Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
havasu falls
Re: havasu falls
inderdaad niet zo goede nieuws, zou het echt spijtig vinden als het gesloten blijft..
Heb gelezen dat ze gaan proberen om op 1 mei terug open te gaan! Dus allemaal maar duimen! 

- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Goed nieuws op http://www.havasupai-nsn.gov/tourism.html
Havasu Canyon is OPEN TO VISITORS effective May 1, 2011.
Please be aware that Havasu Canyon is a fragile environment and is subject to flash floods. Some areas in the canyon are OFF-LIMITS to visitors due to continuing repair work or unstable ground condition. Immediate closure of the canyon is possible at any given time during your visit. Visitors to Havasu Canyon assume all risks while in the canyon and should come prepared.
Havasupai Cafe is currently closed for renovation. Food and beverages including fresh fruits and frozen entrees are available at the Havasupai Trading Post. Microwave ovens are available for patrons use. Group catering is also available. Please contact the Havasupai Trading Post at 928 448 2951 or email htstore0@havasupai-nsn.gov.
Lodging and camping facilities are available. Please be advised that fees are subject to changes and is final only on arrival. Please contact the Havasupai Tourist Office at 928 448 2121/2141/2180 for entry and camping permits or email httourism0@havasupai-nsn.gov and the Havasupai Lodge at 928 448 2111/2101 for lodge reservation or email htlodge0@havasupai-nsn.gov. The Havasupai Tourist Office and the Havasupai Lodge can make arrangement for packing mules service.
Visitors who wish to utilize helicopter services, please contact Airwest Helicopters at 623 516 2790.
Super!
Alluwel dat de boodschap precies toch nog wat onzeker klinkt..
Wanneer ga jij er naartoe ?
Alluwel dat de boodschap precies toch nog wat onzeker klinkt..
Wanneer ga jij er naartoe ?
- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij willen de laatste week van september gaan.
Dan hebben ze dus nog even de tijd om de boel op te knappen.
Wanneer ga jij?
Dan hebben ze dus nog even de tijd om de boel op te knappen.

Wanneer ga jij?
we hebben nog niet gereserveerd , maar de planning is om rond de 20ste september te gaan. Ik hoop enkel dat er tegen dan niet opnieuw flashfloods zijn!
In het artikel staat dat je kunt mailen of bellen voor permits. Dus als ik een campingplaats wil reserveren kan ik even goed een mailtje sturen?
Voor hoe lang gaan jullie gaan ?
In het artikel staat dat je kunt mailen of bellen voor permits. Dus als ik een campingplaats wil reserveren kan ik even goed een mailtje sturen?
Voor hoe lang gaan jullie gaan ?
- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
Onze planning is om op vr 23 sep naar beneden te wandelen, 2 overnachtingen in de lodge en op zo 25 sep met de helicopter weer naar boven
Minimeeting in Supai?
Minimeeting in Supai?

Dat zou het zijn!
Maar kdenk dat we mekaar net gaan mislopen. Wij gaan in beide richtingen wandelen ( tenzij kapot van het naar beneden wandelen
) en waarschijnlijk maar 1 overnachting omdat er zoooo veel dingen zijn die we willen zien. Alluwel ik nu al weet dat ik spijt ga krijgen van maar 1 overnachting! 

- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat zijn bijna 40 km op 2 dagen tijd. Chapeau!
Dat is mij toch wat veel van het goede
Houd er rekening mee dat de helicopters alleen op zondag, maandag, donderdag en vrijdag vliegen.
Voor het geval dat het toch wat veel gaat worden.
Kamperen jullie de dag vantevoren op de Hualapai Hilltop?
De dichtsbij gelegen plek waar ik nog een overnachting heb kunnen vinden is bij de Grand Canyon Caverns.
De rest zat al helemaal vol.
Ik hoop alleen dat die reservering goed gegaan is, want ik heb telefonisch gereserveerd, maar geen bevestiging gekregen
Dat is mij toch wat veel van het goede

Houd er rekening mee dat de helicopters alleen op zondag, maandag, donderdag en vrijdag vliegen.
Voor het geval dat het toch wat veel gaat worden.
Kamperen jullie de dag vantevoren op de Hualapai Hilltop?
De dichtsbij gelegen plek waar ik nog een overnachting heb kunnen vinden is bij de Grand Canyon Caverns.
De rest zat al helemaal vol.
Ik hoop alleen dat die reservering goed gegaan is, want ik heb telefonisch gereserveerd, maar geen bevestiging gekregen

ik had ook eens gekeken bij de hualapai hilltop maar kreeg ook vol te zien.. Grand canyon caverns had ik ook opgezocht , maar vond de site nogal raar. Zij hebben blijkbaar ook een campground maar kon er niet zo veel over terug vinden.. En reserveren ging precies alleen maar telefonisch?
Zijn er buiten deze 2 plaatsen nog mogelijkheden om te overnachten ? Is in Peach springs iets te zien? Of best op voorhand de overnachting vastleggen?
Klopt het dat ja havasupai nu ook via mail kunt reserveren? of nog altijd enkel telefonisch?
Zijn er buiten deze 2 plaatsen nog mogelijkheden om te overnachten ? Is in Peach springs iets te zien? Of best op voorhand de overnachting vastleggen?
Klopt het dat ja havasupai nu ook via mail kunt reserveren? of nog altijd enkel telefonisch?
- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is al een aantal jaar geleden dat we in september naar Amerika zijn kunnen gaan, maar ik dacht dat het rond 19:30-20 uur donker wordt.
Gisteren hebben we de bevestiging gekregen van de reservering bij de lodge in Supai met een mooie poststempel van "the only pack train mail in the USA".
Het gaat dus echt gebeuren, tenzij er weer een overstroming komt.
Nog veel oefenen met wandelen dus.
Gisteren hebben we de bevestiging gekregen van de reservering bij de lodge in Supai met een mooie poststempel van "the only pack train mail in the USA".

Het gaat dus echt gebeuren, tenzij er weer een overstroming komt.
Nog veel oefenen met wandelen dus.

Wauw ! Super! Zo een brief hoop ik binnekort ook te ontvangen
Hoe hadden jullie weeral gereserveerd? Gebeld of gemaild?

- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gebeld.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Eind september is het in Arizona al donker rond 18h15. Zie onderstaande link.
http://www.sunrisesunset.com/calendar.a ... ant_info=1
http://www.sunrisesunset.com/calendar.a ... ant_info=1
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Overnachten doe je best op de parking zelf. Heel veel mensen brengen de nacht door in de wagen. De parking is er rap vol, daarom best plekje zoeken avond voordien.
Je moet rekening houden dat ja vanaf de afslag in Peach Springs tot de parking al een uurtje kwijt bent om er naartoe te rijden. Ik zou die weg niet graag in het donker afleggen.
Om de grote hitte te vermijden vertrek je dan ook best voor zonsopgang naar beneden.
1 nacht vind ik wel kort om te bezoeken. Afgelopen juni hadden wij ook geboekt voor 2 nachten. We beseften al vlug in welke hitte we terug naar bover gingen moeten wandelen. In plaats van onze 2é nacht op de camping door te brengen zijn wij 's avonds laat naar boven vertrokken. Lekker gezellig die grote kloof uitwandelen met nachtlampje in de hand, een coyote zien overlopen en bijna volle maan. De temperaturen waren ook heel goed dan. Rond 2u 's nachts waren wij dan uiteindelijk boven. Vooral het laatste stuk naar boven was redelijk zwaar. Het bleef maar duren en er kwam geen einde aan. We waren met 2 campers (6 personen), dan nog vlug wat het zweet afgespoeld en hebben dan nog enkele uren lekker in onze campers kunnen slapen. 'S morgens vroeg zijn wij dan terug vertrokken en hebben zo toch een half dagje uitgespaard.
Het is een avontuur dat je zo nooit meer vergeet. Jullie zullen er geen spijt van hebben Havasu in jullie planning te steken.
Olivier
Je moet rekening houden dat ja vanaf de afslag in Peach Springs tot de parking al een uurtje kwijt bent om er naartoe te rijden. Ik zou die weg niet graag in het donker afleggen.
Om de grote hitte te vermijden vertrek je dan ook best voor zonsopgang naar beneden.
1 nacht vind ik wel kort om te bezoeken. Afgelopen juni hadden wij ook geboekt voor 2 nachten. We beseften al vlug in welke hitte we terug naar bover gingen moeten wandelen. In plaats van onze 2é nacht op de camping door te brengen zijn wij 's avonds laat naar boven vertrokken. Lekker gezellig die grote kloof uitwandelen met nachtlampje in de hand, een coyote zien overlopen en bijna volle maan. De temperaturen waren ook heel goed dan. Rond 2u 's nachts waren wij dan uiteindelijk boven. Vooral het laatste stuk naar boven was redelijk zwaar. Het bleef maar duren en er kwam geen einde aan. We waren met 2 campers (6 personen), dan nog vlug wat het zweet afgespoeld en hebben dan nog enkele uren lekker in onze campers kunnen slapen. 'S morgens vroeg zijn wij dan terug vertrokken en hebben zo toch een half dagje uitgespaard.
Het is een avontuur dat je zo nooit meer vergeet. Jullie zullen er geen spijt van hebben Havasu in jullie planning te steken.
Olivier
olivier, dat terug wandelen in het donker, ging dat goed? Zag je het pad duidelijk?
Hoe laat zijn jullie smorgens beginnen wandelen? en hoe lang hadden jullie erover gedaan?
Hmm , overnachten in de auto valt misschien wel te overwegen, dan spaar je weer een uur uit.. Je tent opzetten op de parking mag niet zeker? Want in de auto slapen is nu niet meteen comfortabel.. en al zeker niet als je erna zo een wandeling moet doen
Hoe laat zijn jullie smorgens beginnen wandelen? en hoe lang hadden jullie erover gedaan?
Hmm , overnachten in de auto valt misschien wel te overwegen, dan spaar je weer een uur uit.. Je tent opzetten op de parking mag niet zeker? Want in de auto slapen is nu niet meteen comfortabel.. en al zeker niet als je erna zo een wandeling moet doen

Ik denk dat we ergens rond 5u zijn gestart met wandelen naar beneden en rond 10u in het dorpje Supai aankwamen. Daar inchecken, en even naar het supermarktje gaan voor een ijskoude cola. De laatste 3km naar de camping waren wel erg zwaar. Vooral omdat je door het mul zand wandeld en midden in de zon (bijna geen schaduw). Je komt er onderweg wel de rivier tegen die zorgt voor een verfrissing. We waren uiteindelijk rond 11u op de camping. Plaats zat, en dit einde juni in het weekend. Je mag er gewoon je tentje neerzetten waar je maar wilt. Ook aan de camping stonden enkele indianen met wat koude blikjes frisdrank te koop. En niet duur, ook de supermarkt valt goed mee.
De terugweg hadden we er vlugger over gedaan dan de heenweg. We hadden aan een redelijk tempo doorgestapt. Vooral het laaste stuk dus naar boven (naar de parking) was enorm lastig. Daar was het elk zijn tempo om boven te geraken. Er kwam echt maar geen einde aan, maar het was er donker en we konden het einde niet zien liggen, de parking is er niet verlicht. Ik mocht me niet voorstellen daar in de vlakke zon naar boven te moeten lopen. Maar nog maals, het was eind juni. September is waarschijnlijk stukken beter.
In het donker naar boven gaan is het toch wel aan te raden een nachtlampje te gebruiken. Vooral om te kunnen zien waar je stapt. Het pad bestaat voornamelijk uit stenen en zand.
We hadden er echter wel mensen tegen gekomen die naar beneden gingen zonder lampje. Maar de eerste helft van de wandeling lukt dit wel, je loopt er tussen een grote kloof en maan verlichte alles. Het tweede deel van de tocht naar beneden wordt de kloof smaller.
Olivier
De terugweg hadden we er vlugger over gedaan dan de heenweg. We hadden aan een redelijk tempo doorgestapt. Vooral het laaste stuk dus naar boven (naar de parking) was enorm lastig. Daar was het elk zijn tempo om boven te geraken. Er kwam echt maar geen einde aan, maar het was er donker en we konden het einde niet zien liggen, de parking is er niet verlicht. Ik mocht me niet voorstellen daar in de vlakke zon naar boven te moeten lopen. Maar nog maals, het was eind juni. September is waarschijnlijk stukken beter.
In het donker naar boven gaan is het toch wel aan te raden een nachtlampje te gebruiken. Vooral om te kunnen zien waar je stapt. Het pad bestaat voornamelijk uit stenen en zand.
We hadden er echter wel mensen tegen gekomen die naar beneden gingen zonder lampje. Maar de eerste helft van de wandeling lukt dit wel, je loopt er tussen een grote kloof en maan verlichte alles. Het tweede deel van de tocht naar beneden wordt de kloof smaller.
Olivier
Olivier bedankt voor de handige info!
Misschien dat ik slapen in de auto toch maar eens ga overwegen want, zoveelste later je aankomt zoveelste warmer het alleen maar wordt!
Dat supermarktje, hadden ze daar ook eten enzo? Of hadden jullie een vuurtje en eten enzo meegenomen in de rugzak? Want dat scheelt natuurlijk heel wat aan gewicht..
Misschien dat ik slapen in de auto toch maar eens ga overwegen want, zoveelste later je aankomt zoveelste warmer het alleen maar wordt!
Dat supermarktje, hadden ze daar ook eten enzo? Of hadden jullie een vuurtje en eten enzo meegenomen in de rugzak? Want dat scheelt natuurlijk heel wat aan gewicht..
In het supermarkt kon je snacks en drinks krijgen. Maar recht tegenover het supermarktje kon je iets eten. Ontbijt en middagmaal kon je er krijgen. Zelfs een hamburger met friet. Een soort van mini "Mc Donalds" kun je zeggen.
Wij hadden wel bij Walmart potjes en pannetjes gekocht. Je kan er ook zo een klein potje kopen die je kan aansteken met een lucifer, waar we water mee kookten. We hadden van die voeding packs gekocht waar je dan gewoon warm water moet ingieten. Die voedingspacks waren echt heel lekker. Allemaal gekocht bij walmart, en niet duur.
Want als je telkens van de camping naar het dorpje moet gaan om te eten is het telkens 6 km (in totaal) wandelen.
Wij hadden wel bij Walmart potjes en pannetjes gekocht. Je kan er ook zo een klein potje kopen die je kan aansteken met een lucifer, waar we water mee kookten. We hadden van die voeding packs gekocht waar je dan gewoon warm water moet ingieten. Die voedingspacks waren echt heel lekker. Allemaal gekocht bij walmart, en niet duur.
Want als je telkens van de camping naar het dorpje moet gaan om te eten is het telkens 6 km (in totaal) wandelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4733 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties