Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Georgie »

jokaluma schreef: misschien is het goed om het toch alsnog te doen, you never know? Er is wellicht een ultra kleine kans dat het wel teruggedraaid wordt.Want hebben jullie winnaars het eigenlijk officieel al gehoord? of is de bekendmaking op de website afdoende hierin?
Ja dat heb ik ook zitten denken, om het toch alsnog op te sturen, en wie weet. Maar misschien maak je het daar alleen maar erger mee, omdat ze je gegevens hebben? Ik heb geen idee? Ik denk dat ik het beste het hier bij kan laten, immers ze hebben gezegd dat het proces nu gesloten is. Maar ja, straks vergeef ik het mezelf nooit zoiets uit gaan halen.

Op de officiele website stond dat de 'winnaars' een brief thuis hebben gekregen met uitleg, maar deze heb ik (en niemand anders hier er over gehoord), tot op heden nog niet ontvangen. Ik hoorde het via Facebook dus, via via, en toen op 't forum, omdat het ook al in de media terecht was gekomen. Ook wel schandalig eigenlijk.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Georgie schreef:
is ook gewoon wel zo, we hadden nog niets concreets in handen en het is een voorwaardelijke selectie. Maar mentaal hakt het er natuurlijk zo enorm zwaar in. Ik ben bang dat ze dat psychische effect niet helemaal realiseren, en twee weken is dan eigenlijk net te lang.

Verder verwoord jij het echt perfect hoe ik er ook over denk, alleen kan ik dat door de emotionele lading niet goed duidelijk krijgen. Dank je voor het zo goed verwoorden, Emma!

Geen dank! Ik snap de mentale kant heel goed, ik zou het zelf ook verschrikkelijk hebben gevonden als dit mij was overkomen! Het is logisch dat je in what if's gaat denken, het zou raar zijn om het niet te doen! Je hele leven wordt binnen twee weken, twee keer op zijn kop gezet, ondanks de voorwaardelijke selectie criteria. :(
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Amerikanees schreef:Rekent u even mee...http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypergeome ... _verdeling

P = < 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000001 :cry: :cry: :cry: :cry:
Klopt niet. Heb je de kans berekend dat je twee keer uitgeloot wordt in twee opeenvolgende trekkingen? Die kans is nu irrelevant geworden, want de eerste trekking heeft al plaatsgevonden en daarvan kennen we de uitslag. Bovendien: als je het getal hierboven niet als grap bedoeld hebt, dan heb je wellicht de kans berekend dat je twee keer wint met precies hetzelfde casenummer (equivalent met de kans dat je twee opeenvolgende trekkingen wint zonder dat er daar tussenin nog anderen getrokken worden).

De werkelijkheid is dat jij 1 à 2% kans hebt om op 15 juli te worden uitgeloot, zie de tabel op http://en.wikipedia.org/wiki/Diversity_ ... ry_process

Dat jij al eens een keer uitgeloot werd, verkleint of verhoogt jouw kansen bij de volgende trekking niet.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

RiverCola schreef:
jokaluma schreef: misschien is het goed om het toch alsnog te doen, you never know? Er is wellicht een ultra kleine kans dat het wel teruggedraaid wordt.Want hebben jullie winnaars het eigenlijk officieel al gehoord? of is de bekendmaking op de website afdoende hierin?
Het lijkt me nou niet echt handig om iemand een sprankje hoop te gaan geven, door te adviseren papieren op te sturen, als die hoop er gewoon niet is. Lees Raafjes uitleg over gebrek aan randomness. De loterij is gewoon niet eerlijk gegaan. De mensen die zich de eerste twee dagen van de loterij inschreven maakten veeeelen malen meer kans, door deze fout, dan alle andere mensen die dat in de 28 dagen daarna deden. Door over hun hart te strijken doen ze in feite iets onwettigs. De Amerikaanse overheid zal dat niet doen.
hoezo een sprankje hoop geven? Ik ken de regels van de loterij verder niet of het nu opsturen positief of juist negatief voor toekomstige loterijen zullen zijn.
En wie heeft juist valse hoop gegeven? De loterij zelf !
Maar van de andere kant is dit zo'n rare situatie,welk dus nog officieel bij niemand bekend is dat het m.i. niets uitmaakt dat je de gegevens alsnog opstuurt..Ik heb het verhaal van georgie met al haar onzekerheden gevolgd,dus wat let haar om de gevraagde gegevens op te sturen?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik denk dat de meeste mensen ook vergeten dat dit voor ons een heel erg 'Big deal' is, maar dat er in Amerika waarschijnlijk bijna niemand er ook maar een seconde wakker van ligt.

Wees eerlijk; hoeveel van jullie zouden er wakker van liggen als er een loterij voor Nederlandse visa voor mensen van buiten europa mislukt.
Het lijkt me dat dat er niet heel erg veel zullen zijn.
Als het bericht al teletekst haalt dan lees je er zo overheen.

Voor ons allemaal is dit echt vervelend, de gevolgen voor de winnaars kan ik me al helemaal niet voorstellen.
Helaas is het allemaal fout gegaan. Hopelijk pakken de winnaars in juli alsnog hun kans.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jokaluma schreef:Maar van de andere kant is dit zo'n rare situatie,welk dus nog officieel bij niemand bekend is dat het m.i. niets uitmaakt dat je de gegevens alsnog opstuurt..Ik heb het verhaal van georgie met al haar onzekerheden gevolgd,dus wat let haar om de gevraagde gegevens op te sturen?
Zou ik zeker niet doen. Je weet immers dat de eerste selectie nietig verklaard is. Mijns inziens totale onzin (bedoel het niet zo hard hoor :wink: ) om het alsnog op te sturen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik denk ook niet dat ik het doe hoor, want het heeft toch geen nut. Maar stel nou dat ze wel zeggen van oke we laten dan iig degenen die hun gegevens al hebben opgestuurd door..Dan zou ik mezelf nooit vergeven. Maar ja, dat zullen ze wel echt niet zeggen, dat lijkt me ook wel sterk. Zit mezelf daar alleen maar mee op te jutten, en komt ook omdat vandaag de dag is dat ik het wilde gaan invullen, en nu kan het gewoon niet. Het winnende scherm staat nog gekopieerd in Word hier op de computer, en het is gewoon totaal waardeloos nu, je hebt niets aan zo'n winnend schermpje, al staat het er nog wel. Dat voelt gewoon echt heel raar.

Dus nee ik ga niets stoms doen ofzo, maar het schoot wel door m'n hoofd. Maar het heeft toch geen nut.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Moohaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Moohaa »

Wow, ik lees alles nu pas, en dit is echt extreem zuur voor alle 'winnaars'. Ongeloofelijk dat ze zo'n grove fout hebben kunnen maken. Maar inderdaad doe je er niets meer aan en is de manier waarop ze het nu proberen op te lossen waarschijnlijk het meest eerlijk voor iedereen die zich had ingeschreven.
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

Opsturen kan voor zover ik kan bedenken geen kwaad. Wat nu als je alles netjes had uitgeprint, niet meer op internet hebt gekeken en vanuit je hotelkamer (want je bent op zakenreis/vakantie) alles netjes invult en op de bus doet, dat kan niemand je kwalijk nemen....maarja het is denk ik wel weggegooid geld....ik ben sowieso 200 Dollar lichter voor het foto's laten maken in US formaat, DHL, verlofuurtje opnemen om alles even snel te fixen etc enz usw....en tot op heden lijkt het er niet op dat we meer dan deze reactie kunnen verwachten.

Overigens wil ik ook nog even reageren op dat het teletekst in de VS niet haalt...het is nu niet zo dat ik op heel veel soidariteit van de gewone Amerikaan zit te wachten maar het zou fijn zijn als mensen die hierover gaan inzien dat ze hun fout te laat hebben gecommuniceerd en dat het immoreel is wat ze nu doen, het gaat iedere vorm van ethiek ver te buiten om zo met mensen hun leven(lees; huishouden) om te gaan...
Only the strong survive.....
Eagle`
Amerikafan

Bericht door Eagle` »

man wat een regelrechte teleurstelling, ik heb er geen woorden voor
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

Het is echt onvoorstelbaar wat er is gebeurd. Het laatste waar je aan denkt!! Ik vind het echt vreselijk voor de 'winnaars'.
Ik denk wel dat jullie realiseren wat dit voor degenen betekend die niet bij de eerste selctie zaten. Misschien kan daar ook aan gedacht worden?
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Klopt, er zullen ook mensen blij zijn dat de loting opnieuw moet.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Persoonlijk zou ik het wel op sturen Sophie. Juist als er evt. Class actions komen.
Zou er niet meer op hopen dat dan de computer nog de gegevens van jouw kan achter halen.
Waarschijnlijk is de brief waar jij het over had ook gestuurd naar mensen die hun gegevens al hadden in gestuurd.
Ik denk namelijk dat er wel een legertje immigratie advocaten staan te trappelen om hier in te duiken! Zeker de Amerikaanse versies van advocaten.

Totaal niet in vergelijk, maar wij hebben dus ooit een check thuis gestuurd gekregen van een bedrijf dat kaartjes van concerten en sportwedstrijden verkoopt. Er was een class action (een rechtzaak met meerdere benadeelden samen) geweest dat de automatische kosten die zij per kaartje rekende onterecht waren en dat moest van de rechter aan iedere klant terug betaald worden. Wij deden niet mee aan die class action en wisten geen eens dat het uberhaupt gaande was. Maar stonden wel in de bestanden van het bedrijf.
En zo hebben we ook ooit een tegoed bon gehad van de Homedepot omdat gasflessen enige tijd niet veilig zouden zijn geweest door een of ander missend klepje. Ook die hebben ons zo gevonden.

Zeg niet dat het zekerheid is dat het gebeurt en dat als het gebeurt de uitslag van zo'n class action volgende week is. Dat kan wel jaren in beslag gaan nemen. Dus stel je er niet te veel van voor. Er is nu namelijk ook nog eens sprake van de overheid in plaats van een bedrijf, wat wel weer wat moeilijker is. Maar dat het nog een staartje gaat krijgen geloof ik wel.
Eagle`
Amerikafan

Bericht door Eagle` »

Fredje schreef:Het is echt onvoorstelbaar wat er is gebeurd. Het laatste waar je aan denkt!! Ik vind het echt vreselijk voor de 'winnaars'.
Ik denk wel dat jullie realiseren wat dit voor degenen betekend die niet bij de eerste selctie zaten. Misschien kan daar ook aan gedacht worden?
Inderdaad zonde voor mij en iedereen die had gewonnen, ik wens iedereen hier geluk toe voor de volgende trekking. Is het niet voor deze trekking misschien wel de volgende, is het niet zo dan wel via men huidige werkgever !
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

mtl schreef:Klopt, er zullen ook mensen blij zijn dat de loting opnieuw moet.
Ook al reageer ik heel weinig hier, ik lees wel alles op 't forum en heb de hele bizarre situatie die ontstaan is zien ontvouwen. Van de eerste voorzichtige opmerkingen dat het er wel stérk op leek dat alleen de mensen die zich in de eerste twee dagen hadden aangemeld wonnen, tot het ongeldig verklaren van de loterij.

En ik heb er nu een heel dubbel gevoel bij. Ik hoor bij de mensen die zich pas later hebben ingeschreven. Toen bekend begon te worden dat alleen mensen die zich in het begin hadden aangemeld wonnen, kreeg ik daar wel een zure smaak van. Zo van: "ik heb dit jaar sowieso geen kans gemaakt. Ik ben buiten de selectie gevallen. In principe héb ik niet eens aan de loterij meegedaan".

Maar de situatie die nu ontstaan is is ook gewoon ronduit kl*te. Ik heb heel erg te doen met al die mensen die dachten dat ze gewonnen hadden, en die de grond onder hun voeten zien wegbrokkelen.
Aan de andere kant heb ik ook het : "ha, ik maak weer een kansje" gevoel.

Maar 'blij' dat het overnieuw moet? Nee, niet echt. En sterkte gewenst aan alle 'winnaars'... :|
askim
Amerika-ontdekker

Bericht door askim »

Misschien is mijn reactie een beetje laat maar ik hoop samen met jullie dat ze jullie alsnog toelaten.

Ik ben niet geselecteerd, maar moest ik dat zijn dan had ik ook al mijn familie, werkgever,... ingelicht. Om dan daarna dat nieuws te horen te krijgen...amai ik zou niet weten wat te doen.

Ze hadden dit systeem op voorhand moeten testen.

Ze hadden, voor de 'congratulations, you are among those randomly selected...' en het online te zetten moeten nakijken of het wel randomly was. Indien niet dan konden ze dit alsnog herdoen, zonder teleurstellingen achteraf.

Ik begrijp niet dat ze voor zoiets belangrijk, zo grote fouten kunnen maken.
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

Ceristimo schreef:Aan de andere kant heb ik ook het : "ha, ik maak weer een kansje" gevoel.

Maar 'blij' dat het overnieuw moet? Nee, niet echt. En sterkte gewenst aan alle 'winnaars'... :|
Zo voelt het voor ons ook... :|
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Het is nogal dubbel voor veel mensen... :?
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik kan me ook helemaal niet meer herinneren dat er vrij recent nog een rechtsszaak geweest is waarbij winnaars van de Diversity Lottery betrokken zijn geweest... En als ik dit lees:
Amerikanees schreef:Okay...volgens mij gaat het dus om dit:

http://www.minamitamaki.com/docs/ailf_f ... awsuit.pdf
dan vraag ik me af wat AOS (Adjustment of Status) te maken met de Diversity Lottery? :? Gaat dit over mensen die gefiled hadden voor een Work Based Green card? Volgens mij ging dit niet over winnaars van de green card?

@Amerikanees: Class Action lawsuit is iets wat in Amerika zeer gebruikelijk: een advocatenkantoor dient in naam van een aantal slachtoffers een klacht in tegen een bedrijf en vraagt aan zoveel mogelijk slachtoffers om zich bij hun aan te sluiten om zo krachtig te staan. Ze trachten dan te settelen voor heel veel geld, en verdelen dat geld dan over iedereen die zich bij hen aangesloten heeft (nadat ze natuurlijk ook zelf met een deel van die koek gaan lopen ;-) ).
Klassiekers zijn de class action tegen bv. sigarettenproducenten omdat deze geweten zouden hebben dat je van sigaretten kanker kon krijgen en toch verder aangezet hebben tot het roken van sigaretten.

edit: ben ondertussen weer bijgelezen in dit topic, en ik zie dat anderen ook al wat uitleg gegeven hadden over de Class Action Lawsuit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

@Georgie: ik zou blij zijn dat je het nog niet opgestuurd hebt, en het ook niet gaan doen. Stel dat ze, for some reason, wel je gegevens in de computer zetten (erg vergezocht.. dat weet ik). Als je dan een keer een non-immigrant visa aan zal vragen dan zullen ze je misschien weigeren omdat je intentie hebt laten zien om te emigreren. Dit geldt niet als je gewoon opgeeft voor de loterij, men beredeneerd dan (zo las ik ergens) dat je pas echt intentie hebt om te emigreren als je wint en aangeeft dat je dus wilt emigreren. Nogmaals, erg vergezocht, maar toch.

Over de zaak van Juli 2007; hier hebben ze een fout gemaakt bij het visa bulletin, en toen teveel nummers uitgegeven als ik het goed heb begrepen. Dit heeft in eerste instantie natuurlijk niet direct iets met de DV-lottery te maken (weet niet of elke categorie toen een verzoek voor AOS mocht indienen, zoals DV-winners die al in de US waren), maar het laat wel zien dat er blijkbaar iets aan gedaan kon worden.
Ik heb er ook geen vertrouwen in, en verwacht absoluut niks meer. Maar stel als er maar 1% kans is dat er wel wat aan gedaan kan worden, dan is dit alsnog ongeveer zoveel kans als dat je in juli de DV zou winnen :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer