Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn financiele plaatje

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Mijn financiele plaatje

Bericht door Georgie »

Nee, dat zou ik echt vreselijk vinden. Ook diep in m'n hart niet. Ik sta echt volledig achter de beslissing.

Om nog even toe te lichten:

Ik ben gewoon voor het eerst in een half jaar ofzo echt gelukkig en blij en vrolijk! En niet oppervlakkig blij van leuke dingen doen, maar echt blij, diep van binnen :)

Ik geloof echt serieus dat die hele emigratie een geschenk uit de hemel is, het maakt m'n leven weer concreet en ik leef weer ergens voor. Ik denk echt steeds 'this is it', het voelt echt goed.

:)

Ik ben natuurlijk verder ook nog steeds wel heel realistisch vind ik zelf, maar ik zit ook echt op een soort roze wolk.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Mooi.. kan me ook niet voorstellen dat het niet zou doorgaan hoor! Ik vroeg het, omdat ik het waarschijnlijk wel zou hebben. Dat we niet wonnen dit keer, was een grote teleurstelling, maar ergens wist ik dat het misschien wel beter was. Het zou nu nog iets te vroeg zijn om alles voor elkaar te krijgen. Aan de andere kant moet het ook niet te lang duren, kinderen worden ouder .. en zodra de oudste de leeftijd bereikt dat ze besluit hier te blijven, dan is het voor mij weer helemaal anders.

PS. Niet meer verliefd worden in NL, dat zou denk ik nog de enige kink in de kabel kunnen zijn ;) :thumbup:
Sandy
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hahaha ik heb al een liefde, het land Amerika :P Zit af en toe echt op een roze wolk, heel gek gevoel is dat, maar ik geniet er maar van.

En ja ik kan het me voorstellen hoor dat je je zo voelde. Ik heb afgelopen half jaar wel steeds met ups en downs hier aan gedacht, af en toe dacht ik van jeetje wil het nog wel, en als het zo is, hoe ga ik dat dan doen, en andere momenten wilde ik niets liever. Nu is het echt zo, en eigenlijk ben ik alleen maar verbaasd over het hele diepe gevoel van hoe goed dit voelt. Ik denk echt dat dit m'n kans is. Het is excitement, maar het voelt gewoon zo goed, dit klopt gewoon. En daar komt bij dat het een soort concreet doel geeft om naar toe te leven. Afgelopen tijd was het gewoon allemaal zo vaag, had geen duidelijk beeld voor ogen. En nu geeft het juist inderdaad rust, omdat het concreet is. De druk is ook van de ketel om de perfecte job in Nederland te vinden, ik hoef nu niet perse hier m'n droombaan meer, want het is toch maar voor een jaartje.
Snap je? Dat doel is echt heel prettig.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik snap het heel goed in jouw situatie... :)
Sandy
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk !

Ik heb je even PM gestuurd :wink:

Je hebt zowiezo de juiste instelling, dus dat gaat helemaal goed komen. Jij komt er wel ! Staan ook ontzettend goede tips hier in dit topic!
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
guernsey69
Amerika-ontdekker

Bericht door guernsey69 »

Goed te lezen dat je na iets meer dan 'n week je zaakjes al behoorlijk op de rit hebt !
Financien (in theorie) op orde, en je hebt al helemaal uitgeplozen waar je waarschijnlijk gaat wonen.
Binnenkort de papieren op de bus, en dan het het veelbelovende interview !!
Wow, just must be on top of the world !!!

Groeten & succes :thumbup:
Bijlagen
wereldbol.jpg
wereldbol.jpg (33.39 KiB) 1123 keer bekeken
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

Georgie, ik lees het nu pas, maar nog hartelijk gefeliciteerd met je greencard!
Ik hoop dat je alles op een rijtje gaat krijgen voordat je vertrekt. Weet je al waar je naartoe wil?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

viewtopic.php?f=12&t=34433&hilit=wonen :wink: :wink:
Groet,

Old Faithful
Eagle`
Amerikafan

Bericht door Eagle` »

Ik was deze optie compleet zelf vergeten*, maar een goeie tip Georgie om je San Francisco droom meer tangible te maken.

USA Hostels (Post & Leavenworth) en wel om de volgende reden, je kan bij USA hostels (green tortoise wrs ook wel) werken voor een gratis bed. Heel beperkt aantal uren dat je maar moet werken (dacht 2 uur per dag), terwijl kan je perfect een tweede job doen of solliciteren voor de job die meer aanleunt bij je capaciteiten. Op die manier kan je perfect heel lange tijd leven in grootsteden als LA en SF zonder veel geld uit het raam te gooien aan absurde huurprijzen !

*gek aangezien ik zelf al hopen tijd heb doorgebracht in deze hostels :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer