Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
SemJes
Amerika-expert

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door SemJes »

Blijft heel apart en onnozel natuurlijk. Vind de theorie van hierboven ook wel interessant, dat het op volgorde ging en misschien de eerste 100.000 mensen een casenumber hebben gekregen. We vulden het inderdaad de eerste dag in, en deden eerst die van mijn man, en daarna die van mij. We deden het echt toen hij net open was.. dat zet je toch aan het denken. Zou ook de verklaring kunnen zijn waarom er zoveel koppels ineens winnen, die vullen het vlak na elkaar in.

@Fredje: Ik vind het ook heel erg zuur voor de rest en schaam me er bijna voor dat we beide gewonnen hebben hehe. Ik zal in oktober duimen voor je!!!
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Ik heb het even ge-checked. Ik heb inderdaad ook de entries gedaan een paar minuten nadat de website open ging.
En ik heb ook eerst mijn vriendin gedaan en daarna ikzelf. Er zitten precies 40 nummers tussen onze case nummers :thumbup:

I think we are on to something :thumbup:

Misschien iemand een foute database query geschreven daar in Kentucky
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

newengland schreef:
Als ze het maar niet gaan terugdraaien!

Maar het is echt heel erg frappant dit.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

@Fredje: Ik vind het ook heel erg zuur voor de rest en schaam me er bijna voor dat we beide gewonnen hebben hehe. Ik zal in oktober duimen voor je!!!
Ja graag! Schaam je niet, het is eindelijk zover voor jullie! Geweldig toch? Ik moest ff m'n frustatie kwijt, that's all!

Ik ga in Oktober net zoals jij, direct de eerste dag inschrijven. Ik ben trouwens wel nieuwsgierig hoe jullie in de US terecht zijn gekomen?
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Als ze het maar niet gaan terugdraaien!

Maar het is echt heel erg frappant dit.
Misschien is de trekking zelf niet random, maar alleen de manier waarop ze de trekking jaarlijks verrichten. Ene jaar op volgorde van inschrijving, ander jaar op volgorde van hoogst genoten opleiding, etc...
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ook nog een theorie, de enige die dit weten zullen het ons niet vertellen ;)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ook ik heb weer niet gewonnen. Beetje zuur nu het lijkt alsof het niet willekeurig maar op volgorde van aanmelding is gegaan, waardoor er zelfs GCs "verloren" gaan. Maar goed, hopelijk krijg ik over een aantal jaar alsof een GC dus ik mag eigenlijk niet klagen.

Van harte proficiat aan alle winaars! 8)
Afbeelding
suriboy777
Amerika-ontdekker

Bericht door suriboy777 »

De vele berichten van de winnaars hebben me genoeg warm gemaakt om dit jaar ook een poging te wagen.
De winnaars wens ik heel veel geluk en voorspoed in het realiseren van the dream.
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Als ik andere fora zo bekijk is het wel duidelijk dat de loting gegaan is op basis van 'first come first serve'. Of dat zo bedoeld is of niet weet ik niet, maar ik vind het wel onnozel - de meeste deelnemers hadden dus bij voorbaat al geen kans om te winnen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ja jammer. Als ik dat geweten had had ik natuurlijk mijn inschrijving op dag 1 gedaan. :roll: Op zich niks mis mee, maar ik snap niet waarom ze dat dan niet van tevoren duidelijk maken? Bij willekeurig heb ik me altijd voorgesteld dat je in principe op iedere dag tijdens de inschrijvingsperiode kans zou maken. Zou dat nou altijd al zo geweest zijn?

Nou ja, volgend jaar ga ik (en iedereen met mij haha) me op het vroegst mogelijke moment inschrijven. :P

Edit: Lieve winnaars, ik ben oprecht blij voor jullie en zal te zijne tijd ook wel een berichtje in jullie eigen onderwerp neerzetten. Sorry, dat ik zo chagrijnig klink. Verleden jaren had ik er al snel vrede mee, maar nu ben ik zo boos op mezelf. Telkens denk ik "Had ik maar ..." Stom he?! Had ik ook niet kunnen weten natuurlijk, maar toch blijft het maar in mijn hoofd rondspoken. :cry:
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Oh, maar voor volgend jaar hebben ze besloten dat ze de mensen uit de deelnemers van de 10de dag trekken hoor! ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Als ze het aantal immigranten willen verminderen zonder eerst het systeem aan te hoeven passen, is het best mogelijk dat ze voortaan alleen winnaars in blokken kiezen. Zo pik je er een hoop stellen tussen uit die eigenlijk maar 1 greencard nodig hebben, maar er 2 toegewezen krijgen.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Zo werkt het toch niet? Ze sturen 100.000 mensen een bericht (of nouja, je logt in en ziet dat je gewonnen hebt), en hiervan krijgen maar 50.000 een visum. Ze houden er dus rekening mee dat er veel mensen af zullen vallen, en voor dat geval hebben ze dus nog een reserve van 50.000 mensen. Dus als een koppel wint, en er hier maar 1 van zijn of haar loting gebruikt, dan wordt de "50.001ste" persoon opgeroepen voor het interview, en die was anders niet opgeroepen.
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Ik ging er vanuit dat als een koppel wint, zij allebei hun lot wel zouden 'verzilveren' omdat dat veel sneller is, maar nu ik verder lees maakt dit volgens mij niet uit. In dat geval klopt mijn theorie inderdaad niet.
Sonic
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonic »

Geen winst voor mij. Ge weet dat de kans minimaal is, maar toch ontgoocheld :oops:
Eagle`
Amerikafan

Re: DV-2012 info + deelnemers

Bericht door Eagle` »

gefeliciteerd en dat na 1 keer ! :shock: :clap:

wist niet da het 1 mei al bekend was, deze avond is checken ^^
Maartje13
Amerika-newbie

Re: DV-2012 info + deelnemers

Bericht door Maartje13 »

Helaas hebben wij beide niet gewonnen.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vind het echt vaag dat ze het op deze basis hebben gedaan (als het echt waar is) ik heb meteen de eerste ochtend toen ik wakker werd alles ingevuld maar zat op dat moment in Amerika dus liep wel wat achter op Europa. Was ik nou maar een paar uur extra opgebleven dan hadden we er bij gezeten.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Katja schreef:Ik vind het echt vaag dat ze het op deze basis hebben gedaan (als het echt waar is) ik heb meteen de eerste ochtend toen ik wakker werd alles ingevuld maar zat op dat moment in Amerika dus liep wel wat achter op Europa. Was ik nou maar een paar uur extra opgebleven dan hadden we er bij gezeten.
Het blijft gissen natuurlijk, dus ik zou proberen jezelf geen schuldgevoel of coulda woulda shoulda's aan te praten. Ik vind het heel naar om te horen dat mensen inderdaad het hebben misgelopen en ik gun het jullie allemaal, maar daar heb je waarschijnlijk niets aan :P
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb ook geen last van een schuldgevoel maar vind het gewoon raar als het inderdaad zo zou zijn.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer