Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marjon: Rondreis west juli 2011 - Tips gevraagd
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Marjon: Rondreis west juli 2011 - Tips gevraagd
Ik kan niet zeggen dat het verbeterd is na de reisbureau-aanpassingen. Waarom overnachten julie in Modesto? En waarom in Mariposa? Je gaat echt heel weinig tijd overhouden voor Yosemite op die manier. Jammer, je was er op tijd bij en had mooie overnachtingen kunnen boeken. Als je nog kunt wijzigingen zou ik Modesto en Mariposa wijzigingen in iets in het park of dichtbij het park.
Marianne
Marianne
We hebben gekozen voor Mariposa omdat alles dichterbij Yosemite vol zat. We hebben pas in februari kunnen boeken omdat we tot dan moesten wachten i.v.m. toestemming van het werk van 1 van onze medereizigers. Heel jammer inderdaad. (en wat er nog was was zo duur, dat mijn medereizigers dat er niet voor wilde betalen..)
Wat betreft Modesto, vrienden willen graag Napa Valley bezoeken en daar zo'n wijn proeverij doen, waar je behoorlijk wat tijd aan kwijt bent. We rijden daar heen vanuit San Fransisco. Modesto is dus een overnachting/tussenstop. De dag daarna willen vroeg vertrekken naar Mariposa, daar inchecken, en dan door naar Yosemite. Zo kunnen alvast naar een visitors centre en de dag erna bepalen.
Mij kan dat hele wijnarrangement gestolen worden en ik zou zelf liever 2 volle dagen in Yosemite zitten en wandelen. Maar goed, 5 verschillende mensen, heel veel wensen, en ik heb al behoorlijk mijn zin met de lange dagen in Moab en Page. Zelf had ik liever direct van San Fransisco de lange rit naar Mariposa gemaakt die dag, om dan 2 volle dagen te hebben in Yosemite. Dat is wat jij bedoelt ook zeker he?
Wat betreft Modesto, vrienden willen graag Napa Valley bezoeken en daar zo'n wijn proeverij doen, waar je behoorlijk wat tijd aan kwijt bent. We rijden daar heen vanuit San Fransisco. Modesto is dus een overnachting/tussenstop. De dag daarna willen vroeg vertrekken naar Mariposa, daar inchecken, en dan door naar Yosemite. Zo kunnen alvast naar een visitors centre en de dag erna bepalen.
Mij kan dat hele wijnarrangement gestolen worden en ik zou zelf liever 2 volle dagen in Yosemite zitten en wandelen. Maar goed, 5 verschillende mensen, heel veel wensen, en ik heb al behoorlijk mijn zin met de lange dagen in Moab en Page. Zelf had ik liever direct van San Fransisco de lange rit naar Mariposa gemaakt die dag, om dan 2 volle dagen te hebben in Yosemite. Dat is wat jij bedoelt ook zeker he?
Hummm bah je hebt ook eigenlijk helemaal gelijk. Ik kreeg ook nog wat berichtjes van mensen die hetzelfde zeiden..
Wat we nu van plan zijn:
dag 9 San Fransisco - Mariposa en dan via Napa. 's ochtends weg bij SF, middag en avond in Napa, en dan 's avonds nog 3 uur rijden naar Mariposa, zodat we daar lekker alleen slapen en de volgende dag naar Yosemite kunnen.
dag 10 Mariposa (Yosemite)
dag 11 Mariposa (Yosemite)
dag 12 Mariposa - Bishop (Tioga Pass, Bodie)
We kunnen de acco nog aanpassen zonder extra kosten, fijne organisatie die Tioga Tours!
Wat we nu van plan zijn:
dag 9 San Fransisco - Mariposa en dan via Napa. 's ochtends weg bij SF, middag en avond in Napa, en dan 's avonds nog 3 uur rijden naar Mariposa, zodat we daar lekker alleen slapen en de volgende dag naar Yosemite kunnen.
dag 10 Mariposa (Yosemite)
dag 11 Mariposa (Yosemite)
dag 12 Mariposa - Bishop (Tioga Pass, Bodie)
We kunnen de acco nog aanpassen zonder extra kosten, fijne organisatie die Tioga Tours!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi dat het aangepast kan worden!
Het valt inderdaad niet een om het iedereen naar de zin te maken, ik verheug me er al op dat we over een of twee jaar zonder kinderen gaan, dat maakt het uitstippelen van een route ook een stuk eenvoudiger.
Als je zelf reserveert kun je dat tijdig doen, en mocht er iets tussen komen, dan kun je vrijwel altijd gratis annuleren.
Marianne
Het valt inderdaad niet een om het iedereen naar de zin te maken, ik verheug me er al op dat we over een of twee jaar zonder kinderen gaan, dat maakt het uitstippelen van een route ook een stuk eenvoudiger.

Als je zelf reserveert kun je dat tijdig doen, en mocht er iets tussen komen, dan kun je vrijwel altijd gratis annuleren.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik weet niet of het nu wel zo'n goed idee is om 's avonds nog drie uur te gaan rijden naar Mariposa. Volgens mij is het laatste gedeelt best bochtig en heuvelachtig en er is geen verlichting. Ook kan er overstekend wild zijn.
Marjon
Marjon
Lijkt me ook wat langer dan 3 uur vanaf Napa en rijden in het donker is nooit een goed idee buiten de steden.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou deze tip van Yeehaw ook in overweging nemen. De rit van Bryce Canyon naar Torrey is 1 van de mooiste op jullie route en ik zou hier zeker de tijd voor nemen. Bryce Canyon heb je over het algemeen aan 1 overnachting wel genoeg. Ik zou daar de Queens Garden/Navajo Loop Combination Trail doen en de viewpoints en dan heb je al een prachtige indruk van Bryce Canyon.Yeehaw schreef:en als het nog mogelijk is ruil een nacht Bryce in voor een nacht in Torrey.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Bedankt voor de reacties weer!
We zijn met 4 chauffeurs, kunnen veel wisselen en hebben in landen als Griekenland (slechte wegen) en Kroatië behoorlijk vaak in het donker gereden. Vaak ging dat met een rustig tempo en groot licht waar het kan prima.
Is de weg naar Mariposa zo veel lastiger dan dat? De highway 99 ziet er behoorlijk recht uit en 2 baans, de 140 lijkt inderdaad pittig het laatste half uur. Hebben jullie ervaring met in het donker rijden op die plek?
Ik heb de tip van Marianne iig al opgevolgd en het reisbureau is het aan het omboeken. Desnoods gaan we die dag heel vroeg weg uit SF zodat we om 10 uur al in Napa zijn, en dan toch daar 's middags maar weg..
We zijn met 4 chauffeurs, kunnen veel wisselen en hebben in landen als Griekenland (slechte wegen) en Kroatië behoorlijk vaak in het donker gereden. Vaak ging dat met een rustig tempo en groot licht waar het kan prima.
Is de weg naar Mariposa zo veel lastiger dan dat? De highway 99 ziet er behoorlijk recht uit en 2 baans, de 140 lijkt inderdaad pittig het laatste half uur. Hebben jullie ervaring met in het donker rijden op die plek?
Ik heb de tip van Marianne iig al opgevolgd en het reisbureau is het aan het omboeken. Desnoods gaan we die dag heel vroeg weg uit SF zodat we om 10 uur al in Napa zijn, en dan toch daar 's middags maar weg..
Winetasting kan je ook doen bij Paso Robles of zelfs bij San Luis Obispo.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht