Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hutjes: reistips 28 dagen zuid-west
Reis Hutjes: reistips 28 dagen zuid-west
Hallo allemaal,
In september reizen mijn vriendin en ik naar het zuid-westen van Amerika. We hebben een planning voor de reis gemaakt die ik hier graag wil plaatsten. We reizen met een kleine camper, zodat we zelf onze tijd kunnen inplannen.
We hadden graag wat TIPS van mensen die hier reeds zijn geweest omtrend de reis afstanden en of onze planning daar aan voldoet.
Misschien dat er nog aanvullende tips zijn voor gebieden die we nu niet in de planning hebben staan, maar wel de moeite waard zijn.
Alvast bedankt voor de info.
Voorlopige planning:
3-09-11 A'dam - San Francisco
4-09-11 San Francisco
5-09-11 San Francisco
6-09-11 San Francisco---> Yosemite zuid ingang
7-09-11 Yosemite Park---> glacier point oa
8-09-11 Yosemite Park--->tioga pass---> mono lake---> bishop
9-09-11 Bishop --->Las vegas (door death valley of eromheen???)
10-09-11 Las Vegas
11-09-11 Las Vegas
12-09-11 Las Vegas
13-09-11 Rijden naar Zion---> wandelen
14-09-11 Zion---> wandelen
15-09-11 Rijden naar Bryce Canyon---> door de tunnel?
16-09-11 Bryce Canyon--->bryce point oa
17-09-11 Rijden naar Grand Canyon
18-09-11 Grand Canyon---> helicopter vlucht!
19-09-11 Rijden naar Joshua Tree noord kant
20-09-11 Joshua Tree---> door het park naar het zuiden
21-09-11 Rijden naar San Diego
22-09-11 San Diego---> binnenstad
23-09-11 Rijden naar LA---> hotspots...
24-09-11 LA---> universal studios
25-09-11 LA + Rijden naar Santa Barbara--->strand
26-09-11 Rijden San Simeon--->strand
27-09-11 Rijden Santa Cruz/carmel???
28-09-11 Rijden San Francisco---> evt camper inleveren of morgen?
29-09-11 San Francisco---> terug vlucht om 14.00 uur
30-09-11 Terug in Nederland
Grt manny & claudia
In september reizen mijn vriendin en ik naar het zuid-westen van Amerika. We hebben een planning voor de reis gemaakt die ik hier graag wil plaatsten. We reizen met een kleine camper, zodat we zelf onze tijd kunnen inplannen.
We hadden graag wat TIPS van mensen die hier reeds zijn geweest omtrend de reis afstanden en of onze planning daar aan voldoet.
Misschien dat er nog aanvullende tips zijn voor gebieden die we nu niet in de planning hebben staan, maar wel de moeite waard zijn.
Alvast bedankt voor de info.
Voorlopige planning:
3-09-11 A'dam - San Francisco
4-09-11 San Francisco
5-09-11 San Francisco
6-09-11 San Francisco---> Yosemite zuid ingang
7-09-11 Yosemite Park---> glacier point oa
8-09-11 Yosemite Park--->tioga pass---> mono lake---> bishop
9-09-11 Bishop --->Las vegas (door death valley of eromheen???)
10-09-11 Las Vegas
11-09-11 Las Vegas
12-09-11 Las Vegas
13-09-11 Rijden naar Zion---> wandelen
14-09-11 Zion---> wandelen
15-09-11 Rijden naar Bryce Canyon---> door de tunnel?
16-09-11 Bryce Canyon--->bryce point oa
17-09-11 Rijden naar Grand Canyon
18-09-11 Grand Canyon---> helicopter vlucht!
19-09-11 Rijden naar Joshua Tree noord kant
20-09-11 Joshua Tree---> door het park naar het zuiden
21-09-11 Rijden naar San Diego
22-09-11 San Diego---> binnenstad
23-09-11 Rijden naar LA---> hotspots...
24-09-11 LA---> universal studios
25-09-11 LA + Rijden naar Santa Barbara--->strand
26-09-11 Rijden San Simeon--->strand
27-09-11 Rijden Santa Cruz/carmel???
28-09-11 Rijden San Francisco---> evt camper inleveren of morgen?
29-09-11 San Francisco---> terug vlucht om 14.00 uur
30-09-11 Terug in Nederland
Grt manny & claudia
Laatst gewijzigd door Hutjes op 03 mei 2011, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: reistips 28 dagen zuis-west
Mooie, rustige route. Ik zou alleen eind oktober niet meer op het strand gaan liggen, zeker niet in San Simeon. Ik zou tussen L.A. en San Francisco kiezen voor 2 tussenstops in San Simeon en Monterey. Op die manier houd je een dag over, waardoor je in Page kunt overnachten tussen Bryce Canyon en de Grand Canyon. Ik zou zelfs nog 1 nacht Bryce Canyon ook naar Page verplaatsen. In de omgeving van Page is erg veel te zien. De bekendste bezienswaardigheden zijn Antelope Canyon, Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam.
Persoonlijk zou ik ook nog 1 nacht Las Vegas minder doen, ten gunste van een overnachting in het prachtige Death Valley.
Persoonlijk zou ik ook nog 1 nacht Las Vegas minder doen, ten gunste van een overnachting in het prachtige Death Valley.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- EasyRiders
- Amerikafan
Re: reistips 28 dagen zuis-west
Camper en Death Valley is meestal niet toegestaan toch?gleuknie schreef:Persoonlijk zou ik ook nog 1 nacht Las Vegas minder doen, ten gunste van een overnachting in het prachtige Death Valley.
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
Re: Reis Hutjes: reistips 28 dagen zuid-west
@Easyrider: in oktober is het geen probleem. Het zijn met name de maanden juni, juli en augustus dat het niet mag van de verhuurder (van de wegbeheerder mag het altijd). Maar iedere maatschappij heeft zijn eigen regels hierover, dus het kan geen kwaad het na te kijken.
Hartstikke fijn dat er al reactie zijn. Op deze mooie site al leuke tips gezien!
Zag dat ik onze reis maand oktober had ingevuld. Maar dit moet zijn september. (bedankt gleuknie)
Lig momenteel toch met gebroken enkel op de bank,dus kan de tips mooi gelijk doornemen.
Bedankt.
Zag dat ik onze reis maand oktober had ingevuld. Maar dit moet zijn september. (bedankt gleuknie)
Lig momenteel toch met gebroken enkel op de bank,dus kan de tips mooi gelijk doornemen.
Bedankt.
Zag in een ander verslag dat de helicopter vlucht ook van uit Las vegas kan.
Had dit zelf eigenlijk in de grand canyon gepland.
Maakt dit iets uit ? Betreffende kosten en evt duur van de vlucht.
Iemand daar ervaringen mee?
Many thanks
Had dit zelf eigenlijk in de grand canyon gepland.
Maakt dit iets uit ? Betreffende kosten en evt duur van de vlucht.
Iemand daar ervaringen mee?
Many thanks
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ai, beterschap toegewenst in ieder geval.
Ik zou kiezen voor de helicoptervlucht vanaf de Grand Canyon zelf.
De meeste vluchten die vanaf Las Vegas aangeboden worden gaan naar de West Rim, wat officieel niet binnen de parkgrenzen valt van de Grand Canyon. Ik heb geen verstand van de prijzen, maar het lijkt mij logisch dat het ook voordeliger is vanaf de South Rim, aangezien je dan al bij de Grand Canyon bent en er niet nog eerst naar toe moet vliegen.
Heb je de site van Henriëtte trouwens al bekeken? Dat is 1 van de mooiste websites voor informatie van de diverse parken en bezienswaardigheden waar jullie langs komen.:
http://www.ontdek-amerika.nl/
Je vindt daar ook informatie over de omgeving van Page, die ik al noemde.
Ik zou kiezen voor de helicoptervlucht vanaf de Grand Canyon zelf.
De meeste vluchten die vanaf Las Vegas aangeboden worden gaan naar de West Rim, wat officieel niet binnen de parkgrenzen valt van de Grand Canyon. Ik heb geen verstand van de prijzen, maar het lijkt mij logisch dat het ook voordeliger is vanaf de South Rim, aangezien je dan al bij de Grand Canyon bent en er niet nog eerst naar toe moet vliegen.
Heb je de site van Henriëtte trouwens al bekeken? Dat is 1 van de mooiste websites voor informatie van de diverse parken en bezienswaardigheden waar jullie langs komen.:
http://www.ontdek-amerika.nl/
Je vindt daar ook informatie over de omgeving van Page, die ik al noemde.
Groetjes René
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met een auto en motels kun je ook zelf je tijd inplannen hoor. Zelfs in september kan het ook met een camper, nog tegenvallen, zeker als je in de parken wilt staan, en zeker in de weekenden.Hutjes schreef: We reizen met een kleine camper, zodat we zelf onze tijd kunnen inplannen.
Voor een plekje in yosmite ben je al te laat, maar als je je route omdraait, en dus na 15 september in Yosemite bent, zou je nog kunnen reserveren, zie daarvoor hier of kijk eens naar het Yosemite-stuk op de AA-site.
Ik zou ook de Grand Canyon reserveren als ik jullie was, als ik het goed zie zitten jullie daar in het weekend.
Wat de route betreft: ik zou ook een dag midner Las Vegas doen, en dan een dag Yosemite erbij. DV in september weet ik niet of dat mag. Als je dat niet doet zou je van Yosemite naar Lee Vining kunnen gaan, en van daar in een keer naar Las Vegas.
Als je ergens naar het strand wilt kun je dat het beste tussen San Diego en LA doen.
Lees ook eens wat reisverslagen voor tips.
Marianne
Bedankt voor de reactie's
Ben al aan het kijken voor reserveringen. Had eigenlijk niet in de gaten dat dit echt nodig zou zijn.
Natuurlijk al meerdere routes bekeken op deze site. Genoeg input, maar daarom ook moeilijk om keuzes te maken.
Hopelijk kan ik nog ergens een leuke plek regelen op yosemite park.

Ben al aan het kijken voor reserveringen. Had eigenlijk niet in de gaten dat dit echt nodig zou zijn.

Natuurlijk al meerdere routes bekeken op deze site. Genoeg input, maar daarom ook moeilijk om keuzes te maken.
Hopelijk kan ik nog ergens een leuke plek regelen op yosemite park.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben de helicoptervlucht vanuit Las Vegas gedaan en die vonden wij ook geweldig. Het stukje over de Strip is erg leuk en je ziet hoe Las Vegas echt midden in de woestijn ligt. Maar goed, wij kunnen niet vergelijken, want we hebben de helicoptervlucht vanuit de Grand Canyon (Tusayan?) niet gedaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1732 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 10 Reacties