Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 dagen Orlando welk parken?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: 3 dagen Orlando welk parken?

Bericht door roelb »

ToonW schreef:Drie dagen (eventueel 4) Orlando is iets wat wij ook gaan doen, maar niet met kinderen. Wij zijn beiden 25 jaar oud/jong en waren van plan om 1 dag Disney te doen, 1 dag Universal en 1 dag Sea World. Is dit dan een goede keuze, of mis ik ergens een topper dan? ;)
Je zegt "1 dag Disney". Maar Disneyworld bestaat uit 6 parken: 4 themeparks en 2 waterparken. Dat kun je nooit in een dag doen. Ook voor Universal geldt dat er twee aparte parken zijn.

Als je maar zo'n korte tijd in Orlando bent is het misschien het meest verstandige om je te beperken tot Disneyworld. Ik zou je dan ook adviseren om een hotelkamer binnen Disneyworld te boeken. Je hebt dan extra toegang tot de parken (Extra Magic Hours), kunt gratis (en vlak bij de ingang) parkeren bij de themeparks en je kunt 's avonds met het (gratis) openbaar vervoer binnen Disneyworld naar Disney Village toe. Vanaf Port Orleans zelfs met de boot, erg leuk.

Als je je tijd in Disneyworld nog kunt oprekken naar 5 of 6 dagen heb je voldoende tijd om alle parken "te doen". Een dag per themepark, een dagje relaxen in de waterparken met eventueel nog een dagje extra. Als dat niet lukt dan zou ik je adviseren om Magic Kingdom over te slaan. Dat park is het oudste, en het thema is bekend van het park in Parijs. Epcot moet je zeker niet overslaan en als ik zou moeten kiezen tussen Animal Kingdom en Hollywood studio's dan denk ik dat ik voor Animal Kingdom kies. Leuke attracties! Hollywood Studio's heeft natuurlijk wel weer de ToT (Tower of Terror), iets dat je eigenlijk ook niet mag missen. Maar je zou een half dagje HW studios kunnen combineren met een van de waterparken. Die laatste zijn ook echt de moeite waard. Fantastische glijbanen afgewisseld met een heerlijke cocktail op het strand van Typhoon Lagoon en dat weer afgewisseld met een ritje omhoog naar Mount Gushmore in de skilift.

Met een MYW ticket met de "waterpark fun and more" optie krijg je een of twee entries naar waterparken. De "parkhopper" option is over het algemeen veel te duur en niet nodig. Je kunt dan beter een "groter" ticket kopen (met een entry extra) en dus een extra park entry op een dag opofferen. En als je je niet tonnetje rond wilt eten dan zijn de meal packages ook klinkklare onzin.

Vergeet trouwens ook niet de shows 's avonds na sluitingstijd in alle parken! Eentje die je echt niet mag missen is Illuminations@Epcot.

Voor wat betreft Seaworld: je hebt het Dolfinarium hier om de hoek liggen. Kun je beter een keer daar een dagje heengaan. Verder stelt het niet zoveel voor.

Concreet advies voor vier dagen:

- Hotel: Port Orleans Riverside
- Dag 1: Epcot (Extra magic hours: vr-avond 3 uur
- Dag 2: Animal Kingdom (Extra magic hours: 1 uur op ma-ochtend+wo-ochtend)
- Dag 3: Hollywood Studios + Typhoon Lagoon
- Dag 4: Magic Kingdom of nog een keer een van de andere parken + Blizard Beach

En let vooral op de Extra Magic Hours. Epcot is een dag per week tot middernacht open (drie uur extra!). Ook Animal Kingdom is een dag per week een paar uur langer open. De andere parken zijn 's ochtends soms een uur eerder open. De planning van die Extra Magic Hours staat op de website van Disneyworld. Tijdens die uren is het veel rustiger in het park omdat er alleen gasten van Disney hotels zijn. Dus: veel meer ride time! En de weekenden mijden is meestal ook verstandig.

Roel.
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Bedankt voor de tips, ik ga het zeker allemaal in mijn hoofd houden als we de beslissing gaan nemen!
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

roelb schreef:Voor wat betreft Seaworld: je hebt het Dolfinarium hier om de hoek liggen. Kun je beter een keer daar een dagje heengaan. Verder stelt het niet zoveel voor.
Ik mag aannemen dat je zowel in het Dolfinarium als Seaworld bent geweest? Ik kan me namelijk niet herinneren dat het Dolfinarium achtbanen heeft ;)
En daar komt bij dat de shows van Seaworld van wereldklasse zijn... Daar kunnen de shows van het Dolfinarium niet echt aan tippen natuurlijk...

Verder hebben ze beide inderdaad vissen, zeeleeuwen en dolfijnen... Dat dan weer wel!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Inderdaad! Wij hebben afgelopen jaar Seaworld San Diego bezocht (twee jaar geleden Orlando) en de shows waren nagenoeg identiek (wel minder actief, maar dat is vanwege dat ongeluk ben ik vanuit gegaan), maar toch te gek om weer mee te maken!

Helaas, was in Orlando toen Manta nog in aanbouw, maar dat mocht de pret niet drukken!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

SpaceAce schreef:
roelb schreef:Voor wat betreft Seaworld: je hebt het Dolfinarium hier om de hoek liggen. Kun je beter een keer daar een dagje heengaan. Verder stelt het niet zoveel voor.
Ik mag aannemen dat je zowel in het Dolfinarium als Seaworld bent geweest? Ik kan me namelijk niet herinneren dat het Dolfinarium achtbanen heeft ;)
En daar komt bij dat de shows van Seaworld van wereldklasse zijn... Daar kunnen de shows van het Dolfinarium niet echt aan tippen natuurlijk...

Verder hebben ze beide inderdaad vissen, zeeleeuwen en dolfijnen... Dat dan weer wel!
Klopt, maar voor de coasters hoef je er niet naar toe (dat bedoelde ik met "verder stelt het niet zoveel voor"). Of is er in de afgelopen jaren inmiddels wel wat interessants neergezet?

En ik vind dat je het Dolfinarium wat onderschat. Het is toch echt het grootste park in zijn soort van Europa. Ik kwam daar een jaar of vier geleden weer eens en was erg positief verrast. Natuurlijk is Sea World groter en zijn er inderdaad ook allerlei andere attracties, maar om dolfijnen en orca's te kijken kun je net zo goed naar Harderwijk toe. Als je dan beperkte tijd in Orlando hebt zou ik zeker niet naar Sea World gaan.

Roel.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

roelb schreef:Klopt, maar voor de coasters hoef je er niet naar toe (dat bedoelde ik met "verder stelt het niet zoveel voor"). Of is er in de afgelopen jaren inmiddels wel wat interessants neergezet?
Zegt 'ie tegen één van de grootste achtbaanfanaten op dit forum :lol:

Wij gaan er in ieder geval in oktober weer heen, voor de flying coaster: Manta!
(want die heb ik nog niet toe kunnen voegen aan mijn coastercounter)

[youtube]tlOY6HADZa4[/youtube]
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

SpaceAce schreef:
roelb schreef:Klopt, maar voor de coasters hoef je er niet naar toe (dat bedoelde ik met "verder stelt het niet zoveel voor"). Of is er in de afgelopen jaren inmiddels wel wat interessants neergezet?
Zegt 'ie tegen één van de grootste achtbaanfanaten op dit forum :lol:

Wij gaan er in ieder geval in oktober weer heen, voor de flying coaster: Manta!
(want die heb ik nog niet toe kunnen voegen aan mijn coastercounter)
Aha, nieuw.. ik zie hem op rcdb. Tja.. ruim 10 jaar geleden stond er echt helemaal niets interessants en vond ik het niet de moeite waard. Er was toen wel een nieuwe coaster in aanbouw, maar dat ding is inmiddels dus ook alweer 10 jaar oud. Nu dus weer een nieuwe.

Maar goed. Dan is het voor de OP dus de keuze tussen een bezoek aan Seaworld voor een (of wellicht twee) leuke coaster(s) en het meeste in Disneyworld missen of zich gewoon lekker een paar dagen onderdompelen in Disneyworld. Dan lijkt me het tweede (voor een eerste bezoek) de betere optie. Voor de dolfijnen hoef je iig niet naar Seaworld toe, die hebben we hier ook.

Roel.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

roelb schreef:Voor de dolfijnen hoef je iig niet naar Seaworld toe, die hebben we hier ook.
Dat ligt er maar net aan hoe je redeneert. Ik ben een enorme Disneyfan en ga elk jaar naar Disneyland in Parijs. Maar ik heb in Orlando en California Disney overgeslagen, juist omdat daar zoveel parken zijn die we hier niet hebben! Nu moet ik je eerlijk bekennen dat ik al jaren niet in het Dolfinarium ben geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat je die shows kunt vergelijk met de shows in Sea World?

SpaceAce schreef:Wij gaan er in ieder geval in oktober weer heen, voor de flying coaster: Manta!
Ik ben er echt benieuwd naar! filmpje belooft veel goeds ;)
Nathasja
Amerika-newbie

Bericht door Nathasja »

Klinkt goed, helemaal te gek Florida. Wij zijn 9 mei terug gekomen, in totaal 20 dagen, 9 dagen villa gehuurd met pool, daarvandaan de parken bezocht, paar dagen Naples, door naar een resort op Key Duck, toen naar Key West een schattig guest house, daarna Miami, Duck Tours gedaan bus-boot. Dit was de eerste keer, maar nu willen we terug. Wat betreft de parken. Wij hadden via een Duitse site tickets besteld die we meerdere keren konden gebruiken, handig op een warme dag...konden we een andere keer terug. 1 tip; prop niet alles vol, anders wordt het "moeten" het is wel vakantie! Wij vonden Universal niet zo. Island of Adventure incl. Harry Potter een aanrader, "the Forbidden Journey" is te gek, kleine kinderen mogen daar niet in (even utzoeken), Kennedy Space ook de moeite, Aquatica-waterpark, leuk en heerlijk met warm weer, Seaworld 3 x geweest, te gek, mooie shows, we kregen geen genoeg van de dolfijnen. Op het resort in Key Duck waren ook dolfijnen, in Key West een boottocht gedaan 7 dolfijnen kwamen langs de boot!! Hopelijk heb je wat aan deze tips en alvast....heel hele goede vakantie, het is een ervaring!
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Discovery Cove is echt een aanrader! :thumbup: Het kost wel wat, maar als je ziet wat je er voor krijgt. Reken maar eens uit wat je kwijt bent aan een dag pretpark. Begint met parkeerkaart, entree, eten en drinken. Eventuele huur van strandstoel/handdoeken, zonnebrand, lockers, kinderspeelgoed, noem maar op. Bij Cove zit dit er allemaal bij plus zwemmen met dolfijnen. In 1e instantie dacht ik dat het zielig was voor die beesten. Steeds maar weer dezelfde trucjes doen voor de toeristen, maar het valt reuze mee. Er zijn meer dan 40 dolfijnen en na een show van 30 min komt er een andere dolfijn. De trainers gaan ook heel leuk met die beesten om. Na ons half uur kwam ik tot de conclusie dat het wel heel bijzondere beesten zijn. Alleen dan het teruggezommen worden door een dolfijn hoeft van mij niet perse wel erg toeristisch....

Ook is het erg fijn dat er maar 1000 gasten per dag worden toegelaten, het is dus nergens druk en je kunt overal goed bij. Alleen tijdens de lunch was het erg lang wachten totdat je aan de buurt was. Zelfs om 17 uur had ik in een keer een kleedhokje met douche te pakken. ideaal! Het snorkelen in de visvijver was ook erg leuk, je staat wel even te kijken als er een rog met een doorsnee van ruim een meter voor je langskomt!

Met het kaartje van DC mag je nog twee weken Seaworld bezoeken en dat hebben wij de volgende morgen dan ook gedaan. (daar kost een parkeerkaart alweer 14 dollar) Seaworld is wel leuk, maar een Efteling doet er zeker niet aan onder. De Shamu orca show moet je gezien hebben! Spektakel! dat kunnen die Amerikanen wel! :clap:

Kortom Discovery Cove ga je zeker geen spijt van krijgen!
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

3 dagen Orlando, welke parken?

1. Islands of Adventure
2. Magic Kingdom
3. Seaworld
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

dhg2000 schreef:3 dagen Orlando, welke parken?

1. Islands of Adventure
2. Magic Kingdom
3. Seaworld
Dat gaat het bij ons ook worden denk ik.
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

ToonW schreef:

1. Islands of Adventure
2. Magic Kingdom
3. Seaworld
Dat gaat het bij ons ook worden denk ik.
Bij Islands of Adventure hebben we Universal studios zelf ook bijgenomen en dat is zeker wel te doen als je een express pas hebt!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

1. Islands of Adventure
2. Magic Kingdom
3. Seaworld
Dat zijn ook mijn favorieten!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer