Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert

Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Bericht door wiepster »

Vermoed dat de werkgever niet alles heeft opgegeven bij de eerst calculatie. Aan de hand van de gezondsheidsgeschiedenis van werknemers word een premie berekend door underwriting...weet de Nederlandse benaming hier niet voor.....als de nieuwe carrier niet all correcte info heeft gekregen en er later achter komt, kan men de verzekering verhogen. Ik vermoed dat dat hier in het geval is geweest.
Fijn he die Health Care toestanden in het "rijkste en beste" land van de wereld....dat is wat mij af en toe zo boos maakt op het systeem hier, alles is verder prima, maar door dit oneerlijke systeem kost het zoveel mensen extra, bij een ernstige ziekte kan je gewoon bankroet raken hierdoor, ondanks een zuinige levensstijl.
Ik heb nu een klant die samen met haar man een coffee-shop heeft...echte koffie, niet de Nederlandse versie... :mrgreen: ...heeft borstkanker gehad, was weer gezond verklaart en helaas is het terug gekomen na 5 jaar. Kan amper werken door alle chemo's, heeft inmiddels 2 zaken moeten sluiten en haar verzekering verlaagd omdat de premie niet meer op te brengen was. Nu een lagere premie, met hogere co-pays. Ons bedrijf doet er alles aan om haar toch verzekerd te houden, zonder verzekering willen sommige artsen haar niet helpen, omdat ze amper de co-pays kan opbrengen; nu krijgen de artsen toch nog wat vergoed voor de behandelingen die ze voor haar verrichten. Heel triest dat ze ook die zorg er bij heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

nieuwenoord schreef:De laatste foto van Hans zorgt ervoor dat ik toch maar eens reageer. Want ja, wij bezochten hen op de Holland Ranch en we waren stomverbaasd om in Texas zo'n groen en heuvelachtig gebied aan te treffen. We vonden het er geweldig!
Net even een stukje tekst met plaatjes gemaakt voor onze vrienden / klanten op de auto forums. Ik plak het hier ook wel even geeft een goed beeld van een stukje Holland Ranch.

Vandaag een wat uitgebreider Holland Ranch verslag :) We hebben besloten dat we een log cabin laten neerzetten, en dat het huidige huis kantoor word en distributiecentrum.

Huis

Afbeelding

Afbeelding

deze gebouwen gaan weg of worden verplaatst

Afbeelding

Afbeelding

Zoiets moet het huis worden, hoeft niet groot, wonen maar 2 mensen in en 4 honden

Afbeelding

Beton lig om de garage, we zijn nu bezig met de overkapping

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Betonvloer in de carport

Afbeelding

2 van deze carports komen ook op de sloop, heb al wat ruimte gemaakt

Afbeelding

Project van mijn vrouw, legt ze dus allemaal zelf aan, in 2 vijvers zitten kois, in de andere kikkers :P 's avonds gaan er tientallen lichtjes aan, erg gezellie

Afbeelding

Afbeelding

In Texas is het enorm droog, net Nederland eigenlijk, tussendoor even de auto's afspoelen

Afbeelding

Onze Chevy Van gaat een rijdende werkplaats worden, heb nog een generator staan en is wel makkelijk omdat we vaak op de sloop moeten slopen

Afbeelding

Afbeelding

even wat nummerplaten op een paal geschroeft

Afbeelding

ook nieuw, een hotrod windgeval

Afbeelding

Benzine pomp is ook geschilderd, globe is besteld

Afbeelding

Mijn werkplek in een van de opslaggebouwen

Afbeelding

Dozen per klant gesorteerd in een van de gebouwen

Afbeelding

groter spul word hier uitgezocht, wat meer ruimte

Afbeelding

Heineken

Afbeelding

Op verzoek van klanten doen we oom chrome onderzoek

Afbeelding

Nieuwe (2ehands) nummerplaathouder

Afbeelding

een van mijn favoriete plekken

Afbeelding

okay genoeg laten zien, see ya
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Jee, wat is er veel veranderd sinds wij er waren zo'n 4 jaar geleden! Gelukkig staat de schoolbus er nog zie ik op 1 van de foto's. De jongens hebben het er nog weleens over dat het zo leuk was om daarin te slapen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ja, we zijn lekker druk bezig, de schoolbus is een andere dan waar je kids insliepen, die is geruild voor een Dodge Polara, op de foto in het midden

Afbeelding

Deze schoolbus is ingericht als kantine voor de harde werkers

Afbeelding
fddg
Amerika-ontdekker

Bericht door fddg »

WOW, toppy hoor Texas Boy!!! Ziet er erg leuk uit!

Ja, om even om het onderwerp terug te komen, het is nog steeds aantrekkelijk voor een hoop mensen!!! Wij hebben 5 acres, een geweldig huis, mijn paardjes in de achtertuin, een paar honden die buiten lopen een paar katten binnen, 8 kippen voor de broodnodige verse eitjes en een ezel om de paarden te beschermen/ gezelschap te houden!

Dus ja, ik denk het wel. Natuurlijk zijn er dingen die niet leuk zijn. Die heb je overal, tenzij je op de maan woont denk ik, maar er is altijd wel iets negatiefs te vinden als je gaat zoeken..... Gisteren toevallig naar San Antonio geweest (had mijn GC interview, wat erg goed is afgelopen heb nu een stempel in mijn paspoort en als het goed is over een paar weken de GC) en "rush hour" dwars door Austin (I35) omdat we er om 9 uur moesten zijn, daarna natuurlijk even naar de riverwalk om te vieren dat het allemaal (bijna) over is. Dus komen we op de terugweg in San Antoon om 4 pm al in rush hour, en je raadt het al in Austin natuurlijk weer.......
1 van de dingen die ik hier geweldig vind, en echt verschrikkelijk in Nl is de files die we daar hadden, en als er hier 4 auto's voor het stoplicht staan is het al druk!!! ;-).

En ja, ik heb het geluk dat mijn hubby een goede baan heeft, dus was het geen probleem dat ik het laatste jaar geen baan had. Nu kan ik dus weer lekker aan de slag!
Maar nogmaals, voor mij (en een hoop andere mensen) is de lijst met pro's nog steeds langer dan de lijst met cons.....

En als ik om me heen kijk is dit nog steeds het land van de onbegrenste mogelijkheden, MAAR het wordt je neit aangedragen, je zal er echt zelf, vaak hard, voor moeten werken. En dan heb je ook wat! nogmaals, er zullen zeker mensen zijn waar het helaas niet voor is weggelegt. En gelukkig is er vaak de mogelijkheid om terug te gaan naar Nl, maar daar is het allang niet meer dat geweldige land zoals mijn ouders het hadden. ook daar wordt steeds meer van de burger afgenomen......

Het is en blijft een heel persoonlijk iets. Dus zul je zelf de pro's en cons tegen elkaar moeten afwegen.
each day's a gift and not a given right
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

fddg schreef:WOW, toppy hoor Texas Boy!!! Ziet er erg leuk uit!

Ja, om even om het onderwerp terug te komen, het is nog steeds aantrekkelijk voor een hoop mensen!!! Wij hebben 5 acres, een geweldig huis, mijn paardjes in de achtertuin, een paar honden die buiten lopen een paar katten binnen, 8 kippen voor de broodnodige verse eitjes en een ezel om de paarden te beschermen/ gezelschap te houden!
wij wonen ook op 5 acres, en hebben een stel paarden in onze achter tuin lopen + 3 Honden en een stel Barn Cats..die in en rond de Barn alles Muis Vrij houden. :D
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:wij wonen ook op 5 acres, en hebben een stel paarden in onze achter tuin lopen + 3 Honden en een stel Barn Cats..die in en rond de Barn alles Muis Vrij houden. :D
5 maar, wij 25 :lol: 4 honden en 10 Barn cats en een stel paarden, zie je wel, alles in bigger in Texas :lol: Just kidding, maar wat we hier hebben vind je minder snel in andere Staten en dat allemaal maar voor 110.000 USD :thumbup:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Texas Boy schreef: zie je wel, alles in bigger in Texas :lol:

I Bet ...Our House is Bigger :lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:I Bet ...Our House is Bigger :lol:
Heb een double wide en een single wide en een travel trailer en straks een log home :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Everything is bigger and better... ;). Graag weer on topic hier :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
suriboy777
Amerika-ontdekker

Bericht door suriboy777 »

Voor de mensen die de afgelopen 5 jaren de overstap hebben gedaan: kunnen jullie bevestigen of er in het begin enige behoefte was om andere Nederlanders in je woonplaats/stad te ontmoeten om "meer" te weten en/of ervaringen te delen? Vooral in deze tijd zou het wellicht handig zijn om te kunnen rekenen op medelanders daar, wat de aantrekkelijkheid om te emigreren ook vergemakkelijkt.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik ben welliswaar niet in de afgelopen 5 jaar hiernaartoe gekomen, maar ik had eigenlijk niet echt behoeft aan een NL club of andere NLers in het begin. Ik had mijn handen vol met alles wat er op dat moment op me af kwam. Ik vermoed ook dat iedere emigrant er op zijn eigen manier mee om zal moeten leren gaan. Het is niet zo dat we alllemaal hetzelfde mee zullen maken en sommige adviesen zijn na enkele jaren al helemaal niet van toepassing. Er was toen nog geen internet maar toen die er wel kwam vond ik fora zoals deze wel leuk om op de hoogte te blijven en ook mijn NL taalgebruik nog enigszins op peil te houden.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik ben in juli 2010 verhuisd en via via kwam ik er achter dat er hier nog een Nederlander was. Woont hier al 10 jaar. Heb met hem afgesproken en het klikte. Nu tennissen we iedere zaterdag en spreken zo nu en dan af. Ik zie het feit dat je dan de Nederlandse dingen kan delen meer als extra. Het klikt en je moet toch een nieuw sociaal leven opbouwen. Op professioneel gebied ben ik lid geworden van een European group hier in de buurt. Zijn allemaal Europeanen en/of Amerikanen die langere tijd in Europa hebben gezeten. Gezellige club waarbij ik bovendien vragen kan stellen over hoe de Amerikaanse zakenwereld is. Daar ik zzp'er was in Nederland en hier hetzelfde wil blijven doen, vind ik het prettig om mensen die al wat langer hier zijn vragen te kunnen stellen hoe het er hier in mijn vakgebied er aan toe gaat. En dan bedoel ik meer email etiquette, dresscode enz. Zo kan je toch wat beginners missers ontwijken.

Verder is er een grotere Nederlandse vereniging in Boston. Ik sta wel op de mailing lijst, maar ben nog niet bij een bijeenkomst geweest. Vanuit de mails gezien weet ik niet of ik me in die groep thuis zou voelen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ach, het kan eens leuk zijn omdat je dan kan vragen waar je eetbaar brood kan vinden, of waar ze lekkere chocolade verkopen en zo. Hier zitten er dus ook een heleboel Nederlanders (en haast geen Belgen) en zij wezen me dus al snel naar de dichtsbijzijnde The Dutch Shop. Maandelijks komen zij bijeen, maar ik ben het afgelopen half jaar maar 1 keer langsgeweest en ben niet van plan om het echt veel te doen. We wonen hier in een streek waar veel Europeanen slechts voor 2 of 3 jaar naartoe gestuurd worden, en dan keren ze weer terug naar huis (of naar een andere plek op de aardbol). En dat geeft toch weer een andere mentaliteit hoor! Ik wil namelijk hier wonen en functioneren en heb dus niet zo'n behoefte om 'Nederland-in-Oakville' te reconstrueren. ;-)
Maar ik hoorde tijdens die bijeenkomst wel dat sommigen zich bij wijze van spreke alleen maar staande weten te houden omdat ze hier de kans hebben om zich te omringen met landgenoten. :?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

We hebben hier ook zo'n Nederlandse vrouwen-koffie-clubje. Ik ben daar toevallig ingerold omdat mijn man iemand aansprak met een Nederlands kenteken voorop. Ik ben er een paar keer geweest, maar nu al bijna een jaar niet meer. Ik heb klaarblijkelijk niet zo de behoefte om met mensen op te trekken alleen omdat ze Nederlander zijn. Verder had ik met deze vrouwen werkelijk niets gemeen, allemaal stay-at-home-moms, jong getrouwd, berg kinderen, en enorm gefocussed op de carriere van hun man. En sja, dan is het Nederlander zijn delen voor mij dus niet gonoeg...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

DixieChick schreef:Ik heb klaarblijkelijk niet zo de behoefte om met mensen op te trekken alleen omdat ze Nederlander zijn.
Dat heb ik precies hetzelfde. Het gaat mij om de mensen, niet om de nationaliteit; voor mij hoeft dat "semi-gedwongen" samenkomen niet, puur en alleen omdat je allebei Nederlander bent, zo van: "Kijk we zijn allebei Nederlanders in het buitenland, nu kunnen en moeten we dus maar met elkaar optrekken". Zoals Elke zegt, het is iets anders als je er maar tijdelijk zit, maar als je je permanent gaat vestigen dan hou je niet zo erg vast aan dat willen omgaan met Nederlanders, denk ik. Waarbij het misschien ook weer anders is als je een Amerikaanse partner hebt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik ben 2 jaar geleden lid geworden van de NLse club omdat ze eens per jaar een hele uitgebreide rijsttafel deden. In de laatste 2 jaar hebben ze dat niet gedaan, en ben ik nog nooit naar iets geweest.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij waren jarenlang lid van de Nederlandse Vereniging hier vanwege hun haring en palingavond :lol:. Nu zijn de kosten van het lidmaatschap zo hoog, dat het idioot was lid te blijven voor dat ene evenement. Ik heb wel iedere maand een etentje met een klein groepje Nederlandse vrouwen, maar wij hebben veel meer gemeen, dan alleen het Nederlands zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik heb ook niet zoveel behoefte aan contact met andere NLers, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat als je ergens nieuw bent het misschien een manier is om wat contacten op te doen. Ik kende al vrij veel mensen in Atlanta voordat ik er naartoe verhuisde, vooral Amerikanen. En die behoefte aan sociale contacten was er voor mij dus wat minder. Ik ben wel betrokken bij een lokale NL Chamber, maar dat is meer werkgelateerd. En verder is er een lokale afdeling van "NL Borrels" die maandelijks een borrel organiseren waar ik zo af en toe binnenwaai. Er moet inderdaad wel meer zijn qua raakvlakken dan alleen het Nederlander zijn.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vind contact met nederlanders juist weer wel leuk (af en toe). Alleen zijn ze hier niet zo dik gezaaid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer