Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis fam ginter: 21 dgn + 3 kids (auto+motels/hotels/cabins)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
fam ginter
Amerika-ontdekker

Reis fam ginter: 21 dgn + 3 kids (auto+motels/hotels/cabins)

Bericht door fam ginter »

Hallo helemaal,
allereerst willen wij de web beheerders bedanken voor hun geweldig website!.
Ook natuurlijk ontzettend bedankt aan alle forumleden voor hun contributie die ons veel inspiratie heeft gegeven voor het voorbereiding van onze a.s. reis.

wij zijn een frans (dat kunt u zien aan mijn fouten!!!! :oops: )/nederlands stel met 3 kinderen 12,11 en 8, gaan voor het eerst een ontdekkings rondreis van 3 weken bij de Westkust van Amerika. wij zijn liefhebbers van het natuur, wel beperkt met (korte) wandelingen ivm dochter van 8.

wij hebben de meeste fora/forums? :roll: gelezen in e rubriek "Zuidwesten", en dus onze eigen programma gemaakt als volgt:

date from to
July
2nd AMS LAX - Sta Barbara
3rd Sta Barbara Carmel/Monterrey
4th Carmel/Monterrey SFO
5th SFO SFO
6th SFO SFO
7th SFO Yosemite NP
8th Yosemite Yosemite NP
9th Yosemite Yosemite NP
10th Yosemite Bishop???
11th Bishop??? Las Vegas
12th Las Vegas Zion
13th Zion Zion
14th Zion Bryce Canyon
15th Bryce Canyon Bryce Canyon
16th Bryce Canyon Capitol Reef - Moab
17th Moab Moab
18th Moab Cortez/Durango
19th Cortez/Durango Page/Kanab
20th Page/Kanab Page/Kanab
21st Page/Kanab Grand Canyon
22nd Grand Canyon Needles/Lake Havasu/flagstaff
23rd Lake Havasu Los Angeles
24th LAX AMS

de eerste vraag is natuurlijk: is dit realistisch? (ik heb mijn best gedaan om iets realistisch te maken (gebaseerd op dit forum), maar heb de neging om te veel te willen zien in een korte tijd!)

vervolgens en 2de vraag: zij er platsen waarvan jullie denken: (zo lang) zou ik daar niet blijven want er is daar niet zo veel te zien/te doen...

een iets specifiek vraag: onderweg van Yosemite naar Vegas (via de Tioga pass) waar kunnen wij beter overnachten: Bishop, Big Pine of???

alvast bedankt voor jullie input, comentaren...

groeten
fam ginter
t1m
Amerikakenner

Re: 21 daagse rondreis met 3 kids (auto+motels/hotels/cabins

Bericht door t1m »

Ik kan je geen tips over de route geven, daar zullen geweldige forumleden je mee gaan helpen. Maar gezien je Franse achtergrond is het misschien leuk om te overwegen om te overnachten in Las Vegas in het hotel Paris. Arc de Triomphe, Eiffeltoren etc. beschikbaar ;-). Moet dan als home-coming voelen...
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Het eerste wat meteen opvalt, is dat jullie op de dag van aankomst meteen naar Santa Barbara willen rijden? Zo te zien willen jullie Los Angeles zelf niet bezoeken? Dan zou ik alsnog de eerste overnachting lekker dichtbij het vliegveld nemen. Dan lekker op tijd slapen en automatisch word je door het tijdsverschil ook vroeg weer wakker. Wij gingen om 19:30 slapen op onze aankomstdag. Dat betekent dus dat het 4:30 Nederlandse tijd was, waardoor we echt wel moe waren.

Zijn de vliegtickets trouwens al geboekt? Beginnen en eindigen in Los Angeles zonder deze stad zelf te bezoeken is niet erg handig. Starten in San Francisco en eindigen in Phoenix zou anders ook een optie zijn, maar ik heb het vermoeden dat de tickets al zijn geboekt?

Verder zit de route in het begin goed in elkaar. Pas bij Capitol Reef wordt het te gehaast naar mijn idee. Ik zou in de tijd die jullie hebben Moab en Cortez uit de route laten om meer tijd te hebben voor dit deel van de route.:

14th Zion - Bryce Canyon
15th Bryce Canyon
16th Bryce Canyon - Capitol Reef
17th Capitol Reef
18th Capitol Reef - Monument Valley
19th Monument Valley - Page

Bij Bryce Canyon zou je eventueel aan 1 overnachting voldoende hebben en dan zou je ook nog kunnen overnachten in Death Valley. Als je de highlights van Death Valley wilt bezoeken, is een overnachting namelijk echt aan te raden, omdat je dan in de ochtend de highlights kunt bezoeken op het moment dat het nog niet zo heet is. In dat geval is een overnachting in Lee Vining aan te raden op de dag ervoor, dus Yosemite - Lee Vining, Lee Vining - Death Valley.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
fam ginter
Amerika-ontdekker

t1m schreef:Ik kan je geen tips over de route geven, daar zullen geweldige forumleden je mee gaan helpen. Maar gezien je Franse achtergrond is het misschien leuk om te overwegen om te overnachten in Las Vegas in het hotel Paris. Arc de Triomphe, Eiffeltoren etc. beschikbaar ;-). Moet dan als home-coming voelen...
bedankt T1m, Parijs is tov NL "at the corner" dus niet echt behoefd om Parijs in Vegas te zien. bovendien zo chauvinist ben ik ook weer niet hoor1 :D
bij vegas zou ik liever bij de venetiaan willen verblijven...
Groeten
denis
fam ginter
Amerika-ontdekker

gleuknie schreef:Het eerste wat meteen opvalt, is dat jullie op de dag van aankomst meteen naar Santa Barbara willen rijden? Zo te zien willen jullie Los Angeles zelf niet bezoeken? Dan zou ik alsnog de eerste overnachting lekker dichtbij het vliegveld nemen. Dan lekker op tijd slapen en automatisch word je door het tijdsverschil ook vroeg weer wakker. Wij gingen om 19:30 slapen op onze aankomstdag. Dat betekent dus dat het 4:30 Nederlandse tijd was, waardoor we echt wel moe waren.

Zijn de vliegtickets trouwens al geboekt? Beginnen en eindigen in Los Angeles zonder deze stad zelf te bezoeken is niet erg handig. Starten in San Francisco en eindigen in Phoenix zou anders ook een optie zijn, maar ik heb het vermoeden dat de tickets al zijn geboekt?

Verder zit de route in het begin goed in elkaar. Pas bij Capitol Reef wordt het te gehaast naar mijn idee. Ik zou in de tijd die jullie hebben Moab en Cortez uit de route laten om meer tijd te hebben voor dit deel van de route.:

14th Zion - Bryce Canyon
15th Bryce Canyon
16th Bryce Canyon - Capitol Reef
17th Capitol Reef
18th Capitol Reef - Monument Valley
19th Monument Valley - Page

Bij Bryce Canyon zou je eventueel aan 1 overnachting voldoende hebben en dan zou je ook nog kunnen overnachten in Death Valley. Als je de highlights van Death Valley wilt bezoeken, is een overnachting namelijk echt aan te raden, omdat je dan in de ochtend de highlights kunt bezoeken op het moment dat het nog niet zo heet is. In dat geval is een overnachting in Lee Vining aan te raden op de dag ervoor, dus Yosemite - Lee Vining, Lee Vining - Death Valley.
Hallo Rene,
erg bedankt voor je reactie!
vlucht is inderdaad geboekt (AMS - LAX) en wij komen aan in LAX om 12h lokaal tijd
wij hebben vrienden in Sta Barbara dus zodoende. wij zullen inderdaad erg moe zijn!!!

veel mensen (incl sommige Americanen) zijn een beetje negatief over LA en adviseren om beter bij de noordkust van Californie + de national parks & Canyons tijd te spenderen. ik besef dat wij de Universal studios, Hollywood & Beverly Hills zullen missen maar ja is it a big deal?
wij gaan liever naar SFO (2,5 dagen) en dan naar het natuur gebied in...

re. Moab & Cortez zat ik ook te twijfelen... overnachtingen bij Lee Vining & Death Valley goede suggesties - ik zal met de baas (mijn vrouw dus) overleggen!
hebben wij genoeg aan 3 nachten in Yosemite denk je? wij zullen waarschijnlijk veblijven in de buurt van Midpines...

groeten

denis
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

2 Nachten Moab is vrij kort. In 2 dagen van Yosemite naar Las Vegas zou ik ook voor Lone Pine kiezen. Maak je voor een overnachting in DV geen illusies. Ook de nachttemps zijn 90+F. Wel een aparte ervaring.
Bryce-Moab is niet alleen een lange rit, je mist ook van alles: www.scenicbyway12.com en je hebt nog Capitol Reef NP, Goblin Valley SP en Little Wild horse Canyon. Ipv 2 nachten Bryce zou ik ook een nacht in Torrey ingelasten. Mesa Verde/Cortez zou idd overgeslagen kunnen worden en Kanab ligt daarna niet meer op de route naar GC. Page dus....Tevens kom je tussen Moab en Page nog Monument Valley tegen. Ik zou serieus aandacht aan de route van Rene besteden.
Lake Havasu is niet alleen een omweg maar ook 120F in de zomer. Kingman zou eerder voor een overnachting in aanmerking komen imo.
SFO is de naam van het vliegveld bij SF.
3 nachten Yosemite zou voor mij meer dan genoeg zijn. Hoofden lopen in de valley.
Je komt in de drukste tijd van het jaar en reserveringen zijn noodzakelijk. Zal nu al moeilijk genoeg zijn voor Yosemite en GC.
4th of July is een feestdag in de USA en dan zitten jullie in Monterey. Hoop dat je daar nog iets vindt waar je korter dan 2 nachten kunt blijven.
Yeehaw
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Moab hoef je niet direct aan de kant te schuiven. Wel zou je kunnen overwegen of je wel naar Durango wilt reizen. Op dat stuk zou je ook kunnen kiezen voor:

Moab - Monument Valley (overnachting in Cabin bij Gouldings Lodge kan ik je van harte aanraden) of Page
Monument Valley/Page - Grand Canyon.

Zo kun je langer in Moab verblijven.

Voor de rest een prima route. :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite is inderdaad druk. Maar er is meer dan alleen de vallei, en onze ervaring is juist dat je de drukte veel beter kunt ontwijken als je er wat langer bent. Misschien heb je iets aan de verslagen van onze reizen met de kinderen. In 2008 hebben wij 3 nachten Yosemite gedaan en 3 nachten Moab, en 2 nachten zion.
In jouw route zou ik Durango laten vallen en in Monument Valley overnachten. Het stuk van Bryce naar Moab is ook veel voor 1 dag, je zou hier een dag bryce minder kunnen doen zodat je nog in Torrey kunt overnachten.

Marianne
fam ginter
Amerika-ontdekker

Yeehaw schreef:2 Nachten Moab is vrij kort. In 2 dagen van Yosemite naar Las Vegas zou ik ook voor Lone Pine kiezen. Maak je voor een overnachting in DV geen illusies. Ook de nachttemps zijn 90+F. Wel een aparte ervaring.
Bryce-Moab is niet alleen een lange rit, je mist ook van alles: http://www.scenicbyway12.com en je hebt nog Capitol Reef NP, Goblin Valley SP en Little Wild horse Canyon. Ipv 2 nachten Bryce zou ik ook een nacht in Torrey ingelasten. Mesa Verde/Cortez zou idd overgeslagen kunnen worden en Kanab ligt daarna niet meer op de route naar GC. Page dus....Tevens kom je tussen Moab en Page nog Monument Valley tegen. Ik zou serieus aandacht aan de route van Rene besteden.
Lake Havasu is niet alleen een omweg maar ook 120F in de zomer. Kingman zou eerder voor een overnachting in aanmerking komen imo.
SFO is de naam van het vliegveld bij SF.
3 nachten Yosemite zou voor mij meer dan genoeg zijn. Hoofden lopen in de valley.
Je komt in de drukste tijd van het jaar en reserveringen zijn noodzakelijk. Zal nu al moeilijk genoeg zijn voor Yosemite en GC.
4th of July is een feestdag in de USA en dan zitten jullie in Monterey. Hoop dat je daar nog iets vindt waar je korter dan 2 nachten kunt blijven.
Yeehaw
hallo Yeehaw
hartelijk dank vor je suggesties
hieronder (verder beneden op dit forum) onze aangepasde programma met een paar vragen
SF: duidelijk
Yosemite overnachtingen : vacation rental " Juniper Crest" gevonden in Midpines en zal morgen boeken
voor de rest van de schedule (na Yosemite) moet nog alle accomodaties boeken: soms lastig om een kamer te vinden waarbij wij met z'n 5 kunnen slapen!
Voor de kids campgrounds zijn gezelliger (cabins/lodges vor 5) anders motels (budget USD 100-150 / night)
Thanks very much in advance for your tips!
Monterey motel geboekt (Monterrey Surf inn )
nogmaals bedankt
groeten
denis
fam ginter
Amerika-ontdekker

