Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke kinderstoeltjes waar kopen voor in een camper
Welke kinderstoeltjes waar kopen voor in een camper
Het is bijna zover. Over een maand gaan we rondtrekken met ons gezin in Amerika. En alhoewel ik het onderstaande probleem op internet vaker ben tegen gekomen heb ik nog nergens een duidelijk antwoord gevonden.
We via een bookings bureau een camper gehuurd bij Cruise America. Nu wisten we voor het boeken dat Cruise America geen kinderstoeltjes verhuurt, maar een camper huren met kinderstoeltjes was dik 600 euro duurder.
Op de website van Cruise America staat inderdaad dat ze geen stoeltjes verhuren, maar ook dat ze tegen een gunstige prijs te koop zijn bij de Walmart. Op de website van het bookings bureau staat dat de camper geschikt is voor kinderstoeltjes. Het leek ons bij het boeken geen probleem terwijl dit nu toch één van de grootste stress punten dreigt te worden van de vakantie.
Nu wil ik natuurlijk van tevoren uitzoeken welk soort/type stoeltjes we moeten kopen (voor 1 en 4 jaar) en waar we die zouden kunnen krijgen. (ik gebruik liever geen dag van mijn vakantie om in een huurauto achter stoeltjes aan te gaan) Echter het lijkt mij niet om hier fatsoenlijk informatie over te vinden.
Cruise America geeft aan geen uitspraken te willen doen i.v.m. mogelijke rechtzaken, het bookings bureau geeft aan dat ze geen informatie kunnen krijgen, en de camper verhuurders in Amerika die wel stoeltjes mee verhuren reageren niet...
Wie o wie helpt ons...?
We via een bookings bureau een camper gehuurd bij Cruise America. Nu wisten we voor het boeken dat Cruise America geen kinderstoeltjes verhuurt, maar een camper huren met kinderstoeltjes was dik 600 euro duurder.
Op de website van Cruise America staat inderdaad dat ze geen stoeltjes verhuren, maar ook dat ze tegen een gunstige prijs te koop zijn bij de Walmart. Op de website van het bookings bureau staat dat de camper geschikt is voor kinderstoeltjes. Het leek ons bij het boeken geen probleem terwijl dit nu toch één van de grootste stress punten dreigt te worden van de vakantie.
Nu wil ik natuurlijk van tevoren uitzoeken welk soort/type stoeltjes we moeten kopen (voor 1 en 4 jaar) en waar we die zouden kunnen krijgen. (ik gebruik liever geen dag van mijn vakantie om in een huurauto achter stoeltjes aan te gaan) Echter het lijkt mij niet om hier fatsoenlijk informatie over te vinden.
Cruise America geeft aan geen uitspraken te willen doen i.v.m. mogelijke rechtzaken, het bookings bureau geeft aan dat ze geen informatie kunnen krijgen, en de camper verhuurders in Amerika die wel stoeltjes mee verhuren reageren niet...
Wie o wie helpt ons...?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Welke kinderstoeltjes waar kopen voor in een camper
Misschien is het handig dat je aangeeft in welke plaats jullie vertrekken met de camper? Misschien kan een forumlid op een of andere manier helpen dan?
Wij halen de camper op 4 juni op in Los Angeles. 2 Juni komen we aan en 3 en 4 juni hebben we een huurauto waar we wel kinderstoeltjes mee konden huren.nieuwenoord schreef:Misschien is het handig dat je aangeeft in welke plaats jullie vertrekken met de camper? Misschien kan een forumlid op een of andere manier helpen dan?
wij hebben onze kinderstoelen meegenomen
ok, best wel even onhandig op de luchthaven, maar zo konden ze ook makkelijk zitten in het vliegtuig en hadden we daar onze eigen stoelen
ok, best wel even onhandig op de luchthaven, maar zo konden ze ook makkelijk zitten in het vliegtuig en hadden we daar onze eigen stoelen
http://derkgoesusa.wordpress.com

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
Hadden jullie een camper van Cruise America? Ik heb Cruise America gemaild en zij vertellen mij dat de camper achter alleen heup gordels heeft. Deze zijn dus ongeschikt voor onze stoeltjes uit Nederland. Volgens mij is het ook vrij onmogelijk voor ons om met de spullen die we zowiezo voor de vakantie nodig hebben nog twee autostoeltjes mee te nemen.DERK schreef:wij hebben onze kinderstoelen meegenomen
Ik ben dus erg geinteresseerd welk type stoeltjes jullie hadden en hoe deze vast zijn gezet in de camper. Ik lees verhalen over spanbanden e.d. maar ik ben er nog niet gerust op dat wij zo de Walmart ingaan en met twee stoeltjes en wat spanbanden de camper instappen en de boel goed vastzetten...
Voor de oudste kan je eve tueel ook een zitverhoger (in de koffer) meenemen of kopen bij walmart . Dit gaan wij ook doen en de onze is bijna 4. Voor de jongste zou ik het even nie weten, wij hebben een eigen stoeltje meegenomen. Heb je al op de website van walmart gekeken ?
Succes....
Succes....
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Kijk gewoon even naar het adres waar je je auto huurt en zoek van daaruit op internet met Google maps even naar een dichtst bijzijnde Walmart. Kijk vervolgens op de Walmart website of de stoeltjes die jullie willen en die met heupgordel vast kunnen ook op voorraad zijn bij die Walmart. Zo niet dan kun je ze meestal ook nog met "ship to store" bestellen. Weet ik alleen niet of Walmart een buitenlandse credit card accepteert...
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
@Houstonwehaveaproblem: Het probleem is juist dat we geen duidelijkheid krijgen over welk type autostoel in de camper zou passen. Het is niet zo dat je even zoekt op babyseat lapbelt en een keuze aan autostoeltjes krijgt waarmee ik op de Walmart site kan gaan shoppen. Het enige wat ik vind is dat er stoeltjes zouden moeten zijn van Britax maar deze worden alleen online verkocht bij Walmart.
@Renellen2: Onze oudste is net 4 en groot voor haar leeftijd. Volgens mij mag het met een stoelverhoger alleen (nog) niet. We doen dat nu in Nederland in ieder geval ook nog niet en het liefst heb ik haar in de camper net zo veilig als hier, dus in een autostoel. Het eigen stoeltje dat jullie hebben meegenomen, voor welke leeftijd was dat en hoe hebben jullie deze vastgezet?
@Renellen2: Onze oudste is net 4 en groot voor haar leeftijd. Volgens mij mag het met een stoelverhoger alleen (nog) niet. We doen dat nu in Nederland in ieder geval ook nog niet en het liefst heb ik haar in de camper net zo veilig als hier, dus in een autostoel. Het eigen stoeltje dat jullie hebben meegenomen, voor welke leeftijd was dat en hoe hebben jullie deze vastgezet?
-
- Amerika-expert
Volgens mij zijn er maar heel weinig stoeltjes die veilig zijn met alleen een heupgordel. Ik ken een carseat tech en als je wil kan ik haar emailen of ze weet welke stoeltjes veilig zijn en makkelijk te vinden bij Wal Mart/Target/enz. Kan alleen wel een dag ofzo duren, op zondag is ze druk met de kerk en haar gezin.
Weet je of de camper LATCH heeft? Dan maakt het namelijk (bijna) niet uit welk stoeltje je koopt.
Weet je of de camper LATCH heeft? Dan maakt het namelijk (bijna) niet uit welk stoeltje je koopt.
Als je kind zwaarder is dan 15 kg dan mag je al een stoelverhoger gebruiken, met rugleuning is wel veiliger...... Waarschijnlijk gaan we deze zelf toch ook meenemen. Het stoeltje dat we 2 jaar terug mee hadden was groep 1, maxi cosi priori als ik het goed had.... was met huurauto dus je hebt eigenlijk niets aan mijn antwoordRolf2 schreef:Renellen2: Onze oudste is net 4 en groot voor haar leeftijd. Volgens mij mag het met een stoelverhoger alleen (nog) niet. We doen dat nu in Nederland in ieder geval ook nog niet en het liefst heb ik haar in de camper net zo veilig als hier, dus in een autostoel. Het eigen stoeltje dat jullie hebben meegenomen, voor welke leeftijd was dat en hoe hebben jullie deze vastgezet?

Ik vraag me toch af of er geen amerikanen zijn die met de camper reizen met kleine kinderen.... of zijn de regels daar soepeler....

Wij hebben een camper van El Monte en beschrijving zegt dat een autostoel vast gemaakt kan worden... ga nu toch twijfelen.....
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinds 4 maand ben ik op zoek naar een éénduidig antwoord maar zonder resultaat. Ik verwacht wel dat het goed gaat komen, maar toch. We hebben een huurauto, halen de camper op met de huurauto en rijden naar een Walmart, kopen stoeltjes en zetten deze op de parkeerplaats in de camper. Hierna brengen we de huurauto terug en gaan op pad.
Het punt blijft alleen nog, hoe kom ik er achter dat er stoeltjes bij de Walmart zijn die we op enige manier veilig kunnen plaatsen in de camper. (mijn dochter is 18kg, we zouden haar dus op een stoelverhoger kunnen zetten, maar toch heb ik liever iets met gordels voor haar)
Op verschillende websites lees ik dat de camper geschikt is voor babyseats en dat deze goedkoop aangeschaft kunnen worden bij Walmart. Maar welk type stoel, hoe hoe deze in de camper geplaatst kunnen worden blijft onduidelijk.
Verder ben ik zo vrij geweest om Apollo Campers te mailen met de vraag welke stoelen zij mee verhuren. Echter na verschillende mails heb ik nog geen reactie gekregen.
Ik denk dat er niets anders op zit dan gewoon zoals hierboven beschreven naar de Walmart te gaan, kinderstoeltjes en eventueel spanbanden te kopen en hopen dat we alles goed vast krijgen...
Het punt blijft alleen nog, hoe kom ik er achter dat er stoeltjes bij de Walmart zijn die we op enige manier veilig kunnen plaatsen in de camper. (mijn dochter is 18kg, we zouden haar dus op een stoelverhoger kunnen zetten, maar toch heb ik liever iets met gordels voor haar)
Op verschillende websites lees ik dat de camper geschikt is voor babyseats en dat deze goedkoop aangeschaft kunnen worden bij Walmart. Maar welk type stoel, hoe hoe deze in de camper geplaatst kunnen worden blijft onduidelijk.
Verder ben ik zo vrij geweest om Apollo Campers te mailen met de vraag welke stoelen zij mee verhuren. Echter na verschillende mails heb ik nog geen reactie gekregen.
Ik denk dat er niets anders op zit dan gewoon zoals hierboven beschreven naar de Walmart te gaan, kinderstoeltjes en eventueel spanbanden te kopen en hopen dat we alles goed vast krijgen...
Laatst gewijzigd door Rob op 01 mei 2011, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
-
- Amerika-expert
Zoals beloofd heb ik info gevraagd aan een carseat tech. Carseats (stoeltjes met harnas dus) kunnen veilig vastgemaakt worden met alleen een heupgordel. Het grote probleem met RV zitplaatsen is dat die niet echt goed vastzitten! De kans dat de hele bank met carseat losschiet bij een ongeluk is redelijk groot. Vandaar dat veel Amerikanen er blijkbaar voor kiezen om met een auto achter de RV aan te rijden en de kinderen veilig in hun eigen stoeltjes te houden. Maar ja, dat zal waarschijnlijk geen optie zijn voor jullie want een RV plus huurauto wordt wel erg duur. (Ik ken trouwens persoonlijk niemand die dat doet. Sterker nog, de meeste Amerikanen die ik ken die een RV hebben laten de kinderen gewoon los in het achterdeel. Alleen heel kleintjes worden in hun Maxi Cosi-achtige carseat op de bank gezet maar bijna niemand maakt de carseat dan ook nog vast)
Maar als de zitting wel goed vastzit aan het frame van de RV kan je gewoon bij de Wal Mart een Cosco voor $49 kopen voor de jongste. (volgens mij is dat het goedkoopste stoeltje bij de Wal Mart en hebben ze meestal gewoon op voorraad in de winkel) Hebben wij ook voor m'n man's auto en het is een goed zitje. Niet zo comfortable als de Safety 1st Alpha Omega die ik in mijn auto heb maar dat ding is $150. Op zich kan elke convertible carseat gebruikt worden voor jullie jongste en vastgezet worden met de lapbelt.
Boosters (stoeltjes zonder harnas waar de gewone gordel wordt gebruikt om het kind vast te maken) zijn absoluut niet veilig met een heupgordel!!!! Er zijn wel speciale setjes te koop die je aan de zitten kan vastmaken waarmee je toch een heupgordel kan gebruiken i.c.m. een booster. Geen idee hoe dat werkt, heb ze nog nooit gezien. "If these lap belt seats are forward facing and actually bolted to the frame, you can get a high weight harnessing car seat, like the evenflo maestro, graco nautilus, or britax fromtier85. If there is a way to install a top tether anchor, you can get a safe rider travel vest, or an 86y-universal harness to use with a high back booster. "
Als je meer info wil hebben kan je me een PM sturen met je vraag in het Engels en dan zal ik dat doorsturen naar de carseat tech.
Maar als de zitting wel goed vastzit aan het frame van de RV kan je gewoon bij de Wal Mart een Cosco voor $49 kopen voor de jongste. (volgens mij is dat het goedkoopste stoeltje bij de Wal Mart en hebben ze meestal gewoon op voorraad in de winkel) Hebben wij ook voor m'n man's auto en het is een goed zitje. Niet zo comfortable als de Safety 1st Alpha Omega die ik in mijn auto heb maar dat ding is $150. Op zich kan elke convertible carseat gebruikt worden voor jullie jongste en vastgezet worden met de lapbelt.
Boosters (stoeltjes zonder harnas waar de gewone gordel wordt gebruikt om het kind vast te maken) zijn absoluut niet veilig met een heupgordel!!!! Er zijn wel speciale setjes te koop die je aan de zitten kan vastmaken waarmee je toch een heupgordel kan gebruiken i.c.m. een booster. Geen idee hoe dat werkt, heb ze nog nooit gezien. "If these lap belt seats are forward facing and actually bolted to the frame, you can get a high weight harnessing car seat, like the evenflo maestro, graco nautilus, or britax fromtier85. If there is a way to install a top tether anchor, you can get a safe rider travel vest, or an 86y-universal harness to use with a high back booster. "
Als je meer info wil hebben kan je me een PM sturen met je vraag in het Engels en dan zal ik dat doorsturen naar de carseat tech.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan in amerika overal kinderzitjes kopen zoals walmart, kmart, target, sears etc. Die staan er bij bossen in elke winkel.
Enige verschil tussen een camper en een (nieuwer model) auto is dat het zitje vastzit met de godel en niet met aparte ankers. Ik heb de zitjes voor mijn kinderen ook altijd met de driepuntsgordel vastgezet.
Als je ze erin zet even zelf met je volle gewicht in het zitje duwen terwijl je de riem strak trekt.
Losschieten is onzin want je gordels zitten degelijk verankerd in de RV en in de blokkeerstand. Ook zitten er extra gespen bij om het te helpen om strak te trekken. Dat moet ook wel in een land waar men elkaar graag aanklaagt.
Wij hebben onze kinderen ook zo vervoerd in de RV van onze schoonouders en dat ging prima.
Tip: Rijd langs het politie bureau en vraag of daar iemand is die je kan vertellen hoe dit safe te doen.
Ook een ziekenhuis heeft vaak iemand die daar voorlichting over kan geven (kost niks).
Enige verschil tussen een camper en een (nieuwer model) auto is dat het zitje vastzit met de godel en niet met aparte ankers. Ik heb de zitjes voor mijn kinderen ook altijd met de driepuntsgordel vastgezet.
Als je ze erin zet even zelf met je volle gewicht in het zitje duwen terwijl je de riem strak trekt.
Losschieten is onzin want je gordels zitten degelijk verankerd in de RV en in de blokkeerstand. Ook zitten er extra gespen bij om het te helpen om strak te trekken. Dat moet ook wel in een land waar men elkaar graag aanklaagt.
Wij hebben onze kinderen ook zo vervoerd in de RV van onze schoonouders en dat ging prima.
Tip: Rijd langs het politie bureau en vraag of daar iemand is die je kan vertellen hoe dit safe te doen.
Ook een ziekenhuis heeft vaak iemand die daar voorlichting over kan geven (kost niks).
Dank voor jullie info. Ik denk dat dit het dichtsbij de zekerheid komt die we zoeken. Ik ga er nu maar vanuit dat we bij in ieder geval de Walmart of Target in Los Angeles een stoeltje voor mijn zoon van 1 kunnen vinden en hopelijk ook één voor mijn dochter van 4.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lukt vast wel. Je bent niet de eerste met kinderen in een RV
Wij hebben 5 jaar geleden een romer king ts meegenomen voor onze toen net 1-jarige, voor in een CA camper (25ft meen ik). Die hoort met 3-puntsgordel te worden vastgezet, maar wij hebben het met alleen de heupgordel gedaan, en dat zat stevig. We moesten alleen wel de tafel tijdens het rijden weghalen, want anders paste het niet met het stoeltje.
Ik zou zelf voor de oudste alleen een verhoger meenemen. Mijn zoon van nu ruim 5 weegt nauwelijks meer en als we reizen gebruikt hij de verhoger. Sowieso zijn toch vrijwel alle stoeltjes met gordels maar tot 18kg? Maar goed, na 5 jaar in Azie ben ik misschien makkelijk geworden, ik ben al blij als er gordels in zitten
Ik zou zelf voor de oudste alleen een verhoger meenemen. Mijn zoon van nu ruim 5 weegt nauwelijks meer en als we reizen gebruikt hij de verhoger. Sowieso zijn toch vrijwel alle stoeltjes met gordels maar tot 18kg? Maar goed, na 5 jaar in Azie ben ik misschien makkelijk geworden, ik ben al blij als er gordels in zitten

Terug in Texas!
-
- Amerika-newbie
Leuk zeg. Wij vertrekken ook op 2 juni maar dan naar SF. Ook wij reizen met een camper en worstelen met hetzelfde vraagstuk. Onze oudste dochter van 4 vinden wij nog te jong om op een zitverhoger met enkel en alleen een heupgordel te plaatsen. Ik ben na lang zoeken uitgekomen op de Graco - Nautilus 3-in-1 MultiUse Car Seat. Deze 'meegroei' stoel kan met de driepuntsgordel tot een gewicht van 29kg gebruikt worden. Dat is dus ruim 10kg meer dan de gemiddelde andere stoel met driepuntsgordel. De stoel is wel wat duurder maar het gaat per slot van rekening over de veiligheid van je kind.
-
- Amerika-expert
Die Graco is een supergoede stoel en heel makkelijk in het gebruik! Bij het kinderdagverblijf waar m'n zoon op preschool zit hebben ze meerdere van die dingen en alle leidsters zijn er blij mee omdat ze zo veel makkelijker zijn dan andere stoelen. Inderdaad wel wat duurder maar misschien kan je hem mee terug naar Nederland nemen?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
even mierene*ken hier maar officieel heeft een amerikaans stoeltje geen goedgekeurd europees keurmerk natuurlijk
Niet dat ik mij daar wat van aantrok. Ik nam mijn amerikaanse stoeltjes ook mee voor vakantie in Nederland
Niet dat ik mij daar wat van aantrok. Ik nam mijn amerikaanse stoeltjes ook mee voor vakantie in Nederland
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ook wij hebben destijds inderdaad de Graco Nautilus 3-in-1 gekocht voor onze dochter, die toen 2 was en inmiddels 4.
Wij hebben hem mee naar huis genomen, omdat ie nog lang te gebruiken was. Ze zit nu nog in haar Maxi cosi met isofix bevestiging, maar zal zodra ze hier echt uitgroeit de Graco gaan gebruiken. Ze gaat er regelmatig op zolder nog even inzitten en past overigens nu nog in de gewone stoel met harnas (zie de eerste foto op onze weblog 2009 voor een foto van haar in de camper). De hoofsteun kan nog een eind omhoog en daaronder zitten nog gaten voor de 5-punts gordel. Volgens de beschrijving is deze te gebruiken tot 29,5 kg en 132 cm (en vanaf 69 cm/9 kg, dus ook voor een 1-jarige te gebruiken, maar daar heb je ook goedkopere opties voor bij o.a. Walmart).
Dat zou mij dus wel een veilige keuze lijken. Ik zou mijn dochter ook zeker niet in een camper met alleen een heupgordel op een zittingverhoger neerzetten; een zittingverhoger hoor je echt met een driepuntsgordel te gebruiken...
Het was wel even gedoe om hem goed vast te krijgen, want de heupgordel was op zijn kleinste stand iets te wijd. Maar door de gesp in het stoeltje te duwen kreeg je hem wel helemaal strak en stevig en mijn dochter zei er tijdens het rijden geen last van te hebben. Volgens mij zat het stoeltje toen even stevig vast als een ander stoeltje dat alleen met gordels vastzit... maar ja, gelukkig hebben we geen crash test gedaan...
We kochten hem destijds bij Walmart. We hadden ervoor gekozen deze ship-to-store te bestellen om er zeker van te zijn dat ie op voorraad was (je kan online zien of de Walmart van jullie keuze de stoel standaard in het assortiment heeft en of ze voorradig zijn. Als het niet in het assortiment zit kan het dus eventueel in online bestellen en in de winkel laten afleveren). Wij hadden toen een paar dingen op die manier besteld, maar helaas was het stoeltje nog niet geleverd. In de winkel was ie gelukkig wel op voorraad. Dan wordt de online bestelling gecancelled en kregen we het geld netjes teruggeboekt, terwijl we het stoeltje ter plekke moesten betalen. Lekker omslachtig, maar heeft met verschillende inventaris te maken. Betalen kan inderdaad niet met een buitenlandse credit card, maar wel met een Pay Pal account.
O ja, mocht je deze kopen, haal hem dan al uit de doos voor je de camper gaat halen en zet hem dan al in elkaar. Dat scheelt je heel veel tijd.
Omdat het een 3 fasen stoel is, moet je hem nog in elkaar zetten voor de fase die je nodig hebt. Het is dus geen bouwpakket ofzo, maar 3 delen die op de juiste manier in elkaar geklikt moeten worden. Mocht je hem mee naar huis willen nemen: bewaar de doos, dan kan je hem daarmee in het vliegtuig inchecken als extra stuk bagage.
Wij hebben hem mee naar huis genomen, omdat ie nog lang te gebruiken was. Ze zit nu nog in haar Maxi cosi met isofix bevestiging, maar zal zodra ze hier echt uitgroeit de Graco gaan gebruiken. Ze gaat er regelmatig op zolder nog even inzitten en past overigens nu nog in de gewone stoel met harnas (zie de eerste foto op onze weblog 2009 voor een foto van haar in de camper). De hoofsteun kan nog een eind omhoog en daaronder zitten nog gaten voor de 5-punts gordel. Volgens de beschrijving is deze te gebruiken tot 29,5 kg en 132 cm (en vanaf 69 cm/9 kg, dus ook voor een 1-jarige te gebruiken, maar daar heb je ook goedkopere opties voor bij o.a. Walmart).
Dat zou mij dus wel een veilige keuze lijken. Ik zou mijn dochter ook zeker niet in een camper met alleen een heupgordel op een zittingverhoger neerzetten; een zittingverhoger hoor je echt met een driepuntsgordel te gebruiken...
Het was wel even gedoe om hem goed vast te krijgen, want de heupgordel was op zijn kleinste stand iets te wijd. Maar door de gesp in het stoeltje te duwen kreeg je hem wel helemaal strak en stevig en mijn dochter zei er tijdens het rijden geen last van te hebben. Volgens mij zat het stoeltje toen even stevig vast als een ander stoeltje dat alleen met gordels vastzit... maar ja, gelukkig hebben we geen crash test gedaan...
We kochten hem destijds bij Walmart. We hadden ervoor gekozen deze ship-to-store te bestellen om er zeker van te zijn dat ie op voorraad was (je kan online zien of de Walmart van jullie keuze de stoel standaard in het assortiment heeft en of ze voorradig zijn. Als het niet in het assortiment zit kan het dus eventueel in online bestellen en in de winkel laten afleveren). Wij hadden toen een paar dingen op die manier besteld, maar helaas was het stoeltje nog niet geleverd. In de winkel was ie gelukkig wel op voorraad. Dan wordt de online bestelling gecancelled en kregen we het geld netjes teruggeboekt, terwijl we het stoeltje ter plekke moesten betalen. Lekker omslachtig, maar heeft met verschillende inventaris te maken. Betalen kan inderdaad niet met een buitenlandse credit card, maar wel met een Pay Pal account.
O ja, mocht je deze kopen, haal hem dan al uit de doos voor je de camper gaat halen en zet hem dan al in elkaar. Dat scheelt je heel veel tijd.
Omdat het een 3 fasen stoel is, moet je hem nog in elkaar zetten voor de fase die je nodig hebt. Het is dus geen bouwpakket ofzo, maar 3 delen die op de juiste manier in elkaar geklikt moeten worden. Mocht je hem mee naar huis willen nemen: bewaar de doos, dan kan je hem daarmee in het vliegtuig inchecken als extra stuk bagage.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3905 Weergaves
-
Laatste bericht door HildetT