Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

iPad2 kopen in de VS kan dit problemen geven ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

iPad2 kopen in de VS kan dit problemen geven ?

Bericht door tcoppers »

Hallo allemaal,

ik ben momenteel aan het twijfel of ik mijn iPad 64GB 3G+Wifi vervangen door in zelfde uitvoering
van de iPad2. Hier in Nederland kost die iPad2 nu €799,00. Voor die van mij krijg ik denk ik nog wel
rond de €500 op Marktpaats kwijt worden, maar dan moet ik er nog eens €300,00 bij doen om een
IPad2 64GB 3G+Wifi te hebben. Ik ben wat aan het snuffelen geweest op internet en zag dat die
zelfde iPad2 in de VS $744,00 kost incl. Estimated taxes. Dat is dus €525,00 dat scheelt wel een
Slok op een borrel. Dus vandaar dat ik me afvraag of het een bezwaar is deze in de VS te kopen.
Ik heb een aantal vragen, misschien dat iemand antwoord kan geven:
1) hoe zit het met de garantie ?
2) kan ik ook gewoon een Nederlandse SIM in de iPad2 3G gebruiken ?
3) geeft dit problemen bij de douane ?
4) ik er een van de forumleden die binnenkort met vakantie gaat naar de VS en bereidt is deze
voor mij daar te kopen en mee terug te nemen naar hier ?

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: iPad2 kopen in de VS kan dit problemen geven ?

Bericht door laanvdj »

Je vraagt of iemand hem voor je wilt meenemen.
Het is de vraag of je de ipad2 zomaar krijgt in de states, er zijn nog altijd wachttijden.
Ook ga je met die uitvoering boven bedrag uit dat je aan goederen mag invoeren.
Diegene loopt dan ook nog een risico bij de douane.
Apple geeft wereldwijd garantie, dus dat is denk ik niet zo'n probleem.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

tcoppers schreef: 1) hoe zit het met de garantie ?
Apple biedt haar garantie wereldwijd aan, je kan dus met een US kapotte iPad hier zo een winkel binnenlopen.
2) kan ik ook gewoon een Nederlandse SIM in de iPad2 3G gebruiken ?
Yes! Let er alleen wel heel goed op dat je de GSM/AT&T versie iPad besteld.
3) geeft dit problemen bij de douane ?
Het zou voor degene die hem meeneemt evt problemen op kunnen leveren, als zij wordt gepakt terwijl ze door het 'nothing to declare' poortje heenlopen.
Aan de andere kant, ik ben erg vaak door de douane heengegaan en nog nooit aangehouden. Maar de kans bestaat natuurlijk altijd.
4) ik er een van de forumleden die binnenkort met vakantie gaat naar de VS en bereidt is deze

voor mij daar te kopen en mee terug te nemen naar hier ?
Ik zou het graag voor je willen doen, ik heb alleen al twee bestellingen voor een iPad, en je mag maximaal 2 iPads per klant kopen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wij hebben 2 weken geleden een Ipad 2 in Florida gekocht.
Ze zijn idd niet op voorraad. Wij moesten sóchtends voor openingstijd van de Applestore in de rij gaan staan.
En dan is het afwachten, want ze weten niet wat en hoeveel ze binnen krijgen.
Er stonden mensen in de rij die al 5x voor niets in de rij hadden gestaan.
Dus afgezien van de douane lijkt het me niet zo simpel om een Ipad 2 door iemand anders mee te laten nemen.
Zie mijn blog voor foto's van de rij voor de winkel.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

Het is mij helaas (ook) niet gelukt in de USA, maar dat er één gaat komen is zeker.
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Er zijn zonder enkele problemen vorige week Ipads door de douane gegaan.

De Ipad 2 is redelijk te verkrijgen. Je moet alleen niet naar een Apple store :roll: .

De Best Buy keten heeft ze redelijk op voorraad. Dit komt omdat Apple leveringsverplichtingen heeft aan dergelijke ketens waardoor ze voorrang krijgen.

Zelfs de Wall Mart verkoopt ze, zijn daar wel minder goed verkrijgbaar, maar zijn er wel!

Ik vind vragen als wie wil er een Ipad voor mij meenemen altijd een beetje naief, maar dat zal wel aan mij liggen.....
Afbeelding
[/url]
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Bostonlover schreef:Ik vind vragen als wie wil er een Ipad voor mij meenemen altijd een beetje naief, maar dat zal wel aan mij liggen.....
Wat vind jij daar naïef aan?
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Zodra je een Ipad in je koffer hebt zit je aan de maximale gratis invoer bij de douane. Ook al geef je hem netjes aan, het betekent dat je alle andere spullen belastbaar moet invoeren.

Nu ben ik best bereid om voor mij zelf een risico te lopen, maar waarom zou ik in vredesnaam dat voor een onbekende vanaf een forum doen.

Als je een Ipad wilt en er niet zelf voor naar de States wilt, betaal dan lekker de prijs in Nederland denk ik dan.
Afbeelding
[/url]
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bostonlover schreef:Als je een Ipad wilt en er niet zelf voor naar de States wilt, betaal dan lekker de prijs in Nederland denk ik dan.
Misschien is het een kwestie van "niet kunnen" in plaats van "niet willen"?! De meesten op dit forum weten welke gezondheidsproblemen Theo momenteel ondergaat, en misschien zijn er wel mensen die inderdaad bereid zijn om een iPad mee te nemen. Een kwestie van de medemens helpen, toch? Een naïeve vraag vind ik het ook niet. Niet geschoten is altijd mis, denk ik dan.

Een ander probleem is de grens die er gekoppeld is aan de maximale invoer aan de grens, ik vind zelf het risico ook te groot om voor zo'n groot bedrag dat risico te lopen. Als ik al mijn aankopen moet aangeven ben ik zelf ook de pineut, en daarvoor ben ik teveel een stresskip om dat te kunnen doen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik hoorde van vrienden dat er voor de Apple store in NYC elke dag Japanners logeren voor de Ipad2 omdat er in Japan leveringsproblemen zijn door al die rampen die geweest zijn, het was een vreemde gewaarwording zeiden ze!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Om verder te gaan met mijn verhaal....beetje dom om ergens op te drukken! Zij hadden via een USB allerlei oude bestanden op Ipads gezet zodat het leek alsof ze ze al langer hadden, misschien nog een optie? :)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Er zijn 2 types, die (net of net niet :wink: ) onder de grens van € 430,- blijven (16 GB WiFi en 32 GB Wifi) en er zijn m.i. genoeg mensen die regelmatig, bijv. zakelijk naar de VS reizen en verder niets meenemen.

Ik ben net terug uit de USA en mij is het helaas niet gelukt om een iPad 2 aan te schaffen; in het geval van Theo spelen er overigens, zoals Jasmino al uitlegde, ook nog andere zaken mee.
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Vorige week met een groep uit Boston teruggekomen. Er zijn er 4 aangeschaft. Geen problemo. Er zijn diverse zaken waar Ipad's te koop zijn. De levering gaat druppelsgewijs heb ik het idee. Vraag eerst de "locals" voor een shop in de buurt. Het leek in Boston wel of iedereen een Iphone had, echt ongelooflijk. Had ook vrijwel overal gratis Wifi, echt top.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Raafje87 schreef:Om verder te gaan met mijn verhaal....beetje dom om ergens op te drukken! Zij hadden via een USB allerlei oude bestanden op Ipads gezet zodat het leek alsof ze ze al langer hadden, misschien nog een optie? :)
De douane is niet gek, en kan echt wel zien waar een iPad gekocht is.
Los daarvan, als ze je verdenken, moet jij bewijzen dat de iPad echt in NL gekocht is, met bonnetjes.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Raafje87 schreef:Om verder te gaan met mijn verhaal....beetje dom om ergens op te drukken! Zij hadden via een USB allerlei oude bestanden op Ipads gezet zodat het leek alsof ze ze al langer hadden, misschien nog een optie? :)
Douane ziet aan het serienummer waar ze vandaan komen en zelfs wanneer ze geproduceerd zijn. Bewijslast ligt bij jou!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Tja, zover ben ik niet met mijn kennis van Ipads ;) thanx voor de info, ik koop liever kleding in de VS :D
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Geldt over het algemeen ook voor kleding hoor, die mensen weten vaak precies of jij het in de VS of Europa hebt gekocht!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Jo usalover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Jo usalover »

Hallo,

Vraagje voor mensen die onlangs nog in NY geweest zijn; is de Ipad2 ondertussen wat
makkelijker te verkrijgen bij de Apple store of liggen er nog steeds Chinezen voor de deur iedere morgen ?
Bij welke zaken in Manhattan is de Ipad2 eventueel beter te verkrijgen op dit moment ?

Jo usalover
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Je kunt een bestelling plaatsen bij een Apple store en dan daar ophalen. Omdat ze niet weten hoeveel er komen (zegt Apple) is de optie om om 4 uur 's morgens voor de deur te gaan liggen nog de beste. :shock:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Collega is 1,5 week terug geweest; heeft elke dag gebeld rond 8:00 (van de 6 dagen) en er was niets. Tot op de laatste dag hij reactie kreeg dat ze flinke lading hadden binnengekregen, er wel al een gigantische rij stond, maar dat ze best konden komen. Rond 9uur stonden ze in de rij en blijkbaar gaat het dan heel snel (opgestapeld tot aan plafond achter de kassa's). Hoe het inmiddels is, geen idee, maar bellen als je daar bent is dus misschien ook wel idee.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer