Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaars DV-2012 : Hans_J

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Hans_J
Amerika-ontdekker

Winnaars DV-2012 : Hans_J

Bericht door Hans_J »

Dear HANS JONCKERS,
You are among those randomly selected for further processing in the Diversity Immigrant Visa Program for the fiscal year 2012

Case Number: 2012EU00005xxx

Leuk leuk :D

ben is benieuwd wat het allemaal zal geven.
Momenteel dringt het allemaal nog niet echt door, maar dat zal wel komen.
Ondertussen wel al wat veranderingen gebeurt in het korte verleden, dus...
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Winnaars DV-2012 : Hans_J

Bericht door Raafje87 »

Van harte gefeliciteerd!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Jij ook van harte gefeliciteerd! Ga je alleen? Hoe oud ben je? Waar wil je naar toe?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Hans_J
Amerika-ontdekker

Bericht door Hans_J »

Ben er nu (bijna) 29,en heb net sinds 3 maand een neiuwe vriendin wara het eigenlijk heel goed mee gaat.
Ze staat er wel voor open, maar trouwen komt er (voorlopig) nog niet aan te pas, maar we gaan oplossingen zoeken hoe we alles kunnen regelenen enzo.

Verder denk ik dat ik in het begin in florida zal terecht komen, daar mijn tante er een villa heeft staan, en ik dit mss wel kan gebruiken de eerste tijd zolang er geen gasten inzitten.
Maar alles is nog veraf, en er kan nog veel gebeuren
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hans, proficiat met het winnen van de green card loterij.

Als jij besluit nu niet met je vriendin te trouwen en wel naar de VS te trekken, dan zal je een aantal jaren geduld mogen hebben vooraleer haar over te halen.
In het verleden hebben we hier nog een koppel gehad dat holderdebolder getrouwd is omwille van die reden.
En we hebben ook een Belg gehad die nog maar amper in de US zat met zijn kersverse green card, daar verliefd werd op een Franse die er op een studentenvisum zat. Na verloop van haar studentenvisum kon hij haar dus niet ginder houden door te trouwen aangezien hij nog geen US Citizen was! Hij overwoog toen om zijn eigen green card op te geven en haar achterna te reizen naar Europa... Spijtig genoeg heeft hij niet meer laten weten wat uiteindelijk zijn beslissing geworden is...

Ik weet dat trouwen na 3 maanden heel snel is. En ja, vooral de ouders zullen daar niet om staan springen zeker? Maar soms zijn de omstandigheden zo en maken de wetten het je zodanig moeilijk, dat 'snel' trouwen toch een beetje te verantwoorden is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Lastige situatie, Hans. Maar waar een wil is, is een weg, en je hebt nog even de tijd om er rustig over na te denken wat de beste oplossing is. Succes, en vooral geniet er van!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
guernsey69
Amerika-ontdekker

Bericht door guernsey69 »

Ook van harte gefeliciteerd :clap: en succes met alle dilemma's die nu op je af komen !
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hoi Hans,

gefeliciteerd met het winnen!!!

Zal zeker een periode worden van keuzes nemen..

Succes met het nemen van die beslissingen!

Aquell
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Gefeliciteerd met het winnen van de greencard!
Zoals Elke al zegt is het heel moeilijk om een partner naderhand nog over te halen naar de US, dus denk daar goed over na. Als je op een greencard in de US bent, kan je partner (als je niet getrouwd bent) wel op een studentenvisum naar de US, maar dan zou jij moeten sponsoren en dat volhouden tot jij citizen kunt worden. Het duurt voor jou minimaal 5 jaar voor je citizen kunt worden en dan kun je meteen je partner naar de US halen. Als greencard holder kun je ook trouwen, maar dan komt je partner op een wachtlijst en kan het jaren duren voor zij toestemming krijgt om naar de US te komen.
Ik heb een zelfde soort situatie gehad. Mijn partner woonde al in de US met een greencard en ik ben daarheen gegaan op een studentenvisum. Na 2,5 jaar kon hij citizen worden en vlak daarna zijn we getrouwd. Het lijkt me voor jullie een lastige keuze als je elkaar nog maar zo kort kent en niet overhaast wilt trouwen, maar het is dus wel belangrijk om erover na te denken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Gefeliciteerd Hans !

Gr,
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En realiseer je dat, indien zij als student wil komen, ze ook effectief naar school moet gaan. En niet zomaar mag falen in haar vakken. En jij vooraf moet aantonen dat jij die studies voor haar gaat betalen (dus dat je dat geld hebt, of dat zij dat geld al heeft!).
Als je dit overweegt, kijk dan ook even naar welke studie ze wil doen en waar, en wat het kostenplaatje daar van is. Je vriendin valt als buitenlandse onder 'out of state tuition', wat vaak niet om mee te lachen is!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hans_J
Amerika-ontdekker

Bericht door Hans_J »

Dat studeren zal zowiezo uit de boot vallen.
Wss eens een keer een goeie babbel hebben over wat alle mogelijkheden zijn, en overwegen om mss toch gewoon 'wettelijk' te trouwen. Zodat ze ook mee een green card heeft, en dan zijn alle opties nog open.
Nadien kan je nog altijd in het groots 'hertrouwen' :p
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Of in het klein scheiden. :lol:

Als je nu trouwt en zij dus mee gaat op jouw visum, krijgt zij een conditional green card. Ik geloof dat je na twee jaar huwelijk die 'condities' op kan laten heffen door aan te trouwen dat je nog steeds een echt huwelijk hebt (met bewijs van bv. samen grote aankopen gedaan te hebben, samen bankrekening te hebben of een kind of zo).
Elke
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Hans, ook jij van harte gefeliciteerd!
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Van Harte. :occasion9:
Groet,

Old Faithful
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Gefeliciteerd, wat een heerlijk nieuws!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hans_J
Amerika-ontdekker

Bericht door Hans_J »

Hier ben ik al met een vraag :)

sTEL, we beslissen toch snel te trouwen, heb ik hetvolgende gevonden hierover.
Consulaat gebeld over trouwen. Ik heb me vergist in het een en ander dus wie weet voor diegene die hier nog eens op trouwen in DV procudure zoeken.
Gelukkig ben ik heel vriendelijk en snel geholpen en het advies luidt dat als je voornemens bent te trouwen je dus zo snel mogelijk je aanstaande toevoegd, met ondertrouw acte, DS-230 en pasfoto, zodat deze een nummer kan krijgen (oops!).

Dit jaar zijn de nummers gewoon supersnel gegaan en dat overviel me nogal. Toen ik deze vaart opmerkte en ons nummer wel heel snel naderde (en ons trouwen pas in April zou zijn) natuurlijk meteen KCC een mail gestuurd. Bij KCC was alles zelfs al verstuurd dus mijn email was ook naar het Consulaat doorgestuurd.
Toen we pakket consulaat ontvingen hebben we meteen, trouwdatum gewijzigd en zsm geregeld. Beste is om zsm te trouwen maar het gebeurd vaker aldus het consulaat.
Betekent dit dat we voor het terugsturen van de formulieren al een datum moeten vastleggen? of kan dat nadien nog gebeuren??
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Proficiat Hans!
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Hi Hans,

Gefeliciteerd! Wij zijn al 7 jaar samen maar gaan trouwen nu dat we (allebei) de dv hebben gewonnen. We hebben de forumlieren al teruggestuurd alleen op mijn naam en gaan zo snel mogelijk het certificaat naar kentucky sturen om mijn vriendin bij te schrijven in mijn dossier.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer