Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV-2012 resultaten niet geldig...

Bericht door RiverCola »

Kan me voorstellen Sophie. Daarom stuurde ik je ook het fb-bericht. Leek me zo naar om er pas morgen, na tig pagina's conversaties hier, erachter te komen.

nitwit schreef:http://teletekst.nos.nl/gif/images/130-01.gif

Er staat dat we een brief ontvangen zouden moeten hebben, maar dat hebben we helemaal niet...Goed of slecht nieuws?
Pfffffffff :?
Was gewoon een heel slecht bericht, zonder goede informatie. Als je de verklaring (het filmpje) bekijkt zie je dat er niets over een brief wordt gezegd.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

kastelke schreef: Ronde 2 is gewoon een formaliteit indien jij aan de eisen voldoet en een laag genoeg casenumber hebt (zoals al de 17 winnaars hier op het forum). Dus ik vind "dom" een ontzettend domme woordkeuze in dit geval.
Dat dom een ontzettend domme woordkeuze is, ben ik het helemaal mee eens. Dat ronde 2 een formaliteit is, ben ik het niet mee eens. Bij het consulaat en bij de USCIS wordt er ook op gehamerd dat je nog geen stappen onderneemt totdat je het interview gehad hebt. Volgens mij is dit bij alle visa het geval. Het is echt ontzettend spijtig en triest dat het fout is gegaan en tuurlijk ga je direct aan de gang en gevoelsmatig is het alleen nog maar een formaliteit, maar het feit is dat je pas echt 100% zeker bent nadat je het interview hebt gehad.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hoe kan ik het dom noemen, omdat je de green card nog niet hebt. Omdat je het interview nog niet hebt gehad. Omdat je de medische keuring nog niet hebt gehad.
Ik snap de enorme teleurstelling van mensen, die zou ik ook hebben gehad. Maar ik zou mezelf ook nog niet hebben rijk gerekend, omdat er ondanks een laag casenummer nog best een hoop mis kan gaan. Medisch, toch niet voldoen aan de voorwaarden, strafblad oplopen.

En je baas niet inlichten? In jouw situatie had ik dat ook gedaan en vind ik het zeer netjes. Ik zou verwachten dat een winnaar van de DV dat ook doet mocht deze een promotie aangeboden krijgen. Maar verder? Niet doen, want dan weet je baas dat je weg wil. En zal hij in jou niet meer investeren. Mocht je onverhoopt toch niet die green card krijgen, dan weet je baas dat je toch weg wil en de kansen worden gegeven aan je collega's maar niet meer aan jou.
Ik zou de baas pas inlichten als je weet dat hij een bepaalde investering in je moet doen (zoals een promotie) of als je de green card in handen hebt.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik heb t net gelezen en ik weet gewoon niet wat ik moet denken, m'n hele wereld is ingestort zonet.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ja dank je River Cola en dat ik uitgerekend vandaag geen telefoon heb (want kapot), maar gelukkig via een oplettende vriendin toch via de facebook van de vriendin met wie ik was terecht gekomen, daar op de telefoon van die vriendin in het restaurant gelezen en direct naar huis gegaan.

Ik zal zo via die vriendin laten weten dat m'n moeder naar me toe moet komen (die eet nu bij m'n oom en tante en is de in de buurt)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Fijn dat je moeder in de buurt is Sophie, sterkte!
Zjak
Amerika-ontdekker

Bericht door Zjak »

Voor iedereen zal het belangrijk zijn om niet al te zwaar beginnen doemdenken, er is wel degelijk nog steeds een kans dat je bij de winnaars bent he. Verder denk ik dat ze toch het merendeel van de deelnames ontvangen zullen hebben op dag 1 en 2 van de inschrijfperiode dus het is niet zo dat je nu maar 1/15de van de kans op winst hebt volgens mij.

Sterkte iedereen!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

En ze gaan dus ECHT nieuwe trekking doen en echt niet dit toch laten tellen?
Dit kunnen ze ECHT NIET MAKEN tegenover degenen die al genotificeerd zijn.

Fout, oke, maar nee. dit kan je echt niet maken, mensen hun leven overhoop gooien en weer terugdraaien. Het is ZO veel meer dan een papiertje. Het gaat om levens!
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

@Georgie, ik vind het zo ontzettend jammer voor je! Hoop echt dat er nog wat voor jou en natuurlijk alle andere winnaars kan worden geregeld....maar de website van dv lijkt nogal strikt :( :( :( :(

Och wat een vervelend nieuws.......echt spijtig!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Waar kan ik het officiele bericht vinden. Ik kan het niet eesn vinden op de officiele website, mag toc hopen dat ze dat gigantisch groot in rode letters ergens hebben staan. heeft iemand een link, ik kan 't niet eesn vinde.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ah via de website http://www.dvlottery.state.gov/ niet via de dvselectee website.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Nou, dan voel je je opeens genaaid zeg! :(

Heel slordig inderdaad..... Wel begrijpelijk dat ze de resultaten als ongeldig verklaren natuurlijk, maar wat ZUUR voor hen die nu gewonnen hebben. :(
"I reject your reality, and substitute my own!"
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

http://www.dvlottery.state.gov/

Het staat hier Sophie.
Ik vind het (met name voor jou) zo ontzettend triest. En ben blij dat je moeder zo naar je toe komt.
Heel, HEEL veel sterkte en een dikke knuf.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

maartena schreef:Nou, dan voel je je opeens genaaid zeg! :(

Heel slordig inderdaad..... Wel begrijpelijk dat ze de resultaten als ongeldig verklaren natuurlijk, maar wat ZUUR voor hen die nu gewonnen hebben. :(
Sorry maar vanaf mijn kant begrijp ik het niet. Er zijn mensen nu al zo bezig met hun emigratie, met hun toekomstbeeld. Voor degenen die niet gewonnen hebben is het oneerlijk en ontzettend vervelend dat het zo gegaan is, dat begirjp ik ook wel.Maar hun leven gaat wel verder. ons leven stond nu echt op z'n kop. En NU WEER. Dit kan gewoon niet, dit kan je niet zo maken.

Zonder dat ik er een discussie van wil maken want daar heb ik totaal de energie niet voor, maar nee, ik vind het oneerlijker voor ons dat wij nu ineens niet mogen, dan dat degenen die niet geselecteerd waren nu weer een kans hebben. Heel hard gezegd, enz o bedoel ik het niet en dat is puur mn gevoel maar ik hoop dat je het snapt.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik fiets toch maar naar m'n moeder en tante en oom toe trouwesns dus ik ben niet meer online, later weer.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hockey schreef:Hoe kan ik het dom noemen, omdat je de green card nog niet hebt. Omdat je het interview nog niet hebt gehad. Omdat je de medische keuring nog niet hebt gehad.
Ik snap de enorme teleurstelling van mensen, die zou ik ook hebben gehad. Maar ik zou mezelf ook nog niet hebben rijk gerekend, omdat er ondanks een laag casenummer nog best een hoop mis kan gaan. Medisch, toch niet voldoen aan de voorwaarden, strafblad oplopen.
Ja, ik weet dat men dat zegt dat je je ticket nog niet mag boeken. En bij de aanvraag van een toeristenvisum zou ik dat ook nooit doen vooraleer ik het visum had. Omdat er daar best wel afwijzingen zijn!

Maar hoe je medisch staat, dat weet je toch wel. Wij hebben vooraleer we de visumprocedure ingingen op eigen kosten een grondige checkup laten doen met al de onderzoeken die men voor het visum ook nodig had. Dat was picco bello in orde, en ik verwacht niet dat je op 5 maanden tijd plots dood gaat zijn (en ach, dan doet het er toch niet meer toe ;-) ).
Strafblad? Bij mijn weten komt dat niet uit de lucht vallen. Dus ja, als jij er voor kiest om dingen te doen waarvoor je een strafblad kan krijgen, dan voldoe je niet meer aan de voorwaarden. Maar dat heb je zelf in de hand.
Je hebt een regulier diploma hoger onderwijs. Nooit gehoord dat ze je dat plots afpakken.
Je hebt voldoende geld. Dat gaat ook niet zomaar van je rekening verdwijnen.

Ik denk niet dat er hier op het forum momenteel iemand is die al iets gezegd heeft dat hij/zij gedaan heeft, dat we dom kunnen noemen. Maar toch hebben heel wat mensen al kosten gemaakt. En zijn er mensen al ingelicht over het feit dat ze gaan vertrekken naar een ander land (zelfs jonge kinderen). Dat is heel normaal, niet dom.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik snap het heeeel goed Sophie.
Waarom houden ze deze winnaars niet en doen ze met de niet winnaars gewoon een nieuwe trekking? Dat zou het eerlijkste zijn vind ik.
Groetjes,
Carine
janoostdijk
Amerika-newbie

Bericht door janoostdijk »

beste winnaars...deelnemers......

geloof me, ik woon nu twee jaar in de VS....als Amerika iets ongeldig verklaart dan doen ze dat .....geen pardon.....geen sorry......geen 2e kans.......vreselijk maar de waarheid.
Totaal anders dan in NL ......amerikanen zijn heel duidelijk en zeker de overheid discussieert niet over beslissingen die zijn genomen...

sterkte iedereen, het is namelijk een ongelooflijk verlies om niet de greencard te krijgen......het is een van de meest begeerde papiertjes in de wereld.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Sterkte aan alle anderen ook en bedankt voor de lieve woorden (vooral Elke!).
Hockey, ik denk dat niemand zijn of haar baan op zou zeggen.. maar je moet toegeven dat je er op den duur echt wel in gaat geloven. Puur omdat je weet dat je aan elke voorwaarde voldoet om de kaart uiteindelijk te krijgen. Okey, je zou ineens plotseling tuberculose kunnen hebben en op die manier via de medische test worden afgewezen, maar die kans achten mensen hier ook niet al te groot.
Pff :( Ik wou dat ik de laatste 2 weken uit mijn geheugen kon schrappen zeg :(
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

sachasenne schreef:Een officiele trekking kan toch niet zomaar ongedaan gemaakt worden omwille van een computerfout?
Helaas.... de Amerikaanse overheid kent geen Monopoly kaartje: "Een vergissing van de bank in uw voordeel, u krijgt $200."

Het zou ook wat worden als door een computer foutje een verkiezingsuitslag wel gewoon zou gelden, zelfs al was 90% van de stemmen op 1 kandidaat uitgebracht. ;)

Dit is echt ENORM zuur voor mensen die dit uitgerekend op Vrijdag de 13e krijgen voorgeschoteld. :(
"I reject your reality, and substitute my own!"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer