Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar kamperen langs Yosemite Nat. Park op weg naar SFO

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
hans@usa
Amerika-newbie

Waar kamperen langs Yosemite Nat. Park op weg naar SFO

Bericht door hans@usa »

Beste Amerika forum,

Over 1 maand is het zover, dan starten wij onze 4 weken camper reis, geboekt bij Road Bear, SFO – Grand Canyon - SFO tegen de klok in.

Op het laatste deel van onze reis zit nog een dilemma:

Wij overnachten 14 juni in Lodgepole Sequoia and Kings Canyon Nat. Park en twee dagen later 16 juni is onze laatste overnachting Anthony Chabot Regional Park (Hayward gebied ten oosten van SFO), vlakbij onze camper verhuurder, alwaar wij de volgende dag de camper gaan inleveren.

Totale afstand van Sequoia naar Hayward +/- 600 km, voor twee dagen rijden dus.

Als we ook nog een stukje Yosemity Nat. Park willen meepikken, overwegen we om komend vanaf Mariposa Grove de lus Yosemity Valley al rijdend mee te pikken en vandaar naar Tuolomne Grove te rijden en verder naar Hayward.

Ons dilemma / onze vraag is: Is dit een haalbare route? Is er eenrichtingsverkeer waar we rekening mee moeten houden? En waar kunnen we het beste overnachten op 15 juni, doen we dat voor of na de Yosemity lus?

Graag jullie advies,

Al vast bedankt, Hans@USA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Waar kamperen langs Yosemite Nat. Park op weg naar SFO

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een beetje moeilijk te adviseren, het hangt er van af wat je nog in Sequoia/Kings Canyon wilt doen, wat je in Yosemite wilt doen, en hoe laat je in Hayward wilt zijn.
Ik begrijp trouwens die 600 km niet, zover is het niet vanaf Sequoia lijkt me.

Je hebt het over de Mariposa Grove en over de Tuolumne Grove, maar dat lijken me nu net twee dingen die ik niet in Yosemite zou bezoeken als je al in Sequoia bent geweest.
Hoeveel nachten sta je in Sequoia? Je zou ook nog een nacht in Kings Canyon (Cedar Grove) kunnen gaan staan, dat is ook prachtig. In Yosemite zul je geen plaats meer kunnen krijgen, en dan zit je of dicht bij Sequoia/Kings Canyon, of al een eind richting SF. Aan de andere kant heb je wel de tijd om nog door Yosemite te rijden. Bedenk wel dat het er druk is, en dat het misschien lastig is om een parkeerplaats te vinden. Als je nog zoveel mogelijk van Yosemite wilt zien zou ik er zo vroeg mogelijk heen rijden en in de buurt van Groveland overnachten. Of je blijft wat langer in Sequoia/Kings Canyon en rijdt tegen het eind van de dag naar Oakhurst. Dan kun je de volgende morgen vroeg het park in.
Hier vind je een overzicht van campings in en buiten het park.

De reistijden kun je met een routeplanner bekijken, bijvoorbeeld met googlemaps.

Marianne
hans@usa
Amerika-newbie

Bericht door hans@usa »

Marianne, op basis van je nuttige advies en info.

We slapen maar 1 nacht in Sequioa en we hoeven na twee dagen rijden pas laat in Hayward te zijn.

Op basis van jouw advies doen we het dan als volgt:
Eerste dag vanuit Sequoia Lodgepole rijden we eerst de lus naar Cedar Grove en weer terug en dan door naar Fresno en Oakhurst (312 km)
Overnachten in / rond Oakhurst
Tweede dag van Oakhurst rijden we een stukje Yosemite NP via de Southside drive naar Yosemite Valley en terug via de Northside drive verder door naar Hayward (350 km)

Dank je wel, Gr, Hans
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, zo is het goed te doen. Ik geloof dat ik zelf met zo weinig tijd Yosemite over zou slaan, en niet in Oakhurst maar in Cedar Grove zou overnachten, maar via Yosemite kan het ook.
Je schrijft dat je 4 weken gaat, en toch maar zo weinig tijd voor Sequoia en Yosemite. Ik ben benieuwd naar de rest van de route!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer