Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Osama Bin Laden is dead
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: obama statement Bin Laden dood?
Gisteren nog geamuseerd gekeken hoe Obama, Donald Trump op de hak nam; Obama had toen waarschijnlijk al het GO gegeven.
Zoals anderen ook al aangaven, is de dood van iemand eigenlijk niet iets om "feest" bij te vieren, maar in dit geval, zal ik er ook geen traan om laten, maar of het wezenlijk iets veranderd aan de opstelling van Al-Quaida?
Ik denk eerder dat ook zij nu een daad zullen stellen, waarvan dan weer onschuldige mensen de dupe worden.
Zoals anderen ook al aangaven, is de dood van iemand eigenlijk niet iets om "feest" bij te vieren, maar in dit geval, zal ik er ook geen traan om laten, maar of het wezenlijk iets veranderd aan de opstelling van Al-Quaida?
Ik denk eerder dat ook zij nu een daad zullen stellen, waarvan dan weer onschuldige mensen de dupe worden.
Re: Osama Bin Laden is dead
Ik hoorde het net op mijn werk, de zoon van een collega die in de air force zit belde haar op om het nieuws te vertellen. Voor de militairen zal het nog eens extra betekenis hebben dat hij gevonden is en dood. Ik was er ook blij mee, maar voelde me tegelijkertijd schuldig om met iemands dood blij te zijn.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik werd vanochtend ook wakker met het grote nieuws op de radio (en tv). Voor het moreel van Amerika natuurlijk een enorme boost en voor iedereen die er in het verleden door getroffen werd nu ook eindelijk een 'justice' gevoel.
Laten we hopen dat nieuwe aanslagen, die nu ongetwijfeld gepland gaan worden, voorkomen kunnen worden.
Roland
Laten we hopen dat nieuwe aanslagen, die nu ongetwijfeld gepland gaan worden, voorkomen kunnen worden.
Roland
De crowd bij the White House was net 'Yes We Can' aan het roepen. Na een week vol kritiek en wantrouwen richting Obama, kan dit hem nog wel eens de winst voor 2012 opleveren 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Je zou bijna denken dat dit politiek gepland is
Het signaal naar de buitenwereld moge duidelijk zijn: we nemen er even de tijd voor, maar uiteindelijk krijgen we je (jullie) te pakken

Het signaal naar de buitenwereld moge duidelijk zijn: we nemen er even de tijd voor, maar uiteindelijk krijgen we je (jullie) te pakken

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De vasthoudendheid waarmee de VS op hem gejaagd heeft is hoe dan ook een signaal naar iedere terroristische leider in de wereld.
Ik hoop wel dat de VS in ieder geval de intentie had om hem op te pakken en te berechten. Dán toon je je een beschaafde rechtstaat, dan onderscheid je je van gewetenloze terreurorganisaties. Bovendien kun je hem dan aan de wereld laten zien zodat je het jarenlange geneuzel voorkomt dat hij helemaal niet dood is maar daar en daar gezien is.
Met dit resultaat waaraan de lucht kleeft van een geplande moord (door het hoofd geschoten, volgens de eerste berichten) bewijs je volgens mij jezelf een slechte dienst.
De wereld is hiermee weer een stukje onveiliger geworden want reken maar dat nu de bendes van Bin Laden weer wraak willen. En dan straks de VS weer, etc. etc.
'An eye for an eye, until we are alle blind' (Ghandi).
Ik hoop wel dat de VS in ieder geval de intentie had om hem op te pakken en te berechten. Dán toon je je een beschaafde rechtstaat, dan onderscheid je je van gewetenloze terreurorganisaties. Bovendien kun je hem dan aan de wereld laten zien zodat je het jarenlange geneuzel voorkomt dat hij helemaal niet dood is maar daar en daar gezien is.
Met dit resultaat waaraan de lucht kleeft van een geplande moord (door het hoofd geschoten, volgens de eerste berichten) bewijs je volgens mij jezelf een slechte dienst.
De wereld is hiermee weer een stukje onveiliger geworden want reken maar dat nu de bendes van Bin Laden weer wraak willen. En dan straks de VS weer, etc. etc.
'An eye for an eye, until we are alle blind' (Ghandi).
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dit goed nieuws!
Eindelijk! Wat moet dit voor veel 9/11 slachtoffers een groot moment zijn.
Derk

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Hier ben ik ook bang voor.Matrox schreef: De wereld is hiermee weer een stukje onveiliger geworden want reken maar dat nu de bendes van Bin Laden weer wraak willen. En dan straks de VS weer, etc. etc.
Emotioneel geeft het een gevoel van gerechtigheid dat hij dood is maar ik vrees dat er veel onrust zal ontstaan.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hier als 'buitenstaander' toch een beetje gemengde gevoelens.
Dat hij dood is, is goed nieuws natuurlijk maar wat brengt het op? Morgen is er wel een nieuwe leidersfiguur. Ik denk niet dat religieuze fanatici hierdoor afgeschrikt worden, integendeel, dat soort gekken draaien de feiten altijd naar hun eigen hand met hun zieke interpretaties.
Op het eerste zicht begrijp ik dat mensen juichend op straat komen, maar het geeft toch een beetje een wrang gevoel want het doet mij net iets te hard denken aan juichende massa's in Arabische landen wanneer een westers doelwit geraakt wordt.
dus ja, of het voor de wereldvrede een goede zaak is, valt nog te bezien.
De interne Arabische revoluties van de laatste maanden hebben meer bereikt in de war on terror en hebben al Qaeda meer verzwakt dan 10 jaar Amerikaanse oorlogsvoering. Hopelijk heeft dit geen negatieve invloed op de situatie in Lybië en Syrië.
Dat hij dood is, is goed nieuws natuurlijk maar wat brengt het op? Morgen is er wel een nieuwe leidersfiguur. Ik denk niet dat religieuze fanatici hierdoor afgeschrikt worden, integendeel, dat soort gekken draaien de feiten altijd naar hun eigen hand met hun zieke interpretaties.
Op het eerste zicht begrijp ik dat mensen juichend op straat komen, maar het geeft toch een beetje een wrang gevoel want het doet mij net iets te hard denken aan juichende massa's in Arabische landen wanneer een westers doelwit geraakt wordt.
dus ja, of het voor de wereldvrede een goede zaak is, valt nog te bezien.
De interne Arabische revoluties van de laatste maanden hebben meer bereikt in de war on terror en hebben al Qaeda meer verzwakt dan 10 jaar Amerikaanse oorlogsvoering. Hopelijk heeft dit geen negatieve invloed op de situatie in Lybië en Syrië.
inderdaadMatrox schreef:'An eye for an eye, until we are alle blind' (Ghandi).
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik begrijp dat veel mensen blij zijn dat de man die hen zoveel verdriet heeft bezorgd dood is, maar aan de andere kant deel ik de angst van degenen die de hele organisatie (of wanorde) om hem heen zien en wraak vrezen.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
De afgelopen jaren is Al Qaida al minder sterk, maar de dood van Osama Bin Laden heeft wel als gevolg dat de organisatie nu nog meer verslechterd is. Ze zullen nu dus opnieuw moeten gaan herbouwen, een mooie actie van de VS lijkt mij. De wil om ''het westen'' aan te vallen blijft bij die groep altijd volgensmij.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het geeft mij ook een gevoel van opluchting dat deze man dood is. Daarnaast ook een gevoel van angst: "Wat staat er nu te gebeuren". Ook via de media lees en zie je dat er veel onrust is door de dood van Bin Laden.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Precies dit. Dat Osama er niet meer is, vind ik helemaal niet erg. Maar uit de foto's die je hier en daar ziet van feestelijkheden etc..., blijkt wel dat beide kampen op dat gebied qua mentaliteit niet heel veel van elkaar verschillen.Op het eerste zicht begrijp ik dat mensen juichend op straat komen, maar het geeft toch een beetje een wrang gevoel want het doet mij net iets te hard denken aan juichende massa's in Arabische landen wanneer een westers doelwit geraakt wordt.
Marjan en Sandy,
ik ben het helemaal met jullie eens. Een zeer dubbel gevoel, aan de eene kant blij dat de man gevonden is en tot zijn einde is gebracht zoals hij veel mensen, onschuldige mensen, tot hun einde heeft gebracht. Maar wat nu.... Actie zorgt vaak voor een reactie...
Aquell
ik ben het helemaal met jullie eens. Een zeer dubbel gevoel, aan de eene kant blij dat de man gevonden is en tot zijn einde is gebracht zoals hij veel mensen, onschuldige mensen, tot hun einde heeft gebracht. Maar wat nu.... Actie zorgt vaak voor een reactie...
Aquell
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Note mod (Marjan):
Aangezien er meerdere draadjes waren geopend over de dood van Osama Bin Laden zijn deze allen samengevoegd in dit topic.
Aangezien er meerdere draadjes waren geopend over de dood van Osama Bin Laden zijn deze allen samengevoegd in dit topic.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ook al heeft het Vaticaan gezegd dat ik als Rooms-Katholiek niet mag juichen om een dood van een mens doe ik het toch, die man was geen mens, maar een gruwelijk beest.
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Osama Bin Laden is niet meer! Wat mij betreft zijn verdiende loon. Ik vraag mij alleen af of dit ook het einde betekent van Al-Qaeda. Ik hoop dat na aanleiding van deze actie geen vergeldigingsacties plaats zullen vinden.
President Obama on Death of Osama bin Laden

President Obama on Death of Osama bin Laden
Het zou tijd worden. Ik denk echter dat het meer een symbolische overwinning is, Al Qaeda is wat dat betreft niet heel centraal georganiseerd. Waar er een wegvalt staat er ergens anders weer een op. Maar ik ben blij dat ze hem een kopje kleiner hebben gemaakt!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pakistaanse nieuwszenders hebben nu ook foto's vrijgegeven van wat een dode Osama bin Laden zou zijn. Voor degenen die de foto's plus enkele beelden van na de aanval van de Pakistaanse TV zender willen zien kunnen hier terecht.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog