Ik hoop het ook, maar ik zou niet weten wat. Genoeg opties te bedenken (volgend jaar extra kans, volgende loting extra kans, weet ik veel wat), maar vrees dat ze dat niet snel zullen doen. Hoewel als er heeeeel veel opstand over komt, misschien wel.Coyote schreef:Dat denk ik ook. Ze zullen absoluut alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen hebben. Want welk besluit ze ook zouden nemen, je zult altijd een hoop mensen teleurstellen.Georgie schreef:Maar het is duidelijk dat ze die tijd hebben gebruikt om alle mogelijkheden te overwegen en ik begrijp hun keuze ook echt wel, maar voor ons gedupeerden is het een te makkelijke 'sorry for the inconvenience'.
Het nieuws is net een paar uur geleden naar buiten gebracht en wie weet wat men er nog aan gaat doen richting de 22.000 geselecteerden. Ik hoop voor jullie op een meer dan 'sorry for the inconveniece'.
Roland
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
"Sorry for any inconvenience caused" is wat je zegt als het vliegtuig vertraging heeft... en dan nemen mensen al niet genoegen met alleen dat
. Maar ja, het is gewoon heel moeilijk. Er zullen ongetwijfeld ook wel mensen zijn geweest binnen het DV bureau die een andere optie wilden, misschien een regeling aanbieden. Helaas moet men zich aan de wet houden, en als ze al iets zouden willen beginnen zou dat waarschijnlijk een wetsaanpassing betekenen.
Ik vind het echt zo wrang voor alle winnaars, hopelijk komen jullie allemaal spoedig over deze klap heen.

Ik vind het echt zo wrang voor alle winnaars, hopelijk komen jullie allemaal spoedig over deze klap heen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Die extra tijd hadden ze ongetwijfeld nodig om de juridische mogelijkheden te bekijken. Het zou voor mij eigenlijk erger zijn, als ze meteen op 5 mei "helaas pindakaas" hadden gezegd. Duidelijk is er niet over een nacht ijs gegaan en is dit vrijwel zeker de enige mogelijkheid, die men uiteindelijk zag. Heel erg zuur en hard, maar ik denk, dat welk land dan ook met zo'n loterij hetzelfde zou moeten reageren. En ja, "sorry for the inconvenience caused" klinkt als "niet genoeg", maar wat zouden ze wel kunnen zeggen om het een mindere klap te maken? De klap blijft toch.Centrino schreef:Uit dit bericht van AP haal ik nog volgende interessante cijfers:
De fout was dus al op 5 mei ontdekt, maar pas vandaag werd beslist om de uitslag ongeldig te verklaren.The now-invalidated results became available online on May 1 and about 1.9 million people checked to see if they had won before the problem was uncovered on May 5. Of those who looked up their status, about 22,000 were informed erroneously that they had been selected to move to the next step in the process, the department said.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mjah... nu nog hopen dat het effect heeft. Ik ben niet echt heel actief op het forum, zo af en toe eens..... maar dit is gewoon heel erg zuur voor de winnaars. Ik weet dat er heel wat anderen in de VS wonen, en als die nu ook hun afgevaardigden eens een berichtje sturen, misschien dat het helpt.... druppel op een gloeiende plaat? Of misschien.... het begin van een emmer. Ik verwacht er niet zo veel van, maar niet geschoten is altijd mis.kastelke schreef:@maartena: dat vind ik een heel mooi idee van je! Jij zit dan wel lekker in Amerika, maar je leeft toch mee met je medemensen/medeforumleden. Chapeau!
"I reject your reality, and substitute my own!"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maarten, ik copieer je berichtje (hopelijk vind je dat goed) en zend het naar de Virginiaanse senatoren en onze representative. Inderdaad, niet geschoten is altijd mis.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Precies Petra, ik weet wel zeker dat ze dit het beste hebben proberen op te lossen en zo uitvoerig mogelijk hebben besproken. Ik hoop wel dat er iets van 'troost' richting ons komt, want het voel wel alsof ze zich echt heel summier hebben afgedaan met excuses, maar ja, ik weet rationeel gezien inderdaad dat dit weloverwogen is.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Damn, lees dit allemaal net pas, wat verschrikkelijk zuur voor de winnaars ... Ik zag alle ideeën en toekomstplannen hier al voorbij gaan. Maar ik begrijp ook de afweging wel van de US, hoe zuur ook ... Hopelijk komt er nog een soort van goedmakertje voor jullie.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Oh wat erg voor alle winnaars. Ik wens jullie heel veel sterkte en succes in Juli!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Ik was ook een winnaar.
Na al die jaren meedoen was ik heel erg gelukkig dat ik nu gewonnen had.
Mijn vrouw en dochter waren ook helemaal opgetogen en we waren ons inderdaad al mentaal aan het voorbereiden.
Familie ingelicht dat we wellicht nu echt zouden gaan emigreren.
Dan dit......
Wat een klap.
Sterkte allemaal.
Na al die jaren meedoen was ik heel erg gelukkig dat ik nu gewonnen had.
Mijn vrouw en dochter waren ook helemaal opgetogen en we waren ons inderdaad al mentaal aan het voorbereiden.
Familie ingelicht dat we wellicht nu echt zouden gaan emigreren.
Dan dit......
Wat een klap.
Sterkte allemaal.

Ex-winnaar DV2012
Wow.. sterkte allemaal.
Uiterst wrang en treurig. Het is plaatsvervangend pijnlijk om in jouw (Icarua) onderschrift te zien staan 'ex-winnaar DV 2012'.
Uiterst wrang en treurig. Het is plaatsvervangend pijnlijk om in jouw (Icarua) onderschrift te zien staan 'ex-winnaar DV 2012'.

- Amerikanees
- Amerikafan
HEEL MIJN WEEKEND NAAR DE K******************************************************(VUL WAT IN: http://zeiksijs.haagsweb.nl/homepage/sh ... naid=37717)
****einde bericht****
****einde bericht****
Only the strong survive.....
- Amerikanees
- Amerikafan
Zit ik nu verkeerd te kijken of is er nog geeneens een press release op deze website afgegeven...http://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2011/index.htm 

Heel aardig van je Maarten! Ik weet alleen niet of ik het zelf durf te ondertekenen met mijn naam en adres, op een ander forum las ik dat het sterk afgeraden werd om "kritiek" te uiten op de KCC voor je de uitslag van de loterij binnen hebt. Persoonlijk lijkt het me erg onlogisch, er zal toch geen blacklist zijn voor mensen die een aantekening maken op deze vreselijke gebeurtenis? Ik kijk even wat er de komende dagen gaat gebeuren.
Ook een belangrijke vraag; hoe zit het met de mensen die hun info al hebben teruggestuurd. Als dit geregistreerd is de eerste paar dagen (wat me sterk lijkt) zou je dan ooit nog een F-1 of J-1 aan kunnen vragen? Aangezien je blijkbaar ooit 'intent' hebt gehad om te emigreren. Ik zie het zelf totaaaal niet zo. Ik weet zeker dat mensen die het hier terug hebben gestuurd echt niet van plan zijn om als ze een J of F visum krijgen dan ineens illegaal te gaan emigreren of iets dergelijks.. maar zien zij het ook zo?
Ook een belangrijke vraag; hoe zit het met de mensen die hun info al hebben teruggestuurd. Als dit geregistreerd is de eerste paar dagen (wat me sterk lijkt) zou je dan ooit nog een F-1 of J-1 aan kunnen vragen? Aangezien je blijkbaar ooit 'intent' hebt gehad om te emigreren. Ik zie het zelf totaaaal niet zo. Ik weet zeker dat mensen die het hier terug hebben gestuurd echt niet van plan zijn om als ze een J of F visum krijgen dan ineens illegaal te gaan emigreren of iets dergelijks.. maar zien zij het ook zo?
Wat een schandalige actie vind ik het, ik lees het met verbazing.
Zoiets kun je toch niet maken, wat een ellende, wens iedereen die gewonnen had sterkte toe, ik zelf was iemand die toen die gewonnen had iedereen meteen op de hoogte stelde en eigenlijk al min of meer tegen iedereen vertelde dat ik definitief zou vertrekken, dus dan kan ik me goed indenken wat voor ellende dit voor de winnaars is.
Zoiets kun je toch niet maken, wat een ellende, wens iedereen die gewonnen had sterkte toe, ik zelf was iemand die toen die gewonnen had iedereen meteen op de hoogte stelde en eigenlijk al min of meer tegen iedereen vertelde dat ik definitief zou vertrekken, dus dan kan ik me goed indenken wat voor ellende dit voor de winnaars is.
- Amerikanees
- Amerikafan
Kijk, ik ga sowieso wel de dag plukken maar heel mijn leven was anders gelopen als dit niet gebeurt was. Ik was bijvoorbeeld op voorhand niet door Azie heen gaan reizen, had nog geen tickets gekocht....en was wellicht nog langer hier in Nieuw Zeeland gebleven...nu heb ik alles opgezegd, lekker geregeld...en dat sorry voor de inconvenience klinkt ook als een slechte grap...............Het is inderdaad een wanvertoning dat je 7 maanden tijd hebt om zo'n lotterij voor te bereiden en dan nog zo hard faalt....treurig, heel erg treurig....ik ben alvast begonnen te bidden voor 15 juli..........zit dan toevallig hier, want twee dagen later is het volle maan: ... re=relatedGJK schreef:Wat een schandalige actie vind ik het, ik lees het met verbazing.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Elke twee weken komen er hier zo'n 22.000 illegale immigranten binnen, dus ik denk niet dat het zo'n groot probleem zou zijn om er 22.000 legale immigranten bij te laten komen.Alex81 schreef:Wat is dit ontzettend naar voor de mensen die gewonnen hadden. Ik kan me helaas niet voorstellen dat er voldoende draagkracht is voor het dv programma om 22000 (of 50.000) man alsnog een greencard te geven naast de 50.000 "randoms". Niks doen was ook geen optie, vanwege het feit dat de loting onwettig was. Vergeet ook de technische implicaties voor dv-2013 niet als hier niks mee gedaan was. De site zou de load absoluut niet aangekunt hebben van alle mensen in de eerste dagen. Ze willen de load juist balancen en daarom willen ze juist niet het idee geven van first come first served.
Al met al had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren en ik kan ook niet begrijpen waarom ze dit niet ontdekt hebben voordat de gegevens online gingen. Ik wens de winnaars veel sterkte en succes in de nieuwe loting.
Wat betreft de load op de site als iedereen op dezelfde dag zich wil opgeven; dat kan technisch gezien heel goed.
Ik begrijp ook niet waarom de nieuwe resultaten pas rond 15 juli bekend gemaakt worden. Twee maanden voor de resultaten terwijl het probleem al verholpen is? Dat riekt of incompetentie - of er is meer aan de hand.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Donahue zei: "Some people have already logged on to our site to check their status". Deze man vindt blijkbaar dat bijna 2 miljoen mensen maar "some people" is.Centrino schreef:Uit dit bericht van AP haal ik nog volgende interessante cijfers:
De fout was dus al op 5 mei ontdekt, maar pas vandaag werd beslist om de uitslag ongeldig te verklaren.The now-invalidated results became available online on May 1 and about 1.9 million people checked to see if they had won before the problem was uncovered on May 5. Of those who looked up their status, about 22,000 were informed erroneously that they had been selected to move to the next step in the process, the department said.
Ik heb ook grote moeite met "inconvenience" en had het woord "hardship" verwacht. Mijn indruk is dat deze man niet geheel "in touch" is met zijn verantwoordelijkheden.
Als het klopt dat dit probleem al vorige week donderdag ontdekt is dan vraag ik me af waarom het nu pas (meer dan een week later) is gemeld. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er tot vandaag (vrijdag) is gewacht omdat de media over het weekend relatief weinig aandacht aan politiek besteden en politici gewoonlijk niet (of moeilijk) bereikbaar zijn in het weekend. Met andere woorden, zaken die je op vrijdag communiceerd waaien vaak wel over.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mwah, ik denk gewoon, dat het in "the scope of things" niet zo belangrijk is. Duizenden mensen zijn dakloos in het zuiden van de VS door tornado's, nu nog meer duizenden door erge overstromingen van een van de grootste rivieren ter wereld, de Mississippi. Dat beinvloedt bovendien nog eens de prijzen van voedsel, want miljoenen hectaren velden staan onder water, ja, miljoenen. Hoeveel mensen in Nederland zijn daarvan ondersteboven? Ik vind het echt heel erg voor de mensen, die dachten, dat ze een groene kaart hadden. Sophie reken ik inmiddels tot een van mijn persoonlijke vrienden en ik had haar zo die verhuizing gegund, het heeft me de hele middag en nu nog bezig gehouden. Maar als je het op een grote schaal bekijkt, vooral van Amerikaans oogpunt, is dit een klein artikel waard, meer niet. Vele duizenden Amerikanen zijn op het moment niet zeker van hun toekomst en hebben letterlijk alles verloren. Alles is relatief.
- Amerikanees
- Amerikafan
Daar snap ik dus ook geen reet van....als het probleem al verholpen is kun je in principe in 1 dag een nieuwe trekking doen.Big Al schreef: Ik begrijp ook niet waarom de nieuwe resultaten pas rond 15 juli bekend gemaakt worden. Twee maanden voor de resultaten terwijl het probleem al verholpen is? Dat riekt of incompetentie - of er is meer aan de hand.
Nog meer stoor ik me aan het feit dat ze 5 mei al wisten van dit probleem. Als ze dit gewoon eerder hadden gecommuniceerd dan zat ik nu niet met zo'n enorme puinzooi aan problemen....ik heb zo onderhand heel mijn leventje hier opgezegd door dit gestuntel...natuurlijk zullen er mensen zijn die door allerlei omstandigheden in de US alles zijn kwijtgeraakt. Maar dat wil niet zeggen dat dit een grove blunder is waar nu 22.000 mensen de dupe van zijn, ik voel me zwaar voor lul staan nu...alles was voor mij in orde, althans is leef nogal gezond dus ik had van die medische keuring geen gekke zaken verwacht, ik heb voldoende geld en voor zover ik weet heb ik geen strafblad....echt alles was in orde......totdat ze deze kleffe kak op mijn bord gooien....heb inmiddels 4 uurtjes geslapen maar ben nog steeds helemaal ontregeld van dit hele voorval...eerst heel mijn leven op zn kop zetten, dan een probleem ontdekken en het bijna 1,5 week later pas communiceren...Ik snap in de verste verte niet waarom ze niets eerder gezegd hebben, dat had zoveel ellende voorkomen...ik kan nu niet meer terug....
Jeetje! Kan alleen even kort reageren, maar ik vind dit echt verschrikkelijk voor alle "winnaars."
Ik was eerst erg teleurgesteld dat het blijkbaar op aanmeldingsdatum ging, maar ondanks dat ik daar verdrietig over was had ik veel liever dat ze het niet terugdraaien. Zoveel mensen waren het nou ook weer niet ... nog 30.000-80.0000 NLs over toch? Zoiets kan je mensen toch niet aandoen? Ik vind het zo ontzettend sneu voor jullie.
Ik was eerst erg teleurgesteld dat het blijkbaar op aanmeldingsdatum ging, maar ondanks dat ik daar verdrietig over was had ik veel liever dat ze het niet terugdraaien. Zoveel mensen waren het nou ook weer niet ... nog 30.000-80.0000 NLs over toch? Zoiets kan je mensen toch niet aandoen? Ik vind het zo ontzettend sneu voor jullie.