Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mijn financiele plaatje
Re: Mijn financiele plaatje
Ik zie nu pas dat je de DV gewonnen hebt, gefeliciteerd!
Voor de rest heb ik geen tips toe te voegen, dat is al uitgebreidt gedaan. Succes!!
Voor de rest heb ik geen tips toe te voegen, dat is al uitgebreidt gedaan. Succes!!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ik vind ook niet dat er persoonlijke informatie staat wat schadelijk voor je kan zijn. Je hebt een studieschuld (welke student niet tegenwoordig)... En wat je verdiend als beginnend docent, lijkt me ook niet zo moeilijk om voor een ander te bedenken. Ditto met vaste lasten. Volgens mij is het heel Nederlands om je financiën of salaris geheim te houden.. Ik ben die openheid wel gewend..Georgie schreef:En verder inderdaad, echt zo veel valt er niet in dit topic te vinden toch? Het is persoonlijk, maar ik denk niet dat mensen echt heel veel met deze informatie kunnen.
Ondanks dat ik voorstander ben van het realistisch inschatten van je kansen, kan ik me ook wel erg vinden in wat Mark en Loek zeggen.... bij een emigratie hoort risico, je stapt nu eenmaal in een groot avontuur met onzekerheden waarvan de uitkomst niet zeker is .... Als je daar niet tegenkan, zal je hang aan zekerheden je uiteindelijk opbreken. Maar ik denk dat jij daar al voldoende ervaring in hebt, gezien je nomadenbestaan

Maar eigenlijk is het nu belangrijk dat je die 5000 op je rekening hebt staan.. dat kun je wel voor elkaar krijgen, schreef je. Ik zou gewoon verder het proces in gaan en sparen. Je kunt ook uitstel krijgen toch?.. je hoeft niet meteen na een jaar te vertrekken, meende ik ergens gelezen te hebben. Aan het eind van het hele traject zou ik opnieuw de balans opmaken en kijken of je voldoende middelen hebt om daadwerkelijk te kunnen vertrekken. Dat zouden wij namelijk doen als we gewonnen hadden. Nu het hele proces ingaan, maar als tegen de tijd dat we zouden moeten vertrekken een kink in de kabel zou komen, bijvoorbeeld ons huis niet kunnen verkopen (waar toch ons geld in zit), dan zouden we het moeten afhouden. Maar dat zou nu niet ons uitgangspunt zijn .....
Als eenmaal alles er door is en goedgekeurd, denk ik dat je ook creatief moet zijn wat betreft genereren van financiën... misschien kunnen je vrienden en familie actief mee helpen met fundraising. Je zou zelf dinertjes of kookworkshops kunnen geven.. Zet je talenten in. Niet vies zijn van donaties .. alle kleine dingen helpen.
Ik ken iemand die momenteel is verhuisd naar verwegistan, met een redelijke groep familie/vrienden/kennissen die hem maandelijks ondersteunen met een klein bedrag... maar bij elkaar voldoende om het hoofd boven water te houden in die eerste moeilijke maanden. Bij fundraising is het overigens wel fijn als iemand anders het initiatief neemt i.p.v. jijzelf. Het werkt beter als een ander jou promoot dan jijzelf. Bijvoorbeeld een actie: 'Help Sofie across the Pond'

Ik moet ineens denken aan die jongen ooit in Oprah (als ik me niet vergis) een website had opgezet met: 'Send me a dollar' .. en daar veel geld op ontvangen had. Waarom zou jij of je vrienden niet ook iets ludieks kunnen verzinnen?

Sandy
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is wellicht best een goed idee, ik wil best een dollar doneren hoor 
Verder heb ik geen tips voor je (volgens mij is alles ook wel gezegd), maar ik wil je wel heel veel succes en wijsheid wensen!

Verder heb ik geen tips voor je (volgens mij is alles ook wel gezegd), maar ik wil je wel heel veel succes en wijsheid wensen!

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel veel dollars bij elkaar in een (virtueel) potje is ook een boel geldMarjol schreef:Dat is wellicht best een goed idee, ik wil best een dollar doneren hoor

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Martijn en ik doneren dan ook ieder een euro!Marjol schreef:Dat is wellicht best een goed idee, ik wil best een dollar doneren hoor
En als meer forumleden zo denken, heb je zo een potje vol hoor!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Haha ik zal zeker eens gaan nadenken om wat ludieke ideeen, ben op zich creatief genoeg om iets te bedenken
Vind het wel naar om mensen zomaar om geld te vragen, dat zou ik niet zo snel doen, maar misschien kan ik wel iets verzinnen.

States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Ik herinner me ooit iemand die letterlijk al z'n bezittingen te koop had gezet als ludieke stunt op Marktplaats. Letterlijk álles, van (krakkemikkige) auto tot z'n verzamelcollectie. Kreeg volgensmij behoorlijk wat publiciteit van SBS6 Shownieuws e.d. Had een website gemaakt met een foto van alle spullen bij elkaar, kon online op geboden worden.
Ken je ook het project van One Million Pixels? Student wou zijn studie betalen en bood aan alle miljoen pixels voor $ 1,- per stuk te verkopen. Uiteindelijk alles verkocht. Who knows dat je hier een creatieve variant (in real life?) van kan bedenken. A fijn, aan de Lotto en Sponsorbingo loterij kan je beter niet beginnen
.
Ken je ook het project van One Million Pixels? Student wou zijn studie betalen en bood aan alle miljoen pixels voor $ 1,- per stuk te verkopen. Uiteindelijk alles verkocht. Who knows dat je hier een creatieve variant (in real life?) van kan bedenken. A fijn, aan de Lotto en Sponsorbingo loterij kan je beter niet beginnen

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet 'zomaar' he! Je kan je kookkunsten misschien benutten? Of iemand helpen met een vertaling?
Of je kan afspreken dat, eens jij in Amerika woont, en zij daar op reis komen, dat ze gratis 1 overnachting bij jou krijgen of zo.
Of je kan afspreken dat, eens jij in Amerika woont, en zij daar op reis komen, dat ze gratis 1 overnachting bij jou krijgen of zo.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
** Als moderator realiseer ik me plots dat we nu een beetje voorzichtig moeten gaan wezen, want op het forum mogen we niet oproepen tot het steunen van allerlei doelen, hoe goed het ook bedoeld is. Dus dit soort dingen misschien maar even via je Facebook verder afhandelen als het concreet wordt.
Van geachten er over wisselen om tips te krijgen kan hier natuurlijk wel!**
Van geachten er over wisselen om tips te krijgen kan hier natuurlijk wel!**
Elke
- Georgie
- Amerika-expert
Haha ja ik zal ook, mocht ik zoiets via m'n weblog oid op gaan zetten, ook zeker geen reclame via hier maken hoor, Elke. Geen zorgen
Wel goed om even aan herinnert te worden.

States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Ik heb niet alle 7 pagina's gelezen, maar wil zeggen dat ik het moedig van je vind om zo open te zijn op het forum. Ook mag je trots zijn dat je er gewoon voor gaat, en bereid bent op de korte termijn concessies te doen, om je eigen toekomst vorm te geven. Je laat je niet limiteren door je 'omstandigheden' maar toont de absolute bereidheid om te doen wat nodig is en de omstandigheden naar je hand te zetten. Geweldig!
Wat voor werk doe je? Misschien dat hier iemand je wel richting een nieuwe baan kan helpen straks
Wat voor werk doe je? Misschien dat hier iemand je wel richting een nieuwe baan kan helpen straks

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Hallo "Georgie" ,
Ik heb wel alles gelezen maar wat ik er volgens mij niet tussen lees is : Wonen in een antikraakpand (desnoods met wat mede studenten) ?
Kost vaak maar een paar honderd euro (en dan nog delen met die huisgenoten ! ).
Ik zou idd ook DAAR voor mijn rijbewijs gaan ...is veeeel goedkoper en moet uiteindelijk toch en vooral omdat dan ook de verzekering goedkoper word.
Ik heb wel alles gelezen maar wat ik er volgens mij niet tussen lees is : Wonen in een antikraakpand (desnoods met wat mede studenten) ?
Kost vaak maar een paar honderd euro (en dan nog delen met die huisgenoten ! ).
Ik zou idd ook DAAR voor mijn rijbewijs gaan ...is veeeel goedkoper en moet uiteindelijk toch en vooral omdat dan ook de verzekering goedkoper word.
- Georgie
- Amerika-expert
Oh ja antikraak is zeker nog een oplossing. Meestal is dat toch voor tijdelijk.
Rijbewijs daar halen is geen optie (nou ja ik moet 'm daar sowieso halen op termijn), want ik heb alles al volledig betaald en zit midden in m'n rijlessen hier. Wel zonde dat ik nu met schakelen leer te rijden, wat ik ook wel lastig vind, terwijl ik daar hoogstwaarschijnlijk een automaat ga rijden
Maar ja, dan kan ik het tenminste.
Rijbewijs daar halen is geen optie (nou ja ik moet 'm daar sowieso halen op termijn), want ik heb alles al volledig betaald en zit midden in m'n rijlessen hier. Wel zonde dat ik nu met schakelen leer te rijden, wat ik ook wel lastig vind, terwijl ik daar hoogstwaarschijnlijk een automaat ga rijden

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ik wil best de eerste zijn om een donatie te doen (nee hoor, is niks opgeroepen hoor mods
). Toevallig heeft Georgie afgelopen weekend een interview (per mail) ingevuld voor onze dochter Esmee, die haar profielwerkstuk voor het vak Engels doet. Ik loop de hele dag al te denken dat dit een beloning waard is 
Georgie: schroom niet, stuur me je bankrekeningnummer en ik doe een vrijwillige bijdrage in het 'Help Sophie over the Pond'-fonds.

Georgie: schroom niet, stuur me je bankrekeningnummer en ik doe een vrijwillige bijdrage in het 'Help Sophie over the Pond'-fonds.

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kun je daar een goedkope schakelbak kopen 

Daarom schreef ik al ..Georgie schreef:Vind het wel naar om mensen zomaar om geld te vragen, dat zou ik niet zo snel doen, maar misschien kan ik wel iets verzinnen.
Sandy schreef:Bij fundraising is het overigens wel fijn als iemand anders het initiatief neemt i.p.v. jijzelf. Het werkt beter als een ander jou promoot dan jijzelf. Bijvoorbeeld een actie: 'Help Sofie across the Pond'
Sandy
Wat ook een optie is een huis bewonen dat te koop staat en waar de verkoper al uit vertrokken is. Een kennis van me doet dat. Als je niemand kent die een huis te koop heeft staan, kan je misschien een paar makelaars benaderen. Als jij maar beloofd te vertrekken, zodra ze het huis verkopen, dan willen ze misschien wel meewerken.Georgie schreef:Oh ja antikraak is zeker nog een oplossing. Meestal is dat toch voor tijdelijk.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ja, tijdelijk idd maar dat moet je juist hebben denk ik dan , want aan opzegtermijnen heb je zeker niks en alles moet toch binnen één jaar gebeurt zijn toch ?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Het nadeel is dat dit soort huizen vaak nog een behoorlijke huur moeten opbrengen. De verkopers zitten vaak met dubbele lasten en willen de hypotheekrente op het oude huis grotendeels binnenhalen. Wij zitten zelf voor twee maanden in een tijdelijke woning, omdat we ons huis al verkocht hebben en nog niet weg kunnen uit Nederland.
Gelukkig konden we in een vakantiewoning met alles erop en eraan (huurprijs incl. alle utilities, internet en noem maar op), want de leegstaande huizen die tijdelijk te huur waren, deden vaak echt dik boven de 800 euro per maand. Voor ons niet zo'n ramp, maar voor Georgie wel natuurlijk, dat schiet nog niet op.
Gelukkig konden we in een vakantiewoning met alles erop en eraan (huurprijs incl. alle utilities, internet en noem maar op), want de leegstaande huizen die tijdelijk te huur waren, deden vaak echt dik boven de 800 euro per maand. Voor ons niet zo'n ramp, maar voor Georgie wel natuurlijk, dat schiet nog niet op.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht