Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Louman: reisschema juni 21 dagen California

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Louman
Amerika-newbie

Reis Louman: reisschema juni 21 dagen California

Bericht door Louman »

Hallo allen,

Wat een geweldig forum is dit, heb er al veel informatie vandaan kunnen halen!

Voor onze rondreis in juni naar california hebben we het volgende schema gemaakt. De eerste overnachtingen san francisco en YP zijn al geboekt. We willen op de dagen met grote afstanden (300 km+) vroeg in de ochtend gaan rijden. De eerste helft is het meest volgepakt met plaatsen/bezienswaardigheden. Daarna iets rustiger aan langs de kust. Ivm de tioga pass hebben we nog een dag speling aangehouden.

Is het schema een beetje te doen volgens jullie? Zelf twijfel ik nog over extra tijd in SF of/en LV. Wellicht mis ik nog bijzondere plekken?

Zie schema < edit> link verwijderd
Laatst gewijzigd door Louman op 22 apr 2011, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Louman: reisschema juni 21 dagen California

Bericht door jolanxyz »

Je route is erg rustig. Je zou meer uit je reis kunnen halen zonder dat het jaagwerk wordt.

De extra dag ivm de Tioga is wel slim, maar of dan Bishop de verstandige keuze is... Als je bovenlangs via Sonora Pass (ook mooi en meestal eerder open als Tioga) of nog hoger via de 88 gaat, dan rij je Bodie en Mono Lake al voorbij voor je bij Bishop bent en het lijkt me dat je daar juist heen wilt. Het omrijden neemt nogal wat tijd in beslag. Ik zou dan Lee Vining aanhouden en je concentreren op of het omrijden of de Tioga Pass en dan de volgende dag via Bodie en Mono Lake naar Death Valley gaan. Je zou trouwens de route ook kunnen omdraaien zodat je Yosemite op het einde hebt en meer kans is dat de Tioga al open is, al ligt er dit jaar wel heel veel sneeuw.

Ik mis eigenlijk een volle dag Las Vegas. Wil je de stad alleen bij avond zien? Een dagje relaxen aan het zwembad, beetje winkelen etc. is niet verkeerd hoor.

Waarom kies je voor Williams, wil je met de trein? Het is mooier om in het park of in Tusayan te zitten (als het in het park vol is) zodat je de zonsondergang mee kan pikken. Het na zonsondergang naar Williams rijden met de auto wil ik je afraden. Het is daar echt snel pikkedonker en de kans op aanrijdingen met wildlife is best groot. Met de trein mis je de zonsondergang trouwens.

Ik vind het aan de kust iets te rustig gaan... waarom die korte stukjes? 50 km klinkt misschien ver, maar in feite is het maar een uurtje rijden. 4 Overnachtingen tussen L.A. en S.F. is echt veel. 2 Overnachtingen is min of meer standaard en en er zijn mensen die het zelfs met 1 overnachting doen en het ook prima te doen vondne. Het rijdt daar zoveel relaxter dat ook 300 km een eitje zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

ALs je de route op het forum plaats is het wat makkelijker om te reageren. Voor nuttige tips is het ook handig als je iets vertelt over waar je voorkeur naar uit gaat (steden, parken, footgraferen) en hoe de samenstelling van het reisgezelschap is.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik download nu direct een bestand, wat ik niet eens kan openen, niet de beste manier om een route te plaatsen, beter nog een screenshot dan of even hier uittypen!

Mensen ongevraagd dingen laten downloaden is onaardig volgens de internet "regels" . :wink:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

En bij mij begint Norton te zeuren dat ik allerlei dingen moet configureren. En dat doe ik dus niet. :wink: :wink:
Groet,

Old Faithful
Louman
Amerika-newbie

Re: reisschema juni 21 dagen California

Bericht door Louman »

Dank voor de tips tot zover. Het schema is al wat aangepast en hieronder geplakt (lukte eerder niet met de ipad :oops: ) We reizen met 2 personen en willen graag een afwisseling van natuur, stad, en mooie landschappen. De reisdagen tussen LA en SF zijn wellicht wat veel, het is de bedoeling om ook een dagje strand/surfen te gaan doen.

Datum Ochtend middag Overnachten miles
2-6-2011 amsterdam San Francisco San Francisco
3-6-2011 San Francisco San Francisco San Francisco
4-6-2011 San Francisco Mariposa Grove Curry Village YNP 219
5-6-2011 YNP YNP Curry Village YNP 0
6-6-2011 Curry Village YNP Sonora Pass/Mono Lake Lee Vining 195
7-6-2011 Lee Vining Death Valley Las Vegas 372
8-6-2011 Las Vegas Las Vegas Las Vegas 0
9-6-2011 Las Vegas Las Vegas/Tussayan Tussayan 270
10-6-2011 Grand Canyon Grand Canyon South Rim Tussayan 50
11-6-2011 Tussayan Route 66 Twentynine Palms 375
12-6-2011 Twentynine Palms Yoshua Tree NP Big Bear City 78,4
13-6-2011 Big Bear City Rim of te World Tour San Diego 246
14-6-2011 San Diego San Diego (balboa park) San Diego (gaslamp) 10
15-6-2011 San Diego Pacific Coast Huntington Beach 89
16-6-2011 Huntington Beach Venice/Santa Monica Bel Air /Melrose avn 75
17-6-2011 Hollywood/Melrose Beverly Center Sunset Strip 30
18-6-2011 Universal Studios Universal Studios Melrose avn 30
19-6-2011 Melrose Avenue Santa Barbara/Pismo Beach Morro Bay 197
20-6-2011 Hearst Castle Hearst Castle San Simeon 55
21-6-2011 San Simeon Big Sur / Carmel Monterey 90
22-6-2011 Monterey Santa Cruz Santa Cruz 44
23-6-2011 Santa Cruz Palo Alto San Franciso 65

We hebben nog andere bezienswaardigheden overwogen, zoals Napa Valley, Lassen NP en Lake Tahoe, maar dan wordt het wellicht te veel gereis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisschema juni 21 dagen California

Je trekt inderdaad wel veel tijd uit voor de kust. De meeste mensen doen in een reis van 3 weken ook nog Zion en Bryce erbij, maar dat zal in jouw geval alleen lukken als je ergens anders wat korter blijft.
Ik zou zelf in deze route nog een overnachting in Death Valley nemen. Dan heb je meer tijd voor DV - en de betere momenten van de dag. En je hebt ook net iets meeer tijd voor Las Vegas. Ik zou dan de overnachting in Santa Cruz laten zitten, je rijdt in nog geen 3 uur van Monterey naar SF.

Heb je al iets in Yosemite gereserveerd? Anders vind ik de suggestie van Jolan een heel goed om de route om te draaien zodat je meer kans hebt dat de Tioga Pass en de Glacier Point Road open zijn. In dat geval is een extra dag Yosemite ook niet gek.

Marianne
Louman
Amerika-newbie

Re: reisschema juni 21 dagen California

Bericht door Louman »

De 2 nachten in Curry Village Cabins zijn al geboekt (en 50% betaald zag ik later). Het uitgangspunt was een beetje om het eerste deel meer afstanden te rijden en dan het tweede deel rustiger aan langs de kust te reizen. Aangezien het idee alleen nog maar op papier staat zijn de tips wel waardevol. Santa Cruz kunnen we wellicht wel overslaan, dat geeft dan een dag ruimte om ergens anders in het schema te passen.

Leuk ook om de blogs te lezen (Amerika 2008) daar staan ook weer tips in.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je betaalt in Yosemite inderdaad de eerste nacht aan. Dat betekent overigens niet dat je het niet kunt annuleren, je krijgt in dat geval je geld gewoon terug op je credit card.

Reisverslagen zijn echt heel nuttig om te lezen, er staat vaak veel in wat niet op het form genoemd wordt, bijvoorbeeld omdat er niet naar gevraagd wordt, of omdat het dingen zijn die je alweer vergeten bent. Je krijgt als lezer toch een goed beeld van alles, en vaak kun je ook wel een indruk krijgen of je zelf meer of minder tijd aan iets wilt besteden.
Wij zelf reisden met tienermeiden wat betekent dat we 's morgens nogal wat extra tijd kwijt waren met opstaan, optutten, en gewoon rondhangen. :lol:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer