Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel zijn jullie kwijt?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

in 2004 overnachtten we bijv. ook 2x in het El Tovar (Grand Canyon) voor Eur. 275,- per nacht.
We kochten veel kleren en ook een automatische zwembadreiniger.
Misschien dat andere mensen dit niet gedaan hebben?
Ook tickets voor pretparken tellen natuurlijk flink aan. Je had waarschijnlijk vorig jaar ook geen goedkoop tarief voor de 4x.
Het scheelt denk ik ook in welke hotels je overnacht. Wij hebben vorige keer bijvoorbeeld veel overnacht in motel 6 en super 8. Die voldoen prima en zijn een stuk voordeliger.
Wij aten vaak (met enige tegenzin van mijn kant)bij fastfoodrestaurants en doordat we uitgebreid ontbeten (meestal bij Denny's) sloegen we de lunch meestal over.
Ook hebben we een aantal keer 's avonds broodjes gehaald bij de supermarkt en die op de hotelkamer opgegeten, of een heerlijke sandwich bij Subway gehaald.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als ik lees hoe weinig iedereen kwijt is vraag ik me af: WAT DOE IK TOCH VERKEERD?
Mij lukt dat ook niet hoor Carola. Ik ben er eerlijk in, ik ga liever wat minder vaak zonder echt op de centjes te hoeven letten.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

family schreef:
-tickets-2400 - Het ligt eraan voor hoeveel personen en in welke periode dit is. Wij zijn 2800 voor 4 personen kwijt.
autohuur-1800 -Dat vind ik wel veel voor 30 dagen (wij hebben 1300 betaald)
hotels 3500 -Als dat euro's zijn vind ik het wel vrij hoog geschat. Voor gemiddeld $100 per nacht moet het ook kunnen.

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

nieuwenoord schreef:
Als ik lees hoe weinig iedereen kwijt is vraag ik me af: WAT DOE IK TOCH VERKEERD?
Mij lukt dat ook niet hoor Carola. Ik ben er eerlijk in, ik ga liever wat minder vaak zonder echt op de centjes te hoeven letten.
Wij letten echt niet op de centjes hoor. Als we ergens zin in hebben doen we het gewoon. Maar ik vind het ook onzin om in een duur hotel te overnachten als het enige wat je daar doet slapen is.
En als je al een week in restaurants gegeten hebt vind ik het ook gewoon heerlijk om gewoon 's avonds een broodje te eten of gewoon een lekkere salad.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Duur

Bericht door nieuwenoord »

Nah, wij slapen gewoon elke nacht in de camper, dus dat is ook niet extreem duur. We eten vaak genoeg dus óók in die camper, gewoon uit de supermarkt. En soms is dat ook gewoon soep en brood en nog vaker een hamburger van de bbq. Daar zit hem dus bij ons ook niet in.

Wij vliegen natuurlijk business class, dat is al duur, maar verder denk ik niet dat we gekke dingen doen. We zijn geen pretparkmensen, shoppen echt niet extreem naar kleding en brandstof is iedereen kwijt toch?

Maar wij kijken vooral niet naar de prijs van een camping bijvoorbeeld, we hebben graag de wat luxere campings, maar verder denk ik niet dat we rare dingen doen ...

Maar dat vliegen, ja, dat maakt het pittig en natuurlijk is 6,5 week duurder dan een week of 3. Ach, we genieten ervan :lol:
family
Amerika-newbie

Bericht door family »

Met zijn vieren 2 volwassen en 2 kids 6 en 7 zijn iets goedkoper!
Enja vana zijn euro's heb het uit de reisgids een beetje globaal opgeteld maar niet gekeken wat/waar precies gewoon een beetje luxe hotels gerekend je hebt wel een beetje gelijk je slaapt er maar :wink: maar na een lange autorit is het wel fijn een beetje luxe denk ik.

En die autohuur is voor een 4x4 voor 30 dagen inclusief alles,2e rijder etc verzekering
Wij zitten met alles ook in het duurdere seizoen juli/augustus

Moet je eigelijk alles van tevoren boeken pretparken,nationale natturpas etc of kun je ook terplekke beslingen nemen

Wij zijn inderdaad om dit ook niet ieder jaar te doen,en wil er volop van genieten,niet dat je dat anders niet doet hoor 8)
Maar ieder heeft weer zijn eigen wensen natuurlijk
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

family schreef:je slaapt er maar maar na een lange autorit is het wel fijn een beetje luxe denk ik.
In een motel 6 en super 8 slaap je ook heerlijk hoor. Maar wij hebben dit jaar ook een aantal motels vooruitgeboekt en daar zitten ook Best Westerns tussen.
Ik heb gemerkt dat als ik vanuit Nederland boek dat ik al snel een iets luxer motel neem , maar als we eenmaal in Amerika zijn maakt het ons niet zoveel meer uit.

Wij hadden de pretparken niet van tevoren geboekt. Wij gingen ook in juli/augustus.

Marjon
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

Marjol schreef:

1500 euro pp... das dan waarschijnlijk zonder het shoppen gerekend :wink: ... en zit jullie eten al in het pakket...?
Nee, het eten zit er dus niet bij.

Is 1500 zo weinig dan? Ik had juist het idee dat we wel ruim hadden gerekend. Das zo'n 100 dollar per dag, als je de drie reisdagen (waarop je natuurlijk niet veel uitgeeft) niet meetelt.

De eerste twee dagen (New York) en de dag LA (Universal Studios FOL pas) zullen wel wat duurder zijn, maar er zullen toch ook genoeg dagen zijn dat we geen 100 dollar uitgeven.
En shoppen doen we niet zo heel veel :)
voor 22 dagen is het misschien wel wat krap... maar dat kunnen jullie zelf best uitmaken... ik zelf weet eigenlijk nooit hoeveel het uiteindelijk zal kosten :lol: ...
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Wij hadden vorig jaar in 4 weken ook 3000 euro opgemaakt. Hierin zaten eten (diner was altijd in een restaurant/fastfood), benzine, kleding, pretparken en souveniers.
Dus volgens mij is het ruim voldoende hoor, wij waren overigens met 2 volwassenen en een kind van 3 jaar.

Op hotel/motel kosten doen wij niet al te luxe. Wij sliepen net als Vana meestal in een motel 6. Nooit problemen mee gehad, de kamers waren altijd schoon en soms zat er zelfs ontbijt bij. Het goedkoopst hadden wij in Las Vegas overnacht (45 dollar in het CC hotel) en het duurst in San Franciso (99 dollar) de rest zat daar tussenin.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

nieuwenoord schreef:
dat hebben wij ook, ga liever 1 keer in de twee jaar goed zonder ergnes op te letten. Dan elk jaar en maar krabben...

Wij proberen altijd wel een goedkoop hotel te pakken, Motel6 bv is alleen maar om te slapen. Vorig jaar hebben we ook twee nachten in de Zion Lodge geslapen dat is dan wel leuk tussen doortje, niet luxe maar wel wel mooi midden in het park.

groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

nieuwenoord schreef:
Onze vakantie was (in verhouding met de rest hier) vrij goedkoop. Wij zijn dan ook nog wel studenten dus voor ons is het nog steeds veel geld. Maar ook heb ik dan precies de omgekeerde instelling. Ik ga liever wat vaker op vakantie, dan luxer :)
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

vana schreef:
in 2004 overnachtten we bijv. ook 2x in het El Tovar (Grand Canyon) voor Eur. 275,- per nacht.
Misschien dat andere mensen dit niet gedaan hebben?
Wij hebben vorige keer bijvoorbeeld veel overnacht in motel 6 en super 8. Die voldoen prima en zijn een stuk voordeliger.

Marjon
Natuurlijk voldoen motel 6 en super 8 (alle hotels/motels voldoen als ze maar schoon zijn) maar het El Tovar heeft wel iets hoor.
Je wordt 's ochtends wakker, schuift de gordijnen open en ziet alleen maar GRAND CANYON!!
Man en kinderen slapen nog, je trekt de nodige kledingstukken aan en loopt naar buiten (nog geen 10 meter). Het eerste dat je ziet zijn moose, daarna de diepte van de Canyon. Prachtig!
Ik had nergens zoveel moeite met uitchecken dan bij het El Tovar. Voor mij was het iedere cent meer dan waard.
Carola
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

FCRMteB schreef:Natuurlijk voldoen motel 6 en super 8 (alle hotels/motels voldoen als ze maar schoon zijn) maar het El Tovar heeft wel iets hoor.
Je wordt 's ochtends wakker, schuift de gordijnen open en ziet alleen maar GRAND CANYON!!
:offtopic:

Zou een mooie reclameslogan voor MasterCard kunnen zijn... :wink:

There are some things money can't buy, for everything else there's MasterCard:

Priceless!! :D

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
huubbomhof
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoeveel zijn jullie kwijt?

Bericht door huubbomhof »

Wij gaan volgende maand 3 weken naar California + Hawaii en zijn nu z'n 3000 euro kwijt aan auto huur + hotels en 2 vliegtickets :)
We hebben gemiddelde hotels genomen, soms mooie hotels, en soms minder mooie (gemiddeld 85/90 per nacht).

Verder hoop ik met 100 euro per dag al het eten te kunnen betalen voor ons 2en. dat zal meestal uit eten worden.
Verder hebben we nog 1000 euro gereserveerd voor parken/shows/benzine ect.

Dus wij komen uit op ongeveer 6000 euro voor 3 weken, maar wel met extra (1000 dollar) korting ivm vorige vlucht die overboekt was :)

Ik laat wel weten of dit ongeveer is uitgekomen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

$5000 voor een week excl vliegreis (want gereden) en excl huisvesting (huis van buren geleend). Dit was een weekje skieen
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Da's een hoop....Als je dat doortrekt naar 3 weken vakantie, dan geef je $15.000 dollar uit, exclusief vervoer en overnachtingen. Drink je bij elke maaltijd een fles champagne?

Ik geloof dat wij voor 3 weken Thailand, inclusief alles, nog geen €3500,- kwijt waren. Maar Thailand is de VS niet.
Laatst gewijzigd door RiverCola op 17 mar 2013, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

$700 benzine (mijn auto rijd 1 op 4 bij 140km/h)
Ski huur 2 pers $250
ski pas $1150 voor 2 personen
Kids lessons, ski's en passen $2000
Voedsel etc $100 per dag
2 x hotel onderweg $200

En dan nog wat hier en daar dingetjes.
Kom je ong op $5000 uit
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Dit hangt toch allemaal af van de periode waarin gereisd wordt? Zo betalen wij €1280 p.p. voor een vlucht van Brussel- phoenix 21/07 Denver- Brussel 15/08. Terwijl dezelfde vluch in juni slechts 780 kostte enkele weken geleden, dit is al meteen een meerkost van €1000 voor de vluchten alleen. Ook een verschil van €250 voor de huurwagen......
Tot nu toe komen we aan een totale kost van €5600 voor vlucht, huurwagen en verblijf (gemiddelde hotels). Reken daar nog ter plaatse €150 per dag voor bezoekjes, eten, benzine... en je komt vlug aan een kleine €10.000 voor 25 dagen 2personen.

VS kost mss een stuk meer dan je doorsnee all-inn vakantie maar hebben driedubbele voldoening aan deze reizen!

Groeten Neil
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Onze reizen naar de VS waren in een tijd dat de tickets nog een stuk goedkoper waren. Hoogtepunt was de vlucht naar LA, en terug vanaf SF, voor €350,- pp in oktober. :shock: Hoogste prijs die we betaald hebben voor een vlucht was €850 pp, en dat was inclusief intercontinentale vlucht en een binnenlandse vlucht (los geboekt) in de maand juli.

Nu de vluchtprijzen toch echt significant hoger zijn geworden, zoeken wij andere bestemmingen. Thailand was fantastisch. Hebben ons drie weken lang als koningen gevoeld. Massages voor 2,50, verse geperste sapjes voor 0.40 cent, heerlijke dinertjes voor €11,- met z'n tweeen, super luxe hotelletje voor €50 euro per nacht (en hebben dus ook voor 14 euro per nacht geslapen in heel redelijke en schone kamers).

De VS kan in de toekomst weer op ons rekenen, maar €10.000 voor een vakantie kan ik toch echt niet betalen, dus tot die tijd zoeken wij het even elders (alhoewel 3 weken VS ons nog nooit 10.000 euro gekost heeft).
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Moet er wel bij vertellen dat bv. voor huurwagen kiezen we steeds een midsize suv, die toch telkens een kleine €200 duurder is dan een compact. Onze hotels kiezen we ook steeds op het aantal positieve reviews op sites zoals bv. tripadvisor...... dus zouden we daar ook enkele euro's kunnen besparen mochten we wat meer budgethotels kiezen. Ter plaatse doen we ook alles waar we zin in hebben dus dat drukt ook niet echt de rekening, maar ja mijn vrouw en ik gaan niet op reis om te rekenen maar om te genieten.
Hebben al reizen gedaan naar het oosten maar dat is niet direct ons ding, Fillipijnen bv. natuur is er prachtig maar voelen ons daar toch niet zo vrij als in de VS. de confrontatie met de schrijnende omstandigheden waarin de mensen leven doet ons niet goed voelen als wij dan s'avonds in ons chique hotel bevinden. Nu ieder zijn smaak natuurlijk maar een geluk dat er mensen zijn die oosterse locatie's verkiezen boven de VS of we betaalden al lang meer dan €1500 p.p. :thumbup:

Groeten Neil
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer