Verderop heb ik een topic geopend over de reisplanning, echter leek het mij het beste om inhoudelijke vragen hier te stellen.
Voor het gemak willen we na een paar dagen New York de trein nemen naar Washington. Zijn er mensen hier die dat eerder hebben gedaan?
Wat zijn jullie ervaringen, moet ik daar nu al naar gaan kijken of in New York? Zijn tickets makkelijk te krijgen? Enz.
Eigenlijk al die vragen waar je als newbie tegenaan loopt
Bij voorbaat dank voor het delen van jullie ervarigen
Washington-New York is goed te doen hoor en je kunt je ticket gewoon kopen op de website van Amtrak. De treinen in de VS vind ik altijd zeer comfortabel en het is een prima manier van reizen als je niet met een auto wilt gaan.
Grandu schreef: Ik heb voor DC-NYC ongeveer €35 betaald, vroegboekkorting.
Dat klinkt goed, welke website? Wij willen binnenkort ook een keer gaan, maar tot nu vind ik alleen 75 dollar kaartjes, dus 2 personen heen en terug is 300 dollar! 140 dollar klinkt zeer aantrekkelijk...
CyberThijs schreef:Een erg goed alternatief voor de trein vind ik de bus: het is ongeveer even snel, en een stuk goedkoper..
Bedankt Thijs, goedkoper is altijd meegenomen. Had eigenlijk helemaal niet aan de bus gedacht, maar wat mij opeens het meeste aanspreekt is het uitzicht. Of gaan beide linea reacta over/langs de interstate?
Het lijkt me namelijk leuk om tijdens de reis een beetje rond te kunnen kijken (met de auto zal ik voornamelijk de bestuurder zijn)
SanneN schreef:
Grandu schreef: Ik heb voor DC-NYC ongeveer €35 betaald, vroegboekkorting.
Dat klinkt goed, welke website?
Dat is zeker niet veel. Een beetje afhankelijk van het uitzicht tijdens de reis bepalen we wat we doen.
Ik adviseer je met de trein te gaan. Heb ook een tijd geleden diezelfde treinreis gemaakt vanaf Grand Central Station in New York. Mooie vergezichten, dus zeer aan te raden. Veel plezier!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
Op het station een ticket kopen kan meestal wel maar er zijn volgens mij ook treinen waar je voor moet reserveren. Ik begrijp dat je misschien met de datum zit en niet op voorhand een treinreis vast wil leggen maar misschien kun je de dag ervoor gewoon online gaan en een ticket kopen. Zat treinen en zat mogelijkheden. Is best leuk zo'n treinreisje.
De bus is een goed alternatief voor de trein. Ik heb onlangs van Washington naar Ny met de bus gereden, 4 uurtjes.
Echt prima, wifi aan boord. Enkele reis 19 dollar .
Met de trein moet je er om denken dat de kaartjes geen vaste prijs hebben, naarmate de datum nadert en de kaartjes meer gewild raken stijgt de prijs. Ik kon eerst kaartjes kopen voor $ 50. Toen ik ze op de dag zelf wilde kopen was het kaartje 3x zo duur.
Bostonlover schreef:De bus is een goed alternatief voor de trein. Ik heb onlangs van Washington naar Ny met de bus gereden, 4 uurtjes.
Echt prima, wifi aan boord. Enkele reis 19 dollar .
Met de trein moet je er om denken dat de kaartjes geen vaste prijs hebben, naarmate de datum nadert en de kaartjes meer gewild raken stijgt de prijs. Ik kon eerst kaartjes kopen voor $ 50. Toen ik ze op de dag zelf wilde kopen was het kaartje 3x zo duur.
In de bus heb je de mooie uitzichten ook
Kan ik 100% beamen. Ver van-te-voren zijn de Amtrak-kaarten normaal geprijsd. Nader je de vertrekdatum dan zijn de prijzen hoger. Dus meteen je kaartjes kopen is mijn devies.
die van ons vertrekt ook vanaf Penn station naar Union station in DC. Andere vraag, naast 2 rugzakken (formaat school rugzak) nemen we ook twee trolley's mee. Hoe zit het met de ruimte in de trein om deze op te bergen?
Wij maken deze treinreis ook. Ik ben ook wel even benieuwd hoe je je bagage kwijt kan? We hebben toch enkele koffers en tassen bij ons. (2volw en 2 kids) Wij hebben reisbureau laten boeken en dat was €150,- ongeveer voor enkeltje. Is er toevallig ook wifi aan boord van de trein?
Mijn tickets bij Amtrak hebben 129.20 dollar gekost, voor twee personen en van Penn station tot Union Station (twee weken geleden geboekt voor in juli). Ook altijd eens rondsurfen voor promotion codes en dergelijke, heeft mij toch ook wel 30% winst opgeleverd...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone 2025: Florida met kids
betaal 89 dollar voor 2 tickets van penn naar union, vrijdag 17 juni.... Inderdaad, zoeken naar coupons en een beetje spelen met de tijden kan je zo maar een fiks aantal euro's schelen
Wij hebben in 2009 met Amtrak de route New York-Boston gedaan. Een heel mooie route en de trein was niet te druk. Vertrek stipt vanaf Penn Station, maar op het onderhoud van deze treinen wordt bezuinigd, halverwege kwam de trein stil te staan. Voordat er een volgende diesel uit het dichtsbijzijnde depot was gearriveerd waren we twee uur verder. Maar no worries, we hadden vakantie ! Dus plan alles niet te krap!
Megabus werkt inderdaad ook uitstekend. Zo rond de 19 USD voor een enkeltje, dus echt wel goedkoper dan Amtrak. De reis duurt wel wat langer, namelijk 4,5 uur. Maar met wifi en stroom-voorziening is dat wel te overleven
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.