Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mooiste Nationale Park?
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
leuk om alle antwoorden te lezen
En natuurlijk weet ik ook wel dat eigenlijk alle parken heel erg mooi zijn, maar ik was gewoon erg benieuwd....
We valt inderdaad op dat Yellowstone wel met stip boven aan staat als ik het zo lees... schitterend park.
Ook Yosemite en Bryce doen het erg goed.
groetjes ess
En natuurlijk weet ik ook wel dat eigenlijk alle parken heel erg mooi zijn, maar ik was gewoon erg benieuwd....
We valt inderdaad op dat Yellowstone wel met stip boven aan staat als ik het zo lees... schitterend park.
Ook Yosemite en Bryce doen het erg goed.
groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
-
- Amerikakenner
Yosemite
Yosemite for sure !
Is een vrij klein parc maar heeft van alles. Is gewoon ontzettend mooi. Waarschijnlijk gaan we er over een paar weken weer naar toe
Is een vrij klein parc maar heeft van alles. Is gewoon ontzettend mooi. Waarschijnlijk gaan we er over een paar weken weer naar toe

MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
-
- Amerika-newbie
Mijn top 10 van geweldige National Parks in de USA:
1. Yellowstone NP
2. Bryce Canyon NP
3. Joshua Tree NP en Yosemite NP (ik kan niet kiezen...)
4. Arches NP
5. Grand Canyon NP
6. Craters of the Moon (is dit wel een national park?)
7. Zion NP
8. Canyonlands NP
9. Mammoth Cave NP
10. Olympic NP
Ik ben ook wel benieuwd of er National Parks zijn waar je niet meer naartoe zou hoeven? Voor mij zijn dat:
1.Rocky Mountain NP
2.Great Smoky Mountain NP
3.Shenandoah NP
[/b]
1. Yellowstone NP
2. Bryce Canyon NP
3. Joshua Tree NP en Yosemite NP (ik kan niet kiezen...)
4. Arches NP
5. Grand Canyon NP
6. Craters of the Moon (is dit wel een national park?)
7. Zion NP
8. Canyonlands NP
9. Mammoth Cave NP
10. Olympic NP
Ik ben ook wel benieuwd of er National Parks zijn waar je niet meer naartoe zou hoeven? Voor mij zijn dat:
1.Rocky Mountain NP
2.Great Smoky Mountain NP
3.Shenandoah NP
[/b]
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Parken waar ik niet meer naar toe zou hoeven: Grand Canyon, althans de zuid-rim. Maar waarom wil je niet meer naar Shenandoah of GSM NP's? Die zijn ieder seizoen anders, afhankelijk waar je loopt of rijdt is het uitzicht anders. Ik ben dol op de Shenandoah, heb helaas niet genoeg tijd om er zo vaak te zijn als ik zou willen. Die mijlen die je door ongerepte natuur loopt, zonder iemand anders tegen te komen, de mooie watervallen, de vergezichten, prachtig! Vooral in de herfst vind ik het er adembenemend mooi. De Grand Canyon is ook adembenemend, vanwege zijn grootte, maar lang niet zo veranderlijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-newbie
Shenandoah NP? Gaaaaaap.... Saai! Ondanks dat we er in september / oktober waren en de blaadjes mooi oranje/rood/geel waren. Alleen maar bomen en een paar flauwe heuvels. Dan vind ik bijvoorbeeld Veluwezoom (bij Dieren/Arnhem) in NL veel mooier. Wat wel leuk was in Shenandoah was dat we 's avonds op de camping een hertenfamilie op bezoek kregen bij ons tentje.
Verderop in de Blue Ridge Mountains kwamen we langs een Natural Bridge: kostte 10 dollar voor 1 natuurlijke rotsboog! Geef mij dan maar Arches NP, daar kun je urenlang hiken tussen de 'natural bridges' en die zijn nog mooi oranje ook.
Great Smoky Mountains NP vonden wij ook niet echt spectaculair. Het park zelf is saai (bomen, bomen en nog eens bomen) en die paar watervallen die er zijn stellen niet veel voor. Die 'dorpjes' (rijen toeristenwinkels en fastfoodketens) bij de ingangen errug tacky. Brrr, snel wegwezen.
Volgens mij moet je voor National Parks niet aan de oostkust zijn. Hoewel ik gehoord heb dat Acadia NP wel mooi is. Dat gaan we dit najaar bezoeken!
Verderop in de Blue Ridge Mountains kwamen we langs een Natural Bridge: kostte 10 dollar voor 1 natuurlijke rotsboog! Geef mij dan maar Arches NP, daar kun je urenlang hiken tussen de 'natural bridges' en die zijn nog mooi oranje ook.
Great Smoky Mountains NP vonden wij ook niet echt spectaculair. Het park zelf is saai (bomen, bomen en nog eens bomen) en die paar watervallen die er zijn stellen niet veel voor. Die 'dorpjes' (rijen toeristenwinkels en fastfoodketens) bij de ingangen errug tacky. Brrr, snel wegwezen.
Volgens mij moet je voor National Parks niet aan de oostkust zijn. Hoewel ik gehoord heb dat Acadia NP wel mooi is. Dat gaan we dit najaar bezoeken!
1. Yosemite
2. Zion
3. Canyonlands
2. Zion
3. Canyonlands
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
1. Yellowstone
Ook heel mooi in willekeurige volgorde: Yosemite, Death Valley, Big Bend, Petrified Forest en Painted Desert, Grand Canyon, Bryce, Zion, Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Badlands, Crater Lake, Olympic, Grand Tetons, Rocky Mountains, Saguaro,
Hele mooie National Monuments zijn: Craters of the Moon, Grand Staircase Escalante, Painted Hills, Mount St. Helens en nog een aantal...
Waar we geen tweede keer meer naar toe hoeven: Mesa Verde, Carlsbad Caverns, Natural Bridges, Cedar Breaks, Black Canyon of the Gunnison
groetjes Hanny
Ook heel mooi in willekeurige volgorde: Yosemite, Death Valley, Big Bend, Petrified Forest en Painted Desert, Grand Canyon, Bryce, Zion, Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Badlands, Crater Lake, Olympic, Grand Tetons, Rocky Mountains, Saguaro,
Hele mooie National Monuments zijn: Craters of the Moon, Grand Staircase Escalante, Painted Hills, Mount St. Helens en nog een aantal...
Waar we geen tweede keer meer naar toe hoeven: Mesa Verde, Carlsbad Caverns, Natural Bridges, Cedar Breaks, Black Canyon of the Gunnison
groetjes Hanny
- ess
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Marloes,lelie schreef:Ik zou het ook niet erg vinden als ik nooit meer in de Grand Canyon zou komen. Ik heb het nu 1 keer gezien en voor mij is dat genoeg.
Andere parken zou ik wel vaker willen zien.
Marloes
Ben je wel eens aan de grand canyon north rimm geweest, die is een stuk mooier...
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Misschien wel niet. Ik weet het eerlijk gezegd nietess schreef:Hoi Marloes,lelie schreef:Ik zou het ook niet erg vinden als ik nooit meer in de Grand Canyon zou komen. Ik heb het nu 1 keer gezien en voor mij is dat genoeg.
Andere parken zou ik wel vaker willen zien.
Marloes
Ben je wel eens aan de grand canyon north rimm geweest, die is een stuk mooier...
Groetjes ess

En aan het einde van de dag hebben we "ergens" de zonsondergang bekeken. Ik vond het allemaal zo op elkaar lijken.
Groetjes van Marloes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yosemite
Ik heb altijd gedacht dat Yosemite vrij groot was. Ben ik nou helemaal abuisSpeakingtongues schreef:Yosemite for sure !

Maar verder helemaal eens, Yosemite staat bij ons ook erg hoog, samen met Yellowstone.
Yosemite vanwege de prachtige natuur; die grijze rotsen, de watervallen, de vallei, Tuolumne Meadows, Mirror Lake, ...
Een park waar je ontettend vaak kunt terugkomen omdat er altijd nog iets is dat je wilt zien en doen. Dit jaar gaan we er voor de 5e keer naar toe en dan gaan we eindelijk eens Hetch Hetchy bekijken, en in de buurt van de Tiogaroad wandelen.
Ook Yellowstone is een park waar ik terug wil komen. Vanwege de enorme afwisseling in natuur, de bizons en elk, de geisers, de mudpots.
Ook Rocky Mountain NP staat op mijn lijst van nog een keer te bezoeken parken omdat we daar de eerste keer veel te kort waren. Ik vind dit allemaal parken waar je echt de tijd voor moet nemen. Tijd om uitgebreid te wandelen want dat is voor mij de beste maner om een park te bezoeken.
Marianne
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Daar heeft mijn man het nu ook nog regelmatig over, hij vond het pure afzetterij en heeft zich er heel erg aan gestoord. Maar verder vonden we de Blue Ridge Parkway schitterend!jetenchris schreef:Verderop in de Blue Ridge Mountains kwamen we langs een Natural Bridge: kostte 10 dollar voor 1 natuurlijke rotsboog!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Moeilijk hoor, elk park heeft weer iets heel anders te bieden. Ik vind het moeilijk om bijvoorbeeld Yosemite en Death Valley met elkaar te vergelijken. Van de 13 Nationale Parken die ik heb gezien hebben hebben Capitol Reef, Death Valley, Arches en Canyonlands het meeste indruk gemaakt. Ook Redwood vond ik prachtig. Tja, ik kan niet echt kiezen want ik wil de meeste andere eigenlijk ook al noemen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Pfoeh...lastig hoor. Yosemite & Bryce vind ik de mooiste denk ik. Maar heb Yellowstone, Arches, Canyonlands nog niet gezien....dat duurt nog paar maanden
Toch vind ik plekken die kleiner/minder bekend zijn (bv Antelope Canyon en Muley Point) vaak net zo leuk, het is de afwisseling van omgeving die (vooral) het zuiden zo leuk maakt.
Enne Marloes, over de groottes van de NP's, Yosemite is ook enorm voor NL en Belgische begrippen; 3081 vierkante km! Maar vergelijk je het met de 8983 vierkante km van Yellowstone, dan is het toch maar een "ukkie"
(met dank aan Henriette en haar website case23.com waar info over de NP zo mooi per park staat weergegeven)
groetjes, Marije

Enne Marloes, over de groottes van de NP's, Yosemite is ook enorm voor NL en Belgische begrippen; 3081 vierkante km! Maar vergelijk je het met de 8983 vierkante km van Yellowstone, dan is het toch maar een "ukkie"

(met dank aan Henriette en haar website case23.com waar info over de NP zo mooi per park staat weergegeven)
groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
- ess
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waarschijnlijk ben je aan de south rimm geweest, dat is ook degene waar bijn iedereen naar toe gaat, als je ooit in de gelegenheid bent moet je eens naar de North Rimm gaan, prachtiglelie schreef:Misschien wel niet. Ik weet het eerlijk gezegd nietess schreef: Hoi Marloes,
Groetjes ess. We zijn met de auto steeds naar bepaalde uitkijkpunten gereden.
En aan het einde van de dag hebben we "ergens" de zonsondergang bekeken. Ik vond het allemaal zo op elkaar lijken.
Groetjes van Marloes
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3283 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-