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

Ja, alle USA-security vragen doe je op de luchthaven van vertrek. Bij je europese tussenstop/overstap hoef je enkel de normale security te doorlopen. En dan natuurlijk bij aankomst de volledige screening die blijkbaar iets uitgebreider is dan toen ik laatst ging in 1995...
Heb trouwens gisteren de paspoorten besteld. Kwam op €79pp! Relatief gezien dus duurder dan de huurauto!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

:offtopic:
MaVi schreef:Heb trouwens gisteren de paspoorten besteld. Kwam op €79pp! Relatief gezien dus duurder dan de huurauto!
Je paspoorten zijn voor 5 jaar? Ik ben dan wel benieuwd hoe dat relatief gezien goedkoper kan zijn dan je auto ;)
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij waren vorig jaar eerst in Londen en vertrokken van daar uit via Rome naar de USA en zijn nergens ondervraagd! (ja op de terugweg van Rome naar Londen, waarom we in Italie waren geweest???)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

MaVi schreef:Ja, alle USA-security vragen doe je op de luchthaven van vertrek. Bij je europese tussenstop/overstap hoef je enkel de normale security te doorlopen. En dan natuurlijk bij aankomst de volledige screening die blijkbaar iets uitgebreider is dan toen ik laatst ging in 1995...
Maar hoe zit dat dan als je een overstap op Schiphol hebt? Want daar worden die vragen pas gesteld als je daadwerkelijk gaat boarden (tenminste, zo is het met de Delta vlucht naar Mumbai, ik neem aan dat het ook zo met alle VS vluchten gaat), dus daar moet iedereen langs, ook overstappers.
Terug in Texas!
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

tosca schreef::offtopic:
MaVi schreef:Heb trouwens gisteren de paspoorten besteld. Kwam op €79pp! Relatief gezien dus duurder dan de huurauto!
Je paspoorten zijn voor 5 jaar? Ik ben dan wel benieuwd hoe dat relatief gezien goedkoper kan zijn dan je auto ;)
Ik bedoelde eigenlijk subjectief gezien... :lol:

€79 voor een paspoort, komaan zeg! De aanvraag ging anders wel supersnel. Gewoon de e-id in de lezer en de formulieren kwamen volledig ingevuld uit de printer. Tekenen en klaar! Als ze nu nog een digitale foto aan je e-id kunnen koppelen dan hoef je zelfs geen pasfoto's meer te laten nemen.
Met extra credits voor m'n vrouwtje, die ondanks 27 herinneringen er toch in geslaagd was om de pasfoto's te vergeten en dus vandaag terug mag om ze af te geven... :clap:
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

Op 15-20min haal je het. Beetje conditie is wel een vereiste ;)

Wij hadden 1.5u voor de overstap, tot we in een holding patern geplaatst zijn boven heathrow gedurende een half uur. Tegen de we goed en wel geland waren hadden we nog 30min tot de gate sloot.
Security check ging vrij vlot, aub mensen doe op voorhand uw juwelen al uit en schoenen los... als je op die moment zo iemand voor je hebt dan ben je voor te ontploffen natuurlijk.
Dan doorgelopen naar de gate, natuurlijk helemaal op't einde, maar we hebben het gehaald. Buiten adem maar nog een dikke 10-15min over. Mijn vrouwtje is dan als kers op de taart nog eens mogen meegaan voor een uitgebreide ID en bagage controle, maar dat was al achter de gate.

Ons bagage heeft het ook gehaald, dat was onze enige vrees nog ;)
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

Voor de terugvlucht was er een vertraging van een uur in LA. We zijn dan door BA ook herboekt voor onze vlucht van Londen naar BXL.
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Zal 1.30 of 1.35 uur overstaptijd op 23 december (de vrijdag voor het kerstweekend) op Heathrow ook voldoende zijn? Ik heb nog niet geboekt en in het vluchtschema kan ik niet zien in welke terminal de overstap is (is dat automatisch terminal 5? Ik ben niet bekend met Heathrow).
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Dat begint krap te worden, vooral rond die tijd van het jaar...
hier moet je kunnen vinden welke terminal(s) je nodig hebt...
http://www.heathrowairport.com/portal/p ... terminal?/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Bedankt voor de link.
Ik zie dat ik in terminal 3 moet zijn... (American Airlines).
Wordt het daar gunstiger van, of maakt terminal 3 t.o.v. terminal 5 weinig verschil?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

http://tinyurl.com/o7rf43
Er staat 70 minuten voor...dus zou net moeten kunnen, maar ja, dan moet je ook echt geen vertraging hebben in het eerste gedeelte, want dan heb je pech....
Blijft altijd een moeilijke beslissing...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Trouwens, weet je zeker dat je ook in terminal 3 aankomt? AA vliegt zo te zien niet tussen Heathrow en ASD....dus die vlucht wordt door een andere airline uitgevoerd, waarschijnlijk BA...?

In dat laatste geval zou je aankomen in terminal 5 en moet je naar 3, daar staat 90 minuten voor:
http://tinyurl.com/6reax7
Laatst gewijzigd door meyem op 21 apr 2011, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Oke, bedankt voor de info; ik ga eerst maar verder zoeken naar andere mogelijkheden! :-?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

lees nog even mijn laatste edit, tegelijk met jou gepost....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Heb nu voor de heenreis een overstap van 3.25 uur gevonden en op de terugreis een overstap van 2.05 uur!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Dat is ruim genoeg....korter lukt niet? Maar eigenlijk wel zo veilig, voor 23 december, denk ik! Zeker ook als er weer sneeuw is, zoals afgelopen december....
en terug moet lukken...ik zat net even onze tickets voor mei te bekijken, ook met AA en het eerste stuk dus met BA en wij hebben 2 uur tussenstop gekregen.
Check ook de site van AA zelf even wat zij voor prijzen geven. als het geen verschil maakt, is het altijd gunstiger om direct bij de airline te boeken....

en nu kan de voorpret beginnen! :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Bedankt, ik had inderdaad net gezien dat ik van terminal 5 naar 3 moet. Op de heenreis heb ik zelfs de mogelijkheid voor een overstap van 4.55 uur. Dat vind ik wel zo prettig, inderdaad vanwege evt. tegenvallers door sneeuw o.i.d.
Wat is het voordeel van boeken bij de airline zelf?
(Bv. stoelen reserveren? of andere services?)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

woah, 6 uur, dat zou mij nou weer te lang zijn.... (>>>o, 5 uur, lezen is niet mijn sterkste kant... :mrgreen:
als er problemen zijn, krijg je meer service als je bij de airline zelf geboekt hebt....ik had bijvoorbeeld eens een verkeerde terugdatum gekozen...via een online reisburo...en toen konden ze me niet omboeken om die reden, anders zouden ze me gematst hebben....
nu ja, meestal loopt alles wel aardig, maar ik check toch altijd wat het prijsverschil is...
Waar wil je naar toe?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer