Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grappenmakers...

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
pushirubiano
Amerikakenner

Grappenmakers...

Bericht door pushirubiano »

.. of eigenlijk helemaal niet grappig!
Rangers in Yellowstone werden door iemand die het op de webcam zag gebeuren gewaarschuwd dat een tourgroep van de boardwalk rond Old Faithful was afgelopen en rond de 'cone' van de geiser liep om foto's te maken: http://www.ktvq.com/news/yellowstone-re ... hful-cone/
De onverantwoordelijkheid van zo'n gids is toch eigenlijk niet te geloven! :evil:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Grappenmakers...

Bericht door ned in MO »

Tsja, maar die mensen weten dat het een geyser is. Dat betekent stoom en dat is heet. Als je dan toch zo stom bent..... :roll: Eigenlijk had ie dan even niet zo faithfull moeten zijn. Doe je het nooit meer :lol:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Precies! :roll:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog wat meer info hierover http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... oming.html
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

De laatste keer dat wij in Yellowstone waren, was er een mevrouw die zodra ze bij een boardwalk kwam er meteen afstapte zo het veld in.
Konden ze mooie foto's maken, zo dicht bij een pool of geiser, jammer dat de aardkorst niet scheurde.
We hadden de pech dat we steeds achter hun aan reden, op een gegeven moment zijn we eerst maar gaan lunchen, zodat ze een eind op ons voor waren.
Ik irriteerde me er mateloos aan, toen ik haar erop aan sprak, was het enige wat ze zei: echt, dat wist ik niet. :roll:
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

Ik ben dan zo iemand die ze aangeeft bij de rangers. Kenteken en alles erbij. Dit jaar nog gedaan, bij een stel tieners die in rotsen zaten te krassen in de buurt van Pietroglyfen
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Je hebt er echt debielen tussen zitten. Toen ik in Yellowstone was moedigde een hele verantwoordelijke vader zijn zoontje van 4 aan om "te voelen" hoe heet het sijpelende water was bij een van de geysers. Terwijl er toch echt heel duidelijk op het bordje 1 meter ernaast staat: don't touch the water! Scalding hot! Of iets in die strekking. Zo dom. Het ergste vind ik nog dat hij zo'n kleine hummel risico laat lopen. Wat als die kleine zich rot schrikt en van de reactie in het water valt? Of zijn vingertjes verbrand? De moeder stond ernaast en lachte ernaar.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Vreselijke domme actie inderdaad zeg. Er zou toch wat gebeuren zeg! Niet normaal.

Het is ook een kwestie van voorbereiding wanneer je een park gaat bezoeken!
RichardN
Amerika-newbie
Partner van: Bianca
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door RichardN »

Dat die mensen zichzelf in gevaar brengen interesseert me geen biet. Maar dat ze schade toebrengen aan dit kwetsbare landschap, daar stoor ik me mateloos aan.

Vorig jaar zagen we (vanuit de auto) ook een vrouw die, ondanks het duidelijk zichtbare waarschuwingsbord, van de boardwalk af was gestapt en in een thermal area vlak naast een bron was gaan staan, terwijl een man er een foto van maakte.

Toen we het daar later in Gardiner met een local over hadden, vertelde zij ons dat dit soort incidenten regelmatig voorkomt. Ze had zelfs eens gezien dat een ouder een klein kind op een bizon zette, en er vervolgens een foto van nam. Domheid en onverschilligheid kennen helaas geen grenzen...
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

RichardN schreef: Ze had zelfs eens gezien dat een ouder een klein kind op een bizon zette, en er vervolgens een foto van nam.
:shock:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Even los van deze hele situatie, ik krijg het gevoel dat dit soort zaken steeds vaker gebeuren door de obsessie van mensen zaken vast te leggen met hun camera. Overal moet een foto van gemaakt worden: Trien in de geiser, Trien op de buffel, naast de buffel, voor de buffel, Trien op het randje van de Grand Canyon, de beer van heeeel dichtbij, enzovoorts. Ik vraag me af of dit vroeger, toen mensen nog niet of nauwelijks fotografeerden, of slechts 2 rolletjes volschoten op 1 vakantie, ook gebeurde. Ik heb namelijk het idee dat mensen zich tegenwoordig steeds meer gaan identificeren met wat ze op foto aan anderen kunnen laten zien. 'Kijk eens hoe dicht ik bij die beer ben geweest!'.

Voor mijn gevoel was dat vroeger helemaal niet zo en zag je dit soort gekkigheden dus veel minder.

Wat denken jullie?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Zit toevallig net een artikel te lezen over planking en hoe dat een rage is nu.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9797 ... tml?p=15,1

En heb dan ook zoiets..... :shock:
Wat denk je dat er kan gebeuren als je op het randje van je balkon gaat liggen.
Net zoiets als je kind op een buffel zetten. Niet bijster slim......
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

RiverCola schreef:Even los van deze hele situatie, ik krijg het gevoel dat dit soort zaken steeds vaker gebeuren door de obsessie van mensen zaken vast te leggen met hun camera. Overal moet een foto van gemaakt worden: Trien in de geiser, Trien op de buffel, naast de buffel, voor de buffel, Trien op het randje van de Grand Canyon, de beer van heeeel dichtbij, enzovoorts. Ik vraag me af of dit vroeger, toen mensen nog niet of nauwelijks fotografeerden, of slechts 2 rolletjes volschoten op 1 vakantie, ook gebeurde. Ik heb namelijk het idee dat mensen zich tegenwoordig steeds meer gaan identificeren met wat ze op foto aan anderen kunnen laten zien. 'Kijk eens hoe dicht ik bij die beer ben geweest!'.

Voor mijn gevoel was dat vroeger helemaal niet zo en zag je dit soort gekkigheden dus veel minder.

Wat denken jullie?
Ik heb in Yellowstone ook vol verbazing naar iemand zitten kijken die zeker 5 minuten lang (ongetwijfeld met zeker drie keer langzaam in- en uitzoomen) een steen aan het filmen was. Geen bijzondere steen, hij was klein, erg grijs en vooral rond. Maar blijkbaar interessant genoeg om minutenlang op de film te zetten. Precies mijn gedachte toen was: "het lijkt wel of werkelijk alles op de film gezet moet worden." Ik heb later nog gekeken of die bewuste steen misschien wel bijzonder was (misschien was de beste man wel geoloog of zo en had hij uniek vulkanisch gesteente ontdekt), maar nee hoor. Er lagen er zeker nog twintig van. Ik neem op vakantie mijn camera wel mee, maar schiet uiteindelijk nooit meer dan een foto of veertig. Ik heb het veel te druk met genieten van de omgeving. En mensen kijken, dat vind ik ook erg leuk. Toen ik terugliep naar mijn auto was de man nog steeds langdurig aan het filmen. Een boom.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

martijn76 schreef:Ik neem op vakantie mijn camera wel mee, maar schiet uiteindelijk nooit meer dan een foto of veertig. Ik heb het veel te druk met genieten van de omgeving.
Ik neem het 100-voud van jouw dan :wink: maar toch geniet ik ook voldoende van de omgeving hoor. Maar ik ben het wel eens dat mensen allerhande stunten uithalen om toch maar die ene foto te hebben die iemand anders niet heeft. Ik stoor me dan ook enorm aan mensen die niet op de paden blijven en/of overal opkruipen waar duidelijk aangegeven staat dat het niet mag.
Dat ik zelf zo niet ben getuigd deze vraag van mij, enkele dagen geleden :
Dude schreef:
Felicitas schreef:Aan de linkerkant van het pad ligt een heuvel waar je op kunt klauteren. Bovenop de heuvel heb je een prachtig uitzicht over de Grand Prismatic Spring
Mag je hier probleemloos het pad verlaten ? meestal staan er overal bordje om het pad niet te verlaten ivm de fauna en flora niet te beschadigen.
Wij zijn ook in yellowstone over een dikke maand en wil ook graag naar dit uitkijkpunt wandelen voor de GPS te zien en fotograferen

Bart
Ik zou door de grond zakken van schaamte moest ik ergens per ongeluk lopen waar het niet mag, laat staan dat ik het bewust zou doen :shock:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer