Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn financiele plaatje

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Mijn financiele plaatje

Bericht door Georgie »

Ja ik bedoelde nu eigenlijk hier in Nederland, als zij in NYC zitten, ik in een van hun kamers hier kan. Maar wat jij zegt is ook zeker een heel goed idee, ware het niet dat haar vriend waarschijnlijk een soort kamertje krijgt van het ziekenhuis, maar dan zou ik nog met m'n zus samen kunnen kijken. Ik hoef zelf niet zo nodig naar NYC maar iets in New Jersey zou ook te doen zijn.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

En anders rouleren tussen de AA forumleden ;)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Er zijn al enorm veel goede tips gegeven, denk ik.

Ik zou inderdaad een goedkopere woning zoeken, daar zitten vaak de meeste kosten. Familie tegen kost en inwoning zou natuurlijk ideaal zijn, maar jij bent de enige die weet hoe de verhoudingen liggen en of dit dan een optie is.

Aan zoveel mogelijk mensen laten weten hoe je situatie is. Wellicht kun je regelmatig bij familie/vrienden blijven eten, dat scheelt weer in de kosten.
Uiteraard voorlopig alleen het broodnodige kopen buiten je eerste levensbehoeften. Kleding e.d. kun je straks in Amerika veel goedkoper aanschaffen.

Het zou mooi zijn als je een beter betaalde baan kunt vinden, in welke branche maakt nu denk ik niet zoveel uit. Als het maar geld oplevert. Je carrière verder opbouwen doe je uiteindelijk toch straks in Amerika. Of, zoals eerder geopperd, een bijbaantje erbij nemen voor in de weekenden/avonduren.

Maar vergeet vooral ook niet te genieten tussendoor. Van je droom die uit gaat komen, maar ook nog van de resterende tijd in NL met je familie/vrienden.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Je hebt al heel veel goed advies gekregen zie ik, maar ik zag dat je je ook afvroeg of je wel een baantje naast je onderwijsbaan kon nemen. Je bent zo ontzettend goed in Engels, waarom freelance je niet als copy-editor/vertaler van Engelse stukken? Toen ik nog in Nederland woonde, deed ik dat regelmatig voor promovendi aan universiteiten door Nederland. Ik copy editte hun proefschriften en artikelen, en had soms meer werk dan ik aankon. Ik deed dat gewoon naast mijn baan, en kon zo aardig wat zakgeld verdienen. Ik sta nu niet meer op die listserv, maar ik weet dat bijna alle universiteiten een email lijst voor promovendi hebben, waar je jezelf op zou kunnen adverteren. Ik ken nog wel wat mensen in Nederland, dus als je daar interesse in hebt, dan laat maar weten.

Ook wat betreft je Cambridge certificate - ik snap dat dat nu niet je eerste prioriteit is, maar als je hier in de VS voor een overheids-achtige instelling aan het werk wil, moeten zij je transcripts zien, en moet je dus die schuld afgelost hebben. Als je de eerste maanden het ook prima vind om bij, bij wijze van spreken, de Walmart of de Starbucks te staan, dan zou ik me daar nu nog niet druk om maken.

Oh ja, en als stiefmoeder van twee geweldige jongens kan ik me absoluut niet voorstellen dat je stiefvader er ook maar enig probleem mee zou hebben als jij tijdelijk weer thuis zou willen komen wonen!

Succes met alles!!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

** Stuk van dit bericht weggehaald omwille van privacy van Georgie **
Maar Sofie, heerlijk!!! ...je bent nog jong, ongebonden .. geen kinderen. Ik zou die sprong zeker wagen!
En weet je als je na een jaar toch besluit terug te keren, is dat helemaal geen gezichtsverlies en ben je niet te oud om hier in Nederland weer opnieuw op te bouwen. Je hebt het in ieder geval geprobeerd! Toch goed dat je je kans van slagen realistisch in schat.
Sandy
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ja dat vind ik ook wel goed advies hoor Sandra. Ik mag van m'n moeder ook absoluut geen overhaaste beslissingen maken, en ik zal inderdaad ook eerst hier moeten focussen op een nieuwe baan hier. ** Stuk van dit bericht weggehaald omwille van privacy van Georgie **
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

** bericht weggehaald omwille van privacy van Georgie **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Ik heb je al gefeliciteerd in het andere topic, maar zoals hiervoor al vele malen gezegd; waag de sprong!Dit soort kansen krijg je niet erg vaak in je leven. Heb de mijne toendertijd niet kunnen nemen door omstandigheden, maar dat maakt nu gelukkig niets meer uit.

En inderdaad, je kosten reduceren kun je vooral uit je woonsituatie halen. Vraag idd. je moeder of andere familie of je er tegen kostgeld zou kunnen wonen, [*][/color]
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

** Bericht weggehaald omwille van privacy van Georgie.**
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Of even in andere woorden, om wat stress van mij weg te nemen:

Ik hoef toch niet accuut nu m'n huis op te zeggen, thuis te gaan wonen en maar als een gek gaan werken om geld in 't laatje te krijgen? Natuurlijk, hoe meer, hoe beter, maar ik ben bang dat dat toch wel iets te overdreven is, toch?
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

** Deel bericht weggehaald omwille van privacy van Georgie.**

Als het nodig mocht zijn, dan weet je me te vinden; toch?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat je geen overhaaste beslissingen moet nemen, daar ben ik het mee eens. En ik begrijp ook dat iedereen het je hier gunt en zo, en je goede moed in wil praten. Maar eigenlijk gaat het er totaal niet om om wat ze op het consulaat 'voldoende geld' vinden, want uiteindelijk is het niet hun probleem als jij straks de bedelhand moet ophouden, je hebt immers geen recht op financiele bijstand van de Amerikaanse overheid.
Jij moet voor jezelf eerst zien of je voldoende geld bij elkaar kan krijgen voor:
- de visumkosten
- het vliegtuigticket
- waarborg voor een woonplaats
- aanschaf auto + verzekering
- waarborg voor een cell phone (want prepaid is ontzettend duur)
- waarborgen voor utilities (phone, internet, water, gas, elektriciteit, kabel,...) Je hebt geen credit history dus willen ze vaak waarborgen van enkele honderden dollars geblokkeerd op hun rekening hebben voor 6-12 maanden
- aan een ziekteverzekering zullen we ons maar niet wagen voorlopig, en hopen dat je dus gezond blijft maar misschien ook een potje van $500 opzij zetten zodat je naar de dokter kan en medicijnen kan kopen bij een griepje
- voeding
Hopelijk zijn die dingen in Amerika allemaal veel goedkoper dan hier, maar ik zou hier niet weten hoe je kan overleven zonder minstens $10,000 bij te hebben en binnen de 3 maanden een job te hebben die minstens je vaste kosten dekt! Maar hier kost een verzekering voor je auto vaak meer dan de auto zelf. Onlangs nog een nieuwe immigrant die een auto kocht van minder dan $2,000. En zijn verzekering kostte meer dan dat! Gewoon verplichte minimumverzekering)

Het kan wel zijn dat iemand als NedinMO 15 jaar geleden met een appel en een ei naar Amerika kocht, maar de tijden zijn nu duidelijk anders. Waarborgen vragen, daar hadden ze toen nog nooit van gehoord, denk ik.
Dus, Sophie, maak een zeer realistische planning op! Ga niet je green card onmiddellijk aktiveren, maar stel dat zo lang mogelijk uit. Want na de aktivatie begint ook weer de termijn te lopen waarbinnen je definitief in de US moet zijn. En elke $1,000 die je inmiddels kan sparen houdt je weer wat langer in leven en maakt dat je onderneming meer succesvol kan zijn.
Natuurlijk, zodra je ginder een joboffer hebt kan je direct vertrekken! Maar zo lang je dat niet hebt: sparen sparen sparen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Sophie weet je al of je zus centraal wil gaan wonen of niet? Inderdaad kun je anders overwegen om iet sverder van New York te gaan zitten en iets te delen, maar dat kan natuurlijk alleen als je daar allemaal hetzelfde over denkt. Maar ik kan het ook begrijpen als je liever in een minder bevolkt gebied begint waar de kosten om te leven iets lager liggen. Van de andere kant heeft New York natuurlijk heel erg veel werkgelegenheid om mee te starten!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Georgie schreef:Of even in andere woorden, om wat stress van mij weg te nemen:

Ik hoef toch niet accuut nu m'n huis op te zeggen, thuis te gaan wonen en maar als een gek gaan werken om geld in 't laatje te krijgen? Natuurlijk, hoe meer, hoe beter, maar ik ben bang dat dat toch wel iets te overdreven is, toch?
Kosten reduceren is nu makkelijker dan ineens meer geld genereren. Hoewel daar best wat ideeën voor zijn en geopperd ook. Je zou ook privé bijles kunnen geven, mijn vriendin (orthopedagoge doet dat a €36,- per uur). Maar goed heb je al je uitgaven echt goed op een rijtje gezet, misschien met hulp van Nibud. Kijk eens goed naar allerlei internet en mobiele abonnementen die je hebt. heb je naast vast ook mobiel internet, dat laatste kan er misschien uit. Misschien ben ik een ouwe zeur maar dat vele mobiele bellen is niet noodzakelijk. Kijk goed naar aanbiedingen (van aanbieders van internet tv bellen etc) maar ook naar de gevolg kosten later (kleine lettertjes). Ik bel zelf bijvoorbeeld mn vast en mobiel ben ik vn bereikbaar maar bel ik bijna niet. Op eten zou ik niet teveel bezuinigen tenzij je vaak buiten de deur eet. Horeca is duur als je portemonnee niet zo groot is. Gun jezelf wel een keer wat leuks maar probeer het binnen grenzen te houden. Uitjes zou ik wel beperken; gezellig met vriendinnen een kop thee thuis drinken is ook leuk en een stuk wandelen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

- de visumkosten
- het vliegtuigticket
- waarborg voor een woonplaats
- aanschaf auto + verzekering
- waarborg voor een cell phone (want prepaid is ontzettend duur)
- waarborgen voor utilities (phone, internet, water, gas, elektriciteit, kabel,...) Je hebt geen credit history dus willen ze vaak waarborgen van enkele honderden dollars geblokkeerd op hun rekening hebben voor 6-12 maanden
- aan een ziekteverzekering zullen we ons maar niet wagen voorlopig, en hopen dat je dus gezond blijft maar misschien ook een potje van $500 opzij zetten zodat je naar de dokter kan en medicijnen kan kopen bij een griepje
- voeding
Wat die cell phone betreft hebben wij toch andere ervaring. Gezien we ondanks AMEX onvoldoende credit history hadden konden we geen cell phone krijgen en was pre paid enige mogelijkheid. Die zijn hier in US echt niet duur, je hebt hier instapmodellen van 25USD en voldoet aan de basic eisen van een telefoon: bellen en gebeld worden. Prepaid kaart is er vanaf 15USD.

Zou zeker rekening houden dat je voor huur en utilities vooraf een waarborg zal moeten betalen en je best ook zo vlug mogelijk met secured credit card moet beginnen werken. Dus ja ik denk dat je toch wel 10.000 tot 15.000 USD zal nodig hebben om eerste maanden door te komen.
Ik zou toch in mijn budget rekening houden met 6 maanden werkloosheid (als je vroeger een job te pakken hebt, de beter!).

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

bart1 schreef:en was pre paid enige mogelijkheid. Die zijn hier in US echt niet duur, je hebt hier instapmodellen van 25USD en voldoet aan de basic eisen van een telefoon: bellen en gebeld worden. Prepaid kaart is er vanaf 15USD.
Ik bedoelde eigenlijk niet dat die pre paid toestellen duur zijn (ik kocht er eentje van $80 en er zat $50 beltegoed bij). Maar ik bedoel dat je dan niet teveel moet bellen/sms-en ook niet teveel telefoons of sms-en moet toekrijgen, want anders vliegt je beltegoed er door!
Elke
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha als je nog niet veel mensen kent daar, zal het bellen wel mee vallen. En gelukkig bestaat er tegenwoordig skype voor internationale telefoontjes. Dat was in mijn tijd in Amerika ook nog niet, dat ging soms zelfs nog met de telefooncel. Ik heb nu een iPhone, maar ik zou daar prima de eerste tijd met een prepaidje door kunnen, dat heb ik destijds ook gedaan. In Engeland deed ik dat overigens ook.

Verder goed lijstje, Elke, dat is duidelijke taal. Het valt me wel tegen, tegen hoeveel kosten je aanloopt. Ik weet dat het realistisch is, en dat bijvoorbeeld boodschappen zo duur kunnen zijn in Amerika, maar ik schrik gewoon van zo veel geld. Ben bang dat ik 't gewoon niet red, en dan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer