Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis t1m: 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodig!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis t1m: 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodi

Bericht door Martin & Marianne »

Als je wilt zwemmen en even lekker niets doen zou ik 3 nachten bij Zion aanraden. Je kunt dan 's morgens iets in het park gaan ondernemen en 's middags van het prachtige zwembad bij de DPI genieten. En dan tegen de avond nog een mooie wandeling als de zon bijna onder is.
Ik vind van Springdale ook zo heerlijk dat je met de bus naar het park gaat. Op die manier hoef je ook niet altijd met z'n allen hetzelfde te doen, de kinderen (ik weet even niet meer hoe oud ze zijn) zouden dan eerder terug kunnen gaan naar het motel.
Je kunt ook vanuit Springdale naar Grafton rijden of naar het Kolob deel van Zion gaan (de Taylor Creek lijkt mij een leuke wandeling).
Twee nachten bij Bryce is ook wel mooi, zeker als je bijvoorbeeld wilt gaan paardrijden of meerdere wandelingen wilt gaan doen.

Marianne
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Dat is inderdaad ook een hele goede. Mooie combinatie, kan me voorstellen dat we ons een keertje willen opsplitsen tussen een wandeling en een pool dive. In onze groep zitten de 2 ouders en de 2 kids: 16 en 21. DPI zou ik dan moeten overswitchen naar een King Room met Queen Sofa (geen riverview, maar pool view) met z'n 4'en i.p.v. de double queen. Comfortabel zo'n sofa? Of toch 3 nachten in de Wynn in Vegas.... lastig.. lastig..

Dan zou dat stuk er zo uit zien:

Grand Canyon > Page
Page
Page > Bryce
Bryce > Zion
Zion
Zion
Zion > Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas > Lone Pine

Weegt de rust hierbij op tegen het verliezen van Monument Valley / Capitol Reef / Natural Bridges voor een 1e Amerika reis? Vind het erg lastig om zelf in te schatten, maar las in veel reisverslagen en op het forum: less is more...
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Capitol Reef is een park waarover nogal verschillende meningen bestaan. De ene vindt er niets aan, de andere vindt het geweldig. Ik behoor tot de laatste groep en vind het een geweldig mooie plaats. Maar voor een eerste reis zou je het er wel tussenuit kunnen laten. Wil je een goed beeld van het park, dan heb je toch zeker een dag nodig. Of zelfs meer dan 1! De weg van Torrey naar Bryce is ook heel mooi en daar kan je dus ook zeker een aantal dagen aan besteden. Ik zou het dus bewaren voor een tweede reis ;-) Je kan het dan goed combineren met de regio rond Moab!

Je kan de dag die je nu ergens wilt plannen ook gebruiken voor MV natuurlijk:
Grand Canyon - MV
MV - Page
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Doockles, dat is exact hetgeen waar ik ook over denk. Als we ergens als een Japanner doorheen gaan, kunnen we het beter niet overslaan en meer geconcentreerd tijd besteden aan een interessant park als Zion? Dit geeft ook wat meer rust lijkt me.

We denken erover om de route nu zo in te zetten, zie dikgedrukt voor de wijziging: Las Vegas +1 nacht (Wynn) en Zion +1 nacht (T.B.D.). Capitol Reef en MV eruit. Desert Pearl Inn is vol dus ik zal in Zion moeten uitwijken naar een ander hotel.

DAG 1 Amsterdam > Phoenix
DAG 2 Phoenix > Sedona
DAG 3 Sedona
DAG 4 Sedona > Grand Canyon
DAG 5 Grand Canyon > Page
DAG 6 Page
DAG 7 Page > Bryce
DAG 8 Bryce > Zion
DAG 9 Zion
DAG 10 Zion
DAG 11 Zion > Las Vegas
DAG 12 Las Vegas
DAG 13 Las Vegas > Lone Pine

DAG 14 Lone Pine > Lee Vining
DAG 15 Lee Vining > El Portal/Yosemite
DAG 16 El Portal/Yosemite
DAG 17 El Portal/Yosemite > San Francisco
DAG 18 San Francisco
DAG 19 San Francisco
DAG 20 San Francisco > Monterey
DAG 21 Monterey > Cambria
DAG 22 Cambria > Oxnard
DAG 23 Oxnard
DAG 24 Oxnard
DAG 25 Oxnard > Las Vegas
DAG 26 Las Vegas
DAG 27 Departure Las Vegas > Amsterdam

Zit dit nu helemaal goed in elkaar? Toch wel spannend zo'n eerste road trip plannen, dus altijd wel wat twijfel of het zo O.K. is.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Je zou de dag van Zion nog kunnen gebruiken voor een extra dag Vegas. Wij vonden onze 2 nachten al elke keer te kort. :lol:
Langs de andere kant, zoals Marianne zegt: als je graag wat rust wilt, op het gemak wat wandelen en zwemmen zou ik het allemaal zo laten. Ik zou met veel plezier zo in jouw plaats willen gaan :thumbup:

Waarom geen overnachting in Death Valley trouwens? Ipv Lone Pine dan op dag 13?
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Qua prijs maakt het inderdaad niets uit of we 3 nachten Vegas doen of 3 nachten Zion, beiden komen zo uit op de $ 220/nacht (incl. resort fees/tax). Vegas komen we gelukkig aan het einde van de reis weer terug om te vertrekken naar AMS. Mocht het zo geweldig bevallen kan ik me voorstellen dat we ergens bij San Francisco een nachtje Oxnard inleveren voor een extra nacht LV...

Ik had Furnace Creek & Stovepipe bekeken, maar de $ 210+ die we zouden betalen is mij iets te veel voor wat je krijgt. Nu voor $ 100,- in Lone Pine een prima accommodatie (Dow's Motel). Helaas dan wat minder tijd voor DV en het missen van de sunset/rise. LV > Lone Pine is wel zo'n 4,5 uur, maar scheelt wel flink in de hitte (3000 feet) begreep ik. Volgensmij iets fijner in de zomer :mrgreen:.

Mocht je nog tips/suggesties hebben: graag! :thumbup:
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Ohja, had de laatste dag Vegas niet gezien :thumbup:

Als je op tijd uit LV vertrekt kan je nog heel wat dingen bezoeken tijdens je route door DV hoor.
Dit schreef ik in een ander topic:

We hebben het een aantal jaren geleden zo gedaan (van LV naar Lone Pine dus). 's Morgens op tijd vertrokken, maar zeker niet speciaal vroeger dan anders. Ik gok rond een uur of 8. Auto volgetankt en op weg gegaan richting Pahrump en Shoshone om via de 178 het park in te rijden. Onze eerste stop was Badwater en daarna zijn we naar Devils Golfcourse gereden. Daarna aan Furnace Creek de 190 opgereden richting Zabriskie Point en weer terug naar Furnace Creek. Toen was het iets na de middag denk ik want daar hebben we in de schaduw van een boom onze broodjes gegeten ;-) Even een bezoek gebracht aan het Visitors center (waar het 49°C was in de schaduw) en daarna een korte stop aan de Sand Dunes. Via de 190 reden we dan terug het park uit.

Ik weet dat het laatste stuk, vanaf de Sand Dunes, het park uit wel vermoeiend was. Hoewel het niet zo lang was, een dik uurtje denk ik, waren we blij dat we uiteindelijk in ons hotel waren. 't Is een vermoeiende dag, mede door de hitte denk ik, maar zeker niet ondoenbaar. :-)

Jullie hebben natuurlijk de volgende dag tijd genoeg om alles rustig aan te doen. Dus zo'n "drukke" dag kan er wel eens bijzijn denk ik. 8)
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik weet niet of je al hebt geboekt, maar wij vonden Best Western Zion Inn erg fijn! Bushalte voor de deur dus ideaal! (ook een goede sportsbar met goed eten voor de deur!)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het "nadeel" van de route van Doockles is dat je waarschijnlijk Dante's View mist. Een van de hoogtepunten in DV imo.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Dan rij je toch gewoon langs de 190 het park in of rij je na Zabriskie Point nog een eindje verder ;-)
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Als Dante's View een echt WOW! moment is, rij ik daar maar al te graag voor om. Op de foto's lijken de Sand Dunes en Badwater ook lichte WOW! momenten te zijn. Las Vegas zal sowieso een WOW! ervaring zijn (t.o.v. van een boerendorp), dus dat kan er wel bij ;-).
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Dante's view is zeker een WOW moment! veel meer nog dan de sand dunes en badwater.
(ik vind heel Death valley WOW :lol: )
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Die staat nu in de planning voor de de WOW momenten tussen Lone Pine en LV als #1 ;-)

Nog een paar verzameld.. (niet alleen WOW's, maar ook een paar mindere..) als iemand nog tips/toevoegingen heeft of nog echte WOW! momenten weet: welkom! :thumbup:

Phoenix > Sedona Goldfield Ghost Town, Rock Springs Cafe, Montezuma Castle, V-BAR-V Petroglyphs (closed at3PM!)
Sedona Sliderock State Park (vroeg), Sedona Cathedral, (Oak Creek), Grass Hopper Point, West Fork Trail
Sedona > Grand Canyon Williams, Bearizona, Wild West Junction, Grand Canyon (typische viewpoints, geen iMAX film of helivlucht), sunset/sunrise
Grand Canyon > Page East rim viewpoints, Cameron, Navajo Bridges en Lees Ferry en Horseshoebend
Page Lower Antilope (10.30), Glen Canyon Dam, rest van de dag zwemmen in Lake Powell en scenic sunset at Waheap Marina
Page > Bryce ??, ??, Bryce: doorrijden eind punt en dan alle viewpoints + sunset
Bryce > Zion Wandeling TBD, Zion Tubing (16.00)
Zion Emerald Pools (afhankelijk van weer) of Taylor Creek of Grafton bezoek
Zion Narrows (afhankelijk van weer)
Zion > Las Vegas Valley of Fire State Park: Petroglyph Canyon, Limousine strip tour (1,5h, start 8.30PM)
Las Vegas Bezoek hotels (Venetian, Bellagio Fountains (s'avonds) etc), outlet shop bezoek
Las Vegas > Lone Pine Dante's View (#1), Visitor Centre DV, Badwater & Sand Dunes Stovepipe, Movie museum (indien tijd en een goede auto: Mount Whitney of Alabama Hills)
Lone Pine > Lee Vining Keough’s Hot Springs (optioneel), Laws Railroad Museum (optioneel), Erik Schat’s Bakkerij, Bodie (3u <-> incl.
bezoek), Convict Lake (sunset Mono Lake): picnic
Lee Vining > Yosemite Mono Lake, Panum Crater. Veel tijd besteden aan Tioga Pass (hele dag) of doorrijden voor Yosemite Valley Waterfalls (dit is een donderdag)? Tuolumne Grove of Giant Sequoias (hike). Tenaya Lake
Yosemite Glacier Point, Mariposa Grove en nog... (dit is een vrijdag)
Yosemite > SF ....
SF Cable Train (vroeg) Mr. Toads City Tour (1,5 h), Alcatraz Night Tour
SF 49 Mile drive of GG park of ..
SF > Monterey Apple, Google, Stanford, Intel Museum, Gilroy Outlets, Capitola of Santa Cruz (optioneel: Big Basin Redwoods State Park, Mystery Spot), Pacific Grove / Fisherman's / Cannery Row
Monterey > Cambria (Mission) Carmel,Point Lobos, Piedras Blancas (Sea-elephants) en de rest van de Big Sur points (+ optioneel Hearst Castle)
Cambria > Oxnard Solvang, diverse missions, Ventura Mission, Santa Barbara
Oxnard TBD ter plekke (dag LA / Santa Barbara of Malibu of strand Oxnard)
Oxnard TBD ter plekke (dag LA / Santa Barbara of Malibu of strand Oxnard)
Oxnard > LV Calico Ghost Town en nog wat R66 attracties
LV Rust?
LV > Home
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou Horseshoe bend naar de volgende dag zetten, gezien je schema op de dag dat je van GC komt zal; je dar laat in de middag zijn en ligt de beroemde bocht volledig in de schaduw.
Het visitor center in DV wordt momenteel verbouwt en is tijdelijk in een mobilehome gevestigt daar zal niet zoveel te zien zijn.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Bedankt Rob! Dan doen we die direct of vóór de 10.30AM Antelope Tour.

Bryce inmiddels ook over nagedacht: Navajo Loop, sunset bij Inspiration Point en bekijken Natural Bridge (n.a.v. ervaringen hier). Zijn er onderweg van Page > Bryce nog bezienswaardigheden? Of andere zaken die we hier zeker moeten zien of een stukje voor om moeten rijden (waar je van nature niet langs komt)?
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Van Page naar Bryce via de 89 richting Kanab vind je de Toastool Hoodoo. Kijk voor details op de site
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... rocks.html.

Volgens mij zijn Rob of Marianne daar geweest. Heb het in een van hun verslagen gelezen.Klop toch?????

Succes
Truus
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

wij zijn daar vorig jaar geweest, parking is langs de US-89 en je moet dan 20 tot 30 minuten wandelen om er te komen.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html dag 10
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Opnieuw bedankt. Dat is inderdaad prachtig om te bezoeken! We zullen geen rugzakken op de toadstools leggen ;-). Is dit prima begaanbaar zonder high clearance SUV?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ja de parking ligt langs de US-89 dat is de weg van Page naar Kanab en dat is gewoon een asfaltweg.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Bedankt Rob, die gaan we zeker bekijken. Lijkt me inderdaad fotogeniek, daar kan de jongste van ons zich dus uitleven.

Zijn er op onze route toevallig nog bepaalde andere visits aan te raden, zoals waterparken / zwemmogelijkheden in watervallen o.i.d.? Kan me voorstellen dat onze 16-jarige graag ook wat actie wil zien. Misschien dat we toch ergens nog een pretpark mee pakken? In Las Vegas iets met achtbanen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer