Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Brooklyn, Harlem of the Bronx??
Brooklyn, Harlem of the Bronx??
In september ga ik samen met mijn zusje naar NY. We willen naast de touristische plekken ook plekken bezoeken die minder touristisch zijn. We willen hier een halve of een hele dagdeel voor uittrekken. We zitten te denken aan Brooklyn, Harlem of The Bronx, de 'ruigere' gedeeltes van NY, zeg maar. Ik heb al het een en ander gelezen qua tips op dit forum en het lijkt me leuk om me eventueel een verzoek te doen voor een Big Apple Greeter.
Het is voor mijn zusje en ik de eerste keer in de VS. Welke van de 3 buurten zou voor ons het interessantst zijn om te bezoeken?
Het is voor mijn zusje en ik de eerste keer in de VS. Welke van de 3 buurten zou voor ons het interessantst zijn om te bezoeken?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Brooklyn, Harlem of the Bronx??
Mijn voorkeur zou uitgaan naar Brooklyn, al valt dat allang niet meer onder 'ruig' hoor...
Juist het huiselijke en woonwijkachtige vind ik er leuk aan. Verder is er aan de voet van de Brooklyn Bridge, aan de oever van de East River, een schitterend park aangelegd waar het smiddag goed toeven is, met een pracht uitzicht op Manhattan.
Wat die andere wijken betreft:
volgens mij is er in de Bronx niet zoveel te zien, ik denk dat Harlem boeiender is....

Juist het huiselijke en woonwijkachtige vind ik er leuk aan. Verder is er aan de voet van de Brooklyn Bridge, aan de oever van de East River, een schitterend park aangelegd waar het smiddag goed toeven is, met een pracht uitzicht op Manhattan.
Wat die andere wijken betreft:
volgens mij is er in de Bronx niet zoveel te zien, ik denk dat Harlem boeiender is....
-
- Amerika-expert
The Bronx is leuk vanwege de dierentuin en Arthur Avenue (Italiaanse buurt). City Island, wat het zegt, een schiereilandje aan de rand van de Bronx). http://ilovethebronx.com/ van de officiele toeristenraad van de Bronx.
Harlem zou ik doen met Harlem Spirituals (http://harlemspirituals.com/tours.php) bestaat al heel lang (ooit gesticht door een in Algerije geboren Franse Jood, ik had het zaakje lang geleden bijna van hem overgenomen). Gaan naar jazz cafe's, prachtige delen van Harlem waar je nooit van gehoord hebt enz.
Brooklyn: begin, vlak over de burg, is leuk, Brooklyn Heights is mooi, DUMBO (onder de Manhattan Bridge aan de Brooklyn kant), is de nieuwste kunstenaarswijk. Leuke buurtje zijn ook Park Slope (5e tm 7e avenue, langs Flatbush), Brooklyn museum heeft veel Egyptische dingen, hortus, daarnaast is mooi. Dierentuin is klein maar fijn.
Leuk dat je niet alleen Times Square en omgeving wilt zien, New York is zoveel meer. Teveel voor een dagje! (Een paar levens is een goed begin).
Harlem zou ik doen met Harlem Spirituals (http://harlemspirituals.com/tours.php) bestaat al heel lang (ooit gesticht door een in Algerije geboren Franse Jood, ik had het zaakje lang geleden bijna van hem overgenomen). Gaan naar jazz cafe's, prachtige delen van Harlem waar je nooit van gehoord hebt enz.
Brooklyn: begin, vlak over de burg, is leuk, Brooklyn Heights is mooi, DUMBO (onder de Manhattan Bridge aan de Brooklyn kant), is de nieuwste kunstenaarswijk. Leuke buurtje zijn ook Park Slope (5e tm 7e avenue, langs Flatbush), Brooklyn museum heeft veel Egyptische dingen, hortus, daarnaast is mooi. Dierentuin is klein maar fijn.
Leuk dat je niet alleen Times Square en omgeving wilt zien, New York is zoveel meer. Teveel voor een dagje! (Een paar levens is een goed begin).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Stel dat je voor Brooklyn kiest, vergeet dan niet om naar de Brooklyn Botanic Garden te gaan. Wij hebben er in ieder geval van genoten. 

- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik ben hélemaal weg van Brooklyn. Het is imho de gezeligste plek van NY. Het is inderdaad (voor een groot stuk) niet meer het gangstercentrum die het een 15tal jaar geleden nog wel was. Buiten the Bronx Zoo zou ik me als blanke niet onmiddellijk buiten wagen. Al is dat misschien ook weer een vooroordeel is. Ook Harlem is heel leuk, maar wees wel op je hoede daar. Je hebt daar nog wel het gevoel wanneer je over straat loopt dat je steeds wat in de gaten wordt gehouden. Je ziet gewoon dat deze buurt nog niet zo ver in ontwikkeling is als de rest van Manhattan, al is het vooral (liet ik me vertellen) Upper Harlem dat aan wat meer edgy is...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerika-expert
Harlem valt redelijk mee tegenwoordig. Mijn zoon woont even boven Harlem (161 Straat en Broadway en dat is zo gek niet, zegt hij, alleen wat luid, vooral in de zomer. Noord-Harlem is trouwens steeds meer Dominicaans geworden. Zwarte Uppies zijn behoorlijk aan het doordringen in de lagere delen van Harlem. Een tour nemen is mede door de veranderingen beter. Kun je onder meer het huis zien waar George Washington geslapen heeft toen hij nog generaal was als leider van de Amerikaanse guerrilla tegen de Britten en het straatje waar Paul Robeson gewoond heeft.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7328 Weergaves
-
Laatste bericht door Eskm