Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
-
- Amerika-ontdekker
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
http://www.reuters.com/article/2011/05/ ... 4C20110513
Blijkbaar een foutje in het programma dat "willekeurig" kandidaten kiest... met een nieuwe trekking als gevolg.
Blijkbaar een foutje in het programma dat "willekeurig" kandidaten kiest... met een nieuwe trekking als gevolg.
Laatst gewijzigd door kastelke op 17 mei 2011, 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Noot van Dennis: onderwerp sticky gemaakt & titel aangepast
Reden: Noot van Dennis: onderwerp sticky gemaakt & titel aangepast
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: DV-2012 resultaten niet geldig...
Dat meen je niet!!!!!!!
Ze kunnen dit toch niet zomaar terugdraaien???
Marjon
Ze kunnen dit toch niet zomaar terugdraaien???
Marjon
- Almost_there
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Nou ja zeg! Ok niet eerlijk nee, maar ja er is wel een trekking geweest en die personen waaronder hier veel 'gelukkigen' die het écht willen en dus op tijd de DV lottery invullen moeten nu allemaal opnieuw de molen in. Tsjonge jonge, bij ons staat al 2 weken het hele huis op zijn kop!
Hier ben ik niet blij mee, zeker niet als je leest dat 19 miljoen mensen hieraan meegedaan hebben!
Hier ben ik niet blij mee, zeker niet als je leest dat 19 miljoen mensen hieraan meegedaan hebben!
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
"The official said that because of a computer programing error, 90 percent of the winners were selected from the first two days of applications rather than from the entire batch of applications over the 30-day registration period
."
Dat is precies wat bijv. door Elke werd aangestipt; het zou belangrijk zijn om gelijk in te schrijven; het lijkt er dus op dat al de "gelukkigen" hier op het forum straks een enorme kater hebben.
Hopelijk pakt het voor alle winnaars op de een of andere manier toch nog gunstig uit door een soort van generaal Pardon (of is dat typisch Nederlands
)
."
Dat is precies wat bijv. door Elke werd aangestipt; het zou belangrijk zijn om gelijk in te schrijven; het lijkt er dus op dat al de "gelukkigen" hier op het forum straks een enorme kater hebben.
Hopelijk pakt het voor alle winnaars op de een of andere manier toch nog gunstig uit door een soort van generaal Pardon (of is dat typisch Nederlands

Ongelooflijk! Op een ander forum was dit al de speculatie.. maar ik had niet verwacht dat ze het ook daadwerkelijk zouden terugdraaien. Gisteren belden er nog mensen naar KCC en ze zeiden dat alle winnaars winnaar bleven, en dat er geen nieuwe trekking zou plaatsvinden.
Pff
Pff

Wat een drama!
Dan hebben ze ze nieuwe computerselectie methode dus absoluut niet goed getest!

Dan hebben ze ze nieuwe computerselectie methode dus absoluut niet goed getest!
Wou dat ik van dat soort opdrachtgevers had...The U.S. government developed the malfunctioning computer program, the official said. It has been fixed and no one will be disciplined for the error, said a second official.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Oh jeetje, ik hoop voor iedereen hier dat de loting niet teruggedraaid wordt!!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Staat nu ook op de officiele site:
http://www.dvlottery.state.gov/
En er komt een nieuwe trekking.
http://www.dvlottery.state.gov/
En er komt een nieuwe trekking.
If you checked this website during the first week in May and found a notice that you had been selected for further processing or a notice that you had not been selected, that notice has been rescinded and is no longer valid.
A new selection process will be conducted based on the original entries for the 2012 program.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
O my ... dit verzin je toch niet?? Wat erg!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Dit kunnen ze toch zomaar niet maken?
Hoeveel mensen hebben hun werkgever, familie, ed al ingelicht,
Mensen die mss al tickets gekocht hebben om in Amerika te kijken of sommige streken hun bevallen.
Kinderen die al op de hoogte zijn en nu emotioneel terug helemaal omgeswitcht worden.
Een officiele trekking kan toch niet zomaar ongedaan gemaakt worden omwille van een computerfout?
Mensen die mss al tickets gekocht hebben om in Amerika te kijken of sommige streken hun bevallen.
Kinderen die al op de hoogte zijn en nu emotioneel terug helemaal omgeswitcht worden.
Een officiele trekking kan toch niet zomaar ongedaan gemaakt worden omwille van een computerfout?
Groetjes,
Carine
Carine
De computerfout zorgt er voor dat de trekking niet officieel is. De trekking is niet gedaan zoals deze volgens de wet zou moeten.sachasenne schreef: Een officiele trekking kan toch niet zomaar ongedaan gemaakt worden omwille van een computerfout?
Aan de ene kant kunnen ze het niet maken om het overnieuw te doen, aan de andere kant kunnen ze het niet maken om alle andere kandidaten geen geldige, evengrote kans te laten hebben om te winnen...
Ben bang dat hier niets meer aan te doen is. Ben er zo verdrietig om. Hoop dat ze op de een of andere manier alsnog zeggen dat de 22k winaars erbij mogen blijven (in additie tot een nieuwe trekking), maarja, lijkt me sterk 

Ikzelf ben niet geïmpacteerd, maar ik wil graag mijn medeleven tonen met winnaars die nu hun winnend ticket zouden kunnen kwijtraken. Ik mag er niet aan denken als ik in jullie situatie had geweest.
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb buikpijn van plaatsvervangende ellende: wat vreselijk voor jullie allemaal!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
Wow... ik kan me de enorme teleurstelling voorstellen als je dacht geselecteerd te zijn en dan gebeurt dit. Zelf ben ik natuurlijk minder teleurgesteld, want ik maak nu alsnog kans.
@sachasenne ik kan me niet voorstellen dat in die twee weken mensen hun werkgever al hebben ingelicht. Dat zou voorbarig zijn. Er gaat nogal wat tijd overheen voordat je zeker weet OF je wel een visum krijgt.
@sachasenne ik kan me niet voorstellen dat in die twee weken mensen hun werkgever al hebben ingelicht. Dat zou voorbarig zijn. Er gaat nogal wat tijd overheen voordat je zeker weet OF je wel een visum krijgt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Oh nee, toch, zit hier met ontzetting te lezen
. Wat een gigantische teleurstelling voor jullie allemaal.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Als mensen dat werkelijk gedaan hebben is het wel zeer, zeer dom. Moet de VS rekening houden met mensen die de huis al verkopen voordat de beer überhaupt geschoten is?sachasenne schreef:Dit kunnen ze toch zomaar niet maken?
Nouja, wij hebben bijvoorbeeld de waiver van de 2 jaar regel aangevraagd, met een flinke check erbij. Dat hadden we ook niet gedaan als we niet hadden gewonnen. Plus het staat los van KCC dus we kunnen het ook niet terugdraaien.
Iedereen had hier een laag casenumber en mensen die verder genoeg geld hadden, voldoende diploma's en geen strafblad.. tja die gingen er toch wel vanuit dat ze ook wel succesvol door het interview zouden komen.
Iedereen had hier een laag casenumber en mensen die verder genoeg geld hadden, voldoende diploma's en geen strafblad.. tja die gingen er toch wel vanuit dat ze ook wel succesvol door het interview zouden komen.
-
- Amerika-ontdekker
Mja wat kan je hierover zeggen...
ik hoop alleen dat iedereen op dit forum er terug bij is.
ik hoop alleen dat iedereen op dit forum er terug bij is.
Wow! Wat ongelofelijk slordig! Ik vind eigenlijk dat ze dit niet kunnen doen, al de mensen die hebben gewonnen krijgen nu echt een klap te verwerken...