Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mijn financiele plaatje
Re: Mijn financiele plaatje
Misschien helemaal off=topic, maar ik vind dit nogal behoorlijke prive-informatie die door iedereen, ook niet-aangemelden gelezen kan worden.....ik heb het net uitgeprobeerd door mij uit e loggen en naar het topic te gaan. Ik begrijp dat Georgie super enthousiast is en vol met vragen zit, maar zou het niet beter zijn dit topic te verplaatsen, zodat alleen vaste leden deze informatie kunnen bekijken en eventueel beantwoorden?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou ja, als je zo denkt moet je op een twee kamerflatje blijven wonen, om 8 uur beginnen en om 5 uur weer naar huis, de rest van je leven een natje en droogje hebben en twee weken naar zeeland op vakantie in het jaar.Zjak schreef:Ik ben vaak de pessimist, maar vind toch dat ik mijn mening eens mag geven.
Volgens mij is het voor iemand die zichzelf slecht noemt qua money management absoluut zeer gevaarlijk om naar de VS te trekken, volgens mij een land waar veel meer risico bestaat om zich compleet eronderdoor te kopen/lenen. Vandaar dat ik vind dat de 10k estimate van Elke een strict minimum is, temeer omdat je van het thuisfront op weinig support kunt rekenen.
Het is allemaal wel mogelijk, maar ik denk dat het beter zou zijn als je een kans als deze aanpakt met meer financiele backbone.
Ik had bijna helemaal niets toen ik vertrok. Net afgestudeerd, vanaf Aug 95 tot en met mei 1996 $2000 opgespaard en met tent en twee koffers kleren vertrokken naar een gebied waar ik het redelijk goed kende. Geen woning en een onbetrouwbare auto die in elkaar zat en opgelapt moest worden.
Heb saai werk gedaan, heb klote werk gedaan. Vaak tweede geweest op de wat leukere baantjes, ontslagen met 25 anderen tegelijk etc. Tegelijkertijd was het fantastisch. Zoveel nieuwe indrukken, nieuwe ervaringen, nieuwe dingen doen, van het warme weer genieten, de vrijheid, Het idee te hebben van luxe kamperen (woonde in een oude mobile home) en van mijn eerste tax return en beetje spaargeld een bootje gekocht om mij zelf te tracteren na een jaar hard werken en overleven.
In het tweede jaar mijn vrouw leren kennen, een wat stabielere baan gekregen en begonnen aan het opbouwen van mijn leven hier.
Om schulden te maken hoef je je trouwens echt geen zorgen te maken in het begin. Dat kan je niet als nieuwe immigrant (geen credit)
In mijn derde jaar hier getrouwd en begonnen aan de bouw van een huis.
Nu 15 jaar later is het leven hier goed. Heb een interessante baan als zelfstandig ondernemer, twee kinderen, lieve vrouw en woon nog steeds maar 3 kwartier van Branson af waar het voor mij allemaal begonnen is.
Schulden heb ik niet. Alleen een aantal hypotheken op huurwoningen (die zichzelf bedruipen) en een groot eigen huis dat ik gedeeltelijk afschrijf als bedrijfsruimte.
Jij mag dan een pessimist zijn, ik ben een optimist die vindt dat de USA een geweldig land is met geweldige mogelijkheden en ik denk dat ik heb aangetoond dat met een droom en de wil om het hier goed te hebben dat gewoon te realiseren.
Je bent tenslotte geen door familie hierheen gehaald Vietnameesje dat "gedwongen" is om voor een klein loontje plastic nageltjes te mogen opplakken om op die manier aan amerika te mogen ruiken .
Sophie is, net als ik, een goed onderwezen, intelligent persoon en als je die droom hebt om het hier goed te doen dan gaat dat helemaal goed komen. Tegenslagen zul je hebben (had ik ook) maar het weegt niet op tegen de overwinningen.
Het alternatief van het tweekamerflatje en 1400 in de maand trekt mij niet erg en ik denk Sophie en de anderen die de DV lottery hebben gewonnen en er voor gaan, ook niet.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar is Sophie zich van bewust, dixit haar openingspost:wiepster schreef:Misschien helemaal off=topic, maar ik vind dit nogal behoorlijke prive-informatie die door iedereen, ook niet-aangemelden gelezen kan worden.....?
We kunnen berichten naar Off Topic verplaatsen, daar kunnen ze niet gelezen worden door leden die niet ingelogd zijn. Maar hoeveel meer 'prive' is dat?Georgie schreef:Ik vind het best eng om al mijn financiën hier bloot te geven, echter ik ben van mening dat het wel wat van mijn zorgen weg kan nemen als ik even open kaart speel en jullie mee kunnen brainstormen over eventuele oplossingen. Ik hoop dan ook dat jullie hier discreet mee om gaan, en ik zal later de mods vragen eventuele persoonlijke gegevens weer te verwijderen. Maar voor nu, hulp is erg welkom!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het wordt iig niet geindexeerd door Google, da's al een stuk meer prive 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
[** Deel bericht weggehaald omwille van privacy Georgie**]
Een paar mensen hadden het over de privacy. Daar ben ik het wel mee eens.. Ik voelde me ook een beetje bewaard om dit te lezen en daarop een berichtje achter te laten. Maar als het Georgie helpt is dat natuurlijk haar beslissing. En dan krijg je dat mensen die ze niet kent (a.k.a. ik) haar gaan proberen te helpen
. Wel met de beste bedoelingen.
Een paar mensen hadden het over de privacy. Daar ben ik het wel mee eens.. Ik voelde me ook een beetje bewaard om dit te lezen en daarop een berichtje achter te laten. Maar als het Georgie helpt is dat natuurlijk haar beslissing. En dan krijg je dat mensen die ze niet kent (a.k.a. ik) haar gaan proberen te helpen

Jolanda
Januari 2012 naar Uni in Illinois!
Januari 2012 naar Uni in Illinois!
Ned. in Mo - ik heb respect voor hoe je het allemaal opgebouwd hebt, dat heb ik al vaker gezegd. Maar je kunt de jaren dat jij vertrok, midden 90er jaren vorige eeuw - niet vergelijken met de situatie zoals die hier nu is. Bij lange na niet. In de jaren 90 werd mij zo ongeveer overal waar ik kwam werk aangeboden, bij bedrijven, in winkels, bij banken, enz., voltijd, deeltijd, seizoens. Overal zat men te springen om werkers. Dat is nu echt niet mee zo. Waar ik woon gaat nu en dan een nieuw restaurant of winkel open - eens in de zoveel maanden - en voor het aantal jobs, meest part time nu, staat dan een rij vanaf de vroege uurtjes te wachten, 1500 gegadigden is geen uitzondering.
Een van de suggesties was geen ziektekostenverz. - maar niemand moet naar de US komen zonder verz. via een werkgever dan wel een expat verz. voor ziektekosten. Een ongeluk zit in een klein hoekje en (ernstig) ziek worden kan iedereen gebeuren.
Op termijn moet G. een baan 'op haar niveau' kunnen vinden, maar ik denk dat ze als pas aangekomen het beste part time bij Starbucks aan de slag kan gaan, of bij WholeFoods, dan wel een andere werkgever die ziektekostenverz. aanbiedt. Er werken bij dergelijke werkgevers momenteel massa's goed opgeleiden die 'between jobs' zijn. Plus de managers kunnen referenties geven die zeker gevraagd zullen worden wanner G. naar een betere baan gaat solliciteren.
Iemand had het over 'overheidsachtige instellingen' om te gaan werken, maar G. is geen USC en kan derhalve niet werken voor een instantie die Fed. overheid is en ook veel staten sluiten niet-USCers uit als het om werkgelegenheid gaat.
Een van de suggesties was geen ziektekostenverz. - maar niemand moet naar de US komen zonder verz. via een werkgever dan wel een expat verz. voor ziektekosten. Een ongeluk zit in een klein hoekje en (ernstig) ziek worden kan iedereen gebeuren.
Op termijn moet G. een baan 'op haar niveau' kunnen vinden, maar ik denk dat ze als pas aangekomen het beste part time bij Starbucks aan de slag kan gaan, of bij WholeFoods, dan wel een andere werkgever die ziektekostenverz. aanbiedt. Er werken bij dergelijke werkgevers momenteel massa's goed opgeleiden die 'between jobs' zijn. Plus de managers kunnen referenties geven die zeker gevraagd zullen worden wanner G. naar een betere baan gaat solliciteren.
Iemand had het over 'overheidsachtige instellingen' om te gaan werken, maar G. is geen USC en kan derhalve niet werken voor een instantie die Fed. overheid is en ook veel staten sluiten niet-USCers uit als het om werkgelegenheid gaat.
Niet om de wijsneus uit te hangen, maar als je wat wil bij verdienen d.m.v. bijles geven, en je laat je contant betalen is er niks aan de hand hoor. Het is geen stucadoor die in de ww zit en iedere dag gaat beunen...Je spaart het geld gewoon, of je betaald daar de boodschappen etc van. Dan blijft er weer geld over op je rekening...Georgie schreef:Zwart werken had ik zelf ook wel aan gedacht, d.m.v. bijles geven. Maar weet niet of dat dan zo'n goed idee is. Dat idee opperde m'n moeder om sowieso wat extra cash te krijgen omdat ik best wel krap bij kas zit.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb Sophie hier via PB al een paar dagen geleden op gewezen, maar ze vindt het geen probleem. Dus jullie kunnen gewoon adviseren en antwoord geven hier.wiepster schreef:Misschien helemaal off=topic, maar ik vind dit nogal behoorlijke prive-informatie die door iedereen, ook niet-aangemelden gelezen kan worden.....ik heb het net uitgeprobeerd door mij uit e loggen en naar het topic te gaan. Ik begrijp dat Georgie super enthousiast is en vol met vragen zit, maar zou het niet beter zijn dit topic te verplaatsen, zodat alleen vaste leden deze informatie kunnen bekijken en eventueel beantwoorden?
Marjon
Dit sluit ongeveer volledig aan bij wat ik vind, de VS is absoluut een prachtig land met veel opportuniteiten maar in het geval van G vind ik het risico op falen zo gigantisch groot dat het misschien slimmer is om nog een jaar of 2-3 te wachten. Nu ben ik onvoldoende bekend met de loterij en de clausules over het gebruik van je gewonnen Green Card.oortjes schreef:Ned. in Mo - ik heb respect voor hoe je het allemaal opgebouwd hebt, dat heb ik al vaker gezegd. Maar je kunt de jaren dat jij vertrok, midden 90er jaren vorige eeuw - niet vergelijken met de situatie zoals die hier nu is. Bij lange na niet. In de jaren 90 werd mij zo ongeveer overal waar ik kwam werk aangeboden, bij bedrijven, in winkels, bij banken, enz., voltijd, deeltijd, seizoens. Overal zat men te springen om werkers. Dat is nu echt niet mee zo. Waar ik woon gaat nu en dan een nieuw restaurant of winkel open - eens in de zoveel maanden - en voor het aantal jobs, meest part time nu, staat dan een rij vanaf de vroege uurtjes te wachten, 1500 gegadigden is geen uitzondering.
Ikzelf vertrek volgende maand naar de VS, maar mijn vriendin woont er dus ik kan er gratis logeren. Ze zit comfortabel boven de armoedegrens qua inkomen en ikzelf heb ook genoeg spaargeld om mijn ongetwijfeld lange zoektocht naar een goeie job financieel te overleven. Ik besef dat ik in een luxe-situatie zit, maar het is ook een voorwaarde voor mij om mijn kans op slagen te maximaliseren.
Iets wat ik ook lastig om te begrijpen vind, is dat Georgie een job heeft die slecht betaalt [** Deel bericht weggehaald omwille van privacy Georgie**] ondanks dat ze toch een goed geschoolde en intelligente persoon lijkt te zijn. Hoe kan dit? Onderschat ik echt zo hard hoe moeilijk het tegenwoordig is om een beter betaalde job te vinden? Kan Georgie het aan om die zogenaamde Starbucks job aan te nemen om de korte termijn in de VS te overbruggen? Vergeet ook niet dat vaak de voorkeur wordt gegeven aan US Citizens bij de meeste jobs.
Er werd me ook gevraagd om spaartips te geven, ik zou inderdaad nu al spullen beginnen verkopen want als het snel snel moet kun je moeilijk een hogere prijs afdwingen (je moet het immers snel kwijt). Als je echt gemotiveerd bent om naar de VS te gaan doe je er alles voor en dan verkoop je bvb snel uw tv en zeg je uw tv abbo op (je kan makkelijk online tv kijken). Ook vind ik het vreemd dat je een iPhone hebt terwijl je het financieel niet breed hebt, zijn al die prulletjes wel nodig? Verhuizen ook best ASAP en neem dan gewoon de goedkoopste optie die beschikbaar is, zelfs al is die niet zo leuk.
-
- Amerika-ontdekker
De situatie zit er op dit moment niet erg rooskleuring uit. Ook het feit dat je met beperkte spaarcenten wenst te vertrekken, baart wel zorgen. Je weet maar nooit dat je een tegenslag krijgt (uiteraard wens ik je dit niet), maar ben je er dan wel op voorbereid?
Er zijn heel wat goede adviezen gegeven. Maar in mijn optiek:
*) Je bestaande huis opzeggen, regelen met de woonstichting dat de nieuwe bewoner enige overname kosten op zich zal moeten nemen. Zoek uit wat mogelijk is in je situatie. Je zegt dat je heel veel hebt gedaan in het huis.
*) Iemand opperde hierboven spullen te kopen en dan verkopen. In deze periode zou je geen risico's moeten nemen is mijn advies.
*) Geen studentenflat huren en daarin blijven. Je neemt m.i. weer onnodig enkele risico's. Beste lijkt me ergens in te trekken tegen kost en inwoning. Eerste optie zijn je ouders. Gewoon open kaart spelen omtrent financiele plaatje en ik denk dat ze welwillend zullen zijn. Zo lang je maar aangeeft dat je niet afhankelijk bent van hen. Maak dit wel duidelijk en dit zou de 'hostilaty' jegens je stiefvader wegnemen. Goodwill creeren door aan te geven dat je in het verleden verkeerd hebt aangepakt en dat je nu met beide benen op de grond staat en welk doel je voor ogen hebt.
*) Probeer in je netwerk te vertellen dat je aan fundraising doet om je droom waar te maken en dat je bv bereid bent om klusjes te doen voor het goede doel. Vrienden zullen je wel begrijpen en zullen je zeker helpen.
*) Oh ja, ik heb je niet zien praten over telefoonkosten (mobieltje). Maar let er wel op dat daarin ook hel wat geld weggaat.
Er zijn heel wat goede adviezen gegeven. Maar in mijn optiek:
*) Je bestaande huis opzeggen, regelen met de woonstichting dat de nieuwe bewoner enige overname kosten op zich zal moeten nemen. Zoek uit wat mogelijk is in je situatie. Je zegt dat je heel veel hebt gedaan in het huis.
*) Iemand opperde hierboven spullen te kopen en dan verkopen. In deze periode zou je geen risico's moeten nemen is mijn advies.
*) Geen studentenflat huren en daarin blijven. Je neemt m.i. weer onnodig enkele risico's. Beste lijkt me ergens in te trekken tegen kost en inwoning. Eerste optie zijn je ouders. Gewoon open kaart spelen omtrent financiele plaatje en ik denk dat ze welwillend zullen zijn. Zo lang je maar aangeeft dat je niet afhankelijk bent van hen. Maak dit wel duidelijk en dit zou de 'hostilaty' jegens je stiefvader wegnemen. Goodwill creeren door aan te geven dat je in het verleden verkeerd hebt aangepakt en dat je nu met beide benen op de grond staat en welk doel je voor ogen hebt.
*) Probeer in je netwerk te vertellen dat je aan fundraising doet om je droom waar te maken en dat je bv bereid bent om klusjes te doen voor het goede doel. Vrienden zullen je wel begrijpen en zullen je zeker helpen.
*) Oh ja, ik heb je niet zien praten over telefoonkosten (mobieltje). Maar let er wel op dat daarin ook hel wat geld weggaat.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wat betreft privacy: Ik ben me hier van bewust. Ik weet heel goed hoe gevaarlijk internet kan zijn, en weet hoe dingen te traceren zijn via google. Echter, er staan hier behalve mijn foto geen echt persoonlijke dingen waaruit een totaal onbekende kan achterhalen wie ik persoonlijk ben, wat mijn identiteit is. De dingen over mijn financien vind ik eng om neer te zetten omdat ik bang ben dat jullie me uitlachen dat ik zo'n schuld bijvoorbeeld nog niet heb afbetaald, niet omdat ik bang ben dat er iemand is die met die gegevens aan de haal gaat. Daar valt namelijk niet zo heel veel mee te doen. Dat jullie het weten wat ik verdien bijvoorbeeld, maakt me verder niet zo veel uit. Ik wilde een realistisch beeld scheppen waar jullie mee kunnen brainstormen, wat ik dus echt heel fijn vind, omdat het zorgen weg neemt.
Afijn, ik zal inderdaad nog met de mods overleggen wat verstandiger is; hele topic laten verwijderen of alleen de persoonlijke dingen, al is dat laatste lastig omdat andere mensen ook wel over de situatie hebben gesproken. Maar voor nu vind ik het echt heel prettig dat jullie zo meedenken.
Zjak, jij geeft de tip om vanwege financiele zekerheid nog even een jaar of 2 te wachten. Maar daar zit 't 'm precies in. Dat kan niet. Ik heb nu gewonnen, een kans uit duizenden, die je niet op standby kunt zetten. Ik heb voordat ik meedeed ook m'n twijfels gehad, zelfs een topic hierover geopend, of het verstandig was om mee te doen, maar van alle kanten werd gezegd dat ik absoluut moest proberen, immers, je hebt nog ongeveer een jaar de tijd om je helemaal voor te bereiden.
Ik ben er intussen van overtuigd dat het allemaal echt wel haalbaar is. Ik heb gisteren uitgerekend (iemand had dit hier ook al gedaan dacht ik) dat ik met mijn komende extraatjes 3270 euro op de spaarrekening kan hebben, dat is volgens de koers nu 4848 dollar. Dat is dus al bijna 5000 dollar. Als ik misschien nog een kleine tijdelijke lening van een familie lid kan krijgen voor het interview, dan kan ik vast de consul wel overtuigen. Immers, ik hoef toch niet naar het duurste gebied. Daarna los ik die Cambridge schuld af, en ga ik hard sparen voor m'n emigratie. Het zal nooit een vetpot zijn, maar +5000 moet toch wel in een jaar te sparen zijn, zeker als ik pas in de zomer vertrek en de belastingaangifte (zal wel minder zijn dan dit jaar), en vakantiegeld etc ook nog mee spaar.
Ik vind het overigens wel vervelend dat ik word aangesproken op het feit dat ik een iPhone heb, en het niet breed heb. Ik wil graag tips, maar echt negatief commentaar zit ik niet echt op te wachten, dat voelt wel vervelend. Ik heb 'm overigens gratis gekregen, dus liever niet oordelen zonder de bekende feiten. Dat contract is tweejarig en loopt per 1 september 2012 af, dus dat valt nog wel te overbruggen. Ik had zelf al aangegeven dat ik 5 jaar lang zonder televisie heb geleefd in het buitenland (en online gekeken), dus tv verkopen is inderdaad geen probleem.
Weet je wat het is: Het is gewoon nu eenmaal zo. Ik heb het financieel nu niet breed, en ik heb wel de DV lottery gewonnen. Ik ga komende tijd dus uit alle macht m'n best doen om die financien op te krikken. Ik vind het echt super fijn dat hier zo veel goede tips voorbij komen, en daar heb ik echt wat aan. Daar was dit topic ook voor bedoelt. Om binnen een jaar van nul naar nou zeg tussen de 5000 en 10.000 te gaan. Hoe ik dat het beste kan realiseren.
Maar reacties als 'het ziet er niet rooskleurig uit' en 'je gaat met weinig spaarcenten vertrekken', tja, daar heb ik eerlijk gezegd niet heel erg veel aan. Het is gewoon de realiteit dat het zo is, en ik kan het niet een jaartje verplaatsen. Ik weet zelf ook wel dat het weinig is, en dat het aanpoten gaat worden. Zo is het leven nou eenmaal, en ook al wordt het zwaar, het is wel een gouden kans! Ik kan gewoon niet zo veel met dat soort opmerkingen, en ik weet niet of ik er dan op voorbereid ben als ik een financiele tegenslag krijg? Hoe kan ik dat nu al weten? Ik ga m'n best doen, keihard werken voor m'n geld, zowel hier als daar, en dat is de realiteit.
edit: hoop niet dat ik te aanvallend over kom, zo bedoel ik het niet, maar ik wil gewoon wel dingen duidelijk hebben.
Afijn, ik zal inderdaad nog met de mods overleggen wat verstandiger is; hele topic laten verwijderen of alleen de persoonlijke dingen, al is dat laatste lastig omdat andere mensen ook wel over de situatie hebben gesproken. Maar voor nu vind ik het echt heel prettig dat jullie zo meedenken.

Zjak, jij geeft de tip om vanwege financiele zekerheid nog even een jaar of 2 te wachten. Maar daar zit 't 'm precies in. Dat kan niet. Ik heb nu gewonnen, een kans uit duizenden, die je niet op standby kunt zetten. Ik heb voordat ik meedeed ook m'n twijfels gehad, zelfs een topic hierover geopend, of het verstandig was om mee te doen, maar van alle kanten werd gezegd dat ik absoluut moest proberen, immers, je hebt nog ongeveer een jaar de tijd om je helemaal voor te bereiden.
Ik ben er intussen van overtuigd dat het allemaal echt wel haalbaar is. Ik heb gisteren uitgerekend (iemand had dit hier ook al gedaan dacht ik) dat ik met mijn komende extraatjes 3270 euro op de spaarrekening kan hebben, dat is volgens de koers nu 4848 dollar. Dat is dus al bijna 5000 dollar. Als ik misschien nog een kleine tijdelijke lening van een familie lid kan krijgen voor het interview, dan kan ik vast de consul wel overtuigen. Immers, ik hoef toch niet naar het duurste gebied. Daarna los ik die Cambridge schuld af, en ga ik hard sparen voor m'n emigratie. Het zal nooit een vetpot zijn, maar +5000 moet toch wel in een jaar te sparen zijn, zeker als ik pas in de zomer vertrek en de belastingaangifte (zal wel minder zijn dan dit jaar), en vakantiegeld etc ook nog mee spaar.
Ik vind het overigens wel vervelend dat ik word aangesproken op het feit dat ik een iPhone heb, en het niet breed heb. Ik wil graag tips, maar echt negatief commentaar zit ik niet echt op te wachten, dat voelt wel vervelend. Ik heb 'm overigens gratis gekregen, dus liever niet oordelen zonder de bekende feiten. Dat contract is tweejarig en loopt per 1 september 2012 af, dus dat valt nog wel te overbruggen. Ik had zelf al aangegeven dat ik 5 jaar lang zonder televisie heb geleefd in het buitenland (en online gekeken), dus tv verkopen is inderdaad geen probleem.
Weet je wat het is: Het is gewoon nu eenmaal zo. Ik heb het financieel nu niet breed, en ik heb wel de DV lottery gewonnen. Ik ga komende tijd dus uit alle macht m'n best doen om die financien op te krikken. Ik vind het echt super fijn dat hier zo veel goede tips voorbij komen, en daar heb ik echt wat aan. Daar was dit topic ook voor bedoelt. Om binnen een jaar van nul naar nou zeg tussen de 5000 en 10.000 te gaan. Hoe ik dat het beste kan realiseren.
Maar reacties als 'het ziet er niet rooskleurig uit' en 'je gaat met weinig spaarcenten vertrekken', tja, daar heb ik eerlijk gezegd niet heel erg veel aan. Het is gewoon de realiteit dat het zo is, en ik kan het niet een jaartje verplaatsen. Ik weet zelf ook wel dat het weinig is, en dat het aanpoten gaat worden. Zo is het leven nou eenmaal, en ook al wordt het zwaar, het is wel een gouden kans! Ik kan gewoon niet zo veel met dat soort opmerkingen, en ik weet niet of ik er dan op voorbereid ben als ik een financiele tegenslag krijg? Hoe kan ik dat nu al weten? Ik ga m'n best doen, keihard werken voor m'n geld, zowel hier als daar, en dat is de realiteit.
edit: hoop niet dat ik te aanvallend over kom, zo bedoel ik het niet, maar ik wil gewoon wel dingen duidelijk hebben.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
@ Georgie, meer dan dat kan je ook niet doen en met je mentaliteit zit het wel snor. Super veel succes de komende tijd met alle voorbereidingen! 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Georgie
- Amerika-expert
Thanks chick 

States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
-
- Amerika-ontdekker
Mijn opmerking zijn louter bedoeld om je ook op de keerzijde van het verhaal te wijzen. Deze zijn niet bedoeld om als een wijze vinger te benadrukken. Het zou toch treurig zijn als je binnen één jaar terug moet keren. Beter kan je goed voorbereid gaan dan half de zaakjes geregeld te hebben.Georgie schreef:
Nogmaals ik zou je zeker adviseren om te gaan en deze golden opportunity te pakken. Maar je moet wel realistisch blijven.
- Georgie
- Amerika-expert
Tja, ik geloof dat ik dat wel ben 

Ik wil je heel veel succes toewensen , dat is ook al iets hé ? 

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Georgie, dit soort reacties zul je de komende tijd nog wel meer tegenkomen, ook van mensen die wat dichterbij je staan.
Probeer het niet als commentaar/kritiek op te vatten maar als bezorgdheid. En kijk of je die beren op de weg al van te voren kunt ontwijken..

Probeer het niet als commentaar/kritiek op te vatten maar als bezorgdheid. En kijk of je die beren op de weg al van te voren kunt ontwijken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Georgie
- Amerika-expert
Martijn:
En ja, heb de nodige kritische vragen ook al gehad in m'n omgeving. Geeft niets, is begrijpelijk. Die vragen stel ik mezelf ook constant natuurlijk
Maar sommige dingen kan je simpelweg nu nog niet weten, het is nog zo vers. Zaak is nu gewoon dingen regelen, en financien op orde krijgen. Maar ook daar zal gewoon wat tijd over heen gaan. Ben in elk geval een stuk geruster nu over de hele situatie, en zie dat het best realistisch is.
Gerd, dank je wel, erg lief

En ja, heb de nodige kritische vragen ook al gehad in m'n omgeving. Geeft niets, is begrijpelijk. Die vragen stel ik mezelf ook constant natuurlijk

Gerd, dank je wel, erg lief

Helemaal niet, ik wist ook wel dat ik op een gevoelig punt kwam met mijn iPhone opmerking. GSM rekening (gsm aankoop is hier dus niet van toepassing) is gewoon iets wat voor 85% convenience is en in tijden waarin elke euro telt kan dit wel oplopen.edit: hoop niet dat ik te aanvallend over kom, zo bedoel ik het niet, maar ik wil gewoon wel dingen duidelijk hebben.
Ik zie dat je intussen beslist hebt om uw Cambridge schuld nog open te laten staan totdat je het iets breder hebt, dat lijkt me geen slechte beslissing.
Je sprak erover om naar een streek in de VS te trekken die minder duur is, vergeet niet dat het volgens mij dan ook vaak betekent dat de streek meer afgelegen is en dat hier dus vermoedelijk een auto vereist zal zijn (wat hetgeen je bespaart qua huur misschien meer dan compenseert). Was je nu eigenlijk van plan om bij uw hostmom in te trekken of is dat niet (langer) het plan? Als je goedkope housing zoekt kun je vaak op craigslist wel iets vinden, velen hebben het nu niet al te breed en zoeken roommates waaraan een kamer verhuurd kan worden. Misschien is dit wel de meest voordelige en flexibele regeling die je qua housing kan vinden.
Je weet het vermoedelijk al, maar op bestplaces.net kun je info vinden over cost of living in verschillende Amerikaanse steden. Dat zou je eventueel kunnen helpen bij het bepalen van een woonplaats.
Het is helemaal niet mijn bedoeling om u te ontmoedigen of aan te vallen, ik vind wel dat een van de belangrijkste rollen voor een forum als dit erin bestaat om mensen een reality check te geven naast tips etc. Nu je weet waar je aan toe bent op financieel gebied stijgen je slaagkansen volgens mij gigantisch.
Veel succes dus, ik blijf je immigratie zeker volgen.
- Amerikanees
- Amerikafan
Ik voel toch sterk de behoefte dit topic muzikaal te begeleiden.....lol
:

Only the strong survive.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht