Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NL rijbewijs omzetten

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: NL rijbewijs omzetten

Bericht door Big Al »

OscarG schreef:De theorie in Massachusetts was vrij anders dan in Nederland. Die in Nederland is moeilijker. Daar mocht ik maar 5 van de 50 fout hebben voor zover ik me kan herinneren. Hier was het 18 van de 50 fout.
De vragen waren ook anders. Er waren veel vragen over wat je wel en wat je niet mag doen als je 16 bent en leerling driver bent. En als je dan een keer savonds gepakt zou worden, hoe lang je leerling license dan suspended werd. En welke organisaties precies je rijbewijs af mogen pakken enz. Het ging dus veel meer over boetes/wetgevingen dan over "U wilt hier rechtsaf. Mag dit?"

Die laatste had ik met name geleerd, niet het eerste deel, dus daar maakte ik de meeste fouten in. Het is daarom wel handig om in ieder geval een keertje dat boek door te lezen om die regeltjes te weten.
Het 'examen' dat ik destijds in MA moest afleggen was een grote grap. Ik herinner me nog één van de vragen:

You're approaching a traffic light that just changed from green to yellow. Should you:
a) Honk your horn.
b) Accelerate.
c) Stop if you can safely do so.
d) Brake as hard as you can.

Het rij-examen was zo mogelijk nog vreemder. Allereerst bleek dat iedereen (zo'n 10 mensen) voor hetzelfde tijdstip geboekt was. We moesten in onze eigen auto wachten tot de politie-officier tijd voor ons had. Een meisje van 17 of zo was voor mij en kwam binnen 7 minuten terug. Geslaagd. Toen ik aan de beurt was heb ik m'n stopwatch gestart. Exact 1 minuut en 17 seconden later was ik weer terug - geslaagd. En $50 armer.

Overigens was het in MA niet legaal om een auto te registreren én te besturen als je geen MA rijbewijs had. Ik had een NL en internationaal rijbewijs toen ik een auto kocht en registreerde. Iedereen mocht mijn auto besturen behalve ikzelf...

De 'vision test' is overigens heel wat beter dan het in NL was. Vergeet het lezen van een nummerplaat op zo'n 25 meter; er is een heuse kaart met letters in verschillende afmetingen. Ik faalde die test - en reed vervolgens naar huis op m'n NL rijbewijs...
USInsider
Amerika-expert

Re: NL rijbewijs omzetten

Bericht door USInsider »

JieJie - oops dat had ik niet begrepen. Ik wist ook niet dat je in Ned. niet op een Ned. rijbewijs mag rijden als je op dat moment expat bent zonder vast Ned. adres.
Weer wat geleerd !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer