Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: DV-2012 resultaten niet geldig...

Bericht door Mickey99 »

Ja, inderdaad vrijdag de 13e!
Wat een enorme domper voor iedereen die zo blij was om ingeloot te zijn :(
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

echt bizar...

Heb er geen woorden voor want ik weet als geen ander hoe het voelt om te winnen en je leven inderdaad op zijn kop gaat van vreugde...
Ik wens jullie allemaal geluk bij de nieuwe trekking en de onzekerheid nu
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hockey schreef:
sachasenne schreef:Dit kunnen ze toch zomaar niet maken?

Hoeveel mensen hebben hun werkgever, familie, ed al ingelicht,
Mensen die mss al tickets gekocht hebben om in Amerika te kijken of sommige streken hun bevallen.
Als mensen dat werkelijk gedaan hebben is het wel zeer, zeer dom. Moet de VS rekening houden met mensen die de huis al verkopen voordat de beer überhaupt geschoten is?
Ik zou niet weten waarom dat dom is? Als ik moest gewonnen hebben, zou ik het er zeker met mijn collega's over hebben, en zelfs met mijn baas. Je bent niet direct weg, dus waarom niet? Ik kan me voorstellen dat veel mensen een goeie werkplek hebben waar collega's en baas meeleven. Ik bedoelde het niet als dat mensen hun job al opgezegd hadden, maar wel in de zin dat velen in je leven al zullen op de hoogte zijn. Dat mensen hun huis al verkocht hebben, nee dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Veel sterkte aan de mensen op het forum die gewonnen hadden.
Groetjes,
Carine
suriboy777
Amerika-ontdekker

Bericht door suriboy777 »

Triest en zeer triest!

Dat dit anno 2011 nog kan gebeuren. En pas na 13 dagen bekend maken? De trekking werd eerder gehouden toch en pas op 1 mei bekend gemaakt en niemand die het was opgevallen dat daar bij de KCC?

Amerika = geen Nederland.
=
Nederland = generaal pardon
=
Amerika =geen generaal pardon
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik gebruikte, en gebruik, de term dom omdat mensen nog niet gewonnen hebben. Je hebt pas gewonnen als je de green card in handen hebt. Nu geselecteerd zijn betekent enkel meedoen aan ronde 2. Welke niet random is.

Delen met familie en vrienden, ja, dat snap ik. Maar dit delen met je baas? Die vervolgens weet dat je weggaat? Terwijl daar nog geen zekerheid is?
En nu al een ticket kopen, omdat je straks wellicht bij de gelukkige 50.000 zit?

Ik vind het nogal prematuur om nu iedereen op de hoogte te gaan stellen en tickets te gaan kopen, terwijl je enkel geselecteerd bent voor ronde 2.
Almost_there
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Almost_there »

We zijn verdorie na 2 weken net gewend aan het idee om te gaan emigreren en nu begint op 15 juli het hele circus opnieuw. Nu waren de inzendingen van de 28 andere dagen niet meegenomen, dus de kans neemt aanzienlijk af, maar er is nog steeds een kans.
Om op deze manier de loterij af te kappen en de winnaars zo in de kou te laten staan (ook al is het een glitch) is wel bijzonder naar.
En waarom duurt het nu nog eens 2 maanden voordat je weer kan kijken of je nu wel gewonnen hebt en wat zegt dat dan?
Zo is de betrouwbaarheid van de DV Lottery wel enorm afgenomen, als je gewonnen had... had je gewoon gewonnen. En nu? NIKS! Schandalig!
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Jeeeeeeeej! Ik zag het op facebook en nu in dit topic. Wat erg!!!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat alle winnaars van "hier" toch nog opnieuw winnen.
Wat een vreselijke fout!!!!!!!!!!
Ik krijg er gewoon plaatsvervangende tranen van!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Kan me je reactie goed voorstellen Almost-there. Het is echt een enorme teleurstelling voor mensen die dachten gewonnen te hebben.

Anderzijds hadden ze hier niet mee door kunnen gaan. De wet geeft aan dat de loting random moet zijn. Hoe moet het zijn voor mensen die netjes binnen de daarvoor aangewezen periode mee hebben gedaan maar niet geselecteerd werden omdat ze toevallig niet de eerste of de tweede dag meededen. Er waren hier al reacties van mensen in de trant van; 'had ik maar....'

Maar dat veranderd natuurlijk niets voor degenen die nu teleurgesteld zijn. 2 Weken in die waan verkeren van te gaan emigreren is niet niks. Helemaal niet als je al was begonnen met formulieren invullen en papieren aanvragen....dat maakt het allemaal al zo concreet.
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Ooh, wat is dit erg zeg! Krijg het er gewoon koud van...Vreselijk voor iedereen die dacht gewonnen te hebben.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Veel sterkte aan de 'winnaars' en in het bijzonder aan Georgie. Ik hoop dat er toch op één of andere manier een compensatie gegeven wordt voor de geleden morele schade.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Afschuwelik! Ik heb er gewoon geen woorden voor!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik wil alle forumleden die hier slachtoffer van worden een groot hart onder de riem steken. Geef de moed niet op, hoe ongelofelijk beroerd het ook mag zijn! Er waren een paar mensen hier op het forum die er echt voor de volle honderd procent voor gingen en zichzelf over een jaar al aan de andere kant van de oceaan zagen wonen :( Ben nog steeds heel erg verbaasd door het nieuws, hoe heeft dit kunnen gebeuren? Het zal een hele grote klap in gezichten zijn van mensen die ik het zo had gegund.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hoe heeft het kunnen gebeuren? Tja...dat vind ik dus echt het bizarste ervan. Als je een nieuw systeem ontwikkelt dan test je dat toch in den treuren voordat je het toepast?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik zit hier nog steeds met ongeloof, moest echt even de datum controleren omdat ik eerst dacht dat het misschien een heel slechte 1 april grap was. Jemig zeg, wat moet dit een grote teleurstelling zijn voor diegenen die dit nu van dichtbij moeten meemaken...
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Oh my! Mijn zusje belde me net dat ze 't op teletekst zag. Wat een nachtmerrie!!! Ik kan wel janken :cry:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ben ik net een halve dag weg, kom ik thuis en lees ik de titel van dit onderwerp. "Het zal toch niet? :shock: , denk ik nog vol ontzetting. Direct gevolgd door "Dit moet een grap zijn, dat kunnen ze niet maken!". Maar neen, 3 pagina's en wat linken verder is het zo klaar als een klontje.
Jongens, jongens, wat een soep!
Dat het allemaal niet klopte, dat had ik al lang door. Maar ik dacht dat men dit er dan gewoon maar bij nam en tegen volgend jaar zou zorgen dat alles in orde was...
Het is werkelijk zooo triest voor de mensen die gewonnen hadden!!!
(en stiekem hooop ik dat ze hen stilletjes toch nog als winnaars houden, en gewoon nog een aantal anderen er bij trekken. Maar dat zou toch ruchtbaarheid krijgen en dat kan men natuurlijk niet maken)
Hockey schreef:Ik gebruikte, en gebruik, de term dom omdat mensen nog niet gewonnen hebben. Je hebt pas gewonnen als je de green card in handen hebt. Nu geselecteerd zijn betekent enkel meedoen aan ronde 2. Welke niet random is.
Ronde 2 is gewoon een formaliteit indien jij aan de eisen voldoet en een laag genoeg casenumber hebt (zoals al de 17 winnaars hier op het forum). Dus ik vind "dom" een ontzettend domme woordkeuze in dit geval.
Er zijn hier mensen die toch al maar tijdelijk ergens zaten, en die dus nu wel andere stappen gezet hebben omdat ze gewonnen hadden. Zoals Amerikanees. Ik hoop niet dat hij zijn tickets voor Azie al besteld heeft... En je kan niet zeggen dat hij dom is geweest!
Georgie had haar appartementje al asap op kunnen zeggen, en had haar geliefde spulletjes allemaal al kunnen beginnen verkopen om toch maar zo snel mogelijk het benodigde geld bijeen te krijgen. Je kan moeilijk gaan zeggen dat dat dom was!
SemJes heeft ettelijke honderden dollars moeten uitgeven aan de waiver die ze nodig hadden om de loterij verder te kunnen afhandelen. Ze moesten dit asap doen om de deadlines te halen. Hoe kan je dit nou dom noemen?
Ik ken niet al de verhalen achter al de winnaars, maar als jij een officieel bericht krijgt van een officiele instantie in Amerika over iets dat zo ingrijpend is als dit, en gedurende 13 lange dagen laat men je niets weten, dan vind ik het alles behalve dom als er mensen zijn die ondertussen dingen gedaan hebben die ze niet zouden gedaan hebben indien ze niet gewonnen hadden! !!
Hockey schreef:Delen met familie en vrienden, ja, dat snap ik. Maar dit delen met je baas? Die vervolgens weet dat je weggaat? Terwijl daar nog geen zekerheid is?
Wat is er dan onzeker? Ik heb ooit tegen mijn baas gezegd dat ik -na lang proberen- toch zwanger was, terwijl in nog maar 8 weken was. Iets wat ik in normale omstandigheden nooit zou doen, maar ik kreeg een pracht van een promotie aangeboden, terwijl dat alles behalve een job was die ik wou doen als jonge moeder met een man die veel in het buitenland zat. Dus ja, de omstandigheden maakten dat ik die baan heb moeten weigeren, en dat ik beter kon uitleggen waarom omdat dat alles behalve logisch was!
Een opportunist zal dat misschien dom vinden, maar ik zou me heel erg slecht gevoeld hebben om die job over te nemen voor slechts enkele maanden terwijl er al zoveel continuiteitsproblemen geweest waren.
Hockey schreef:En nu al een ticket kopen, omdat je straks wellicht bij de gelukkige 50.000 zit?
Ik vind het nogal prematuur om nu iedereen op de hoogte te gaan stellen en tickets te gaan kopen, terwijl je enkel geselecteerd bent voor ronde 2.
Ik zou haast gaan denken dat jij nog niet goed begrijpt hoe de loterij werkt... Het hoogste casenumber hier was ergens in de 17.000. Als je dan dus aan de voorwaarden voldoet (en dat weet iedereen wel van zichzelf of dat al dan niet is, iemand die serieuse twijfels heeft zal heus nog niet snel in aktie schieten), leg jij me dan een keer uit waarom die 2de rond een probleem is?

Voor al de winnaars hier op het forum:
SemJes, Georgie, Newengland, almost_there, nitwit, Amerikanees, Hans J., Icarua, Hidden Driver, 911avenged, Robertdekok, Eagle, centrino, ivevd: I'm so sorry... :cry:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Wat erg... Ik hoop echt dat 1 (of liefst meer!) van jullie 'm toch nog gaan winnen! Sterkte!!!
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

http://teletekst.nos.nl/gif/images/130-01.gif

Er staat dat we een brief ontvangen zouden moeten hebben, maar dat hebben we helemaal niet...Goed of slecht nieuws?
Pfffffffff :?
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik ben er.

Ik was uiteten met vriendinnen en zag via Facebook berichtje van RiverCola en ben direct naar huis gegaan, kon niet blijven. Ik ben echt helemaal in shock aan het klappertanden en raar dus ik ga even alles rustig lezen maar wat? Dit kan toch niet? dit kunnen ze toch niet maken? Ik ben echt helemaar raar nu.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wat ontzettend erg! Eerst je zo geweldig gelukkig voelen en dan dit! Wat moet dat een ontzettende slag in je gezicht zijn! Het is niet eerlijk.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer