Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
SemJes
Amerika-expert

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door SemJes »

Heel vreemd, van de koppels. Mijn man en ik hebben allebei een ander casenumber, dus ik denk niet dat het automatisch gaat. Erg benieuwd hoeveel mensen er uiteindelijk nog bij komen.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Super gefeliciteerd allemaal! Heel erg fijn voor iedereen :)

Ben zelf toch wel teleurgesteld dat ik er niet bij zat maar plan maar een reis in dit jaar en schrijf maar weer in op de DV 2013, moet goed komen met dat ongeluksgetal :lol:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als ik zo even snel tel zijn er al drie koppels waarbij beide gewonnen hebben dat is (in ieder geval voor het forum) vrij uniek denk ik.
Alle winnaars gefeliciteerd en op naar de volgende (hoplijk sucsesvolle) ronde
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Iets wat me ook opvalt als ik in de deelnemers lijst kijk van de DV2012 op het forum is dat iedereen die tot nu toe gewonnen heeft op de eerste dag dat de website open was zijn of haar entry heeft gedaan. En dus bovenaan staat in de lijst op AA
guernsey69
Amerika-ontdekker

Bericht door guernsey69 »

Dat was mij ook opgevallen, 6 Greencards in de top 5 aanmelders op AA.
Want het is wel heel toevallig dat er 3 koppels zijn die beide ingeloot zijn.
Geeft het woord RANDOM weer een hele nieuwe dimensie ! :usa2:
Zo zie je maar weer: wie het eerst komt -wie het eerst maalt !

Felicitaties en allemaal heel veel succes gewenst met alle papieren+voorbereidingen. :thumbup:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik vraag me ook nog altijd af hoe ze die random selectie doen. Ik wil best geloven dat het echt willekeurig is, maar het blijft erg toevallig dat er zo veel mensen die vroeg hadden ingeschreven, ook gewonnen hebben. Aan de andere kant, die personen (waaronder ik) zitten waarschijnlijk goed bovenop hun zaakjes, en dus is het niet gek wanneer ze zich vroeg inschrijven, ook vroeg checken. Het geeft nu een vrij eenzijdig beeld, maar kan nog veel diverser worden natuurlijk. Maar het is wel echt heel toevallig dat drie stellen hebben gewonnen, wow.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Winnaars van harte gefeliciteerd! Helemaal top en zoveel van het forum, ongelooflijk.

En voor degenen die niet geselecteerd zijn: niet opgeven!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Kun je overigens nogmaals meedoen, als je al eens hebt gewonnen en toen hebt besloten niet te gaan?
Sandy
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Sandy schreef:Kun je overigens nogmaals meedoen, als je al eens hebt gewonnen en toen hebt besloten niet te gaan?
Nee, eenmaal opgegeven is nooit meer meedoen. Heb ik altijd begrepen.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Sandy schreef:Kun je overigens nogmaals meedoen, als je al eens hebt gewonnen en toen hebt besloten niet te gaan?
Volgens mij kan dat wel, maar is de kans natuurlijk zo klein dat je 'm nogmaals wint. Bovendien denk ik dat ze op het consulaat zich wel kritisch afvragen waarom je de eerste keer niet bent gegaan dan. Maar volgens mij kan het in principe wel. Dacht ik hoor, maar weet het niet zeker.

Knuffel trouwens aan iedereen die niet gewonnen heeft. Ik hoop voor jullie op succes volgend jaar!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Sophie en de rest gefeliciteerd !!!!!

Ben hier nog wel een traantje aan het wegpinken voor onszelf en dan te bedenken dat er complete stellen hebben gewonnen ....damnnn wat zonde,
daar had ik er graag ééntje van gehad ! :cry:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Georgie schreef:
Volgens mij kan dat wel, maar is de kans natuurlijk zo klein dat je 'm nogmaals wint. Bovendien denk ik dat ze op het consulaat zich wel kritisch afvragen waarom je de eerste keer niet bent gegaan dan.
Waarom zouden ze daar kritisch over zijn? Er zijn legio redenen te bedenken waarom iemand er voor kiest niet te gaan en dat later alsnog wil. Een ziek familielid bijvoorbeeld, of plotselinge financiele tegenvallers. Volgens mij kijken ze op het consulaat maar naar twee dingen; of je aan de regels voldoet (geen strafblad, opleidingseisen enz.) en of je de middelen hebt.
kaap koraal schreef:....damnnn wat zonde,
daar had ik er graag ééntje van gehad ! :cry:
Dat kan ik me goed voorstellen. 3 Anderen hadden daarvan kunnen genieten.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Dan moet het er maar van komen, dat er iemand (lees Sophie) als eerste ter wereld een huwelijks PB gaat krijgen. :D
(Als mijn vriendin hiermee accoord gaat ) :lol:
Dat geld komt het dan ook wel goed aangezien ik gisteren op de vrijmarkt mijn hele kleedje heb leegverkocht ! :mrgreen:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

He shit had ik gisteren nou toch ook maar met m'n kleedje en spaarpotje op de vrijmarkt gestaan ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

FreezeM schreef:Wat ik vreemd vind is de tekst "Please verify that you have entered all information correctly." . Ik zou toch denken dat je een foutmelding krijgt als de ingevulde informatie niet klopt. Dat heb ik getest en is niet het geval. Als je bij je Confirmation Number een andere naam of verkeerde geboortedatum opgeeft, krijg je dezelfde "HAS NOT BEEN SELECTED" melding. Blijkbaar staan in de database alleen de geselecteerde entries, wordt je number/naam/geboortedatum combinatie daar niet in gevonden krijg je de melding dat je niet geselecteerd bent.

Die melding kan dus twee dingen betekenen: je bent inderdaad niet geselecteerd, of er is iets foutgegaan. Voor de zekerheid ga ik het daarom nog op iExplorer proberen.
FreezeM, hou ons op de hoogte van dat experiment!
(bijvoorbeeld door een topic aan te maken dat je bij de gelukkigen bent! Want jullie doen ook al heel wat jaartjes mee, denk ik)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

kastelke schreef:
FreezeM schreef:Wat ik vreemd vind is de tekst "Please verify that you have entered all information correctly." . Ik zou toch denken dat je een foutmelding krijgt als de ingevulde informatie niet klopt. Dat heb ik getest en is niet het geval. Als je bij je Confirmation Number een andere naam of verkeerde geboortedatum opgeeft, krijg je dezelfde "HAS NOT BEEN SELECTED" melding. Blijkbaar staan in de database alleen de geselecteerde entries, wordt je number/naam/geboortedatum combinatie daar niet in gevonden krijg je de melding dat je niet geselecteerd bent.

Die melding kan dus twee dingen betekenen: je bent inderdaad niet geselecteerd, of er is iets foutgegaan. Voor de zekerheid ga ik het daarom nog op iExplorer proberen.
FreezeM, hou ons op de hoogte van dat experiment!
(bijvoorbeeld door een topic aan te maken dat je bij de gelukkigen bent! Want jullie doen ook al heel wat jaartjes mee, denk ik)
Ik heb dat geprobeerd, helaas, hoe graag ik ook wil! Inmiddels loopt mijn i-140 aanvraag, het lange wachten is begonnen...de Lottery winnen was zóóóóó welkom geweest. Ik zie groen van jaloezie, zeker als ik lees dat een van de koppels de partner d'r entry niet gaat gebruiken omdat haar man een lager Case number heeft. BOEHOE! Begrijp me goed, ik gun het iedereen! October komt snel!
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Fredje schreef: Ik zie groen van jaloezie, zeker als ik lees dat een van de koppels de partner d'r entry niet gaat gebruiken omdat haar man een lager Case number heeft. BOEHOE!
Ja, maar wat kan ik anders doen. Het zou raar zijn (en ik weet niet eens of het mogelijk is) als we beide onze GC gebruiken. Dan geef ik liever iemand de kans die net nummer 50.001 is en dus anders buiten de boot zou vallen qua casenumber.

Ik vind het ook zo jammer voor de mensen die niet gewonnen hebben. Ik zou graag mijn winning ticket aan een van jullie hebben gegeven als het mogelijk was natuurlijk.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het gaat er niet om wat jij kunt doen, want je kunt er niets aan doen :wink: Ik snap alleen het gevoel dat er op die manier kansen 'verloren' zijn gegaan voor anderen. Aangezien je nu eenmaal niet twee keer hoeft te winnen, tenzij je per sé niet wilt trouwen natuurlijk!
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Allereerst iedereen gefeliciteerd!!

Hier heeft de opluchting toch plaatsgemaakt voor een beetje teleurstelling. Op naar volgend jaar dan maar.
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

SemJes schreef:
Fredje schreef: Ik zie groen van jaloezie, zeker als ik lees dat een van de koppels de partner d'r entry niet gaat gebruiken omdat haar man een lager Case number heeft. BOEHOE!
Ja, maar wat kan ik anders doen. Het zou raar zijn (en ik weet niet eens of het mogelijk is) als we beide onze GC gebruiken. Dan geef ik liever iemand de kans die net nummer 50.001 is en dus anders buiten de boot zou vallen qua casenumber.

Je bent een schat! Ik vind het grandioos dat jullie beide zijn ingeloot! Dat geloof je toch niet?
Ik vind het ook zo jammer voor de mensen die niet gewonnen hebben. Ik zou graag mijn winning ticket aan een van jullie hebben gegeven als het mogelijk was natuurlijk.
Ja , geef em aan mij! :lol: Ach, we kunnen niet alles hebben in het leven. In oktober nieuwe kansen nieuwe rondes!
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer