Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Invoer koek en snoep in de VS

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
elisab
Amerika-ontdekker

Invoer koek en snoep in de VS

Bericht door elisab »

Dankzij jullie weet ik genoeg wat ik WEL en NIET mag meenemen naar mijn familie in de VS.
Toch nog een vraag: ik wil ook graag bonbons, en chocolade, en speculaas meenemen. Moet ik deze items OOK aangeven op het douanepapier? :o
Alvast zeer bedankt!
eb
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Invoer koek en snoep in de VS

Bericht door Texas Boy »

Nope en chocolade heeft de neiging om te gaan smelten :lol:
elisab
Amerika-ontdekker

Bericht door elisab »

Dank voor je reactie Texas B. Dan neem ik met een gerust hart lekkere dingen voor de familie mee.Overigens heb ik veel ervaring met reizen over zee, MET chocolade :)
..Chocoladereep of -plak, de nacht VOOR vertrek in de vriezer doen. Dan ´s ochtends in een plastic zakje doen en vervolgens in een washandje of handdoek in de koffer. Vroeger vaak, op die manier, steaks meegenomen uit de VS. Die kwamen thuis nog bevroren uit de koffer! Nu mag je niks meer meenemen! :!:
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Ja dus, vraag 11a op customs form vraagt of je food ed binnenbrengt, chocolade is voedsel, dus geef je dat aan. Immigratie officer vroeg me welk voedsel, ik zei chocolate en hij schreef dat op de form en verder geen probleem bij customs.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ja, je moet het dus wèl opgeven. Alle voedsel wat je meeneemt moet je officieel melden en dan bepaalt de douane of je op bepaalde dingen wel/geen invoerrechten moet betalen. Bonbons, chocola en speculaas mag je wel invoeren (in tegenstelling tot vlees of alles waar vlees in zit).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

elisab schreef:Toch nog een vraag: ik wil ook graag bonbons, en chocolade, en speculaas meenemen. Moet ik deze items OOK aangeven op het douanepapier?
Recentelijk heb ik nog wat lijstjes uitgedraaid van artikelen die je wel/niet mee mag nemen naar de VS. Het viel mij toen op dat chocolade op beide lijsten voorkwam. Je mag chocolade meenemen, tenzij er alcohol in zit. De lekkerste bonbons bevatten meestal alcohol, en sec bekeken mag deze niet meenemen. De overige spullen die je noemt kunnen gewoon mee. Ik zou overigens de gok wel aandurven om de bonbons mee te nemen.
Of je dit soort zaken moet aangeven op je douaneformulier zal altijd een punt van discussie blijven. Ik ga met enige regelmaat de grens over met twee koffers die tot de nok gevuld zijn met Nederlandse producten. Ik geef op het douaneformulier netjes de waarde aan van de boodschappen, maar op de vraag op ik food bij heb zal ik altijd nee invullen. Bij immigration wordt me altijd wel gevraagd wat ik bij heb. Als ik dan mijn boodschappenlijstje laat zien (met de Engelse benamingen) dan is het altijd oké.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

John V schreef: Of je dit soort zaken moet aangeven op je douaneformulier zal altijd een punt van discussie blijven.
Het zal er vanaf hangen welke beambte je treft (en met welk been hij of zij die ochtend uit bed is gestapt). Mijn vader werd laatst nog op de vingers getikt omdat hij ook "nee" had ingevuld, maar toen ze erachter kwamen dat hij snoep bij zich had, werd hem gezegd dat hij "ja" moest invullen. Er werd gezegd "you put it in your mouth and swallow it, it is food, and you check 'yes'"
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

John V schreef:..., maar op de vraag op ik food bij heb zal ik altijd nee invullen.
Kijk, en dat snap ik dan dus echt niet. Waarom vul je nee in? Je hebt toch voedsel bij je? Ik heb het een keer nagevraagd bij de douane en daar werd mij verteld (wat ik hierboven ook al schreef) dat je altijd moet aangeven dat je voedsel bij je hebt. In feite pleeg jij meineed op je formulieren en ze kunnen daar moeilijk over gaan doen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

En eens je zegt dat het chocolate is, doen ze echt niet lastig. Dus waarom nee antwoorden als dat problemen kan opleveren.
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

houstonwehaveaproblem schreef:
John V schreef:..., maar op de vraag op ik food bij heb zal ik altijd nee invullen.
Kijk, en dat snap ik dan dus echt niet. Waarom vul je nee in? Je hebt toch voedsel bij je? Ik heb het een keer nagevraagd bij de douane en daar werd mij verteld (wat ik hierboven ook al schreef) dat je altijd moet aangeven dat je voedsel bij je hebt. In feite pleeg jij meineed op je formulieren en ze kunnen daar moeilijk over gaan doen.
Wat ik eerder zei, het zal altijd een punt van discussie blijven. In het begin heb ik ook altijd netjes ingevuld dat ik 'food' bij had. Elke keer kreeg ik te horen dat dat voor de spullen die ik bij had niet hoefde. Op een gegeven moment ben ik er mee gestopt. Ik geef nu alleen aan wat ik aan waarde bij heb en licht bij immigration toe wat het is. Vervolgens zet de beste man een krulletje bij het bedrag en dat is het dan.
Het zou gemakkelijker zijn indien ze een lijst zouden publiceren met alles wat je niet mag meenemen en vervolgens het formulier zo zouden aanpassen dat je food alleen dan zou moeten aankruisen indien je zaken bij hebt die op die lijst staan. Maar hé, waarom zouden ze iets gemakkelijk maken als het ook moeilijk kan. Lange leve de Amerikaanse bureaucratie.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik vul het ook steeds in maar zal chocolade invullen in plaats van pralines/bonbons .
Ik heb op al die keren nog maar 1 maal koffers moeten openen en toen was het even snel kijken en ik mocht verder . Ik snap ook niet waarom je dat niet zou aangeven ,de boetes die ze kunnen uitschrijven zijn niet bepaald mals .En als je het mag binnenbrengen mits aangifte waarom dat dan nog negeren ?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer