Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke routekaarten kopen?
Welke routekaarten kopen?
Voor onze reis van dit jaar ben ik op zoek naar routekaarten van het Noordoosten en Flordia. We nemen ook de TomTom mee, maar ik vind het wel prettig om te zien waar dat ding ons heen stuurt en om evt. te gebruiken als we er niet uit komen.
Weet iemand waar ik deze kaarten kan kopen? Ik kan ze online niet zo snel vinden. Of kan ik er ter plekke vrij eenvoudig aankomen?
Weet iemand waar ik deze kaarten kan kopen? Ik kan ze online niet zo snel vinden. Of kan ik er ter plekke vrij eenvoudig aankomen?
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Re: Routekaarten?
Je kunt er vrij makkelijk aan komen als je daar bent.
Je zou ook de Walmart binnen kunnen lopen en daar de Road Atlas kopen.
Ideaal naast je TomTom!
http://www.walmart.com/ip/13371116
Je zou ook de Walmart binnen kunnen lopen en daar de Road Atlas kopen.
Ideaal naast je TomTom!
http://www.walmart.com/ip/13371116
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ook wij hebben altijd een RandMcNally van Wal*Mart mee. Blijven voor mij de makkelijkste kaarten. Ik moet wel zeggen dat ik ze in de auto vrij groot vind, met de camper heb ik een giga dashboard voor m'n neus 

Oh dat ziet er prima uit! En het kost geen drol zo te zien!
Thanks!
Thanks!

Re: Welke routekaarten kopen?
Kost inderdaad geen drol, maar hebben ze ergens een inkijkexemplaar? Ik ben namelijk ook nog op zoek naar een handige routekaart. Bij de ANWB kan ik echter niet kiezen uit de vele mogelijkheden.
Omdat ik veel regio's aandoe, kan ik niet volstaan met één kaart, dus wellicht is een dergelijk boek handig. Tevens wil ik ook nog een TomTom op de kop proberen te tikken ergens. Als ik hem huur ben ik €180 kwijt, dus kopen zou een optie kunnen zijn. Het enige jammere is dat ik de komende jaren als student weinig behoefte heb aan een dergelijk navigatiesysteem.

Ik heb verschillende kaarten maar geef toch de voorkeur aan die van AAA. Die vind ik het duidelijkste en met de meeste informatie;
Wat denk je dat een TomTom kost dan?Mjölnir schreef:Tevens wil ik ook nog een TomTom op de kop proberen te tikken ergens. Als ik hem huur ben ik €180 kwijt, dus kopen zou een optie kunnen zijn. Het enige jammere is dat ik de komende jaren als student weinig behoefte heb aan een dergelijk navigatiesysteem.

Met een kaart van de VS erbij kom ik al snel op hetzelfde bedrag uit.
Precies! Dus als je 'm dan verder niet nodig hebt zou ik 'm lekker huren! Anders heb je straks ook niets meer aan die USA kaart!Mjölnir schreef:Met een kaart van de VS erbij kom ik al snel op hetzelfde bedrag uit.
Maar wat is nu handiger? Iets betalen en het weer in kunnen leveren of iets betalen en het i.i.g. achter de hand hebben? Wat mij betreft dat laatste, alleen moet het wel een beetje een acceptabele aanbieding zijn.Arizona schreef:Precies! Dus als je 'm dan verder niet nodig hebt zou ik 'm lekker huren! Anders heb je straks ook niets meer aan die USA kaart!Mjölnir schreef:Met een kaart van de VS erbij kom ik al snel op hetzelfde bedrag uit.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die T-T kan je ook in Amerika kopen bij de eerste Walmart of Bestbuy die je tegen komt dan ben je voor rond $ 80,00 klaar inclusief USA kaart.
Daar zat ik inderdaad ook al even aan te denken. Bedankt! Kan ik dergelijke zaken vervolgens wel gewoon zonder gedoe naar Nederland 'exporteren'? Ik heb wel eens gehoord dat ze daar moeilijk over kunnen doen op vliegvelden.Rob schreef:Die T-T kan je ook in Amerika kopen bij de eerste Walmart of Bestbuy die je tegen komt dan ben je voor rond $ 80,00 klaar inclusief USA kaart.
Eigenlijk vind ik naast de AAA kaarten de Hallweg kaarten veel beter dan de McNally. Zeker als je van staat naar staat reist blader je je suf in de McNally, en de schaal kan ook nog verschillen per staat. Het is wel een mooi naslagwerk.
WAt betreft Tomtom, als je geen geld hebt waarom reis je dan gewoon niet zonder dat ding. Dat deden de reizigers tot een jaar of 10 allemaal. En sommigen nog steeds. En de meesten zijn gewoon weer thuis gekomen
WAt betreft Tomtom, als je geen geld hebt waarom reis je dan gewoon niet zonder dat ding. Dat deden de reizigers tot een jaar of 10 allemaal. En sommigen nog steeds. En de meesten zijn gewoon weer thuis gekomen

Zonder Tommie is het eigenlijk ook veel avontuurlijkerthuul schreef:WAt betreft Tomtom, als je geen geld hebt waarom reis je dan gewoon niet zonder dat ding. Dat deden de reizigers tot een jaar of 10 allemaal. En sommigen nog steeds. En de meesten zijn gewoon weer thuis gekomen

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Daar zullen ze echt niet moeilijk over doen. Is immers 'maar' $ 80. Tenzij je bij terugkomst een koffer vol met (dure) merkkleding hebt aangeschaft.Mjölnir schreef:Daar zat ik inderdaad ook al even aan te denken. Bedankt! Kan ik dergelijke zaken vervolgens wel gewoon zonder gedoe naar Nederland 'exporteren'? Ik heb wel eens gehoord dat ze daar moeilijk over kunnen doen op vliegvelden.

Deze TomTom kun je in Nederland dan weer eenvoudig verkopen. Moet er wellicht nog wel een Europa-kaart aangeschaft worden (afhankelijk van model die je kiest of die er wel of niet bij zit).
Roland
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Zoals Roland al zei bij BestBuy betaal je een heel stuk minder dan dat je hem huurt. Ik zei bij BesttBuy eenMjölnir schreef:Kost inderdaad geen drol, maar hebben ze ergens een inkijkexemplaar? Ik ben namelijk ook nog op zoek naar een handige routekaart. Bij de ANWB kan ik echter niet kiezen uit de vele mogelijkheden.Omdat ik veel regio's aandoe, kan ik niet volstaan met één kaart, dus wellicht is een dergelijk boek handig. Tevens wil ik ook nog een TomTom op de kop proberen te tikken ergens. Als ik hem huur ben ik €180 kwijt, dus kopen zou een optie kunnen zijn. Het enige jammere is dat ik de komende jaren als student weinig behoefte heb aan een dergelijk navigatiesysteem.
Tom-Tom XL355 voor $70 wel een factory refurbished unit maar dat is geen enkel bezwaar.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij nemen ook altijd onze Tomtom mee. Werkt prima, maar een kaart ernaast voor de scenic byways is altijd makkelijk. Van tevoren zoek ik altijd het dichtsbijzijnd AAA kantoor op en zet dat adres vast in de Tomtom en rij de dag na aankomst even langs voor gratis kaarten. Deze zijn prima te grbuiken naast de Tomtom.
- CherokeeWarrior
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Gewoon GEEN Tom Tom gebruiken, echt waar... dat is totaal niet nodig, overbodig en haalt al je avontuur uit je vakantie.
Een paar jaar geleden maakten mensen ook Road Trips zonder Tom Tom. Dus waarom zou je er nu ook een nodig hebben. Denk logisch, pak een kaart en dan weet je ook nog eens welke steden er in de buurt zijn, hoe de routes precies lopen en let je op de rivieren en bergen die er zijn, want ook die staan op de kaart.
Live Free... Without TT
Een paar jaar geleden maakten mensen ook Road Trips zonder Tom Tom. Dus waarom zou je er nu ook een nodig hebben. Denk logisch, pak een kaart en dan weet je ook nog eens welke steden er in de buurt zijn, hoe de routes precies lopen en let je op de rivieren en bergen die er zijn, want ook die staan op de kaart.
Live Free... Without TT
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Je kunt toch een combinatie doen. TomTom en kaart? Altands dat is wat ik doe. Een tomtom is heel erg handig (altands lijkt me) voor de functie nuttige plaatsen. Daarnaast rijd ik veel en is mijn vriendin vaak de navigator aangezien zij wagenziek wordt als ze leest in de auto vind ik de Tomtom een uitkomst.
En er liggen natuurlijk ook een aantal kaarten in de auto. Een Tomtom is niet onsterfelijk en daarnaast, als je een kaart bij je hebt kun je nog eens makkelijk terug kijken waar je bent.
En er liggen natuurlijk ook een aantal kaarten in de auto. Een Tomtom is niet onsterfelijk en daarnaast, als je een kaart bij je hebt kun je nog eens makkelijk terug kijken waar je bent.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ja hoor, die 2 combineren gaat uitstekend!
En de discussie over wel of geen navigatie is al zo vaak gevoerd hier. Er zijn net zoveel voor- als tegenstanders. Die discussie ga ik dus allang niet meer aan.
Voor mij zelf, als alleenreizende, is het een uitkomst en maak geen rit meer zonder in Amerika.
Roland

En de discussie over wel of geen navigatie is al zo vaak gevoerd hier. Er zijn net zoveel voor- als tegenstanders. Die discussie ga ik dus allang niet meer aan.
Voor mij zelf, als alleenreizende, is het een uitkomst en maak geen rit meer zonder in Amerika.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 16322 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-