Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
aantal vraagjes rond eerste reis naar New York en Washington
aantal vraagjes rond eerste reis naar New York en Washington
Hallo,
Ik ga deze zomer samen met mijn vriendin voor de eerste keer naar Amerika. We vertrekken op dinsdag 28 juni naar New york en we verblijven daar tot woensdag 6 juli. Hierna vertrekken we naar Washington DC en dit tot en met zondag 10 juli. We keren dan nog 1 dag terug naar New York (deze dag gaan we couchsurfen) en maandag 11 Juli vertrekken we terug naar huis.
Onze vlucht naar New York komt aan rond 21uur. Mijn vraag is, hoe ik best naar ons hostel kunnen gaan? Ons Hostel is gelegen in Harlem. Ik dacht om de airtrain te nemen van de luchthaven en hierna de metro (moet ik nog eens goed kijken welke metro). Hoe lang zou deze rit duren?
Ik kijk echt uit naar deze reis en ben volop aan de voorbereidingen bezig. Ik heb al een new york pass besteld voor 7 dagen zodat we ter plekke veel kunnen bezichtigen en niet altijd moeten aanschuiven voor de bezienswaardigheden. Zijn er nog tips vanuit jullie ervaringen voor New York en Washington DC?
Onze reis van New York naar Washington DC gaan we wss doen met de bus omdat dit goedkoper uitkomt (rit duurt wel langer, maar vinden we niet erg).
groeten
Bart
Ik ga deze zomer samen met mijn vriendin voor de eerste keer naar Amerika. We vertrekken op dinsdag 28 juni naar New york en we verblijven daar tot woensdag 6 juli. Hierna vertrekken we naar Washington DC en dit tot en met zondag 10 juli. We keren dan nog 1 dag terug naar New York (deze dag gaan we couchsurfen) en maandag 11 Juli vertrekken we terug naar huis.
Onze vlucht naar New York komt aan rond 21uur. Mijn vraag is, hoe ik best naar ons hostel kunnen gaan? Ons Hostel is gelegen in Harlem. Ik dacht om de airtrain te nemen van de luchthaven en hierna de metro (moet ik nog eens goed kijken welke metro). Hoe lang zou deze rit duren?
Ik kijk echt uit naar deze reis en ben volop aan de voorbereidingen bezig. Ik heb al een new york pass besteld voor 7 dagen zodat we ter plekke veel kunnen bezichtigen en niet altijd moeten aanschuiven voor de bezienswaardigheden. Zijn er nog tips vanuit jullie ervaringen voor New York en Washington DC?
Onze reis van New York naar Washington DC gaan we wss doen met de bus omdat dit goedkoper uitkomt (rit duurt wel langer, maar vinden we niet erg).
groeten
Bart
Re: aantal vraagjes rond eerste reis naar New York en Washin
De metrorit tussen JFK en Manhattan duurt iets van 45-50 minuten.
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tip: huur een paar fietsen in NY city, (je kan deze een halve dag gratis huren met je NY city pass).
De bus van NYC naar Washington DC is makkelijk te doen! Ik zit op dit moment in zo'n bus, maar dan van Washington DC naar New York City. Ik heb een ticket voor $15 gekocht bij Boltbus. Ruime zitplaatsen, gratis Wi-Fi en je kan gebruik maken van een stopcontact. Ik geloof dat de reis iets van 4 uur duurt.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het hangt natuurlijk vooral af van de metro-verbinding naar het hotel.
Naar Manhattan is inderdaad ca 50 minuten, maar Harlem is nog bijna een half uur verder....
OP deze site kun je tijden berekenen:
http://www.hopstop.com/?city=newyork
hoewel ze niet altijd even nauwkeurig is als de site van de MTA zelf:
http://www.mta.info/nyct/
daar vind je ook de subway map:
http://www.mta.info/schedules/
Naar Manhattan is inderdaad ca 50 minuten, maar Harlem is nog bijna een half uur verder....
OP deze site kun je tijden berekenen:
http://www.hopstop.com/?city=newyork
hoewel ze niet altijd even nauwkeurig is als de site van de MTA zelf:
http://www.mta.info/nyct/
daar vind je ook de subway map:
http://www.mta.info/schedules/
alvast merci
Ik heb nog een vraagje in verband met de airtrain. Als ik dit opzoek dan lees ik dat deze airtrain stopt in Jamaica center. Maar op het metroplannetje staat er ook een howard beach. Kun je met de airtrain daar ook naar toe. Want ik denk dat ik via Howard beach rechtstreeks naar het hostel kan. Dan neem ik de blauwe metrolijn naar 125st want mijn hostel ligt bij 7th ave. Terwijl als ik via Jamaica center ga, denk ik dat ik moet overstappen ergens in manhattan.

Ik heb nog een vraagje in verband met de airtrain. Als ik dit opzoek dan lees ik dat deze airtrain stopt in Jamaica center. Maar op het metroplannetje staat er ook een howard beach. Kun je met de airtrain daar ook naar toe. Want ik denk dat ik via Howard beach rechtstreeks naar het hostel kan. Dan neem ik de blauwe metrolijn naar 125st want mijn hostel ligt bij 7th ave. Terwijl als ik via Jamaica center ga, denk ik dat ik moet overstappen ergens in manhattan.
Ik heb al een planning gemaakt voor New York en Washington.
Planning new york
Dag 1:
aankomst new york om 21 uur. We denken rond 24 uur in Hostel
Dag 2:
-MOMA
-Top of the rock
-NBC tour
-rockefeller center
-Time Square
-vliegdekschip (intrepid)
Dag 3:
-madam Taussaud
-food on foot tour
-empire state building
-mss skyride (is dit de moeite?)
-Chrysler building
(dag 2 en 3 kan wat door elkaar zijn want is allemaal wat in de zelfde buurt)
Dag 4:
-statue of liberty
-uncle sam tour (mss) of bike rental
Dag 5:
-guggenheim
-metropolitan museam of art
-whitney museam of American art
-studio museam of Harlem
Dag 6:
-Museam of New York
-American museam of natural history
-bike rental
-bloomingsdale
Activiteiten van dag 5 en 6 kunnen door elkaar zijn want is allemaal rond central park
Dag 7:
Stad verkennen en shoppen (little Italy, China town,…) en het is de 4de juli, dus vuurwerk
Dag 8
-bodies… the exhibition
-boottocht
- indien we nog geen fiets gehuurd hebben op dag 4, gaan we op dag 8 nog een fiets huren.
Dag 9: vertrekken nar washington DC (rond 11 uur ‘s morgens)
WASHINGTON
Dag 10: toekomen rond 17 uur in hostel. Vertrekken naar stad om al eens een wandeling te maken
Dag 11:
-witte huis
-washington memorial en momument
-china town
-stad verkennen
Dag 12:
-the mall (american history, natural history, capitol,…)
Dag 13:
-pentagon
-arlington en de buurt
-watergate complex
-Georgetown university
-roosevelt Island
Dag 14:
-uitslapen en vertrekken naar New York
-rond 18 uur in New York en couchsurfplaats vinden en erna stad nog eens verkennen
Dag 15: vlucht om 22uur ’s avonds, dus nog een hele dag om de sfeer van New York terug op te snuiven en te genieten van deze stad.
Is deze planning haalbaar?
Ontbreekt er iets dat echt de moeite waard is?
Is er een activiteit dat niet de moeite waard is en in de planning staat?
alvast merci
Planning new york
Dag 1:
aankomst new york om 21 uur. We denken rond 24 uur in Hostel
Dag 2:
-MOMA
-Top of the rock
-NBC tour
-rockefeller center
-Time Square
-vliegdekschip (intrepid)
Dag 3:
-madam Taussaud
-food on foot tour
-empire state building
-mss skyride (is dit de moeite?)
-Chrysler building
(dag 2 en 3 kan wat door elkaar zijn want is allemaal wat in de zelfde buurt)
Dag 4:
-statue of liberty
-uncle sam tour (mss) of bike rental
Dag 5:
-guggenheim
-metropolitan museam of art
-whitney museam of American art
-studio museam of Harlem
Dag 6:
-Museam of New York
-American museam of natural history
-bike rental
-bloomingsdale
Activiteiten van dag 5 en 6 kunnen door elkaar zijn want is allemaal rond central park
Dag 7:
Stad verkennen en shoppen (little Italy, China town,…) en het is de 4de juli, dus vuurwerk
Dag 8
-bodies… the exhibition
-boottocht
- indien we nog geen fiets gehuurd hebben op dag 4, gaan we op dag 8 nog een fiets huren.
Dag 9: vertrekken nar washington DC (rond 11 uur ‘s morgens)
WASHINGTON
Dag 10: toekomen rond 17 uur in hostel. Vertrekken naar stad om al eens een wandeling te maken
Dag 11:
-witte huis
-washington memorial en momument
-china town
-stad verkennen
Dag 12:
-the mall (american history, natural history, capitol,…)
Dag 13:
-pentagon
-arlington en de buurt
-watergate complex
-Georgetown university
-roosevelt Island
Dag 14:
-uitslapen en vertrekken naar New York
-rond 18 uur in New York en couchsurfplaats vinden en erna stad nog eens verkennen
Dag 15: vlucht om 22uur ’s avonds, dus nog een hele dag om de sfeer van New York terug op te snuiven en te genieten van deze stad.
Is deze planning haalbaar?
Ontbreekt er iets dat echt de moeite waard is?
Is er een activiteit dat niet de moeite waard is en in de planning staat?
alvast merci
-
- Amerika-newbie
Als jullie fietstocht buiten Manhattan plaatsvindt heb ik er niet veel op aan te merken
Anders zou ik er zeker een namiddagje Brooklyn, Coney Island, ... achter plakken. Tijd hebben jullie mijn inziens genoeg 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vergeet niet naar Arlington Cemetery te gaan en daar de wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat mee te maken. Het Watergate complex is trouwens helemaal niet interessant en je kunt dat vanaf Roosevelt Island ook goed zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- meyem
- Amerika-expert
Jullie plannen wel veel musea op 1 dag, zeg...of wordt dat een keuzemenu...?
de eerste dag op het einde Intrepid, dat ga je nooit redden....
Nu ja, het is sowieso een erg vol programma, maar reken er maar op dat je de helft niet red. Ga vooral niet rennen straks omdat je per se alles af wilt tikken. Het gaat er vooral om te genieten van wat je ziet, dan maar iets minder....je kunt altijd nog eens gaan

de eerste dag op het einde Intrepid, dat ga je nooit redden....
Nu ja, het is sowieso een erg vol programma, maar reken er maar op dat je de helft niet red. Ga vooral niet rennen straks omdat je per se alles af wilt tikken. Het gaat er vooral om te genieten van wat je ziet, dan maar iets minder....je kunt altijd nog eens gaan

De volgorde klopt niet bij de dagen. Zoals de intrepid gaan we niet als laatste doen op die dag, maar wss top of the rock bij zonsondergang.
en idd die dag met die museums is veel (maar whitney museam of American art en studio museam of Harlem
doen we indien we tijd hebben). Ik denk dat het rondlopen in central park interessanter is.
Het is inderdaad een planning die we niet volledig zullen doen, we willen vooral genieten van de stad.
We zijn nog aan het twijfelen om naar het vrijheidsbeeld te gaan omdat ik op deze site al een paar keer gelezen heb, dat dit niet echt interessant is en als je met een boot er gewoon passeert dat dit ook voldoende is.
Alvast merci voor de tips. Ik ga hier zeker rekening mee houden.
en idd die dag met die museums is veel (maar whitney museam of American art en studio museam of Harlem
doen we indien we tijd hebben). Ik denk dat het rondlopen in central park interessanter is.
Het is inderdaad een planning die we niet volledig zullen doen, we willen vooral genieten van de stad.
We zijn nog aan het twijfelen om naar het vrijheidsbeeld te gaan omdat ik op deze site al een paar keer gelezen heb, dat dit niet echt interessant is en als je met een boot er gewoon passeert dat dit ook voldoende is.
Alvast merci voor de tips. Ik ga hier zeker rekening mee houden.
Ik heb nog een vraagje:
We komen om 21uur aan in JFK. We zijn nog aan het twijfelen of we met de metro of met de taxi naar Harlem gaan. Indien we een taxi nemen naar Harlem. Weet er iemand hoeveel dollar dit ongeveer kost?
We komen om 21uur aan in JFK. We zijn nog aan het twijfelen of we met de metro of met de taxi naar Harlem gaan. Indien we een taxi nemen naar Harlem. Weet er iemand hoeveel dollar dit ongeveer kost?
Tussen JFK en Manhattan geldt een flat-fare van 45$.
- meyem
- Amerika-expert
En daar komt, afhankelijk van de route, nog tol bij en de tip....reken op 65$ all in...?
Ik ben ook wel benieuwd of de planning van Washington mogelijk is.
Ben al een tijdje op zoek naar een logische dagindeling om daar alles te bekijken.
Dit ziet er wel redelijk uit, maar heb nog geen id of dat haalbaar is
Ben al een tijdje op zoek naar een logische dagindeling om daar alles te bekijken.
Dit ziet er wel redelijk uit, maar heb nog geen id of dat haalbaar is

Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien hebben jullie nog iets aan wat ik vorig jaar aan Arizona schreef hier. Als ik de hierboven genoemde planning bekijk moet die wel te doen zijn.
Hoi Petra,
Dankjewel! Dat ziet er idd goed uit!
Het witte huis en/of capitool geeft rondleidingen waarbij je je moet aanmelden op een bijzondere manier - niet via de .gov site? Alleen daar moet ik me nog even in verdiepen.
Dankjewel! Dat ziet er idd goed uit!
Het witte huis en/of capitool geeft rondleidingen waarbij je je moet aanmelden op een bijzondere manier - niet via de .gov site? Alleen daar moet ik me nog even in verdiepen.
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wanneer gaan jullie? Als je niet in een drukke tijd komt, hoef je het Capitool niet te reserveren. Het Witte Huis moet ruim van tevoren bij een Congreslid aangevraagd worden.
Ik heb er ook veel aan gehad, bedankt!Petra/VS schreef:Misschien hebben jullie nog iets aan wat ik vorig jaar aan Arizona schreef hier. Als ik de hierboven genoemde planning bekijk moet die wel te doen zijn.
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Petra, ik zou graag eens het Capitool bezoeken. Je zegt in dat andere topic dat je in de zomer wel moet reserveren (online tickets bestellen). Wij zijn in de 1e week van augustus in Washington DC. Denk je dat het dan noodzakelijk is? Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat het in augustus niet druk is i.v.m. de vakanties van de Amerikanen o.i.d.Petra/VS schreef:Wanneer gaan jullie? Als je niet in een drukke tijd komt, hoef je het Capitool niet te reserveren.
En maakt het ook nog wat uit welke dag je het Capitool gaat/wilt bezoeken?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3734 Weergaves