Coyote schreef:Moab hoef je niet direct aan de kant te schuiven. Wel zou je kunnen overwegen of je wel naar Durango wilt reizen. Op dat stuk zou je ook kunnen kiezen voor:

Moab - Monument Valley (overnachting in Cabin bij Gouldings Lodge kan ik je van harte aanraden) of Page
Monument Valley/Page - Grand Canyon.

Zo kun je langer in Moab verblijven.

Voor de rest een prima route. :thumbup:

Roland
Hallo Roland
thanks voor je tips
Durango/Cortez niet meer in onze programma (zie hieronder nieuwe versie met vragen)
Gouldings Lodge - keep in mind :thumbup:
groeten
denis
fam ginter
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Yosemite is inderdaad druk. Maar er is meer dan alleen de vallei, en onze ervaring is juist dat je de drukte veel beter kunt ontwijken als je er wat langer bent. Misschien heb je iets aan de verslagen van onze reizen met de kinderen. In 2008 hebben wij 3 nachten Yosemite gedaan en 3 nachten Moab, en 2 nachten zion.
In jouw route zou ik Durango laten vallen en in Monument Valley overnachten. Het stuk van Bryce naar Moab is ook veel voor 1 dag, je zou hier een dag bryce minder kunnen doen zodat je nog in Torrey kunt overnachten.

Marianne
Hallo Marianne
erg bedankt voor je input
ik zal je verslagen van 2008 zeker lezen
groeten
denis
fam ginter
Amerika-ontdekker

ik heb geprobeerd om een synthesis van jullie tips te maken, en onze programma aangepast als volgt:

date from to
July
2nd AMS LAX - Sta Barbara
3rd Sta Barbara Carmel/Monterrey
4th Carmel/Monterrey SF
5th SF SF
6th SF SF
7th SF Yosemite NP (Midpines)
8th Yosemite Yosemite NP
9th Yosemite Yosemite NP
10th Yosemite Lone Pine
11th Lone Pine Las Vegas
12th Las Vegas Zion
13th Zion Zion
14th Zion Bryce Canyon
15th Bryce Canyon Bryce Canyon
16th Bryce Canyon Torrey / Capitol Reef
17th Torrey / Capitol Reef Moab
18th Moab Moab
19th Moab Monument Valley
20th Monument Valley Page
21st Page/Kanab Grand Canyon
22nd Grand Canyon Kingman/Needles/Lake Havasu/flagstaff
23rd Lake Havasu Los Angeles
24th LAX AMS

maar nu wat is verstandiger:

Na Yosemite ondeweg naar Vegas: overnachting bij Lee vining/Mono Lake of Lone pines?

2 nights zion + 2 nights bryce (close to Zion) niet te veel?

2 nights bryce or 2 nights page?

1 or 2 nights in capitol reef?

van GC naar LA, overnachting ondeweg in kingman, flagstaff or lake havasu?

wij zijn natuur liefhebbers en/maar moeten 3 kids (8,11,12) vermaken...
what say?

bedankt
groeten
denis
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Van Zion NP naar Bryce Canyon NP is maar een stukje rijden. Je hebt dan dus bijna 2 volle dagen voor Bryce Canyon NP. Naar mijn mening niet helemaal nodig. Die dag plakte ik liever bij Moab erbij. Eén dag voor Arches NP en de andere dag voor Canyonlands NP en Dead Horse SP. Ook van Moab naar Monument Valley is niet zo'n lange rit. Zou je kunnen uitbreiden met Natural Bridges NP, de Moki Dugway en misschien nog wel een rit over de Valley of the Gods Road en Gooseneck SP.

Voor de rest lijkt het mij een prima route waarbij je niet dagelijks lange ritten maakt en dus voor de kids ook leuker is.

Roalnd
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
fam ginter
Amerika-ontdekker

Re: Reis fam ginter: 21 dgn + 3 kids (auto+motels/hotels/cab

zouden jullie ons aub wat tips kunnen geven wat betreft leuke accomodaties voor de volgende plaatsen:

het is nl soms lastig om een kamer te vinden waarbij wij met z'n 5 kunnen slapen!

Voor de kids zijn waarschijnlijk campgrounds gezelliger (cabins/lodges voor 5) en als niet kan motels ook prima (budget USD 100-150 / night)

wij zijn natuur liefhebbers en/maar moeten 3 kids (8,11,12) vermaken...

Zion
Bryce Canyon
Torrey of Capitol Reef
Moab
Page
Grand Canyon
Kingman

alvast bedankt

groeten
denis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zion: Desert Pearl Inn - ruime kamers, zeker geschikt voor 5 personen. Zit al aardig vol geloof ik.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij reizen ook altijd met 3 kinderen. Op onze site http://www.michelly.nl staat bij elke dag waar wij overnacht hebben/ gaan overnachten.
Zo zou je in Moab de Inca Inn http://www.incainn.com/ kunnen proberen. Daar is een kamer met 3 queensbedden. Of je zou aan een huisje kunnen denken. Voor komende zomer hebben wij deze geboekt http://www.vrbo.com/94069
In Torrey zou je het Thousand Lakes RVpark kunnen overwegen. Daar zijn cabins https://secure.netsolhost.com/thousandl ... abins.html
In Page hebben wij vorige keer in de Motel6 overnacht. Dat was geen enkel probleem met z'n vijven. Wel hadden we een slaapzak- en matje mee. Dat is misschien sowieso handig want dan kun je vaak gewoon in een 4-persoonskamer terecht.

Elly
fam ginter
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Zion: Desert Pearl Inn - ruime kamers, zeker geschikt voor 5 personen. Zit al aardig vol geloof ik.

Marianne
bedankt Marianne, net geboekt!
groeten
denis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Daar ga je geen spijt van krijgen!

Marianne
fam ginter
Amerika-ontdekker

michelly schreef:Wij reizen ook altijd met 3 kinderen. Op onze site http://www.michelly.nl staat bij elke dag waar wij overnacht hebben/ gaan overnachten.
Zo zou je in Moab de Inca Inn http://www.incainn.com/ kunnen proberen. Daar is een kamer met 3 queensbedden. Of je zou aan een huisje kunnen denken. Voor komende zomer hebben wij deze geboekt http://www.vrbo.com/94069
In Torrey zou je het Thousand Lakes RVpark kunnen overwegen. Daar zijn cabins https://secure.netsolhost.com/thousandl ... abins.html
In Page hebben wij vorige keer in de Motel6 overnacht. Dat was geen enkel probleem met z'n vijven. Wel hadden we een slaapzak- en matje mee. Dat is misschien sowieso handig want dan kun je vaak gewoon in een 4-persoonskamer terecht.

Elly
bedankt Elly!!
ik zal zeker naar jullie site bekijken
even nog een belangrijk vraag wat betreft hotel kamers voor 5 pers:
hotel kamers voor 5 pers boeken via internet kan meestal niet (max 4 pers per kamer), en als je naar hotels belt, zeggen zij ook vaak dat het is niet mogelijk/dat het niet mag ivm "fire regulations"
hoe hebben jullie dat kunnen omzeilen? kamer voor 4 boeken en stiekem toch met z'n 5?
onze kids zijn 12,11 en 8
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Vaak bel of mail ik even of het toch toegestaan is met 5. Meestal is dat geen probleem maar soms krijg je inderdaad nee te horen. Ik heb voor komende zomer een hotel in LA geboekt via Hotwire en kreeg dus inderdaad nadien te horen dat we niet met 5 op een kamer mogen. We zullen het wel zien en gaan het in ieder geval gewoon proberen. Voor alle andere overnachtingen (behalve Las Vegas) is het allemaal wel geregeld.

Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer