Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Georgie »

Ja precies, Katja. Er is hoe dan ook gewoon een winkans, en er zijn toch ook wel vele forummers in het verleden geweest die hebben gewonnen.
Haha ach ja ik probeer er ook maar wat positiefs van te draaien :P
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Meer kun je er helaas niet van maken....
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Georgie schreef: Mijn oom werkt trowens als redacteur buitenland voor onze grote nieuwszender en is er een item over aan het maken voor het journaal, en heeft contact opgenomen met de correspondent in Amerika. Niet zozeer dat daar wat mee te bereiken valt, maar het is natuurlijk toch ook wel nieuws. Dus wie weet komt 't nog op 't journaal vandaag of morgen.
Ik heb nog steeds het vermoeden dat Donahue tot vrijdag heeft gewacht om het zo in de doofpot te laten verdwijnen. Wellicht kan de correspondent de vraag aan Donahue stellen waarom hij meer dan een week heeft gewacht voordat hij het probleem wereldkundig heeft gemaakt. Als er een commissie is (in het Huis bijvoorbeeld) dat over immigratie gaat zou ik dezelfde vraag stellen.
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

Inderdaad ja, het kan toch niet zo zijn dat er niemand op deze grove fout afgerekend gaat worden...iemand is verantwoordelijk voor deze blunder die zwaar met mensen hun emoties aan de haal gaat...
Only the strong survive.....
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wow - ik ben een dag niet online. Een dag, en dan dit. Ik weet dat dit een beetje laat is, maar wat een ongelooflijke klap zeg. Wow. Ik kan me voorstellen dat de levens van alle winnaars even helemaal op hun kop staan.

Persoonlijk vind ik het ook onacceptabel dat het state department de winnende loten terugtrekt. Zij hebben een fout gemaakt, waarom moeten onschuldige mensen daarvoor gestraft worden? Stel je eens voor, je denkt de Georgia lottery te winnen, van pak en beet $360 miljoen dollar, en twee weken later zegt de lottery, oh, sorry, foutje, dat zou toch ook niet kunnen? Ik snap niet waar het state department niet gewoon -of- dit jaar 122 000 mensen kan selecteren (inderdaad, wat maken die 22k uit op de hele bevolking), of een extra loterij doet onder alleen die mensen die zich niet die eerste twee dagen hebben ingeschreven, en dan slechts 78 000 mensen selecteert. Lijkt mij veel eerlijker.

Maar goed, maakt het niet minder kl*te natuurlijk. Sterkte aan alle ex-winnaars, echt heel veel sterkte...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

En mensen die eergisteren naar KCC belden kregen gewoon te horen dat ze alle documenten (zo snel mogelijk) moesten insturen. Het komt gewoon zo hard over. Ik had veel liever dat er had gestaan (ipv wegens technische redenen), wegens het onderzoeken naar de "randomness" van de loting is de site gesloten. En hier ook de KCC medewerkers over hadden ingelicht.
En inderdaad, waarom nu zo lang wachten? Ze hebben de mensen die het formulier fout ingevuld er toch al uitgefilterd tijdens de wintermaanden? Of moet dat nu ook weer allemaal opnieuw?
Amerikanees
Amerikafan

Heeft iemand dat Email adres van het KCC....wil er eigenlijk wel even een mail heensturen....
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Op je confirmation brief staat: kccdv@state.gov
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ben je ook even een dag niet thuis en online. Wat een ontzettend rot nieuws zeg! En wat triest voor iedereen die dacht gewonnen te hebben. Ik kan me voorstellen dat het een geweldige impact heeft op jullie levens, net als dat het dat 2 weken geleden ook had. Sterkte allemaal!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Fijn om te horen dat het wat beter gaat! Misschien is het een goed idee om eens te kijken wat je verder nog voor mogelijkheden hebt wat emigratie betreft, of het nou naar Amerika is of een ander land. Bijv ergens een deeltijd opleiding volgen voor een andere richting waarmee je meer kansen hebt oid?

Ik blijf het echt ongelovelijk vinden! Wat maken die 20000 extra NLs nou uit, zeker gezien het aantal koppels dat gewonnen hadden? En anders kunnen ze inderdaad gewoon minder NLs verloten in Juli, maar de eerste groep hun winst laten behouden. Ze doen er wel makkelijk over zo.
"We regret any inconvenience this might have caused."
Inconvenience?! :| Fijne woordkeuze ...

Ik wil niemand valse hoop geven, maar in 2007 had USCIS ook een fout gemaakt (met betrekkening to aanvraag indienen voor GC) en die kort daarop teruggedraaid. Door middel van een class action lawsuit is dat uiteindelijk weer recht gezet. Nogmaals ik weet niet of dat in deze situatie ook mogelijk is, maar ik hoop voor jullie dat ze tot een betere oplossing kunnen komen.
Afbeelding
Amerikanees
Amerikafan

guinevere schreef: Ik wil niemand valse hoop geven, maar in 2007 had USCIS ook een fout gemaakt (met betrekkening to aanvraag indienen voor GC) en die kort daarop teruggedraaid. Door middel van een class action lawsuit is dat uiteindelijk weer recht gezet. Nogmaals ik weet niet of dat in deze situatie ook mogelijk is, maar ik hoop voor jullie dat ze tot een betere oplossing kunnen komen.
Ik kan hier weinig over terugvinden....heeft iemand hier meer informatie over?

En wat is een Class Action Law Suit precies? :?: :?:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik ben steeds zo bang dat ze zullen zeggen: Ok, nou vooruit, degenen die hun gegevens al opgestuurd hadden en welke we in ons bezit hebben, geven we dan toch alsnog een greencard. En dan heb ik dat dus niet gedaan want ik heb expres beetje langer gewacht. Wilde het dit weekend doen.

Maar zoiets zullen ze ook wel niet snel doen.

Ik denk echt dat ze elke mogelijke optie hebben doorgenomen maar dit is voor hen natuurlijk het beste, en uiteindelijk het meest eerlijke van de herloting (ben ik het volledig mee eens), behalve de oplossing voor de winnende loten van ons (daar hadden ze inderdaad iets mee moeten doen). Ben bang dat ze echt niets anders hier van gaan maken.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Amerikanees
Amerikafan

Okay...volgens mij gaat het dus om dit:

http://www.minamitamaki.com/docs/ailf_f ... awsuit.pdf

En kunnen we klagen bij;

http://www.americanimmigrationcouncil.org

Zijn er mensen die wat meer met dit bijltje gehakt hebben?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Georgie schreef:Ben bang dat ze echt niets anders hier van gaan maken.
Denk ook dat het zo gaat.

Je kunt wel allerhande scenario's gaan bedenken maar daar heb je alleen jezelf mee. Mischien gaan ze dit...misschien gaan ze dat... maakt jezelf alleen maar onrustiger. Er is een besluit genomen en zo zal het gaan.

Maar goed, je zomaar bij iets neerleggen is ook niet makkelijk weet ik uit ervaring. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Georgie schreef:Ja precies, Katja. Er is hoe dan ook gewoon een winkans, en er zijn toch ook wel vele forummers in het verleden geweest die hebben gewonnen.
Haha ach ja ik probeer er ook maar wat positiefs van te draaien :P
Dat is een heel goede instelling Sofie , je kunt er toch weinig aan verhelpen Afbeelding
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Een class- is met een groep of een advocaat voor een groep een zaak beginnen. Ik heb een zaak uit 2007 gezien die in 2009 werd gesetteld. Deze ging over een groep mensen die jaren op een citizenship moesten wachten door jarenlange backgroundchecks van de FBI. Weet niet of er nog andere geweest zijn, deze omvatte iig ook een groot aantal mensen.

Ik twijfel of een lawsuit gaat helpen hier, het is een lotterij en ze kunnen zich altijd beroepen op het feit dat de mensen na deze trekking nog geen GC rijker waren, dus hoewel ze de teleurstelling begrijpen, je had in principe nog niets.... ik zie ze het zo doen namelijk ;)

Hoewel het een leuk idee om 22k een GC te verstrekken, is het niet eerlijk om dan de overige plaatsen 78K onder de overige 19.6 miljoen te verdelen, in dit geval is er geen random trekking omdat niet iedereen meer dezelfde kans heeft. De lotterij gaat prat op randomness, dit is wettelijk vastgelegd en in elke versie waarin de 22k gedupeerden een GC zouden krijgen gaat de overheid tegen hun eigen wet in.

Ik denk inderdaad dat de overheid, hoewel zeker niet netjes, de dagen tussen 5 mei en 13 mei heeft gebruikt om via advocaten e.d. te kijken naar de mogelijke oplossingen gekeken naar de wet. Daarbij zouden de 19.6 miljoen mensen ook een lawsuit kunnen indienen natuurlijk als er 22k GC worden verstrekt en misschien schrikt dat ze meer af dan de andersom lawsuit?
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Ik ben steeds zo bang dat ze zullen zeggen: Ok, nou vooruit, degenen die hun gegevens al opgestuurd hadden en welke we in ons bezit hebben, geven we dan toch alsnog een greencard. En dan heb ik dat dus niet gedaan want ik heb expres beetje langer gewacht. Wilde het dit weekend doen.
misschien is het goed om het toch alsnog te doen, you never know? Er is wellicht een ultra kleine kans dat het wel teruggedraaid wordt.Want hebben jullie winnaars het eigenlijk officieel al gehoord? of is de bekendmaking op de website afdoende hierin?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Raafje87 schreef: Ik twijfel of een lawsuit gaat helpen hier, het is een lotterij en ze kunnen zich altijd beroepen op het feit dat de mensen na deze trekking nog geen GC rijker waren, dus hoewel ze de teleurstelling begrijpen, je had in principe nog niets.... ik zie ze het zo doen namelijk ;)
Precies. En dat is ook gewoon wel zo, we hadden nog niets concreets in handen en het is een voorwaardelijke selectie. Maar mentaal hakt het er natuurlijk zo enorm zwaar in. Ik ben bang dat ze dat psychische effect niet helemaal realiseren, en twee weken is dan eigenlijk net te lang.

Verder verwoord jij het echt perfect hoe ik er ook over denk, alleen kan ik dat door de emotionele lading niet goed duidelijk krijgen. Dank je voor het zo goed verwoorden, Emma!

Coyote schreef: Je kunt wel allerhande scenario's gaan bedenken maar daar heb je alleen jezelf mee. Mischien gaan ze dit...misschien gaan ze dat... maakt jezelf alleen maar onrustiger. Er is een besluit genomen en zo zal het gaan.
Ja dat is erg moeilijk om niet te doen. Ik merk dat ik de what if's op zich wel los kan laten. Ik kan genoeg 'oplossingen' bedenken die ze hadden kunnen geven, maar daar schiet je gewoon niets mee op. Ben wel bang de oplossing die ik hier boven al gaf, en dat ik dan alsnog net buiten de boot vis, maar dat is meer angst dan dat dat daadwerkelijk zal gebeuren.

En dank je Gerd. :)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

jokaluma schreef: misschien is het goed om het toch alsnog te doen, you never know? Er is wellicht een ultra kleine kans dat het wel teruggedraaid wordt.Want hebben jullie winnaars het eigenlijk officieel al gehoord? of is de bekendmaking op de website afdoende hierin?
Het lijkt me nou niet echt handig om iemand een sprankje hoop te gaan geven, door te adviseren papieren op te sturen, als die hoop er gewoon niet is. Lees Raafjes uitleg over gebrek aan randomness. De loterij is gewoon niet eerlijk gegaan. De mensen die zich de eerste twee dagen van de loterij inschreven maakten veeeelen malen meer kans, door deze fout, dan alle andere mensen die dat in de 28 dagen daarna deden. Door over hun hart te strijken doen ze in feite iets onwettigs. De Amerikaanse overheid zal dat niet doen.
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Op teletekst (of all places) stond dat de 22k gedupeerde een excuus brief zouden ontvangen. Ik vermoed dat die dan nog onderweg zijn.

Ik denk ook dat ze de aankomende twee maanden gaan gebruiken om iedereen hun brief die nog onderweg is naar het KCC veilig te kunnen weggooien. Als ze namelijk brieven van de eerste en de tweede trekking doorelkaar krijgen lijkt me dat een behoorlijke administratieve rompslomp.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer