Je zegt "1 dag Disney". Maar Disneyworld bestaat uit 6 parken: 4 themeparks en 2 waterparken. Dat kun je nooit in een dag doen. Ook voor Universal geldt dat er twee aparte parken zijn.ToonW schreef:Drie dagen (eventueel 4) Orlando is iets wat wij ook gaan doen, maar niet met kinderen. Wij zijn beiden 25 jaar oud/jong en waren van plan om 1 dag Disney te doen, 1 dag Universal en 1 dag Sea World. Is dit dan een goede keuze, of mis ik ergens een topper dan?
Als je maar zo'n korte tijd in Orlando bent is het misschien het meest verstandige om je te beperken tot Disneyworld. Ik zou je dan ook adviseren om een hotelkamer binnen Disneyworld te boeken. Je hebt dan extra toegang tot de parken (Extra Magic Hours), kunt gratis (en vlak bij de ingang) parkeren bij de themeparks en je kunt 's avonds met het (gratis) openbaar vervoer binnen Disneyworld naar Disney Village toe. Vanaf Port Orleans zelfs met de boot, erg leuk.
Als je je tijd in Disneyworld nog kunt oprekken naar 5 of 6 dagen heb je voldoende tijd om alle parken "te doen". Een dag per themepark, een dagje relaxen in de waterparken met eventueel nog een dagje extra. Als dat niet lukt dan zou ik je adviseren om Magic Kingdom over te slaan. Dat park is het oudste, en het thema is bekend van het park in Parijs. Epcot moet je zeker niet overslaan en als ik zou moeten kiezen tussen Animal Kingdom en Hollywood studio's dan denk ik dat ik voor Animal Kingdom kies. Leuke attracties! Hollywood Studio's heeft natuurlijk wel weer de ToT (Tower of Terror), iets dat je eigenlijk ook niet mag missen. Maar je zou een half dagje HW studios kunnen combineren met een van de waterparken. Die laatste zijn ook echt de moeite waard. Fantastische glijbanen afgewisseld met een heerlijke cocktail op het strand van Typhoon Lagoon en dat weer afgewisseld met een ritje omhoog naar Mount Gushmore in de skilift.
Met een MYW ticket met de "waterpark fun and more" optie krijg je een of twee entries naar waterparken. De "parkhopper" option is over het algemeen veel te duur en niet nodig. Je kunt dan beter een "groter" ticket kopen (met een entry extra) en dus een extra park entry op een dag opofferen. En als je je niet tonnetje rond wilt eten dan zijn de meal packages ook klinkklare onzin.
Vergeet trouwens ook niet de shows 's avonds na sluitingstijd in alle parken! Eentje die je echt niet mag missen is Illuminations@Epcot.
Voor wat betreft Seaworld: je hebt het Dolfinarium hier om de hoek liggen. Kun je beter een keer daar een dagje heengaan. Verder stelt het niet zoveel voor.
Concreet advies voor vier dagen:
- Hotel: Port Orleans Riverside
- Dag 1: Epcot (Extra magic hours: vr-avond 3 uur
- Dag 2: Animal Kingdom (Extra magic hours: 1 uur op ma-ochtend+wo-ochtend)
- Dag 3: Hollywood Studios + Typhoon Lagoon
- Dag 4: Magic Kingdom of nog een keer een van de andere parken + Blizard Beach
En let vooral op de Extra Magic Hours. Epcot is een dag per week tot middernacht open (drie uur extra!). Ook Animal Kingdom is een dag per week een paar uur langer open. De andere parken zijn 's ochtends soms een uur eerder open. De planning van die Extra Magic Hours staat op de website van Disneyworld. Tijdens die uren is het veel rustiger in het park omdat er alleen gasten van Disney hotels zijn. Dus: veel meer ride time! En de weekenden mijden is meestal ook verstandig.
Roel.