Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn financiele plaatje

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Mijn financiele plaatje

Bericht door Georgie »

Ga geen gekke dingen doen of denken hoor, maar ik ga wel eens serieus nadenken of ik niet 'iets' kan doen waar mee ik wat extra kan verdienen. Zo'n donate button op m'n weblog vind ik bijvoorbeeld best wel een echt goed idee, je weet nooit wat het oplevert en niemand is verplicht tot deelname. Maar nog liever lever ik iets van een dienst als tegenprestatie, dus bijvoorbeeld zoals ik bij nieuwenoord's dochter heb gedaan. Al doe ik dat net zo lief gratis hoor, het was ook gratis bedoelt, en vind het ook echt leuk om te helpen. Ik krijg vaak van dit soort verzoeken en doe het altijd met plezier, maar misschien toch maar iets van geld er aan verdienen, geen gek idee.

In Den Haag heb je trouwens ook wel studentenkamers (echte kleine hokjes) van 200 euro tot 300 euro per maand. Zoiets zal al perfect zijn. Wat ik nu zie van anti kraak maakt dat niet eens echt uit qua prijs.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Al doe ik dat net zo lief gratis hoor, het was ook gratis bedoelt, en vind het ook echt leuk om te helpen.
Ik weet dat gratis bedoeld is, maar ik vind het nu gewoon leuk om er iets voor terug te geven ;-)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nou en dat vind ik echt heel erg lief :)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hey Georgie, nog van harte gefeliciteerd! Ik vind het zo ontzettend leuk dat juist jij bij de gelukkigen zit. Ik ben ook heel jong verhuisd (net 19) en kreeg toen ook flink de wind van voren van mijn familie (was overigens goed bedoeld hoor).

Het zal af en toe erg zwaar zijn, maar vergeet niet dat je altijd terug kan als het echt niet gaat. Misschien is dit juist de perfecte kans om een verse start te maken, nu het in Nederland toch niet zo goed gaat? Als je een heel leven opgebouwd hebt met een mooie carriere dan is het moeilijker om iets vergelijkbaars op te bouwen, maar jij bent zo jong dat je niks te verliezen hebt.

Doe gewoon zo veel mogelijk onderzoek, voordat je vertrekt om jezelf zo goed mogelijk voor te bereiden, over praktische zaken, maar ook zodat je een goed idee hebt wat je te wachten staat. Het zijn inderdaad moeilijke tijden om een baan te vinden, dus je zal wellicht eerst buiten het onderwijs aan de bak moeten. [** Deel bericht weggehaald omwille van privacy Georgie**]
De verhuizing zelf zal al veel stress en nieuwe indrukken met zich meebrengen, dus dan is het fijn als je een makkelijk baantje hebt waar je niet bij na hoeft te denken. Hier in de VS veranderen mensen veel meer van baan dan in NL, dus dat werkt in je voordeel; soms is het belangrijker dat je een bachelor hebt dan wat voor een major het is.

Financieel zal het inderdaad flink op een houtje bijten zijn. Ik heb niet alle 7 pagina's gelezen, maar ik wil je toch nogmaals aanraden te vragen of je tijdelijk (al is het maar de laatste maanden) bij je ouders mag inwonen. Je zal waarschijnlijk nog niet veel inboedel hebben, maar verkoop alles wat je niet mee wil nemen. Als je nu begint met de meer waardevolle dingen kan je er waarschijnlijk meer geld voor krijgen, dus ze voor een nette prijs met mooie foto's op marktplaats etc. te zetten. Wanneer je bijna vertrekt kan je de rest op een vlooienmarkt voor een schijntje van de prijs verkopen ... al die kleine beetjes lopen meestal nog flink op.

Kijk tijdens je onderzoek trouwens niet alleen naar werkgelegenheid, maar ook naar de verhouding inkomen-kosten. Sommige gebieden zijn erg duur om in te wonen (waardoor je alleen een ieniemienie kamer kan huren), andere juist weer heel goedkoop, maar dan liggen de lonen vaak lager. Een auto is eigenlijk een must, al kan je in de grote steden met het OV vaak vrij goed uit de voeten. In het algemeen geldt dat je meer betaalt des te dichter je bij het centrum woont.

Bespaar niet op je verzekeringen! Zelfs een klein fenderbendertje kan ontzettend in de kosten lopen, laat staan wanneer er sprake is van letsel. Gezondheidsverzekering is hetzelfde verhaal, dat je jong bent maakt niks uit. Als het echt tegenzit heb je straks een schuld waarbij je studieschuld in het niets valt. Jezelf niet verzekeren is echt een ontzettend slecht idee!

Nog een idee, kan je niet foto's maken tegen vergoeding? Als ik het me goed herinner maak je hele mooie foto's! Ik denk dat de meeste forummers hier maar wat blij zouden zijn met een mooie foto van jou als tegenprestatie. Toch zou ik er serieus over nadenken om een donatie knop op je weblog te plaatsen ... niemand wordt gedwongen te doneren en de mensen die dat wel doen vinden dat juist een mooie manier om iemand te helpen.
Afbeelding
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Zjak schreef:Het gaat erom nuance te leggen in alles, iemand die vertrekt met veel risico is niet per se een domme naïeveling en iemand die goed voorbereid wil zijn en eerder voorzichtig tewerk gaat is niet noodzakelijk een saaierd zonder ambitie.
Maar zoveel risico is er nou toch ook weer niet? In Georgie's geval eindigt haar contract straks, dus een baan hoeft ze niet op te geven. Een koophuis heeft ze ook niet, ze is nog jong en verder stelt ze zich heel flexibel op vind ik. Ze heeft bovendien in Amerika gewoond, spreekt prima Engels en heeft werkervaring waar ze eventueel op voort kan borduren. En wat is nou helemaal het ergste dat er gebeuren: dat het niet bevalt, of anderszins niet lukt en dat ze terug naar NL gaat. So what? Zoals al eerder gezegd is deze kans er nu eenmaal alleen maar nu en anders gewoon niet. Dus anders gezegd: als ze het nu niet doet, komt het er nooit meer van waarschijnlijk. En dan krijg je er misschien spijt van later en er is niks ergers dan het "had ik maar"-gevoel. En ik ben zelf echt geen type om me overal maar in te storten, maar in dit geval vind ik het er allemaal echt niet zo slecht uitzien.
"Keep Georgia On Your Mind"
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

De foto en vertaal optie zijn hartstikke goede ideeen.

Bedenk me ook opeens wat anders.
Zet je Amerika recepten van je andere blog in PDF bestand en iemand die een x bedrag aan je doneert krijgt die als tegenprestatie. ;-)

Je bent veelzijdig zat Sophie. Je komt er vast uit en met die veelzijdige instelling red je het ook zeker in Amerika.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Staceybeesie schreef:De foto en vertaal optie zijn hartstikke goede ideeen.

Bedenk me ook opeens wat anders.
Zet je Amerika recepten van je andere blog in PDF bestand en iemand die een x bedrag aan je doneert krijgt die als tegenprestatie. ;-)

Je bent veelzijdig zat Sophie. Je komt er vast uit en met die veelzijdige instelling red je het ook zeker in Amerika.
Ha, geweldig idee ;-) Ik kan een kolommetje 'donaties Sophie' aan mijn huishoudboekje gaan toevoegen :clap: :thumbup:
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Gefelicieerd met je winst! Als iedereen toch eens in één keer kon winnen! :)

Even over het doen van een PhD: het is bij veel universiteiten zo dat ze al hun graduate students een Teacher/Research Assistant-positie geven, waardoor je een klein salaris krijgt, een (flinke) tegemoetkoming in je verzekeringskosten, en je geen tuition hoeft te betalen. Het hoeft dus niet heel erg duur te zijn om naar graduate school te gaan, maar het verschilt vast per universiteit wat ze je aan kunnen bieden. Ik zou de mogelijkheid niet van tevoren al afschrijven als het iets is wat je wel graag zou willen doen!

Iemand schreef ook dat US citizens voorrang krijgen bij banen over buitenlanders, maar van dat verschil heb je met een Green Card geen last! Tenminste zolang je niet van plan bent voor de federale overheid te gaan werken, of in een baan waar je een security clearance voor nodig hebt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Bandido schreef:
Zjak schreef:Het gaat erom nuance te leggen in alles, iemand die vertrekt met veel risico is niet per se een domme naïeveling en iemand die goed voorbereid wil zijn en eerder voorzichtig tewerk gaat is niet noodzakelijk een saaierd zonder ambitie.
Maar zoveel risico is er nou toch ook weer niet? In Georgie's geval eindigt haar contract straks, dus een baan hoeft ze niet op te geven. Een koophuis heeft ze ook niet, ze is nog jong en verder stelt ze zich heel flexibel op vind ik. Ze heeft bovendien in Amerika gewoond, spreekt prima Engels en heeft werkervaring waar ze eventueel op voort kan borduren. En wat is nou helemaal het ergste dat er gebeuren: dat het niet bevalt, of anderszins niet lukt en dat ze terug naar NL gaat. So what? Zoals al eerder gezegd is deze kans er nu eenmaal alleen maar nu en anders gewoon niet. Dus anders gezegd: als ze het nu niet doet, komt het er nooit meer van waarschijnlijk. En dan krijg je er misschien spijt van later en er is niks ergers dan het "had ik maar"-gevoel. En ik ben zelf echt geen type om me overal maar in te storten, maar in dit geval vind ik het er allemaal echt niet zo slecht uitzien.
Nou precies, spijker op zijn kop. Had zoals gezegd een soortgelijke situatie en heb er helemaal geen spijt van gehad en zou het zo weer doen (alleen een beetje anders maar hind side is 20/20)
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

@ Georgie, In het kader van heitje voor karweitje heb ik nog iets wat nagekeken kan worden tegen eind Juni ;)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Had ik maar ook gewonnen, dan mocht je zo bij me intrekken aan de Oostkust, met als tegenprestatie: Engelse bijles voor de kinderen ;) :thumbup: :D
Sandy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

@Sophie, wat een toepasselijke en leuke signature heb je gemaakt! Ik vind het ook heel interessant dat je nu een weblog bijhoudt over het hele Greencard/Emigratie gebeuren en de procedure die jij moet doorlopen. Ik vind trouwens dit hele topic interessant om te volgen en de goede adviezen en creatieve ideeën te lezen om jou te helpen. Zelf heb ik geen tips voor je omdat ik geen ervaring heb met dit emigratiefenomeen, maar ik blijf het volgen en wens je veel succes met alles en het bijelkaar sprokkelijken van de benodigde gelden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Almost_there
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Almost_there »

Hoi allemaal,

Ik zie helemaal bovenaan een VISA fee van $ 700 staan, maar ik kom op de site van DV lottery een fee van $ 400 tegen...
http://travel.state.gov/visa/temp/types ... .html#perm
Of is het én én bij een visum aanvraag en zo ja welke is dat dan?
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

@Sophie: ik ga je blog zeker volgen :thumbup:
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Blog = leuk :D
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Je kan je brief later retour sturen, dan heb ik het over maanden later, zodat je tijd hebt om te sparen.
Of je zoekt een sponsor maar die moet je dan wel in die korte tijd vinden

Ik zou die brief nog maar even niet retour sturen maar wel goed uitzoeken hoe dat zit met de nummers.
Wat als je in november de brief terugstuurt, wanneer kom je dan aan de beurt?
Je kan KCC daarvoor wel mailen denk ik (daarin zou ik niet in gaan op financien als reden!)
die mailen altijd vriendelijk en redelijk snel terug.

Bellen zou ik niet doen, dan overvallen ze je nog met de vraag: Waarom?
Mocht je een reden geven koppel die dan aan de opleiding aan Cambridge aangezien je je diploma toch officieel nog niet hebt
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nou, intussen heb ik op zich m'n financien redelijk op orde. Althans, in theorie en ik zal niet juichen voor het zo ver is, maar ik krijg binnenkort redelijk wat potjes terug, en dat is in principe allemaal voor de zomer binnen. Als ik dat allemaal op m'n spaarrekening zit, kom ik al bijna aan $5000. Een familielid wil eventueel ook nog een tijdelijk bedrag er bij zetten, zodat de consul zeker wel overtuigd is van dat ik het red.
Daarna zal ik m'n schuld af gaan betalen aan Cambridge, en vanaf dan goedkoop gaan wonen (dit ga ik pas doen na groen licht van het interview, dit lijkt mij wel zo verstandig), en hard te sparen. Ik heb zelfs al goedkoop of gratis woonruimte aangeboden gekregen van familie hier in de stad, dus dat is ideaal!

Dus ik ben gelukkig niet heel erg gestressed meer en het lijkt, met het nodige passen en meten, wel goed te komen.

*Oftewel, als reactie op jaja hierboven: Het maakt op zich denk ik niet zo heel veel uit wanneer ik de formulieren nou opstuur, en denk dat ik dat voor de zekerheid ergens in de komende weken maar doe. Voelt wel zo veilig.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Goed nieuws,
waarom ga je niet nu al antikraak wonen?

Daar bespaar je lekker mee en kun je vast zoveel mogelijk spullen kwijtraken aangezien je soms binnen 2 weken uit een pand moet.
Maar soms kun je maanden of jaren ergens op 1 adres blijven, en jaren heb je toch niet nodig :-)

Fijn dat het er goed uit ziet, dan inderdaad lekker opsturen (zou ik ook doen)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Omdat ik toch niet al te overhaast hier weg wil. Ik ben 34 keer verhuisd in m'n leven en dit huisje voelt als eerste echt als een thuis, hier heb ik heel veel geld en met name tijd en moeite in geinvesteerd om dit tot een echt thuis te maken. Natuurlijk ga ik hier ooit uit, maar het voelt nu nog zo cru. En bovendien wil ik die gok gewoon niet wagen nu al. Ik ga niets overhaast doen. Ik ga hier dus ook pas weg als ik daadwerkelijk weet dat de consul groen licht heeft gegeven, na het interview. Het zou zo zonde zijn als ik toch geen green card krijg (al is die kans klein), en ik ook nog eens dit alles hier heb opgegeven. Dan heb je echt niets meer. Dus zolang ik aan een respectabel bedrag kan komen voor het interview met de middelen die ik nu heb, ga ik na het interview echt hardcore sparen.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Gewetensvraagje: Zou het je ergens opluchten als je geen groen licht zou krijgen van het consulaat?

Ik kan me zo voorstellen dat je dit haast moet doen, omdat je bang bent om spijt te krijgen als je het niet doet,
zeker omdat het een 'once in a lifetime opportunity' is .... en de kans dat je weer wint, zeer klein is.
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer